Montako reikää pitää porata vastamaalattuun seinään, jotta sinne saa laitettu hyllyn, joka kiinnitetään 4 ruuvilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Toi on parempi :)
killerbee.jpg

No jotain rahaa...moinen häkkyrä :O

Olis kannattanut ja jatkossa varmaan kandeekin, hankkia sellai vekotin, joka kertoo seinän pinnasta tunnistamalla, että mitä siellä seinän sisällä on. ei ees maksa paljoo.

NELJÄTOISTA!!! :kieh::kieh::kieh::headwall::headwall::kieh:

Mä kiehun raivosta!

On se vaan niin hienoa asua tällaisessa paskatalossa, jossa ei voida käyttää puisia koolauksia, vaan ne pitää tehdä metallista. Varmasti ovat tehneet sen ihan vaan mun kiusaksi :kieh:

Mä tein tosi tarkkaa työtä, että sain seinän kitattu, hiottu ja maalattu nätiksi ja nyt tilanne on se, että siellä on 11 ylimääräistä (siihen paskaseinään sai hyllyn kiinni vain kolmesta kohtaa) mun peukalon mentävää reikää.

Mä vihaan!!! remontoiminsta ja sisustamista :snotty:

Joko olet saanut hyllyn paikalleen, uteleepi hän :)

http://www.pattex.fi/index.php?page=no-more-nails
* Kiinnittyy nopeasti ja liimaa painaviakin esineitä ilman tukemista.
* Korvaa naulat, ruuvit ja tulpat.
* Sopii hyvin mm. kipsikoristeiden, listojen, paneelien, ikkunoiden karmien, koukkujen, hyllyjen ja koriste-esineiden kiinnittämiseen.
* No More Nails -asennusliimaa on saatavilla kolmessa pakkauksessa:

Ja paskat toi toimi. :D

Kokeiltu on.

[QUOTE="vieras";24523055]Ajattele positiivisesti, sinne saa sentään niitä reikiä.

Betoniseinässä on kiva, kun saattuukin joku kivi sopivasti toisen reiän kohdalle, kun on saanut ensimmäisen reiän kerrankin ongelmattomasti porattua. Tuo tapahtuu varmuudella silloin, kun kiinnitettävän jutun olla juuri kohdallaan, eikä mitään säätöjä mihinkään päin voi tehdä. Kai se on jossain vaiheessa hommattava hilti, tavallinen iskuporakone ei tunnu riittävän.[/QUOTE]

Honkkarista saa tommoseen tarkotukseen varsin hyvin toimivan vasaraporakoneen alta 40 e. ;)

Joko olet saanut hyllyn paikalleen, uteleepi hän :)

Onko pakko olla niin utelias. Häh?!?

En ole :ashamed:

Se saa*anan hylly ei mennyt sinne, kun ne proput oli jotain perkuleen pilipaliproppuja. no ok, ehkä tässä kohtaa asentajassakin oli vikaa, muta mä siis jouduin paklaamaan ne reijät umpeen ja tänään taas maalisuti viuhuu. Taas.

Nyt näyttää siis siltä, että sen hyllyn seinälle saantiin tarvitaan vähintään 18 reikää, todennäköisesti enemmän. Mutta peli ei ole vielä menetetty, sillä mä sain toisen vastaavan hyllyn vastakkaiselle seinälle KERRALLA! Ei YHTÄÄN ylimääräistä reikää tms. Totta puhuakseni sekään ei ihan vaivattomasti mennyt, mutta se hylly on siellä seinällä ja se toivon mukaan myös pysyy siellä seinällä.

Iltapäivällä menen ostamaan toisenlaset proput ja sitten mä ehkä saan sen hyllyn sinne seinään...jos löydän uudet 3-4 kohtaa joihin sen hyllyn saa laitettu ilman että siellä on sitä saakelin metallia takana : /

Viimeksi muokattu:
Muista, että ne metalliset koolingit on siellä seinässä määrävälein (joku varmaan osaa ulkomuistista sanoa paljonko). Kun löytää yhden niin voi mitata muiden paikat.

Muista, että ne metalliset koolingit on siellä seinässä määrävälein (joku varmaan osaa ulkomuistista sanoa paljonko). Kun löytää yhden niin voi mitata muiden paikat.

Pääsääntö on K600 jaolla, mutta ne voi olla jotain muutakin, mm. jos seinän takana on pesutiloja, joiden seinien tolpituksessa käytetään tiuhempaa tolppajakoa, useimiten K400 tai K300 jakoa

60 cm välein pitäisi olla kolaukset ja niiden leveyden pitäisi olla 5 cm. Mutta niitä on tuolla enemmän/leveämpiä tjtn. koska ne ei mene tuon kaavan mukaan.

Ja ongelmaa on siinäkin, että seinä on 140 cm pitkä ja hylly 120 cm...ja se 20 cm liikkumatila mikä siinä on, on about reikäjuuston näköinen. Aika haka saa olla jos meinaa saada osumaan sen hyllyn siten, ettei osu mihinkään vanhaan reikään :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;24530380:
Ja jos satut löytämään sellaisen metallisen koolingin, ota niitä porakärkiruuveja myös rautakaupasta mukaan, ne pysyy metallilistoissa. Niiden tosiaan pitäisi olla tietyllä jaolla.

Mä ostan KAIKKIA ruuveja ja proppuja, jotta sitten joku passaa aivan varmasti.

En tiiä oonko ihan väärässä, mutta sellaset metalliset roput kipsilevyseinään on hyvät. Sellasilla myö laitettiin ja kestää painavampaakin tavaraa :)
Tollanen:

http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web images Sorted/19/large/19-483_l.jpg

Mulla on noista vielä se parempi versio, jossa on takana semmoinen kääntyvä juttu...mutta kun ne saakelin proput PYÖRII SAMAAN TAHTIIN, KUIN RUUVI, niin eihän niitä ruuveja sinne sisään saa ruuvattua. Noissa propuissa on se huono puoli, ettei niistä jää kuin milli seinän "päälle" ja kun on tuollaisesta paskaseinästä kyse, niin se murenee kivasti siitä alta sen millin ja pam...proppu on kokonaan siellä kolossa.

Me on näitä käytetty ja ovat toimivia kamppeita kipsilevyssä. Mihinkään muuhun eivät taida käydä.

Miten te saatte nuo jäämään siten, ettei ne mene sinne seinän siään, kun se sisäpuoli on ontto. Mä ruuvasin sen ihan varovasti ja kaikki näytti hyvältä, mutta siinä kohtaa kun löin hylyn paikoilleen ja aloin ruuvaamaan sitä kiinni niillä ruuveilla, ne proput meni seinästä läpi :kieh:

Mies olisi käyttänyt itseporautuvia peltiruuveja, simple. Tästä opimme että kannattaa pyytää apua viisaammalta eikä olla bitch.

No ei ainakaan näillä mun vehkeillä...enkä viittis porata läpi, kun yhdessä kohtaa (se saakelin neljäs reikä) on takana sähkökaappi. Vois tulla melko mojova isku ja kämppä pimentyä.

Mä kilttinä tyttönä menin ja ostin kerrankin ihan oikeanlaiset proputkin, mutta hulluksihan tässä tulee, kun ei homma toimi siltikään.

Mies olisi käyttänyt itseporautuvia peltiruuveja, simple. Tästä opimme että kannattaa pyytää apua viisaammalta eikä olla bitch.

Ei kannata olla bitch, mutta kannattaa kyllä myös opetella lukemaan.

Kuten jo kerroin, mä en tiennyt mitä siellä seinän sisällä on. Noilla naapuri sen saman hyllyn kiinnitti seinään ja niillä mäkin yritin, vaan en onnistunut, kun mun seinäni onkin erilainen, vaikka asunnot on ienttiset silmämääräisesti.

Ja naapurin mies EI siis käyttänyt mitään peltiruuveja vaan noita samoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24530291:
Ja paskat toi toimi. :D

Kokeiltu on.

Joo, ei Pattex toimi. Kerran yritettiin asentaa kattolistoja sillä Pattexilla, kun liimapakkauksessa luvattiin, että varmasti kestää... mutta yhden listan kun sai paikalleen ja toista alkoi laittamaan niin se eka tippui jo alas... toivotonta. Siihen loppui se homma, mutta mies vielä kokeili liimata samalla liimalla (kun sitä jäi yli edellisestä) puunaulakkoa hirsiseinään, niin eipä kestänyt ensimmäisenkään vaatekappaleen painoa se liimaus. Pöh. Paska aine.

Miten te saatte nuo jäämään siten, ettei ne mene sinne seinän siään, kun se sisäpuoli on ontto. Mä ruuvasin sen ihan varovasti ja kaikki näytti hyvältä, mutta siinä kohtaa kun löin hylyn paikoilleen ja aloin ruuvaamaan sitä kiinni niillä ruuveilla, ne proput meni seinästä läpi :kieh:
Sulla on liian paksu ruuvi tuohon proppuun.

Tällainen proppu on myös toimiva
kipsilevyankkurimuovinen.jpg

Noi ei kestä kovaa vetoa suoraan levystä ulospäin, levy lohkeaa propun ympäriltä. Parempi olisi levyn taakse aukeava proppu.

Tämä on parhaan mallinen, jos ei koolausta löydy

Ankkureilla.jpg

Nää on vissiin niitä mitä mä olen menossa hakemaan. Kun mä nimenomaan tartten sellaisen proput mitkä kestää vetoa, koska se hylly on tämä:

GRUNDTAL Seinähylly - 120 cm - IKEA

ja ideana on laittaa siihen henkareilla pyykkejä kuivumaan...muutama märkä toppapuku ja hylly on maassa ellei se ole asianmukaisesti seinässä.

Onko noilla joku nimi? Onko noi metallisia ja tartteeko se semmosen erikoisen työkalun, jolla ne laitetaan seinään kiinni?

Yhteistyössä