kuvia kotoa- ketju taas pystyyn!

miekkajakirves
Meidän telkkari toimii hyvin. Toki taulutelevisio on hankintalistalla heti kun tuo vanha sanoo sopimuksensa irti, mutta on hirveän epäekologista vaihtaa toimivaa laitetta uuteen ihan vain näön vuoksi. Kyse ei siis ole rahasta vaan periaatteesta.
Kannattaisi silti ajatella myös turvallisuutta, ei pelkkää periaatetta. Hirveitä paloturvallisuusriskejä tuollaiset 90-luvun kuvaputkihökötykset. Eikö teillä ole lapsiakin?
Hui! En IKINÄ uskaltaisi pitää tollaista pölysiepparia edes virtaan kytkettynä.

:O
 
Pakko kysyä nyt
[QUOTE="Ohikulkija";24537948]Hah, satuimpa hyvään aikaan tutkiin tätä ketjua! Peitto on ostettu muistaakseni Helsingin asematunnelin Intian bazaarista ja maksoi jotain 30-50e. Kyseessä on tosi ohut kangas, mutta olen pitänyt sitä useimmiten toisen päiväpeiton päällä - tuossa kuvassa on tosin ihan yksistään. Tuollainen hippirätti se on, mutta itse tykkään kovasti :)[/QUOTE]

No pitipä arvata. Se onkin mulle kauppa nro 1, kun Pääsen käymään täältä tuppukylästä Helsingissä =) Oon etsiny jo pari vuotta sopivaa ja tarpeeksi isoa päiväpeittoa ja tuollainen ohut kangaskin kyllä kelpaisi. Tosi hieno on! =)
 
Tää on niin askeettinen ja "sisustamaton" että epäilen jotta olisi mitään hyötyä kellekään vaikka kuvia laittaisinkin :D

Voin laittaa sitten kun ja jos muutetaan uuteen kotiin. Sinne laitetaan sit enemmän sillä silmällä varmaan juttuja :)
 
iu
Mälsää, ihan ku kukaan ei edes näkis mun laittamia miljoonaa kuvaa ja kauheita sepustuksia tässä ketjussa. Vai onko mut jotenkin yhteisellä hiljaisella sopimuksella blokattu ulos yhteisöstä?
Olin aatellut vain katsella, en kommentoida, mutta pitää nyt sulle kertoa että tykkään kovasti noista näkyviin jätetyistä tukiparruista. Muutenkin kivannäköiset puitteet, mihin lähteä kotia sisustamaan. Ja mukavalla alullahan tuo jo onkin.

(Muistan kun itse muutettiin kaksiosta omakotitaloon - siinä kotvan harhailtiin autioissa ja kaikuvissa huoneissa, kun kalusteita oli vain kourallinen ja tilaa paljon. Vaan näkisitpä nyt... Jostain pitäis raaskia luopuakin joskus.)
 
Olin aatellut vain katsella, en kommentoida, mutta pitää nyt sulle kertoa että tykkään kovasti noista näkyviin jätetyistä tukiparruista. Muutenkin kivannäköiset puitteet, mihin lähteä kotia sisustamaan. Ja mukavalla alullahan tuo jo onkin.

(Muistan kun itse muutettiin kaksiosta omakotitaloon - siinä kotvan harhailtiin autioissa ja kaikuvissa huoneissa, kun kalusteita oli vain kourallinen ja tilaa paljon. Vaan näkisitpä nyt... Jostain pitäis raaskia luopuakin joskus.)
Mäkin tykkään niistä kovasti, itseasiassa rakastuin tähän taloon juuri niiden ja keittiön kattohirsien takia. :)
 
Kannattaisi silti ajatella myös turvallisuutta, ei pelkkää periaatetta. Hirveitä paloturvallisuusriskejä tuollaiset 90-luvun kuvaputkihökötykset. Eikö teillä ole lapsiakin?
Hui! En IKINÄ uskaltaisi pitää tollaista pölysiepparia edes virtaan kytkettynä.

:O
Voi elämä :D. Meillä osataan pyyhkiä pölyt, että ei se nyt niin hirveä paloturvallisuusriski ole.
 
Turkilmas
Eikös teillä ollu Ikeasta kodinkoneetkin? Mitä oot niistä tykännyt, ovatko pelittäneet hyvin? Meille tulossa Ikean keittiö, mutta arvomme vielä sitä, otammeko kodinkoneetkin sieltä vai muualta...:D
Joo, meillä tosiaan on myös kodinkoneet Ikeasta, eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Ollaan nyt 1,5 vuotta asuttu kodissamme ja kaikki koneet, ainakin toistaiseksi, toimii moitteettomasti. ikeallahan on myös pidempi takuu, muistaakseni 5 vuotta. Ja takuu toimii: kuopus tempaisi uunin nappulan irti niin että se hajosi. Soitin huoltoon ja parin päivän sisällä nuppi tultiin vaihtamaan ilman mitään mutinoita. Voin siis lämpimästi suositella :).
 
Turkilmas
Sulla on todella ihana koti. Juuri tuollaista tunnelmaa mäkin haluisin meille, mutta taitaa näin köyhällä kestää hetken aikaa ennen ku sinne asti päästään...
Kiitos :). Mutta ei meillä mitenkään kalliilla olla kotia tehty. Monen vuoden ajan ollaan kerrytetty noita antiikkimööpeleitä, ostettu/saatu hiljalleen. Sohvakalusto on kierrätyskeskuksesta jne.

Katselin kuviasi ja ihastelin kovin kaunista kotianne. Puitteet on erinomaiset! Nyt vaan pikkuhiljaa keräämään oikeanlaisia mööpeleitä jne. Kun tiedät tyylin, niin löytöjä on helppo tehdä, eikä todellakaan tarvi maksaa maltaita :). Loistava tapa uudistaa kaikkea, on myös maalaaminen. Esim. teidän olohuoneen pöytä on tosi kaunis jo tuollaisenaan, mutta valkoisena maalattuna se olisi vieläkin upeampi. Näin jo silmissäni sen valkoisena, ihanat rottinkikorit sen alla ja joku kaunis kynttiläasetelma päällä :). Muutenkin tuo maalaaminen on oiva keino yhtenäistää eriparisia mööpeleitä. Mulla on seuraavaksi menossa käsittelyyn meidän ruokailuryhmä, se päätyy, ylläri ylläri, valkoiseksi :D.
 
  • Tykkää
Reactions: Tehimiini
Turkilmas
Toivottavasti kukaan ei loukkaannu kun laitan linkin bloginiini. Tuli vaan mieleen halvalla sisustamisesta meidän pyykkikori, joka muuttui karmeasta vähän edes vähemmän karmeaksi :D. En ole jaksanut ostaa uutta kun vanhakin toimii, enkä tykkää muutenkaan ostella vaan ostamisen ilosta. Jotain piristystä piti kuitenkin keksiä, joten leikkelin anopilta saamani vanhat tyynyliinat neliöiksi ja harsin niistä käsin tilkkutyön. Todella huonon sellaisen, mutta kuitenkin :). Pesuaineelle hankin purkin ja huuhteluaineen laitan saamaani vanhaan lasipulloon. Nestemäinen pesuaine päätyi kirpparilta ostamaani lasipurkkiin ja nuo lasit koriin, jonka ostin vitosella prismasta.

Tämmöinen siitä tuli :) (ja tiedän ettei ole kaksinen vieläkään, mutta sentään paljon parempi kuin ennen)

mustikkametsän tarinoita: viikonlopun tekeleitä
 
  • Tykkää
Reactions: Katalin
"vieras"
Jee, pääsee lukemaan taas pitkästä aikaa turkilmaksen blogia :) Eli vakkarilukija ilmoittautuu jo nyt! :D

Arieksen asunto oli positiivinen yllätys :) Tykkäsin lastenhuoneesta ja muutenkin tykkään selkeästä sisustuksesta.

Rieputarallaa kyseli vinkkejä ja mun mielestä suuri ongelma on jo itse asunto. Kun se on ruma. On ruma keittiö, on rumat lattiat joten se on iso miinus. Sitten en tykkää yhtään tuollaisesta sekamelskasta, esimerkiksi se kirjahylly olkkarissa (?) on ihan JÄRKYTTÄVÄ. Joo, ihmisellä voi olla kirjoja mutta on keinoja säilyttää niitä nätisti. Sohva on muodoton ja se päällinen on kamala. Keittiön ryhmä on ruma. Siinä muutamia juttuja joista MINÄ en pidä. Tärkeintä kuitenkin että itse viihtyy.
 
[QUOTE="vieras";24539212]

Rieputarallaa kyseli vinkkejä ja mun mielestä suuri ongelma on jo itse asunto. Kun se on ruma. On ruma keittiö, on rumat lattiat joten se on iso miinus. Sitten en tykkää yhtään tuollaisesta sekamelskasta, esimerkiksi se kirjahylly olkkarissa (?) on ihan JÄRKYTTÄVÄ. Joo, ihmisellä voi olla kirjoja mutta on keinoja säilyttää niitä nätisti. Sohva on muodoton ja se päällinen on kamala. Keittiön ryhmä on ruma. Siinä muutamia juttuja joista MINÄ en pidä. Tärkeintä kuitenkin että itse viihtyy.[/QUOTE]

Oikein malliesimerkki siitä, kun haukutaan lyttyyn eikä vahingossakaan anneta niitä vikkejä :D.

Mutta kerrohan, miten itse laittaisit kirjat niin, että ne olisi kauniisti? En tiedä, tarkoitatko nyt ruskeaa vai valkoista hyllyä - jos valkoista, niin inhoan sitä itsekin :D. Lisäksi siihen on tungettu nyt kahden hyllyn kirjat. Odotan, että löydän uuden, isomman, mieleisen. Mutta ihan kiinnostuneena - heitä jotakin ideaa kehiin, miten ne saisi kauniimmin?

Sohvasta olen samaa mieltä. Oikeastihan se on sellainen oksettava Sotka-hökötys, jota en ole koskaan sietänyt. Tuo ruskea peite on siinä ensiapuna. Ikean-reissua odotellessa :D.

Meidän keittiön sisustus on ihan kesken, joten ei siitä sen enempää. Mä rakastan sen valoisuutta. Materiaaleille ei vuokrakämpässä ihan kamalasti voi mitään. Ja lattiaa kommentoit - en itsekään pidä sen sävystä, mutta onhan laminaatti edellisen kämpän harmaaseen muovimattoon verrattuna luksusta :).

No joo, mitähän mä selitän... tykkään hulluna tästä asunnosta ja sisustuksesta mulla on selkeä visio - sitä kohti askel kerrallaan. Ei mua haittaa, vaikka joku ei tykkäisi tästä. Se vähän haittaa, kun tahallisen rumin sanankääntein mielipide ilmaistaan.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä tykkään Rieputarallaan keittiöstä, tuollaisen ottaisin riemusta kiljuen meillekin :D Kaapin päälle vaihtaisin varmaan tuon sinisen unikkopurkin johonkin vaaleanvihreään purnukkaan tai muuhun tuolin väriseen asiaan, koska en tykkää unikkokuosista ja tykkään siitä että esillä olevat pikkuesineet sopivat väreiltään toisiinsa sekä huonekaluihin ja tekstiileihin :)
 
"vieras"
Oikein malliesimerkki siitä, kun haukutaan lyttyyn eikä vahingossakaan anneta niitä vikkejä :D.

Mutta kerrohan, miten itse laittaisit kirjat niin, että ne olisi kauniisti? En tiedä, tarkoitatko nyt ruskeaa vai valkoista hyllyä - jos valkoista, niin inhoan sitä itsekin :D. Lisäksi siihen on tungettu nyt kahden hyllyn kirjat. Odotan, että löydän uuden, isomman, mieleisen. Mutta ihan kiinnostuneena - heitä jotakin ideaa kehiin, miten ne saisi kauniimmin?

Sohvasta olen samaa mieltä. Oikeastihan se on sellainen oksettava Sotka-hökötys, jota en ole koskaan sietänyt. Tuo ruskea peite on siinä ensiapuna. Ikean-reissua odotellessa :D.

Meidän keittiön sisustus on ihan kesken, joten ei siitä sen enempää. Mä rakastan sen valoisuutta. Materiaaleille ei vuokrakämpässä ihan kamalasti voi mitään. Ja lattiaa kommentoit - en itsekään pidä sen sävystä, mutta onhan laminaatti edellisen kämpän harmaaseen muovimattoon verrattuna luksusta :).

No joo, mitähän mä selitän... tykkään hulluna tästä asunnosta ja sisustuksesta mulla on selkeä visio - sitä kohti askel kerrallaan. Ei mua haittaa, vaikka joku ei tykkäisi tästä. Se vähän haittaa, kun tahallisen rumin sanankääntein mielipide ilmaistaan.
Mä en oikeasti ymmärrä sua. Miten mun olisi mielipiteeni ilmaista että se olisi kelvannut? :eek: Älä ihan totta kysy jos et osaa ottaa kritiikkiä yhtään vastaan! Ei sulle kelpaa tämäkään mutta laitan silti. Muuta pois, osta oma asunto johon saa laittaa pinnat ja kaikki viimesen päälle. Keittiö ja lattiat ovat jo itsessään niin rumia että ne pitäs laittaa uusiksi kokonaan jotta MINUN silmää miellyttäisi. Itse laittaisin kirjat mieluiten kokonaan ovien taakse piiloon mutta esimerkiksi mummeliisalla olen nähnyt kuvan kirjastosta (?) jossa kirjat oli nätisti. Tammen värinen tv-taso ja valkea kirjahylly, siis ihan perusasiat vinossa. En tykkää makkarin lampusta, en noista matalista mitään sanomattoman näköisistä tyynyistä. En pidä keittiön matosta. Vihreä tuoli ja pirttikalusteet näyttää tosi hölmöltä.
En ole ammattilainen mutta kun kerran mielipidettäni kysyit ;)
 
Tässä joitakin kuvia meiltä.
Uudet tuulet puhaltaa,eli remontinpoikasta tehdään pikkuhiljaa.
Valmiiksi saatiin juuri makkari,sisustus siel viel pahasti kesken,eli päiväpeitot,yöpöydät ym viel hankkimatta kun halutaan sitten huonekalut samalla uusia.Kaikki jostain kivikaudelta täl hetkellä:D

Aijaa.com - 8605636.jpg
Aijaa.com - 8605637.jpg
Aijaa.com - 8605638.jpg
6-vuotiaan eskarilaisen valtakunta.

Aijaa.com - 8605639.jpg
Makkaria

Aijaa.com - 8605640.jpg
Eteinen

Aijaa.com - 8605664.jpg
Aijaa.com - 8605665.jpg
Aijaa.com - 8605666.jpg
Aijaa.com - 8605667.jpg
Keittiö

Aijaa.com - 8605668.jpg
olkkaria,sohvia en ees kuvannut,on niin järkyt....

Aijaa.com - 8605688.jpg
Aijaa.com - 8605689.jpg
Kylppäriä

Aijaa.com - 8605690.jpg
parveke.

Seuraavana olis vuorossa olohuoneen remppa,maalaus ja tapetointi ja myös sinne uusien kalusteiden hankinta,lähinnä sohvakalusto ja tietokone nurkkaus kaipaa uusimista.
Mutta tossa nyt "muutama" kuva:D
 

Yhteistyössä