työkaverinilta sain viestin jossa luki " anna mun olla rauhassa älä ota yhteyttä sairaslomani aikana"

  • Viestiketjun aloittaja "ahaa"
  • Ensimmäinen viesti
"dooris"
Miksi sinun pitäisi ottaa häneen yhteyttä edes pomon kautta? Ilmeisesti teillä on skismaa ja aiot vainota häntä jopa saikulla? Oletko työpaikkakiusaaja? Sinunko vuoksesi hän jäi saikulle?
 
"vieras"
Sairausloma on sairastamista varten, ei ole velvollisuutta vastata puheluihin jne. viesteihin. Ihan hyvä laittaa tuollainen viesti, jos se on vaikka edellisten saikkujen aikana ollut pomolle hieman epäselvää. Tosin aika taukkia porukkaa, jos saikun aikana soittelee työntekijälle. Haloo.
 
apapapapaap
no, se että on lääkärin määräämä saikku ei oikeuta työntekijää käyttäytymään näin. Paitsi mikäli on sitä mieltä ettei tarvi niitä rahoja mitä työnantaja maksaa... ja juu, en ole pomo, mutta olen lähin "esimies". Eli mä vastaan siitä miten muut hoitaa työnsä.
 
Siis häh? Oletko sinä pomo ja tuo oli ainut ilmoitus koko lomasta? Kyllähän nyt pomolle pitää syy kertoa miksi on lomalla ja tarvittaessa toimittaa todistus. Jos olet työkaveri, niin tuo on varmasti täysin ymmärretävä viesti. Erityisesti jos saikun syy on liika stressi tai uupumus työasioiden takia.

Jos itsellä jäisi tärkeän asiakkaan tärkeä projekti kesken saikun takia, niin yrittäisin kyllä vaikka viimeisillä voimillani kirjoittaa työkavereille ohjeet kuinka toimia. Sen verran sitoutunut olen työhöni. Mutta en kyllä lähtisi työkaverille soittelemaan jos hän on sairaslomalla, toivottavasti se nyt on ihan selvä asia.
 
"Vieras"
Aika kusipäinen lähiesimies taidat olla. Jos toi en on saikulla, niin se on saikulla. Silloin pitää olla jo painava syy olla yhteydessä, muuten pitää antaa toisen olla rauhassa.
 
btw
no, se että on lääkärin määräämä saikku ei oikeuta työntekijää käyttäytymään näin. Paitsi mikäli on sitä mieltä ettei tarvi niitä rahoja mitä työnantaja maksaa... ja juu, en ole pomo, mutta olen lähin "esimies". Eli mä vastaan siitä miten muut hoitaa työnsä.
Käyttäytymään miten? Käyttäydytkö itse muka asiallisesti kirjottamalla nettiin työntekijästäsi? Et taida olla kummonen " esimies "
 
no, se että on lääkärin määräämä saikku ei oikeuta työntekijää käyttäytymään näin. Paitsi mikäli on sitä mieltä ettei tarvi niitä rahoja mitä työnantaja maksaa... ja juu, en ole pomo, mutta olen lähin "esimies". Eli mä vastaan siitä miten muut hoitaa työnsä.
Siis MITÄ ASIAA sinulla olisi hänelle?

Jos jonkun henki on vaarassa, mikäli saikkulaista ei saa kiinni, tilanne on tietysti vakava. Mutta lähtökohtaisesti sairas on sairas ihan lääkärintodistuksenkin perusteella, eikä hänellä silloin ole työvelvollisuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
heheh
Anna kun arvaan, oot siivousfirman saman kohteen vanhempi siivooja ku tää sairastaja, ja haluut vaan kyykyttää duunikaveria kun joudut tekee koko kohteen ite. Kirjoitustaidostasi päätellen et voi ainakaan missään kummemmassa duunissa olla.
 
Vaikka kyseessä olisi nilkkamurtuma tai selkäkipu, niin silti on ansainnut sairaslomalla keskittyä paranemiseen eikä ohjeiden antamiseen työkavereille tai esimiehelle. Jos ihan pakko on jotain selvittää, niin voitko kerätä kaikki kysymykset kasaan ja laittaa yhden sähköpostin tai soittaa yhden puhelun? Kai työntekijä saa toivoa vielä erikseen että hänelle ei soitettaisi työasoissa. Jos on vaikka niin kova lääkitys päällä ettei jaksa/pysty puhua.
 
häh
Mutta lähtökohtaisesti sairas on sairas ihan lääkärintodistuksenkin perusteella, eikä hänellä silloin ole työvelvollisuutta.
Juuri näin.
Työpaikalla ei voi sattua mitään sellaista, joka velvoittaisi saikkulaista vastaamaan työasioita koskeviin viesteihin tai puheluihin. Ja todennäköisesti ap on s.todistuksenkin jo saanut, koska tietää lääkärin sen määränneen!
 
  • Tykkää
Reactions: rops
enoleap
eikös uutisissa ollut jokunen vk takaperin, ettei esim tietyssä työssä oksennustauti ole peruste sairaslomalle? Sairasloma on VAIN lääkärin SUOSITUS joka ei velvoita työnantajaa maksamaan palkkaa. Lisäksi työnantaja voi vaatia, että työntekijä tekee työtä mihin kykenee saikun aikana... ;)
 
"Vieras"
Anna kun arvaan, oot siivousfirman saman kohteen vanhempi siivooja ku tää sairastaja, ja haluut vaan kyykyttää duunikaveria kun joudut tekee koko kohteen ite. Kirjoitustaidostasi päätellen et voi ainakaan missään kummemmassa duunissa olla.
Paremminkin palveluohjaaja tai palveluesimies, mutta kovasti siivousalan touhulta haiskahtaa minustakin...Ehkä joku hankalilla työajoilla ym loppuun kiusattu tunnollinen työntekijä on alkanut pitää puolensa ja se ärsyttää lähiesimiestä "tuosta pitää päästä eroon..."
 
juuuuh
kyllä sairaslomalla on velvollisuus vastata työhön liittyviin asioihin, vaikka sitten puhelimitse, ellei nyt satu olemaan saikulla työuupumuksen tai puhekiellon vuoksi.

kesäloma,talviloma ja viikonloput ovat asia erikseen. jos sulta murtuisi jalka, niin työnantaja voisi määrätä jotakin muuta työtä, jossa voisit vaikka istua. ei sairasloma tarkoita sitä, että ei saa olla yhteydessä työpaikkaan ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Bubble Bob
"vieras"
kyllä sairaslomalla on velvollisuus vastata työhön liittyviin asioihin, vaikka sitten puhelimitse, ellei nyt satu olemaan saikulla työuupumuksen tai puhekiellon vuoksi.

kesäloma,talviloma ja viikonloput ovat asia erikseen. jos sulta murtuisi jalka, niin työnantaja voisi määrätä jotakin muuta työtä, jossa voisit vaikka istua. ei sairasloma tarkoita sitä, että ei saa olla yhteydessä työpaikkaan ollenkaan.
Minä en ainakaan sairaslomalla ala työpaikan puhelintueksi. Jos oon saikulla ja saan sairauspäivärahaa esim. kelalta, ei todellakaan ole mikään pakko vastata jos työpaikalta soitetaan. Minulla oli itsellä pitkä saikku ja muuan työkaveri soitteli melkein viikottain. Lopulta en enää vastannut sen puheluihin, sillä en halunnut sairauslomalla joka viikkoista selostusta, miten asiakkaat voivat ja mitä on tapahtunut. Kyllä sitä sairauslomalla haluaa irtaantua työasioista, oli saikun syy mikä tahansa.
 
"vieras"
[QUOTE="ahaa";24703562]ei ole kyse siivousalasta ollenkaan... ihan sama mistä alasta on kyse, ei ole oikeus väärinkäytökseen. Ja kyse ei ole "loppuunpalamisesta" vaan ihan muusta[/QUOTE]

Mistä helvetistä tiedät tuonkin? Syy kuuluu vain pomolle eikä pomo saa sitä kertoa eteen päin. Lisäksi sellainen juttu että luuletko tosiaan että sairaslomaan kirjoitetaan loppuun palaminen? Ei todellakaan kirjoiteta ja tästä on omakohtainen kokemus.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep

Yhteistyössä