Montako reikää pitää porata vastamaalattuun seinään, jotta sinne saa laitettu hyllyn, joka kiinnitetään 4 ruuvilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
NELJÄTOISTA!!! :kieh::kieh::kieh::headwall::headwall::kieh:

Mä kiehun raivosta!

On se vaan niin hienoa asua tällaisessa paskatalossa, jossa ei voida käyttää puisia koolauksia, vaan ne pitää tehdä metallista. Varmasti ovat tehneet sen ihan vaan mun kiusaksi :kieh:

Mä tein tosi tarkkaa työtä, että sain seinän kitattu, hiottu ja maalattu nätiksi ja nyt tilanne on se, että siellä on 11 ylimääräistä (siihen paskaseinään sai hyllyn kiinni vain kolmesta kohtaa) mun peukalon mentävää reikää.

Mä vihaan!!! remontoiminsta ja sisustamista :snotty:

No metalliinko ei saa reikää?

No ei ainakaan näillä mun vehkeillä...enkä viittis porata läpi, kun yhdessä kohtaa (se saakelin neljäs reikä) on takana sähkökaappi. Vois tulla melko mojova isku ja kämppä pimentyä.

Mä kilttinä tyttönä menin ja ostin kerrankin ihan oikeanlaiset proputkin, mutta hulluksihan tässä tulee, kun ei homma toimi siltikään.

No ei ainakaan näillä mun vehkeillä...enkä viittis porata läpi, kun yhdessä kohtaa (se saakelin neljäs reikä) on takana sähkökaappi. Vois tulla melko mojova isku ja kämppä pimentyä.

Mä kilttinä tyttönä menin ja ostin kerrankin ihan oikeanlaiset proputkin, mutta hulluksihan tässä tulee, kun ei homma toimi siltikään.
Teräsrankaan olisit voinut ruuvata suoraankin joko itseporautuvalla peltiruuvilla tai tavallisella ruuvilla pienellä alkureiällä. Ei siihen mitään proppuja laiteta.

http://www.pattex.fi/index.php?page=no-more-nails
* Kiinnittyy nopeasti ja liimaa painaviakin esineitä ilman tukemista.
* Korvaa naulat, ruuvit ja tulpat.
* Sopii hyvin mm. kipsikoristeiden, listojen, paneelien, ikkunoiden karmien, koukkujen, hyllyjen ja koriste-esineiden kiinnittämiseen.
* No More Nails -asennusliimaa on saatavilla kolmessa pakkauksessa:

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24523027:
Teräsrankaan olisit voinut ruuvata suoraankin joko itseporautuvalla peltiruuvilla tai tavallisella ruuvilla pienellä alkureiällä. Ei siihen mitään proppuja laiteta.

No mutta mistä mä oisin voinut tietää mitä siellä on vastassa juuri niissä kohdin, mihin tuo hylly tulee? Se on kipsilevyseinä ja ostin siihen kipsilevyyn tarkoitetut proput. Mulle vielä erikseen sanottiin, että taustalla saattaa olla puuta ja jos on, niin sitten riittää proppu ilman ruuveja. Mutta ei tosiaan ollut sitten sitä puuta.

Naapurilla on tismalleen sama hylly tismalleen samassa kohtaa ja heillä se meni sinne seinään noilla propuilla...ei niillä mitän metallia ollut siinä kohtaa. Mutta tän mun kämpän rakentajat on päättäneet sitten laittaa juuri siihen kohtaan sitä saakelin metallia.

Ajattele positiivisesti, sinne saa sentään niitä reikiä.

Betoniseinässä on kiva, kun saattuukin joku kivi sopivasti toisen reiän kohdalle, kun on saanut ensimmäisen reiän kerrankin ongelmattomasti porattua. Tuo tapahtuu varmuudella silloin, kun kiinnitettävän jutun olla juuri kohdallaan, eikä mitään säätöjä mihinkään päin voi tehdä. Kai se on jossain vaiheessa hommattava hilti, tavallinen iskuporakone ei tunnu riittävän.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
* Sopii hyvin mm. kipsikoristeiden, listojen, paneelien, ikkunoiden karmien, koukkujen, hyllyjen ja koriste-esineiden kiinnittämiseen.

No näi o!

Mitä hiton porakärkiruuveja?!? Jos mulle sanotaan, että osta kiprilevyproppuja ja ruuveja, niin niitä mä sitten ostan. Ja ostin. Ja tässä sitä nyt sitten ollaan. Seinä täynnä reikiä.

Tossa on sulle näytille yksi monista erilaisista porakärkiruuveista

wronic_porakarki.jpg

• Tykkää
Reactions: ärsypilämi
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Unhohdat sen, ettei cyproclevyn pintakartonki kestä voimakasta vetoa tai rasitusta, joten liimausta kannattaa miettiä käyttötarkotuksen mukaan

:laugh: joo, ei sais nauraa, tiedän...

Itellä ollut vähän samanlainen tilanne, kun oltiin just saatu uudet, ihanat tapetit seinään... alettiin sit äiteen kanssa asettelemaan tauluja paikoilleen..... Yks taulu ei millaan meinannu asettua: aina liian ylhäällä, liian alhaalla, sivussa, vinossa..... Lopulta se seinä näytti siltä, että meillä olis käyny joku hulllu riehumassa minikokoisen rynnäkkökiväärin kanssa..:ashamed:

Niin ja muoks: se ei ollut sellainen tavallinen yhdellä naulalla kiinnitettävä taulu, vaan melkein koko seinän mittainen, tosi raskas kapine... en käsitä, miten voi niinkin yksinkertainen asia kuin taulun laittaminen seinään olla niin vaikeeta :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="vieras";24523055]Ajattele positiivisesti, sinne saa sentään niitä reikiä.

Betoniseinässä on kiva, kun saattuukin joku kivi sopivasti toisen reiän kohdalle, kun on saanut ensimmäisen reiän kerrankin ongelmattomasti porattua. Tuo tapahtuu varmuudella silloin, kun kiinnitettävän jutun olla juuri kohdallaan, eikä mitään säätöjä mihinkään päin voi tehdä. Kai se on jossain vaiheessa hommattava hilti, tavallinen iskuporakone ei tunnu riittävän.[/QUOTE]
Tämä on kyllä niin totta. Iskuporakoneista ei ole mihinkään. Karmaiseva, kokonaisen lähiön yli kantava selkäydinvaurion aiheuttava ulina herättää mummovainaankin haudastaan eikä reikää silti tule seinään. Sen sijaan kunnollinen poravasara jysäyttää muutaman kerran tehden siistin reiän ja naapurit kiittävät.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
[QUOTE="vieras";24523055]Ajattele positiivisesti, sinne saa sentään niitä reikiä.

Betoniseinässä on kiva, kun saattuukin joku kivi sopivasti toisen reiän kohdalle, kun on saanut ensimmäisen reiän kerrankin ongelmattomasti porattua. Tuo tapahtuu varmuudella silloin, kun kiinnitettävän jutun olla juuri kohdallaan, eikä mitään säätöjä mihinkään päin voi tehdä. Kai se on jossain vaiheessa hommattava hilti, tavallinen iskuporakone ei tunnu riittävän.[/QUOTE]

Poravasara on paras apuväline

Alkuperäinen kirjoittaja ei näin;24523043:
Ei näin Chef! Sun on ihan pakko paikata se seinä uusiksi! Eihän tuosta mitään tule. Kutsu joku ammattilainen apuun, hyvä ihminen!

No en mä sitä kyllä paikkaamatta meinannut tosiaan jättää. Vetäisin sinne pakkelia, mutta sitä saanee lisätä sen miljoona kertaa ja odottaa 5 vuotta kuvumista.

Enkä tosiaan mitään ammattilaista kutsu, kyllä mä sinne ne reijät sain. Ja meinaan saada siihen vastakkaiseenkin seinään, vaikka se veisi 10 vuotta.

Jaa että näinkin voi käydä. Great...tää käy mulle sitten todennäköisesti silloin, kun siirryn yläkerran betoniseiniä porailemaan.

Se on kipsilevyseinä ja ostin siihen kipsilevyyn tarkoitetut proput. Mulle vielä erikseen sanottiin, että taustalla saattaa olla puuta ja jos on, niin sitten riittää proppu ilman ruuveja.

Pientä pilkun viilausta :saint:
Miten asennetaan hylly tai taulu seinään pelkän propun avulla, ilman ruuvia? :D

Itsellä on sellainen paneliseinä, jonka sisään menee liukuovi (metallinen kehys sille), se oli tympeä juuri arvuutella ja koputella missä kohtaa se metallilista menee, mihin laitetaan porakärkiruuvi.. Nyt mulla odottas tuolla pari lamppua jotka pitäs asentaa ko. seinään. Kummasti ei oo vielä innostanut alkaa taas porailemaan niitä paikalleen :whistle:

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;24523163:
Pientä pilkun viilausta :saint:
Miten asennetaan hylly tai taulu seinään pelkän propun avulla, ilman ruuvia? :D

Oho. No, ihan sama. Nyt on kaikki ihan sama. Vasta sitten on asiat hyvin, kun seinä on taas tasaisen harmaa ja se saakelin hylly on siinä seinässä kiinni.

Uusimmat

Yhteistyössä