pienituloinen,nätti "normaalivartaloinen" yh

• Viestiketjun aloittaja "nanna"
  • Ensimmäinen viesti
"nanna"
Miten kuumaa kamaa on markkinoilla. Siis vapaiden ja järkevien ja hyvien miesten keskuudessa. Ja 2 lasta on samalle miehelle. Vai pitääkö olla korkeakoulutettu, isotuloinen ja missinnäköinen ja kokoinen että saa hyvän miehen.

Niin ja lisäksi olen hieman ujokin. =/ Enkä kovinkaan puhelias ainakaan alussa.

"vieras"
No tääl olis korkeakoulutettu, keskituloinen, nätti lapseton ja äärimmäisen vaikeaa tuntuu kunnon miehen löytäminen olevan. En sit tiedä nostaisiko mun markkinoita lasten teko, jotenkin epäilen.

"nanna"
[QUOTE="petetty";24757430]No minä olen kohtuutuloinen, korkeasti koulutettu, kaunis yh, mutta totuus on, että hyviä miehiä ei ole olemassa. On vain niitä, jotka eivät ole vielä jääneet kiinni.[/QUOTE]

Eli olette sitten yksin. Onko edes tarjokkaita ollut tai minkä tasoisia ne jotka saisitte on olleet? Vai onko hiljaista kokonaan. Kaduttaako eronne?
Oletko sitä mieltä että kaikki miehet siis pettää?

"petetty"
[QUOTE="nanna";24757496]Eli olette sitten yksin. Onko edes tarjokkaita ollut tai minkä tasoisia ne jotka saisitte on olleet? Vai onko hiljaista kokonaan. Kaduttaako eronne?
Oletko sitä mieltä että kaikki miehet siis pettää?[/QUOTE]

Tulijoita on paljon. Ihan laidasta laitaan.

Olen miesvaltaisella alalla. Näen siellä mitä ne oikeinkin kunnolliset miehet puuhastelevat tilaisuuden tullen...

"nanna"
[QUOTE="petetty";24757514]Tulijoita on paljon. Ihan laidasta laitaan.

Olen miesvaltaisella alalla. Näen siellä mitä ne oikeinkin kunnolliset miehet puuhastelevat tilaisuuden tullen...[/QUOTE]

Ihan kaikkiko? Ei vaan ne kiiltokuva-tai machopojat. Myös ne jotka hehkuttaa parisuhdetta ja viettää perheenä aikaa paljon yhdessä. Mietin vain veljeäni voisiko hänkin hairahtua vaikka kunnon isä onkin ja mies..

Mitenkö määrittelen itseni. Kaunis,nätti=pitää huolta itsestään ja omaa kauniit kasvojenpiirteet.

"petetty"
[QUOTE="nanna";24757531]Ihan kaikkiko? Ei vaan ne kiiltokuva-tai machopojat. Myös ne jotka hehkuttaa parisuhdetta ja viettää perheenä aikaa paljon yhdessä. Mietin vain veljeäni voisiko hänkin hairahtua vaikka kunnon isä onkin ja mies..

Mitenkö määrittelen itseni. Kaunis,nätti=pitää huolta itsestään ja omaa kauniit kasvojenpiirteet.[/QUOTE]

Kyllä. Myöskin ne jotka hehkuttaa parisuhdettaan ja ovat perheihmisiä, tekevät kaiken perheen kanssa yhdessä. Tilaisuus tekee varkaan. Se pitää täysin paikkaansa.

[QUOTE="nanna";24757388]Miten kuumaa kamaa on markkinoilla. Siis vapaiden ja järkevien ja hyvien miesten keskuudessa. Ja 2 lasta on samalle miehelle. Vai pitääkö olla korkeakoulutettu, isotuloinen ja missinnäköinen ja kokoinen että saa hyvän miehen.

Niin ja lisäksi olen hieman ujokin. =/ Enkä kovinkaan puhelias ainakaan alussa.[/QUOTE]

Harvemmin naiselta odotetaan suuria tuloja ja hyvää koulutusta, toisin kuin mieheltä mielellään näitä odotetaan.

Se on sitä sosiaalista epätasa-arvoa, sinun eduksi tässä tapauksessa.
Eriasia on sitten se kun rupeat latelemaan laatuvaatimuksia yms yms, tuota harvoin miehet harrastaa, ainakaan tuossa muodossa.

Ehkä se muistuttaa ajoista jolloin naisten oli oikeasti ajateltava noin koska miehet pitivät heistä huolta eikä muuta vaihtoehtoa oikein ollut.

"nanna"
Harvemmin naiselta odotetaan suuria tuloja ja hyvää koulutusta, toisin kuin mieheltä mielellään näitä odotetaan.

Se on sitä sosiaalista epätasa-arvoa, sinun eduksi tässä tapauksessa.
Eriasia on sitten se kun rupeat latelemaan laatuvaatimuksia yms yms, tuota harvoin miehet harrastaa, ainakaan tuossa muodossa.

Ehkä se muistuttaa ajoista jolloin naisten oli oikeasti ajateltava noin koska miehet pitivät heistä huolta eikä muuta vaihtoehtoa oikein ollut.

Mitä tarkoitat laatuvaatimuksilla? Tottakait sitä hakee samanlaista kuin itsekin. Siis että kiinnostuksia olisi samoja ym.

"onnellinen"
[QUOTE="petetty";24757430]No minä olen kohtuutuloinen, korkeasti koulutettu, kaunis yh, mutta totuus on, että hyviä miehiä ei ole olemassa. On vain niitä, jotka eivät ole vielä jääneet kiinni.[/QUOTE]

Voi miten katkeraa puhetta.. Surullista, että jotkut on onnistunut sössimään elämänsä noin hienosti, että katkeroituu tuohon malliin.

Joskus kannattaa antaa katsos mahdollisuus sillekin miehelle joka ei itsestään meteliä pidä ja haistella arvomaailma tarkkaan. Totuus on se, että suurin osa naisista etsii jotain äänekästä macho -ukkoa joka on sisältä velliä ja pönkittää itseään pettämällä ja sikailemalla.

Ehkä kuulostaa kliseeltä, mutta mun mies on korkeasta koulutettu, treenaa kamppailulajeja, ei pidä meteliä itsestään, on uskomattoman hyväsydäminen ja huolehtivainen eikä IKINÄ pettäisi kuten en minäkään häntä. Ei hyväksy minkäänlaista pettämistä eikä katso myös sellaista kavereiltaan.

Ehkä se vaikuttaa kun kumpikin on ydinperheestä ja vanhemmat edelleen onnellisesti yhdessä. Arvot on samat ja pidetään toisistamme huolta aidosti.

Että ei kannata yleistää omia pettymyksiään kaikkiin. Hyviä miehiä on, mutta vaikea saada ja löytää kun ei osaa etsiä sydämellä.

No niin, nytkin soittaa töistä mun ja vauvan kuulumisia :)

nicita-84

Suunnilleen puolet kummastakin sukupuolesta pettää kumppaniaan. Jos se on näin perustavanlaatuinen "vika" ihmisessä, voisiko ajatella, että pariutuminen mahdotonta, jos ei hairahtanutta kelpuuta?

Itse ajattelen, että pettämiseen on syynsä. Harvemmin se syy on sukupuolielimissä. Meillä suhde sai alkunsa niin, että toinen oli varattu tahollaan. En kuitenkaan usko, että kerran pettäjä olisi aina pettäjä. Kuten sanoin, pettämiselle on syyt. Jos ne voidaan kiertää uudessa suhteessa, miksi pettäminenkään toistuisi?

[QUOTE="nanna";24757531]Ihan kaikkiko? Ei vaan ne kiiltokuva-tai machopojat. Myös ne jotka hehkuttaa parisuhdetta ja viettää perheenä aikaa paljon yhdessä. Mietin vain veljeäni voisiko hänkin hairahtua vaikka kunnon isä onkin ja mies..

Mitenkö määrittelen itseni. Kaunis,nätti=pitää huolta itsestään ja omaa kauniit kasvojenpiirteet.[/QUOTE]

No, mun pitää kyllä nyt edustaa toista äärilaitaa. Oma mieheni on komea, pitää itsestään huolta ja on hyvää seuraa. En silti osaisi kuvitella miestäni uskottomana - en niin millään. Olemme molemmat sitoutuneita avioliittoomme ja teemme paljon töitä sen eteen, että kommunikointi pelaa. Puhumme paljon, olemme toistemme parhaat ystävät. Ei tulisi mieleenkään tärvellä hyvää parisuhdetta ja syvää ystävyyttä johonkin ulkopuoliseen romanssiin. Meillä on samanlaiset elämänarvot.

"Kaikki miehet pettää" on hyvä tekosyy sille, ettei itse jaksa / viitsi / halua pitää huolta parisuhteestaan tai sille, ettei halua nähdä vaivaa valitessaan puolisoa - on helpompi lakaista ongelmat maton alle ja katsoa sormien läpi kuin tarttua niihin ja keskustella - jos tuossa vaiheessa huomaa ettei keskusteluyhteys toimi niin miten se toimisi myöhemminkään?

Viimeksi muokattu:
Ero tulossa

Aamen.

"petetty"
[QUOTE="onnellinen";24757653]Voi miten katkeraa puhetta.. Surullista, että jotkut on onnistunut sössimään elämänsä noin hienosti, että katkeroituu tuohon malliin.

Joskus kannattaa antaa katsos mahdollisuus sillekin miehelle joka ei itsestään meteliä pidä ja haistella arvomaailma tarkkaan. Totuus on se, että suurin osa naisista etsii jotain äänekästä macho -ukkoa joka on sisältä velliä ja pönkittää itseään pettämällä ja sikailemalla.

Ehkä kuulostaa kliseeltä, mutta mun mies on korkeasta koulutettu, treenaa kamppailulajeja, ei pidä meteliä itsestään, on uskomattoman hyväsydäminen ja huolehtivainen eikä IKINÄ pettäisi kuten en minäkään häntä. Ei hyväksy minkäänlaista pettämistä eikä katso myös sellaista kavereiltaan.

Ehkä se vaikuttaa kun kumpikin on ydinperheestä ja vanhemmat edelleen onnellisesti yhdessä. Arvot on samat ja pidetään toisistamme huolta aidosti.

Että ei kannata yleistää omia pettymyksiään kaikkiin. Hyviä miehiä on, mutta vaikea saada ja löytää kun ei osaa etsiä sydämellä.

No niin, nytkin soittaa töistä mun ja vauvan kuulumisia :)[/QUOTE]

Teillä on samat taustat kuin meilläkin. Ja mies sanoi, että ei hyväksy missään tilanteessa pettämistä, ei itseltä, eikä toiselta. Eikä voi ymmärtää, että joku voi niin toiselle tehdä. Soitteli minun ja vauvan kuulumisia ym, mutta samaan aikaan töissä petti. Hyvä jos olet löytänyt sen oikeasti hyvän miehen itsellesi.

[QUOTE="onnellinen";24757653]Voi miten katkeraa puhetta.. Surullista, että jotkut on onnistunut sössimään elämänsä noin hienosti, että katkeroituu tuohon malliin.

No niin, nytkin soittaa töistä mun ja vauvan kuulumisia :)[/QUOTE]

Samaa mieltä tämän kommentin kirjoittajan kanssa - arvomaailman tarkistus on se avainsana. Mielestäni aviomiehelle pitää asettaa samat kriteerit kuin hyvälle ystävällekin asetetaan: arvostaa sinua, arvostaa teidän ystävyyttänne ja jo pelkkä toisen arvostus ja kunnioitus estää "sikailemisen" - ei kai kukaan parasta kaveriaan halua satuttaa? Rakkaus on sitten vielä se ekstra kerros ja "liima", joka tavallaan "up-greidaa" ystävyyden uudelle tasolle.

Ethän sä katsoisi petollista ystävääkään - miksi puolisolta pitäisi sietää jotain sellaista??

"petetty"
Suunnilleen puolet kummastakin sukupuolesta pettää kumppaniaan. Jos se on näin perustavanlaatuinen "vika" ihmisessä, voisiko ajatella, että pariutuminen mahdotonta, jos ei hairahtanutta kelpuuta?

Itse ajattelen, että pettämiseen on syynsä. Harvemmin se syy on sukupuolielimissä. Meillä suhde sai alkunsa niin, että toinen oli varattu tahollaan. En kuitenkaan usko, että kerran pettäjä olisi aina pettäjä. Kuten sanoin, pettämiselle on syyt. Jos ne voidaan kiertää uudessa suhteessa, miksi pettäminenkään toistuisi?
Juuri noin meidän suhde alkoi. Petti minun kanssa kumppaniaan ja kertoili minulle miten on huono suhde ym. Mietin jo silloin että mahtaako minulle käydä juuri samoin. Nyt on selvinnyt, että hänen kaikki suhteensa ovat alkaneet ja päättyneet samoin.

[QUOTE="petetty";24757768]Juuri noin meidän suhde alkoi. Petti minun kanssa kumppaniaan ja kertoili minulle miten on huono suhde ym. Mietin jo silloin että mahtaako minulle käydä juuri samoin. Nyt on selvinnyt, että hänen kaikki suhteensa ovat alkaneet ja päättyneet samoin.[/QUOTE]

Kuvottavaa.. eiköhän se ole aika selvää, että jos mies pystyy tuollaiseen kerran, hän pystyy siihen myös uudelleen. Todennäköisempää se varmaan on, että pettää myös uutta kumppaniaan kuin se, ettei pettäisi.

Jälleen kerran peräänkuulutan niitä arvoja ja sitä keskustelua - heti suhteen alussa.

"petetty"
Kuvottavaa.. eiköhän se ole aika selvää, että jos mies pystyy tuollaiseen kerran, hän pystyy siihen myös uudelleen. Todennäköisempää se varmaan on, että pettää myös uutta kumppaniaan kuin se, ettei pettäisi.

Jälleen kerran peräänkuulutan niitä arvoja ja sitä keskustelua - heti suhteen alussa.
Vahingossa minä sain selville, että oli minua melkein vuoden pettänyt. Hänellä ei ollut mitään aikomusta edes erota minusta vaan olisi varmasti jatkanut tuollaista hamaan tulevaisuuteen. Alkuajan keskustelujen ja myös myöhempien keskustelujen perusteella hän halusi samoja asioita elämältä kuin minäkin. Että oltaisiin parhaat ystävät, jaettaisiin ilot ja surut, nautittaisiin yhdessä perhe-elämästä, mikä oli hänelle kaikki kaikessa. Viimeisen päälle rehellinen hän puheidensa mukaan oli ja ikinä ei pettäisi. Puhui edellisen suhteen lopettamisesta, ettei laske pettämiseksi kun olivat jo eroamassa. No minä en hänen kans mihinkään alkanut ennen kuin sitten kun oli jo ihan oikeasti eronnut. Elin omaa elämääni ja eräänä päivänä hän otti yhteyttä ja kertoi eronneensa jokin aika sitten. Mieleeni jäi kuitenkin se, että hän oli silloin aiemmin valmis yrittämään jonkinlaista juttua minun kanssa vaikka oli vielä toisen kanssa.

"petetty"
Tuolla edellähän juuri kerroit että:

"Juuri noin meidän suhde alkoi. Petti minun kanssa kumppaniaan ja kertoili minulle miten on huono suhde ym."
Kyllähän se jonkinlainen suhteen alku silti oli vaikka se ei siitä jatkunut kun selvisi, että hänellä on vielä asiat kesken. Kerroin hänelle, että en halua sekaantua mihinkään keskeneräiseen. Ja kesken se suhde vielä hänellä olikin vaikka ensin kertoili ihan muuta. Siitä asiasta keskusteltiin kun alettiin sitten myöhemmin seurustelemaan ja myönsikin, että teki väärin kun meinasi aloitella uutta vaikka vanhakin suhde oli vielä olemassa. Hänen kumppaninsa oli sitten se joka loppujen lopuksi jätti hänet, eikä hän itse.

Yhteistyössä