Kuinkahan moni äiti on oikeasti vain laiska imettämään

  • Viestiketjun aloittaja "umbrella"
  • Ensimmäinen viesti
"umbrella"
Ja selittelee pitkin kyliä että maito vain loppui kuin seinään ja mukamas kokeillut kaiken mahdollisen?

Ei siinä muuten mitään, mutta nämä huijarit vain tekee polun möykkyisemmäksi niille jotka oikeasti painii imetysongelmien kanssa ja törmäävät näihin myyttisiin "heräsin aamulla tissit tyhjinä ja pullo kelpasi paremmin kuin hyvin, eli maito loppui".

Olisivat mieluummin hiljaa, ei kukaan ole tilitysvelvollinen miksi imettää tai miksi ei imetä.
 
"vieras"
No varmaan ne just siksi selittelee, kun sun kaltaiset ihmiset ihmettelee mistä syystä kukakin lopettaa imetyksen, ja vielä arvostelee laiskaksi. Jos vaan antaisit olla?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24765253]No varmaan ne just siksi selittelee, kun sun kaltaiset ihmiset ihmettelee mistä syystä kukakin lopettaa imetyksen, ja vielä arvostelee laiskaksi. Jos vaan antaisit olla?[/QUOTE]

Peesi.
 
"minna"
No mä en tykänny imettämisestä ja en pitkään imettäny. Mutta en todellakaan kokenut helpommaksi pulloilua. monesti ajattelin, että helpommalla pääsisin ku sais työntää vaan tissin suuhun. Mutta se vaan tuntu musta niin epämukavalta ja silleen. Mutta sanopa tuota sitten kenellekkään ääneen kun sen jälkeen arvostellaan huonoksi äidiksi. kun taas avoimesti ihmetellään pullosta antamista, on helpointa sanoa, että maitoa vaan ei tullut.
 
Kuinkahan moni äiti on oikeasti vain laiska imettämään? No en tiedä.

Mutta öisin tulee mietittyä, että olisipa karseeta jos vauvan syöttäminen pitäisi tehdä pullolla. Nyt ei tarvitse takapuolta hilata sängystä mihinkään. Olen laiska.
 
"jaa"
niin siinähän on hyvä olla laiskana. Itsellä meni tuntikausia sohvalla imettäessä ja DVD:itä katsellessa. Kaikki muu sai odottaa. Ihanaa oli. Toivottavasti vielä joskus saan kokea sen.
 
[QUOTE="vieras";24765236]Itse en ymmärrä miten kukaan voi pitää pullo ruokintaa (varsinkaan öisin) helpompana kuin imettämistä. Itselläkään se imetys ei ole ollut helppoa eikä ongelmallista, mutta silti mielestäni näppärämpää kuin pullosta syöttäminen.[/QUOTE]
esikoiselle oli helpompi antaa maito yöllä pullosta, tissillä vitkutteli monta tuntia. pullosta joi sen mitä tarvis ja sit nukku. muutaman kerran kiikkutuoliin nukahettuani päätin siirtyy pullottelemaan.. mut kuopus oli kyllä helpompi imettää yöllä, se ei pitkään tissillä leikkiny.
ja viereen ei kumpikaan oo päässy nukkumaan, koiria talossa joilta ei oo kielletty, eikä kielletä sänkyyn tulemista.
ja kyllä imetys on laiskojen äitien hommaa.. ;)
 
Viimeksi muokattu:
no minulta maito vain loppu, ei niin kuin seinään, mutta muutaman päivän sisällä. ja mä todella olin ap:n mukaan sitten se laiska, kun en jaksanut yrittää jä yrittää ja pitää vauvaa nälässä, vaan annoin pullosta ruokaa ja kaikki oltiin tyytyväisiä minä kun ehdin tehdä muutakin kuin olla tissi vauvan suussa, lapsi kun ei tarvinnut nähdä nälkää ja neuvolan täti, kun paino nousi normaalisti. ja musta oli todellakin helppo ruokkia lasta pullosta, paljon helpompi kuin imettää. kun pullosta yölläkin antoi, niin siinä meni noin kymmenen minuuttia, mutta jos olis alkanut imettämään, olis helposti liki tunti tuhraantunut siihen hommaan
 
esikoiselle oli helpompi antaa maito yöllä pullosta, tissillä vitkutteli monta tuntia. pullosta joi sen mitä tarvis ja sit nukku. muutaman kerran kiikkutuoliin nukahettuani päätin siirtyy pullottelemaan.. mut kuopus oli kyllä helpompi imettää yöllä, se ei pitkään tissillä leikkiny.
ja viereen ei kumpikaan oo päässy nukkumaan, koiria talossa joilta ei oo kielletty, eikä kielletä sänkyyn tulemista.
ja kyllä imetys on laiskojen äitien hommaa.. ;)
lisään nyt vielä ett vaan öisin annoin esikoiselle pulloa ja maito oli päivän mittaan lypsettyä. 8vk:a imetin esikoista, kuopusta 3kk
 
tiiteni harmaana
En tiedä. Mutta itselleni yksi syy imettämiseen on se että olisin liian laiska pelaamaan korvikkeiden ja pullojen kanssa...
Peesailen. Onneksi maito on riittänyt. En ymmärrä, mihin se voisi ruveta häviämään, kun imettää... Ja meillä yöimetyskin kestää vain n. 10 minuuttia. Vauva syö 1-2 kertaa yöllä ja mä käyn vessassakin useammin, joten ei haittaa yhtään mun nukkumista. Toista olisi, jos pitäisi alkaa pulloja lämmittämään ja kuljettelemaan edestakaisin. Myös niiden peseminen olisi rasittavaa, kun tiskiä on muutenkin ihan tarpeeksi.
 
"mamma"
Kyllä se imettäminen taitaa tosiaan vaatia vähän enemmän kuin se pullottelu. Imettämisen ylläpitoon liittyy myös se että kun tulee sellaisia kausia että lapsi ei haluakkaan imeä niin aktiivisesti niin silloin pitää pumppaamalla pitää maidontuotanto yllä. Lapsi joka on imenyt rintaa ei sitten välttämättä suostu ottamaan pulloa joten pitää vaan jatkaa kunnes oppii juomaan nokkamukista. Eikä se imettäminen ole pelkää ravintoa, siihen liittyy niin paljon muutakin: läheisyyttä esim. ja lapsi saa siitä myös äidin valkosoluja ettei sairastu tai jos sairastuu paranee nopeammin. Imetyksellä on todella väliä. Eikä se lopu jos jatkaa imettämistä. Siinä toimii kysynnän ja tarjonnan laki. Jos syö ja juo normaalisti ja imettää 3-4 tunnin välein niin hyvin voi täysimettää 6kk, eikä maito taatusti lopu. Jos jättää liian pitkiä imetystaukoja ja antaa välillä vähän pullosta niin rinta ei tyhjene tarpeeksi usein eli maitotilaus ei mene perille. Mitä enemmän imettää sen enempi sitä maitoa myös tulee.
Ja jos tarkkoja ollaan niin mitkään korvikkeet ei ole luonnonmukaisia. Jos ne on tehty lehmänmaidosta niin se ei ole sitä parasta ravintoa mitä voi pikkuiselleen antaa. Lehmis on tarkoitettu vasikoille ja äidinmaito pienille pojille ja tytöille.
 
öföföfö
esikoiselle oli helpompi antaa maito yöllä pullosta, tissillä vitkutteli monta tuntia. pullosta joi sen mitä tarvis ja sit nukku. muutaman kerran kiikkutuoliin nukahettuani päätin siirtyy pullottelemaan.. mut kuopus oli kyllä helpompi imettää yöllä, se ei pitkään tissillä leikkiny.
ja viereen ei kumpikaan oo päässy nukkumaan, koiria talossa joilta ei oo kielletty, eikä kielletä sänkyyn tulemista.
ja kyllä imetys on laiskojen äitien hommaa.. ;)
En tiiä mut jotenkin hullulta tuntuu tuo, että koska yöllä ei jaksa imettää, antaa pulloa. Ja viereen ottaa mieluummin koirat kuin oman lapsen. En vaan käsitä, mutta onneks mun ei tarttekaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja öföföfö;24765517:
En tiiä mut jotenkin hullulta tuntuu tuo, että koska yöllä ei jaksa imettää, antaa pulloa. Ja viereen ottaa mieluummin koirat kuin oman lapsen. En vaan käsitä, mutta onneks mun ei tarttekaan.
no meillä on aina nukuttu perhepedissä ja koirat ja kissatkin siellä on joskus olleet sulassa sovussa meidän kanssa. silti mieluummin pullo. jos nukut kahdeksan tuntia ja siinä ajassa annat vauvalle ruokaa 2 kertaa. niin imettäessä tuohon tuhraantuu se kaksi tuntia eli nukkuma aikaa jaa kuusi tuntia ja pullosta annat ja siinä menee noin puoli tuntia, niin saat nukkua 7 ja puoli tuntia. ainakin mulle oli tärkeä tuokin asia, koska mulla oli kerralla paljon piniä lapsia
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24765552:
jos nukut kahdeksan tuntia ja siinä ajassa annat vauvalle ruokaa 2 kertaa. niin imettäessä tuohon tuhraantuu se kaksi tuntia eli nukkuma aikaa jaa kuusi tuntia ja pullosta annat ja siinä menee noin puoli tuntia, niin saat nukkua 7 ja puoli tuntia. ainakin mulle oli tärkeä tuokin asia, koska mulla oli kerralla paljon piniä lapsia
Tai sitten puoliunessa nostat puolessa minuutissa lapsen viereen, rupeat syöttämään ja nukahdat itse samantien :whistle: Seuraavan kerran heräät kun vierestä alkaa kuulua nälkäistä natinaa. Esikoisen kanssa ei varmaan tullut nukahdettua kuin kerran, mutta seuraavien kanssa aika usein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24765552:
no meillä on aina nukuttu perhepedissä ja koirat ja kissatkin siellä on joskus olleet sulassa sovussa meidän kanssa. silti mieluummin pullo. jos nukut kahdeksan tuntia ja siinä ajassa annat vauvalle ruokaa 2 kertaa. niin imettäessä tuohon tuhraantuu se kaksi tuntia eli nukkuma aikaa jaa kuusi tuntia ja pullosta annat ja siinä menee noin puoli tuntia, niin saat nukkua 7 ja puoli tuntia. ainakin mulle oli tärkeä tuokin asia, koska mulla oli kerralla paljon piniä lapsia
meillä esikoinen oli tissillä monta tuntia.. ja nuorempi koira on semmonen kouho vielä ettei kato yhtään minne käy makkoomaan.
 
äiti 19v
Meillä ei todellakaan ollut laiskuus syynä imetyksen lopettamiseen, vaan se että se sattui niin H*LVETISTI! Nännit vuos verta joka kerta, kun vauva oli tissillä ja sain itkien koittaa syöttää vauvaa. Rintakumikaan ei auttanut, pumppaaminen hieman helpotti.

Oli kamalaa, kun hoitajat väkisin laittoi imettämään, vaikka oli nännit verillä. Oli myös tosi "kiva" kastella rintaliivinsuojia ja koittaa repiä niitä irti, kun nännit oli niin ruvella ja jäänyt kiinni niihin suojiin. Luulen, että tuo kaikki johtui siitä, että vauvalle oli jo hampaat tulossa, kun hampaat tuli aika aikaisin.

Aika jännä kyllä, ettei kukaan ollut kertonut miten kamalaa imetys voi olla, paljon on kuitenkin tuttuja ja sukulaisia, joilla pieniä lapsia. Itse en osannut edes kuvitella, että voi käydä noin...
 
[QUOTE="vieras";24765583]Tai sitten puoliunessa nostat puolessa minuutissa lapsen viereen, rupeat syöttämään ja nukahdat itse samantien :whistle: Seuraavan kerran heräät kun vierestä alkaa kuulua nälkäistä natinaa. Esikoisen kanssa ei varmaan tullut nukahdettua kuin kerran, mutta seuraavien kanssa aika usein.[/QUOTE]siis turha enää toitottaa, että perhepeti on vaarallinen. musta vaarallista on nukkua niin että vauva imee, siinä se voi helpostikin tukehtua
 

Yhteistyössä