Minun mielestäni sitä pitäisi rajoittaa,ja olen siis itsekkin ollut päivähoidossa töissä jo yli 10v. Minun mielestäni perheen jossa toinen vanhempi on kotona,ei tulisi olla oikeutta päivähoitoon! sellaiset ihmiset joilla on oikeasti ongelmia tai äiti väsynyt, masentunut tai muuta vastaavaa tulisi olla oikeus päivähoitoon tai lapsi tarvitsee kuntoutuksellisista syistä päivähoitoa on ihan ok. Mutta äidit jotka on kotona vauvan kanssa,ILMAN mitään järkevää syytä (lapsi tarvitsee virikkeitä EI OLE SYY lasten päivähoidon tarpeeseen tai äiti ei jaksa sitä vinkuvaa 2v vauvan lisäksi.) Lasten paikka on kotona,ja yli 3v saa virikkeitä kun vie kerhoihin ja käy puistoissa lasten kanssa sekä lisäksi on avoimia päiväkoteja,taaperokerhoja,muskareita, seurakunnan kerhoja ym ym. Alle 3v riittää kotona saatava virike.
Minun mielestäni tämä subjektiivinen päivähoito on semmoinen mitä pitäisi rajoittaa,vanhemmat jotka tekee lapsia pitäisi olla valmiita myös hoitamaan ne. Helppohan se on hoitaa sitä yhtä pientä,kun muut on päivähoidossa KUN ON OIKEUS! On oikeus viedä lapset hoitoon,mutta missä on lasten oikeus vanhempiin? Ei todellakaan heru myötäpisteitä vanhemmille,jotka jättävät sen pienen itkemään äidin perään ja lähtevät itse kotia vauvan kanssa. Toki jos vauva on koliikkivauva,itkee yötä päivää on äidilläkin hyvä saada aikaa nukkumiseen,mutta nämähän menevätkin siihen kategoriaan että saavat päivähoitopaikan. Monesti vain vanhemmat päättävät jatkaa hoitoa isommalle kun vauva syntyy,eikä ajatella ollenkaan sisarusten yhdessäoloa,tai kuinka se lisää sisar-kateutta kun isompi raahataan päivähoitoon.
Toki omaa aikaa tarvii,mutta niinkun ap kirjoitti sitä voi saada silloin kun isä tulee kotia töistä. Itselläni on kolme pientä lasta,eikä todellakaan ole käynyt mielessäkään että veisin kaksi vanhempaa päiväkotiin ja jäisin itse vauvan kanssa kotia.
Tulipa pitkä paasaus

jospa joku edes jaksoi lukea loppuun asti. Ugh,olen puhunut!