Millä rv:llä olet nyt ja mitä pyörii mielessä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uteliasAP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
rv 27+3, esikois(poikaa) odotan ja ajatukset sekalaiset.
Olen pikkuhiljaa alkanut pestä vaatteita valmiiksi ja tänään silitin vauvan petivaatteeita.
Tavallaan olen hurjan kärsimätön, tulisi jo joulukuu ja saisi pojan syliin, toisaalta on tämä raskausaika jännää enkä osaa yhtään kuvitella millainen pallo olenkaan loppumetreillä.

Pelotuksen aiheena tällä hetkellä meidän rapussa kohta alkava hissiremppa, asutaan viidennessä kerroksessa ja portaiden kiipeäminen ei tunnu nytkään kivalta. Tässä jännitetään että ehtiikö remppa valmiiksi ennen kuin vaunujen kaa pitää alkaa päästä liikkumaan. En tiedä onko kurjempaa raahata vaunuja vai isoa vatsaa portaissa.. Saattaa olla että molemmat tulee kokeiltua.

Havahduin eilen sellaiseen ajatukseen että ennen raskautta kun podin "vauvakuumetta" niin haaveilin enemmänkin raskaanaolemisesta, ja nyt kun olen raskaana niin haluaisin että aika menisi nopeasti ja saisi oman vauvan hoidettavaksi.

Poju potkii kovasti ja harkkasupparit jyllää mutta kai se on silti lähdettävä koiran kanssa lenkille. Sitten voikin oikaista sohvalle rauhoittelemaan mahaa.

Susimieli ja Pieni 27+3

36+3

Piti tehdä ensimmäiset mammavaateostokset. Olisi voinut kyllä jo aiemmin, mutta vasta pakon edessä lankesin. Mutta varsin kiva fiilis, että on taas jotain päälle pantavaa.

Illalla pääsee koiran kanssa taas treeneihin, mikä sekin on mukava homma. Kovasti kiinnostaisi vielä lokakuun alun kisat. Mutta taitaisi mennä jo hulluuden puolelle ilmoittaa kisoihin, mitkä on viikkoa ennen laskettua aikaa.

Ehkä sitä pitäisi keskittyä vain katsomaan jotain suuhun ja sitten lekotella ennen illan harkkoja.

36+5, ja mielessä ensiviikon synnytyksen suunnnittelu, 'pääsenkö' suoraan sektioon vai täytyykö koettaa alakautta. esikoinen kiiireellisellä sektiolla kun ei ison koon vuoksi mahtunut tulemaan.

Nyt 28+3, kolmas lapsi. Lähinnä mietin että pitäisi käydä ostamassa joku lipasto khh:een vauvanvaatteille. Viikonloppuna lajittelin vauvanvaatteet koon mukaan ikean pahvilaatikoihin joten olisi kiva päästä niitä myös pesemäänkin. Hurjalta tuntuu että ensi kuun lopussa alkaa jo äitiysloma eikä ole enää kuin vajaa 9 viikkoa että vauva on täysiaikainen. Kolmas raskaus mennyt kyllä todella nopeasti :O

Viimeksi muokattu:
Pääasiassa kaikki on siis hyvillä mielin :)

Mitähän sitä äitiysloman alkaessa sitten tekis kun esikoista odottelen ?No toisaalta jos nyt ensin keskittyisi suoriutumaan vielä ensi viikosta joka onkin sitten se vika työviikko..

Pitänee koittaa hemmotella itseä ja keskittyä kaikkeen mukavaan, muuten on liikaa aikaa keskittyä vain odottamiseen ;)

Olen kyllä todella iloinen että olen välttynyt suuremmilta vaivoilta !

Mitähän sitä äitiysloman alkaessa sitten tekis kun esikoista odottelen ?

Eikös sen loman ennen lapsen syntymää voi ottaa noin niinkuin ihan lomana vain :). Että tekee juuri mitä itseä haluttaa ja jaksaa. Todella nopeasti tuntuu päivät menevän silti vaikkei mitään "järkevää" tekisikään.

Toki nuo kolme koiraa pitävät omalla tavallaan tekemisestä huolen. Pikkuhiljaa täytyy tietenkin varmistella ketkä tarpeen vaatiessa tulee käyttämään koirat ulkona jne. mikäli synnytys ei ole nopea eikä isäntä pääse niitä käyttämään.

AP: suosittelen jotain hyvää leffamaratonia (elokuva per päivä) ja liikkumaan voinnin mukaan :) esikoista odotellessa katselin suomalaisia leffoja ja kävin hitailla kävelyillä.

Mitä pyörii omassa päässä: RV 37+0 huomenna. Oon kärvistellyt 3 viikkoa "menkkakipujen" ja sekalaisen masun kanssa. Nyt pohdin että liekkö vauva punkailee lisää alaspäin kun tuntuu tosi ilkeälle häntäluussa (!?) ja potkii kovaa massuun.. Kai tässä vielä se toinen kolme viikkoa sitten kärvistellään. Supistusten, kipujen ja lyhyen pinnan kanssa. Onneksi uni ja ruoka maittaa :)
Toivottavasti uhmaikäinen esikoinen nukkuu huomenna päikkärit että saa huilitauon päivällä <3

Ihania raskauspäiviä kaikille :)

36+4

Päivät tosiaan kuluu vauhdilla. Oli varsin mainiota käydä kävelyllä koirien kanssa ja tutustua taas hieman lisää uusiin lenkkimaastoihin. Tämän päiväinen maasto tosin ei ihan helpoin vaunujen kanssa varmasti ole kulkea. Mutta ehkä tässä ajanmittaan sitten tutustuu sellaisiinkin varusteisiin, millä vauvan kanssa lenkkeily on mahdollisimman sujuvaa.

Pieni pötköttelyhetki ennen kotitöitä voisi olla paikallaan kohtapuoliin. Ja muuttolaatikoitakin voisi taas alkaa käymään läpi jossain vaiheessa. Olen kuitenkin ajatellut, että mitään paineita "pakko saada koti valmiiksi mahdollisimman nopeasti" en kyllä ota. Että sen mukaan mennään mikä tuntuu hyvältä.

Viikkoja nyt 16+6 ja liikkeet pyörii mielessä. Olen tuntevinani, mut sit kun menen makuulle ja oikein rauhoitun kuuntelemaan niin ei mitään, ei yhtään mitään. Plääh! No, kaipa se siellä kuitenkin hyvissä voimissaan ;)

36+5

Jahas, kyllä sitä kunto oikeasti alkaa olla jo suht kehno. Reilu neljä kilometriä kävelyä ja tuntui että hyvä kun jaksaa kotiin. Saas nähdä miten huomenna jaksaa kisoissa juosta. Torstaina kuitenkin selvisi harkoista vielä suht ok. Mutta ehkä tuo nyt oli sitten sellainen viesti itselle, että ei enää parin viikon päähän kisoja katsella.
Täytyy vain toivoa, että synnytyksen jälkeen on suhteellisen nopeasti kisakunnossa. Aika sen tietenkin näyttää. Eikä maailma siihen kaadu vaikka pidempi tauko tulisi. Viime aikoina vain ollut niin mukava kisainto päällä itsellä ja koiralla.

Kyllä sitä eilen illalla alkoi jo ajattelemaan, että periaatteessahan sitä kaveri saattaa koska tahansa päättää tulla maailmaan. Että sen puoleen voi mietiskellä haluaako sillä hetkellä olla koirien keskellä jossain hallissa vai ei :D.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24648138:
rv 11+4 ja mielessä ei pyöri oikeastaan mitään. Tai,no- ehkä eniten mietin sitä, mitä söisin seuraavaksi, kun taas eilen lääkäri totesi, että enempi pitäs syödä.

Perusteliko lääkäri jotenkin sitä, että enempi pitäs syödä? Eli pitäisikö syödä vaikkei olisi nälkä?

Itsellä ei kyllä tuota ongelmaa ollut. Tuntui, että koko ajan piti olla syömässä, kun yksin kertaisesti oli nälkä. Nyt viime kuukausista olen nauttinut kun nälkä ei ole enää kiusannut kuten alku- ja keskiraskauden ajan oli. Joka ainoa aamu usean kuukauden ajan heräsin viideltä aamulla nälkään ja oli pakko mennä syömään.

[QUOTE="hoplaa";24648168]Perusteliko lääkäri jotenkin sitä, että enempi pitäs syödä? Eli pitäisikö syödä vaikkei olisi nälkä?

Itsellä ei kyllä tuota ongelmaa ollut. Tuntui, että koko ajan piti olla syömässä, kun yksin kertaisesti oli nälkä. Nyt viime kuukausista olen nauttinut kun nälkä ei ole enää kiusannut kuten alku- ja keskiraskauden ajan oli. Joka ainoa aamu usean kuukauden ajan heräsin viideltä aamulla nälkään ja oli pakko mennä syömään.[/QUOTE]
Niin paljon on kiloja lähteny, että jotain pitäs yrittää syödä, mut ei kauheasti tee mieli mitään. Ja vaikkei olis nälkä, niin silti pitäisi yrittää- ei tunnu kivalta, kun lääkärit vuoronperään patistaa syömään...

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24648185:
Niin paljon on kiloja lähteny, että jotain pitäs yrittää syödä, mut ei kauheasti tee mieli mitään. Ja vaikkei olis nälkä, niin silti pitäisi yrittää- ei tunnu kivalta, kun lääkärit vuoronperään patistaa syömään...

Pakkosyöminen ei kyllä ole mukavaa oli syy mikä tahansa. Itselläkään ei tehnyt mieli mitään syödä, mutta nälkä pakotti. Koskaan en ole nauttinut erityisemmin syömisestä ja olen hidas syömään, niin tuntui, että koko päivä meni siihen, että joka välissä piti syödä mussuttaa jotain. Lisäkiloja tullut tähän mennessä jo yli 20, mutta eipä siihen kukaan ole puuttunut. Noin lukuna vain tuntuu todella suurelta.

Kai se täytyy koittaa naatiskella ja toi leffamaratoni oli kyllä hyvä idea !

Tuli noista joulutortuista mieleen et ajatelkaa kohta on taas jo joulu ! Ei mene pitkä aika kun kaupoissa on joulusälät esillä ja rallatukset raikaa :O

Toi on aika jännä toi nälkä juttu, mulla oli kans puolen välin hujakoilla sellanen pohjaton nälkä fiilis aika usein.. Mut se oli toisaalta kivakin kun alun jälkeen ruoka taas maistui. Nyt rupee enempi olemaan niin että tulee huono olo helpoti syömisen jälkeen (ilmeisesti mahalaukku on ahtaalla ?) Ja oih sitä röyhtäilyä :D

RV 33+5

Täällä alko rv 41 ja odotus on henkisesti tuskaa.
koko aika vaan miettii, että tulisko se lähtö tänään.. kai se on alettava henkisesti varautuu siihen, että tää joudutaan käynnistämään :( esikoinen sentään synty ihan itsestään. Tuntuu, et kroppa on "pettäny" mut.. plääh.

36+6

Väsyttää, jäi viime yönä unet vähiin kun mielessä tämän päivän kisat. Noh, eipä enää nuo jalat liiku niin nopsaan, eikä kerkeä koiraa ohjaamaan hyvin. Joten enää ei kisoihin ilmoitella. Katsoo sitten kuinka pian synnytyksen jälkeen pääsee kisaamaan. Ja millaiset aatokset silloin on.

Huomenna taas neuvola. Se taitaakin olla viides eri "neuvolatäti" mikä on vastassa sitten. Ei oikein huvittaisi kävellä kahta kilometriä neuvolaan yksin kun mies ei pääse. Koiriakaan ei viitsi ottaa mukaan kun en niitä "varastettavaksi" viitsi jättää. Sitä kun on koko ikänsä tottunut koirien kanssa liikkumaan, niin ilman niitä liikkuminen tuntuu todella turhalta.

Mutta eikai sitä auta kun alkaa tiskaamaan, jotta voisi ruokaakin laittaa.

Mä nostan vähän tätä ketjua kun tätä on ollut kiva lukea = ) !
Omat ajtukset on sekavat. Toivoo vain että tulisi pian tammikuu ja kaikki olisi sujunut hyvin ja arki lähtisi kahden kanssa rullaamaan eteenpäin. Saisi annettua leikki-ikäiselle ja vauvalle molemmille tarpeekis huomiota ja säilyisi suurinpiirtein selväjärkisenä univajeesta huolimatta.

Rv 6+3 ja hieman jänskättää pysyykö mukana loppuun asti, sillä edellinen plussa meni kesken. Neljäs lapsi kyseessä, joten sinänsä ei paljoa kuitenkaan ehdi sressata raskaudesta nyt, kun mies vielä viikot poissa kotoa, niin lasten ja kodinhoito mun vastuulla.

37+1

Pikkuhiljaa alkaa tulla sellainen fiilis, että kyllä tuo voisi jo syntyäkin kohta. Vatsa jne. haittaa jo himppasen siivoamista sun muuta. Toki voihan se olla, että se sylissä oleva vauva haittaa vielä enemmän :D.

Pyykit ripustettu ja voisi alkaa miettimään imuroimistakin.

Tuossa muutama tunti sitten kun tein parin tunnin lenkin koirien kanssa entuudestaan tuntemattomassa maastossa, niin kyllä siinä kävellessä alkoi miettimään, että toivottavasti puhelimessa riittää akkua sitten, jos kaveri päättääkin syntyä yhtäkkiä. Että kai nuo ajatukset pikkuhiljaa alkaa siirtymään sinne lapsen syntymäänkin jne.

Vaikka sinällään on kyllä paljon miettimistä ja tekemistäkin vielä ennen lapsen syntymää, että sen puoleen sillä ei olisi kiire. Mutta toisaalta, aina kai sitä uutta tekemistä itselleen keksii, että sen puolesta ei kai koskaan "aivan valmista" ole. Noh, sama se, periaatteessa kaikki valmista vaikka samantien lapseen.

Uusimmat

Yhteistyössä