päivähoitomaksu 254e/kk :O

  • Viestiketjun aloittaja ounouu
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Pakko vielä tarttua, kun itselläni on joka ikisessä oaikassa ollut eväsleivät rasiassa mukana.

Eikö niitä omia leipiä ja mehua voi evästää omassa rauhassa pukuhuoneessa tai eikö henkilökunnalle pitäisi olla joku oma kahvitila?
Ei voi jos on valvottu ruokailu. Silloin hoitaja syö vanhusten kanssa samaa ruokaa, heidän seurassaan saman pöydän äääressä. Sen valvonta- aterian hinta oli vähän alhaisempi, mutta kuitenkin jotain vitosen luokkaa se on.
 
"vieras"
[QUOTE="huh huh";24731910]Kertoo pienituloisten itsekkyydestä ettei tämäkään heitä kiinnosta kun eivät itse joudu kalliisti maksamaan. Pienituloiset ovat sitä mieltä että on ok nyhtää juuri keskituloisilta, miten itsekästä! :O[/QUOTE]

Minä ainakin olen sanonut jo useamman (?) kerran että maksaisin keskituloisena mielelläni tuon maksimisumman. Se nyt vaan on fakta että keskituloisiakin tiukimmilla ovat ne jotka ovat pienituloisia mutta niin "isotuloisia" etteivät mitään yhteiskunnan tukia saa. Minun mielestä päivähoitomaksu on varsin kohtuullinen _kaikille_
 
Ei voi jos on valvottu ruokailu. Silloin hoitaja syö vanhusten kanssa samaa ruokaa, heidän seurassaan saman pöydän äääressä. Sen valvonta- aterian hinta oli vähän alhaisempi, mutta kuitenkin jotain vitosen luokkaa se on.
MIssä on tälläinen vanhusten hoitolaitos? Oon alalla töissä enkä oo kuuna päivänä kuullu. Mihin tämä liittyy että ruokailua pitää valvoa ja että sunkin pitää syödä samaa? :O Kyllä mäkin joudun töissä valvoa vanhusten ruokailua mutta mä meen sitte sen jälkeen syömään omat evääni, en mä syö samaa ruokaa enkä ees voiskaan kun mulla on niin paljon allergioita yms.
 
[QUOTE="sama";24731926]Mutta nyt on aihetta nurista, koska SUHTEESSA tuloihin tuo on ihan kohtuuton. Minusta on tulossa työni vaihdon takia ensi kuussa hyvätuloinen, jolloin olisin taas valmis maksamaan korkeampaa pk-maksua, joten mites ne nurinat menikään "että aina pitäis saada ilmasiksi"? ;)[/QUOTE]

Mä oon huomannut kuinka suurimmalla osalla on aihetta nurista niistä päiväkotimaksuista, oli tulot isota tai pienet. Vähemmistö tuntuu ajattelevan kuinka halpaa on hoidattaa lapet päiväkodissa. Oikeasti jos koko päivähoitosysteemi lakkautettaisiin ja jatkossa jokainen saisi maksaa hoitajalle omasta pussista sen tes'in mukaisen minimipalkan, niin moniko tekisi niitä lapsia?
 
"sama"
[QUOTE="vieras";24731959]Totta kai olen valinnut ja hyvin olenkin valinnut. Olen todella tyytyväinen ratkaisuuni :) Vituttaako? :D Kelpaisiko sinulle myös reilusti pienemmät tulot? Itse olet lapsesi tehnyt ja töihin mennyt, joten älä viitsi valittaa halvasta päivähoidosta...[/QUOTE]

Valitan koska me olemme ne jotka maksaa suhteessa kaikein kalliimmin, etenkin näistä vitun virikelapsista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;24731853:
Mikä ei ole suhteellista? Se että jos lapset laittaa hoitoon, niistä pitää maksaa. Mua suorastaan ärsyttää asenne, lapsia tehdään mutta niiden hoitoon laittamisen pitäis olla ilmaista. Kaikesta muusta ollaan valmiita maksamaan mutta lapset pitäis saada ilmasiksi hoidatettua muilla. Jos tämä ajatusmaailma tekee musta tyhmän, niin ei voi mitään.
peesaan tätä. Suomessa on niin totuttu siihen että kaikenlaista palvelua saa ilmaiseksi taikka tosi pienellä rahalla. Sitte kehdataan valittaa siitä ku pitää vähä joskus maksaakin.
 
huooh
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;24731969:
Mä oon huomannut kuinka suurimmalla osalla on aihetta nurista niistä päiväkotimaksuista, oli tulot isota tai pienet. Vähemmistö tuntuu ajattelevan kuinka halpaa on hoidattaa lapet päiväkodissa. Oikeasti jos koko päivähoitosysteemi lakkautettaisiin ja jatkossa jokainen saisi maksaa hoitajalle omasta pussista sen tes'in mukaisen minimipalkan, niin moniko tekisi niitä lapsia?
Mutta nyt ollaan Suomessa ja meidän maksu on täysin epäreilu, olkoot yleisesti halpa. Miksi sä jankkaat? Nyt verrataan suomalaisten maksuja toisiinsa, sama se miten halpa se on maailmalla. :D Muutenkin menee verojakin suhteessa eniten.
 
"sama"
peesaan tätä. Suomessa on niin totuttu siihen että kaikenlaista palvelua saa ilmaiseksi taikka tosi pienellä rahalla. Sitte kehdataan valittaa siitä ku pitää vähä joskus maksaakin.
Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää? Ei kukaan keskituloinen ole väittänyt sitä yleisesti kalliiksi, vaan epäoikeudenmukaiseksi SUOMEN MITTAPUULLA! Voi kettu sentään.
 
Khimaira
MIssä on tälläinen vanhusten hoitolaitos? Oon alalla töissä enkä oo kuuna päivänä kuullu. Mihin tämä liittyy että ruokailua pitää valvoa ja että sunkin pitää syödä samaa? :O Kyllä mäkin joudun töissä valvoa vanhusten ruokailua mutta mä meen sitte sen jälkeen syömään omat evääni, en mä syö samaa ruokaa enkä ees voiskaan kun mulla on niin paljon allergioita yms.
esim. helsingin kaupungin vanhustenkeskuksissa.
Sehän on todettu että kun hoitaja syö vanhuksen kanssa samaa ruokaa, nini se edistää vanhuksen ruokahalua ja samalla voi auttaa esimerkillä ja fyysisesti hidasta syöjää syömään kaiken ruuan.

minusta tuo ei ole kovin kivaa, en ikinä suostuisi syömään esim. meidän asukkien kanssa samassa pöydässä..Silloinhan sitä ruokataukoa ei ole ollenkaan :|
 
  • Tykkää
Reactions: emppu75
maman75
Ei se minusta ilmaista pitäisi olla, mutta sen pitäisi olla parempaa.
Voihan sen lapsen laittaa yksityiseen, pienempään päiväkotiin, jossa pienemmät ryhmät ja enemmän aikaa hoitajilla lapsille. Tai perhepäivähoitoon. Ja maksaa ihan saman verran kuin normipäivähoito. Tai jonkin sortin erikoissuuntautuneeseen päiväkotiin, steiner- tms pedagogiikkaan suuntautuneeseen. Vai mikä on mielestäsi laatua?

Mulla olis ainakin toivomuksena se, maksusta viis, että hoitohenkilökunta olisi tervepäistä ettei lastani esimerkiksi teipattaisi ruokapöytään!
 
Mutta nyt ollaan Suomessa ja meidän maksu on täysin epäreilu, olkoot yleisesti halpa. Miksi sä jankkaat? Nyt verrataan suomalaisten maksuja toisiinsa, sama se miten halpa se on maailmalla. :D Muutenkin menee verojakin suhteessa eniten.
Niin täälä menee niitä veroja sen takia että niillä pitää maksaa mm noita suomalaisten lasten hoitomaksuja kun vanhemmat maksaa niistä vain pienen osan. Jos täälä verotusta vähennettäis niin jouduttais luopua monista asioista joita pidetään nyt itsestäänselvyyksinä, esim noi hoitomaksut vois sitte kallistua. Plus miinus nolla varmaankin.
 
"sama"
Niin täälä menee niitä veroja sen takia että niillä pitää maksaa mm noita suomalaisten lasten hoitomaksuja kun vanhemmat maksaa niistä vain pienen osan. Jos täälä verotusta vähennettäis niin jouduttais luopua monista asioista joita pidetään nyt itsestäänselvyyksinä, esim noi hoitomaksut vois sitte kallistua. Plus miinus nolla varmaankin.
Siis mitä? Miten te ette ymmärrä mitään... En kai mä nyt yleisesti otettavia veroja lähtis poistamaan.... ei en jaksa enää selittää liian tyhmille ihmisille...huoh
 
Mutta nyt ollaan Suomessa ja meidän maksu on täysin epäreilu, olkoot yleisesti halpa. Miksi sä jankkaat? Nyt verrataan suomalaisten maksuja toisiinsa, sama se miten halpa se on maailmalla. :D Muutenkin menee verojakin suhteessa eniten.
Mä enb oloe missään vaiheessa verrannut Suomen tilannetta muihin maihin.
Mitä jankkaamista tässä on? Mun mielestä systeemissä ei ole mitään epäreilua. Maksat hoidosta tulojen mukaan. Ihan kuten saat palkkaa työstäsi työsi mukaan. Systeemi nyt on sellainen. Mutta vinkuminen kalleudesta on suorastaan naurettavaa.
 
Mun mielestä tuo maksu on ok, vaikka kuulutaankin keskituloisiin. Mutta päivähoito-oikeutta olisin valmis rajaamaan: jos äiti on kotona vauvan kanssa kotihoidontuella, ja silloin lykätään se isompi lapsi hoitoon- miksi tämä sallitaan? Ymmärrän, että erikoistapauksissa lääkäri voi suositella päivähoitoa lapselle, ja silloin tuo olisi ok...
 
  • Tykkää
Reactions: Horuksen silmä
[QUOTE="sama";24732016]Siis mitä? Miten te ette ymmärrä mitään... En kai mä nyt yleisesti otettavia veroja lähtis poistamaan.... ei en jaksa enää selittää liian tyhmille ihmisille...huoh[/QUOTE]

Come on...sä alat nimitellä ihmisiä tyhmiksi, jos he eivät ole kanssasi samaa mieltä.
 
peesi
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24732018:
Mun mielestä tuo maksu on ok, vaikka kuulutaankin keskituloisiin. Mutta päivähoito-oikeutta olisin valmis rajaamaan: jos äiti on kotona vauvan kanssa kotihoidontuella, ja silloin lykätään se isompi lapsi hoitoon- miksi tämä sallitaan? Ymmärrän, että erikoistapauksissa lääkäri voi suositella päivähoitoa lapselle, ja silloin tuo olisi ok...
Mun mielestä kans vois poistaa koko oikeiden kotona makaamiseen! Lääkärin todistus jos esim sairaus tai muu oikea syy hoidolle. Menee aivan turhaa rahaa yhteiskunnalta etenkin keskituloislta tällaisille!
 
"vieras"
[QUOTE="sama";24731971]Valitan koska me olemme ne jotka maksaa suhteessa kaikein kalliimmin, etenkin näistä vitun virikelapsista.[/QUOTE]

Mitä sinä minua haukut jos virikelapset vituttaa? Usko pois, teillä on takuulla reilusti isommat nettotulot kuin tuo erotus ( 254-95) joten en ymmärrä tuota kitinää. Ottaisitko myös pienemmät tulot sen pienemmän päivähoitomaksun myötä?
 
"sama"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;24732028:
Come on...sä alat nimitellä ihmisiä tyhmiksi, jos he eivät ole kanssasi samaa mieltä.
Ei kun tyhmiä kun puhuvat jostain aivan muusta kuin minä puhun :D
Väittävät vastaan johonkin AIVAN muuhun asiaan mistä edes puhuin. :D
 
Khimaira
:x

onneksi en oo Helsingissä töissä, pitääpä laittaa korvan taa etten ikinä sinne meekään. Jos mä joutuisin syömään mun työpaikan asukkien kanssa... :x ehkä asukit vois syödä hyvin mutta mulla kyllä menis ruokahalut, ei pahalla, mutta oon töissä paikassa jossa vanhukset kuolaa ja sotkee, saattavat yrittää ronkkia ruokaa vierustoverin lautaselta jne. Huh. Oksettaa jo ajatuskin.
jatkoviesti yksärillä :whistle:
 
[QUOTE="sama";24732037]Ei kun tyhmiä kun puhuvat jostain aivan muusta kuin minä puhun :D
Väittävät vastaan johonkin AIVAN muuhun asiaan mistä edes puhuin. :D[/QUOTE]

Sitä kutsutaan rönsyileväksi keskusteluksi. Sellaista ihmiset harjoittaavat oikeassa elämässä, eivätkä noudata kaavamaista vastaustekniikkaa juuri siihen asiaan mistä joku puhuu *huokaus*
 
"sama"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;24732062:
Sitä kutsutaan rönsyileväksi keskusteluksi. Sellaista ihmiset harjoittaavat oikeassa elämässä, eivätkä noudata kaavamaista vastaustekniikkaa juuri siihen asiaan mistä joku puhuu *huokaus*
Sullakin ymmärtämisessä vikaa? Kyse oli nyt siitä että vastaaja vastasi ikään kuin olisin väittänyt ihan muuta. Kunnon olkinukke.
 

Yhteistyössä