pelkuri
Itselläni on kova kuolemanpelko, joka puhkeaa stressitason ylittyessä, pelkään erilaisia sairauksia
Minäkään en pelkää kuolemaa, vaikka en taivaaseen uskokaan. Minulle kuolema on parhaimmillaan ajatus kivuttomuudesta ja kirjaimellisesti olemattomuudesta. Ihana ajatusei pelota kuolema, kun uskoo pääsevänsä taivaaseen. Siellä ei enää ikävöidä ketään eikä minnekään. Olo on ihana ja aina hyvä ja saa nähdä kaikki sinne päässeet rakkaat.
Minulla on kyllä ehkä jotain aavistuksia uudestisyntymisestä, kun lapsia 3-vuosikymmenellä-Onko kenelläkään todella ahdistavaa kuolemapelkoa? Itselleni puhkesi eilen taas ajatus mieleen kuolemasta ja olen ollut nämä 2 päivää aivan poissa tolaltani. Minua ahdistaa ajatus kuoleman lopullisuudesta..en koskaan enää tule tänne, minua ei koskaan enää ole, en koskaan tunne, en näe, en voi koskettaa, häviän..
Minua itkettää ajatus kuolemasta ja olen aivan hajalla..miksi miksi meidän pitää kuolla???
En ole raskaana. Ajatus kaikesta siitä lopullisuudesta tekee minut todella surulliseksi, nyt tässä kirjoittaessa ihan itku tulee.. Mutta mitä helvetin järkeä täällä on käydä n. 80 vuotta tarpomassa ja hävitä??! Minä en tajua, enkä halua tajuta... en halua kuolla...
Kuolemaa ei kannata pelätä, koska sitä ei ole. Se on vain portti Kotiin. Sinne joka me tunnetaan, mutta ei useimmiten muisteta. Sieltä me tultiin tänne, ja sinne me palataan. Täältä katsottuna se on tuntematonta aluetta, siks sitä herkästi pelkää. Mutta siis oikeesti siinä ei oo mitään pelättävää. Sielä Kotona on kaikki hyvin, kaikki rakkaus, kaikki ymmärrys, kaikki tieto, täydellinen rauha.
Ite en pelkää omaa kuolemaa (paitsi ehkä kuolemistapaa), mutta sit se pelottaa että miten mä pärjäisin jos vaikka oma mies kuolis jo.
Epäilen että tulet pettymään suuresti Tai oikeastaan et sillä kuoleman jälkeen ei todennäköisesti tapahdu MITÄÄN.Kuolemaa ei kannata pelätä, koska sitä ei ole. Se on vain portti Kotiin. Sinne joka me tunnetaan, mutta ei useimmiten muisteta. Sieltä me tultiin tänne, ja sinne me palataan. Täältä katsottuna se on tuntematonta aluetta, siks sitä herkästi pelkää. Mutta siis oikeesti siinä ei oo mitään pelättävää. Sielä Kotona on kaikki hyvin, kaikki rakkaus, kaikki ymmärrys, kaikki tieto, täydellinen rauha.
Millä tavalla sun pitäisi olla tarpeeksi hyvä Taivaaseen? Pelastusta ja uskoa ei saa ruveta ansaitsemaan omien hyvien töiden kautta, ne ovat lahja, jotka saa pyytämällä. Kannattaa samalla pyytää kaikki synnit anteeksi.Entäs jos ja kun pelottaa se, että en ymmärtä raamattua ja sen sanomaa, ahdistun lisää vaikka etsin Jeesusta ja Jumalaa. Olenko ikinä tarpeeksi hyvä taivaaseen, entä mieheni, lapseni? Uskon kyllä, mutta samalla pelkään.
Yritä miettiä, että olet erittäin onnekkaassa asemassa. Ensinnäkin todennäköisyydet syntymällesi olivat alle 1:100 000 000. Yritä ajatella pehmeässä sängyssä olevasi onnekas tai mieti onnekkuuttasi, että voit vetää päivässä monta litraa vessanpöntöstä juomakelpoista vettä samaan aikaan, kun monet juovat kuralätäköstä janoonsa. Sinulla on käynyt hyvä tuuri. Nauti siis jokaisesta hetkestä täysillä. Niitä onnellisia hetkiä voit elää viel kymmeniä tuhansia, jos vain haluat!Alkuperäinen kirjoittaja 3 päivää;28760448:viimeiset kolme päivää on ollut sekava tila ja pelkään kuolemaa onko kenelläkään ideoita mitä pitäis tehdä kokoajan miettii vaan millon täältä lähtee