Katsokaa ny.... *uusia kuvia*

ahtaat hengitystiet yms.
Ihanahan se on, ja nyt vielä hengityskin kulkee kohtuullisen hyvin pentuna. Toista sitten parin, kolmen vuoden päästä, kun on täysikasvuinen. On omaa kokemusta, ikävä kyllä, ja nämä koirat eivät vieläpä olleet ollenkaan pahimmasta päästä, päinvastoin. Mutta ikävä se on katsoa koiraa, jonka pitää vaihtaa nukkuessaankin asentoa, jotta hengitys kulkisi paremmin. Siihen päälle sitten vielä kaikki muut yleiset terveysongelmat... toivottavasti tämä yksilö säästyisi edes niiltä. Terv. entinen lyttynaamojen omistaja
 
Ihana hauva ! :) Tulee koirakuume, vaikka oonkin enemmän kissatyyppiä. :D
Tarmo tuo koirulliini on miusta.
 
"vieras"
AP ja muutkin: älkää antako koirille ihmisten nimiä! kivoja koirien nimiä on varmasti maailma pullollaan jalisää voi keksiä itse. Ei sekoiteta ihmisten ja eläimien nimiä keskenään :)
 
[QUOTE="vieras";24745580]AP ja muutkin: älkää antako koirille ihmisten nimiä! kivoja koirien nimiä on varmasti maailma pullollaan jalisää voi keksiä itse. Ei sekoiteta ihmisten ja eläimien nimiä keskenään :)[/QUOTE]

Onko tähän joku syy, ettei koiralle sais antaa ns. ihmisen nimeä?
Ja missä se varsinainen jako sitten edes menee?

Mä tiedän paljon sellaisia lapsia, joilla on mun mielestä koiran (tai jonkun muun eläimen) nimi. Yhtälailla tiedän ja meilläkin asuu eläimiä, joilla periaatteessa on ihmisen nimi.

Mutta esimerkiksi tammat Viivi ja Lotta on kulkeneet nimineen jo vuosia ennen meille tuloa, pitääkö mun nyt vaihtaa niille hevosmaisemmat nimet, ja mitkähän ne sitten olisi?

Pinki:
Oiva ei käy, koska meillä kyläilee jo ennestään yksi Oiva-koira. Jos osutte samaan aikaan, ne menee sekaisin ;)
Sitäpaitsi Oivan miellän alunperin hevosen nimenä, mutten kyllä tunne yhtään ihmistä, jonka nimi olisi Oiva....
 
Viimeksi muokattu:
Onko bulldogeilla joku sääntö, että niille pitää laittaa ihmisen nimi?
Tiedän kaksi ranskista, joiden nimi on Siiri. :D
Tosin, tiedän myös Siiri-nimisen porokoiran.
 
Meah, niin onkin. Heti tuli eräskin Oiva-niminen kanttura mieleen.

Mutta siis pikkupossusta tulee Tarmo, ja mulle nyt on aivan sama onko ihmisen nimi vai ei. Se nyt sattuu miellyttämään enempi, kuin Rekku ja Musti.

Jotkut mieltää mun pojan nimen koiran nimeksi ja minun mielestäni se sopii meidän vilperille, kuin nenä päähän (Vili)

Annetaan siis kukin se nimi, mikä miellyttää itseä, eikä naapurin emäntää ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen Viinirypäle;24756674:
:heart:Voi söpö sentään! Millainen rotu toi on, lyhyesti? Perheeseen sopiva?
Ei ole kauheasti kokemusta ko. rodusta, mutta mitä kysellyt ja ottanut selvää, niin sosiaalinen ja lössykkä perhekoira. Luonteesta tietenkin riippuen.
Tää meille tuleva tyyppi on aika lunki. Kasvattajan kanssa juttelin, ja hän kertoi Tarmon makaavan keskellä pentuhäkkiä, ainoassa paikassa, mihn paistoi aurinko. Sisarukset viilettivät ympäri kehää :D

Bullin ruokinta on mielestäni aika tarkkaa pentuaikana, koska siitähän kasvaa aika möhkäle. Jos ruoasta ei saa tarpeeksi tiettyjä kivennäisiä, vitamiineja jnejne, voi luusto (tms) vaurioitua pahastikkin.

Mutta kaikki bullin omistajat ovat kehuneet ko. rotua loistavaksi perhekoiraksi, Suureksi Persoonaksi :D
 

Yhteistyössä