Aloitin vauvalle soseet. Nyt ei nuku öisin ollekaan.

ok
[QUOTE="kolmen äiti";24659464]On ihan tavallista, että täysimetyksellä olevan paino notkahtaa juuri tuossa 4-5kk iässä. Sen takia ei tarvitse aloittaa kiinteitä ja tämän on sanonut minulle ihan neuvolalääkäri, kokenut sellainen. Ja vieläpä mieslääkäri. Ja jokaisen lapsen kohdalla se paino on ollut heti seuraavalla neuvolakäynnillä taas käyrällään ja edelleen oltu täysimetyksellä tuolloin. Keskimmäistä täysimetin 7kk. Notkahdus tuli 4kk iässä ja sen jälkeen paino oli taas keskikäyrällä.[/QUOTE]

Ai oikein mieslääkäri, WAU! Lol.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin meilläpäin;24661536:
Ei ällötä yhtään. Kakkavaipan vaihto on ällöttänyt joskus kun vauvalla on ollut maha sekaisin. Ja ajatteles, ällötyksestä huolimatta olen sen vaihtanut :)
Minua ei kyllä ällötä, se on täysin luonnollista kun taas minusta ei ole luonnollista että kävelevä ja puhuva lapsi roikkuu tissillä !

Näin meilläpäin
Minua ei kyllä ällötä, se on täysin luonnollista kun taas minusta ei ole luonnollista että kävelevä ja puhuva lapsi roikkuu tissillä !
Hih. Kakka luonnollista, mutta kävelevän lapsen imetys ei... Muuten ehdottaisin sinua perehtymään vähän historiaan, kansatieteeseen ja biologiaan. Mutta aiemman keskustelun perusteella arvaan, että kumminkin suutut.

Se on sinun oma mielipiteesi ja ihan kulttuurinen ällötysharhaluulo, joka on synnytetty viime vuosikymmenien aikana.

Imetyshän on sitä luonnollista, ei se, että kaivetaan käsiteltyä lehmänmaitoa purkista pulloon/mukiin/lasiin tai sitten sauvasekottimella soseutetut keitetyt kasvikset/lihat työnnetään lusikalla lapsen suuhun ole luonnollista. Luonnollista on kun lapsi laittaa käsittelemätöntä ruokaa itse suuhunsa.

entajua
Jos vauvan imetys on luonnollista ja taaperon ällöttävää, niin missä vaiheessa se vieroitus tulee tehdä? Varmaan on sitten joku selvä raja? Seisomaan nouseminen? Ensimmäiset haparoivat askeleet? Heti ällöttää, vaikka lapsi edellisenä päivänä oli vasta vauva?

viras
Anteeksi, mutta minusta ei pidä tuijottaa kalenteria, vaan vauvaa :) kun vauva itse selkeästi ilmaisee halunsa syödä, niin silloin aloitetaan ne kiinteät. Se suolisto nyt ei taikaiskusta "kypsy" just sinä päivänä, kun vauva täyttää 6kk. Se voi tapahtua aikaisemmin tai myöhemmin. Meillä molemmat ovat selkeästi ilmaisseet halunsa syödä muutakin kuin rintaa noin 5kk:n iässä.

KS
Aiheen vierestä, mutta meilläkin molemmat lapset ovat selvästi ilmoittaneet halunsa syödä muutakin kuin rintaa. Toinen oli vajaa 6 kk ja toinen 5,5 kk kun alkovat varastaa ruokaa aikuisten lautasilta ja laittoivat suuhunsa.

"kolmen äiti"
Ai oikein mieslääkäri, WAU! Lol.
Lol? Oletko jopa 16 vai peräti 17? :D Mainitsin tuon mieslääkärin siitä syystä, että lääkäreiden imetystietämys ei välttämättä ole kovin kummoista muutenkaan saati, että mies suosisi pitkää imetystä. Samainen lääkäri oli kuitenkin todella tyytyväinen siitä, että meidän tyttö oli imetyksellä vielä 1v7kk ikäisenä, kun sairasti sikainfluenssaa. Juttelin hänen kanssaan tuolloin päivittäin puhelimessa lapsen hoidosta, koska en halunnut kuskata lasta turhaan lääkäriin, mutta halusin varmistuksen siitä että vointi on lapsella niin hyvä kuin itsekin sen miellän. Sai siis hyvin nestettä ja ravintoa kovassa kuumeessakin, ei ollut mitään huolta.

"vieras"
Se on sinun oma mielipiteesi ja ihan kulttuurinen ällötysharhaluulo, joka on synnytetty viime vuosikymmenien aikana.

Imetyshän on sitä luonnollista, ei se, että kaivetaan käsiteltyä lehmänmaitoa purkista pulloon/mukiin/lasiin tai sitten sauvasekottimella soseutetut keitetyt kasvikset/lihat työnnetään lusikalla lapsen suuhun ole luonnollista. Luonnollista on kun lapsi laittaa käsittelemätöntä ruokaa itse suuhunsa.
Suutelun alkuperää... Rakkauden osoitus, äidit joskus kauan sitten pureskelivat ruuan omassa suussaan ja antoivat siitä eteenpäin vauvalle. Että ei se ruuan muussaaminen mitään luonnotonta ole.

Yhteistyössä