Katsokaa ny.... *uusia kuvia*

Minua ärsyttää välillä omien lasteni muuttuva äänensävy, kun he näkevät suloisen koiran. Sellainen lässynlässyn söpöilysävy. Mutta jonkin senkaltainen silti itseltäkin suusta pääsi, kun näin tuon kuvan. Ihana Tarmo:heart:
 
"vieras"
Onko tähän joku syy, ettei koiralle sais antaa ns. ihmisen nimeä?
Ja missä se varsinainen jako sitten edes menee?

Mä tiedän paljon sellaisia lapsia, joilla on mun mielestä koiran (tai jonkun muun eläimen) nimi. Yhtälailla tiedän ja meilläkin asuu eläimiä, joilla periaatteessa on ihmisen nimi.

Mutta esimerkiksi tammat Viivi ja Lotta on kulkeneet nimineen jo vuosia ennen meille tuloa, pitääkö mun nyt vaihtaa niille hevosmaisemmat nimet, ja mitkähän ne sitten olisi?

Pinki:
Oiva ei käy, koska meillä kyläilee jo ennestään yksi Oiva-koira. Jos osutte samaan aikaan, ne menee sekaisin ;)
Sitäpaitsi Oivan miellän alunperin hevosen nimenä, mutten kyllä tunne yhtään ihmistä, jonka nimi olisi Oiva....
Se, että lapsilla on mielestäsi kiran nimi johtuu juuri siitä että eläimiä on nimetty ihmisten nimillä. moni hyvä nimi menee "hukkaan", kun sitä aletaan käyttämään yleisesti eläinten nimenä. toiseksi olisi joissain tilanteissa kiva tietää, että puhutaanko nyt ihmisestä vai eläimestä. esim. 'Vein Tarmon tänään hoitoon kylpyläreissun ajaksi.' lauseesta ei tosiaan selviä, puhutaanko siinä koirasta, kissasta, lapsesta lehmästä vai aasista, varsinkin jos Tarmo-nimeä aletaan yleisesti käyttämään eläinten nimenä.

Eläimille voi antaa eläinten nimiä, ja lisää voi hyvän mielikuvituksen omaavat KEKSIÄ niin paljon kuin sielu sietää. ja ei, lapseni nimi ei ole "koiran nimi", jos joku tulee kohta siitä syyttelemään. ja en luojan kiitos ole kuullut yhdenkään ihmisen antaneen sitä nimeä eläimelleen.
 
"nainen"
Ihana pikku nahkamakkara, mutta oo kiltti ja älä anna hänelle nimeksi Tarmoa, koska Tarmo on mielenvikaisen pedofiilin nimi. Ihan niinku oikeassa elämässä. Mun mielestä noista vaihtoehdoista paras on Oiva. :)
 

Yhteistyössä