vauvalle vettä... entä korvike

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hublabubla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hublabubla

Vieras
Missä vaiheessa voin antaa vauvan maistaa vettä? Hän on nyt 3kk vanha ja hänen tulisi harjotella tätä veden juontia sillä matkustamme kuukaudeksi afrikkaan tammikuussa... Jos annan vettä tuttipullosta, minkä lämpöistä sen tulee olla? Ei varmaan kylmää? Ei varmaan myöskään lämmintä? Tuli ihan tyhmä olo kun en tiedä... :/ pitääkö vesi keittää?

Entä korvike? Voisinkohan ruveta aina sillointällöin antaa tuota korviketta, esim kun vauva jää isän hoiviin pariksi tunniksi, tai äidilleni hoitoon? Olen tähän asti imettänyt, ja maitoa siis riittää, enkä ajatellut lopettaa vielä pitkään aikaan, mutta korvike auttaisi varmasti... Onko huono antaa? Tästä varmasti montaa eri mieltä...

Mulle tuli ihan totaalinen black out näissä asioissa niin ajattelin kysyä teiltä ammattilaisilta :D

Tuosta korviikeesta vielä, purkissa lukee joko 1 tai 2... kumpaa antaa tuon ikäiselle? Purkissa ei lukenut, tai en nähnyt suosituksia

juu toi 1 korvike tai 2korvike on myynti kikka voi antaa koko ajan lapselle ykköstä. voit antaa korviketta jotta saat omaa aikaa voit korvata vaikka yhden maitotankkauksen joka päivä sillä ja se ei tee sinussta huonoa äitiä. ja oppii lapsi sen makuun ettei tuu ihan yllätyksenä siis lapselle.juu vesi olis hyvä keittää jos et ole viel mitään korvikkeita tai muuta vauvalle antanut, ja sitä voi tarjota tuttipullosta, mukista tai nokkamukista

[QUOTE="tööt";24546376]Jos ihan terveen järjen ottaisit käyttämättömästä paketista esiin ja alkaisit käyttämään sitä.[/QUOTE]

voi anteeksi jos kysymykseni loukkasi jotenkin sinua...

Vittu mikä mulkku olet... oikeesti...

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;24546410:
Kysytkö ihan tosissasi:O Ihan kuule vastasyntyneestä asti voi vettä antaa. Tämän on pakko olla provo..

Neuvolasta kysyin tuosta vedestä, ja mulle sanottiin että EI VETTÄ VASTASYNTYNEELLE. kysyin myös erikseen vielä lääkäriltä ja kaverilta jolla 3 lasta, ja kaikki totesivat samaa, EI VETTÄ VASTASYNTYNEELLE.

Mitä provoa tässä nyt sitten oli?

Ihmeellisistä asioista ihmiset kyllä provosoituvat... herkkää porukkaa liikenteessä...

en antaisi pullosta vettä siellä afrikassakaan. Vaan janojuomaksikin aina tuore ja hygieninen rintamaito. En siis nää syytä opettaa lasta juomaan vettä. Omat lapseni syöneet lähes 1v pelkkää rintaa,hyvin kasvaneet. Toki maistelimme kiinteitäkin,mutta ei vielä oikein maistunut. Matkustelu oli erttäin helppoa rintalapsen kanssa.

Minnepäin Afrikkaa olette matkustamassa? Ei yhtään huoleta et kyselet täällä korvikkeista, enemmänkin se, että viet puoli vuotiaan Afrikkaan. Onko tiellä minkäänlaista käsitystä miten erilainen mm bakteerikanta ja yleinen hygienia siellä on pienen vauvan kannalta? Saatikka kaikki vaadittavat rokotukset ym vauvalle.. En iikinä veisi sen ikäistä sinne. Ensi talvena olemme lähdössä 7 kertaa Afrikkaan, et tiedän mistä puhun..

[QUOTE="Miima";24546459]Minnepäin Afrikkaa olette matkustamassa? Ei yhtään huoleta et kyselet täällä korvikkeista, enemmänkin se, että viet puoli vuotiaan Afrikkaan. Onko tiellä minkäänlaista käsitystä miten erilainen mm bakteerikanta ja yleinen hygienia siellä on pienen vauvan kannalta? Saatikka kaikki vaadittavat rokotukset ym vauvalle.. En iikinä veisi sen ikäistä sinne. Ensi talvena olemme lähdössä 7 kertaa Afrikkaan, et tiedän mistä puhun..[/QUOTE]

Kyllä minne olen menossa, lapsen isä on sieltä kotoisin... ja kyllä olen ottanut selville kaiken tarvittavan matkaa varten, rokotukset ja lääkkeet kunnossa. Samoin matkavakuutus.

Kyllä minne olen menossa, lapsen isä on sieltä kotoisin... ja kyllä olen ottanut selville kaiken tarvittavan matkaa varten, rokotukset ja lääkkeet kunnossa. Samoin matkavakuutus.

No lapsen isä tietää varmasti sit asiat, ei epäilystäkään. Mut pieni vauva on vielä tosi herkkä, ne rokotukset ei ole aikuisellekaan välttämättä mikään pikku juttu, niistä voi aikunenkin sairastua. Saatikka kun kaikkea pitää maistaa tuon ikäisenä ja kädet on kokoajan suussa... No onnea matkaan, toivottavasti vauvanne pysyy terveenä.

[QUOTE="JAA";24546439]en antaisi pullosta vettä siellä afrikassakaan. Vaan janojuomaksikin aina tuore ja hygieninen rintamaito. En siis nää syytä opettaa lasta juomaan vettä. Omat lapseni syöneet lähes 1v pelkkää rintaa,hyvin kasvaneet. Toki maistelimme kiinteitäkin,mutta ei vielä oikein maistunut. Matkustelu oli erttäin helppoa rintalapsen kanssa.[/QUOTE]

Lämpimässä rintamaidon koostumuskin muuttuu, yleensä on turha juottaa vettä lisäksi. Kunhan itse muistaa huolehtia nestetasapainostaan.

Moniko muistaa nähneensä kuvia vettä hörppivistä pienistä afrikkalaislapsista? Tai aasialaislapsista? tai vaikka polynesialaislapsista?

Suomessa voin antaa hanavettä kylmävesihanasta otettuna keittämättä. Ihan pienelle kannattaa antaa veden lämmetä huoneenlämpöiseksi. Kuumalla ilmalla meille ainakin neuvolasta sanottiin, että voi antaa vettä jos vauva tuntuu tarvitsevan. Määrät on pieniä, voit antaa tuttipullosta, nokkamukista tai itse ihan hörpyytin tavallisesta lasista.

Afrikassa keittäisin lapselle annettavan veden ainakin 15 min ja jäähdyttäisin. Mielummin siellä varmaan menisin pelkällä rintamaidolla, koska se on varmasti hygieenistä. Vettä vauva ei tartte, jos ei nyt ole ihan älykuuma. Ja jos on ihan älykuuma, niin kannattaako lähteäkään pienen vauvan kanssa...

Yhteistyössä