Sosiaalityöntekijä ihmiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksoikein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksoikein

Vieras
Ihmisiä arvioidaan sillä perustein että ei edes tunneta.
Itsekkin voin arvioida sosiaalityöntekijät.
Henkilö millä ei ole mitään kenttä työ kokemusta tekee lastensuojelu liittyviä päätöksiä tässä kunnassa. Nuori, ei omia lapsia. Jos on noin johtavassa asemassa luulisi tietävän asiat niin että ei tarvitse kysyä sosiaalityöntekijältä neuvoa. Henkilön kanssa ei voi neuvotella asioista vaan hän on vaan oikeassa. Minulta kysellään asioita ja sitten sanotaan vaan jotain mitä on jo päätetty. Päätöksiin kirjoitellaan mitä olen huutanut ja eikä keskusteluissa kerrota mitä itse ovat kertoneet. Eka kerran kun tapasin sosiaalityöntekijän ei edes muistanut mistä oli koko kyse. en tiedä onko tämä kyseinen itse huumeiden alaisena tai päihtynyt. Mietin myös sitä että miksi nuori ja terve ihminen ei muista mistä oli kyse vaikka oli kulunut vain viikko taapamisesta. Toinen sosiaalityöntekijä on vähän minusta hömelö, kirjoittaa kaiken ylös ja on vähän sen oloinen ettei kanssa tiedä mistään mitään. Outoa kun tämä henkilö vakavissa asioissa naureskelee. Perhetyöntekijä: Kaksinaamainen joka antaa itsestään kuvan että on mukava mutta kuitenkin selkään puukottaja. Näin tämän perhetyöntekijän samassa ravintolassa arvioinnin aikaan silti viellä kehtasi kertoilla minusta peetä. Maanantaina oli taas tällä perhetyöntekijällä käynti minun luona. Ja vaikutti vieläkin siltä että olis huuruja ollut viikonlopusta. Unohteli asioita ja käski laittaa pesuhuoneen oven kiinni kun kuivausrumpu oli päällä. (oisko sitten koskenut päähän).

[QUOTE="akka";24524995]On turha olla katkera ihmisille jotka tekevät vain työtään.Jos aihetta ei olisi,sinun ei tarvitsisi olla heidän kanssaan missään tekemisissä.[/QUOTE]

No kyllä niitten kanssa on vähän pakko olla tekemisessä! Esim. toimeentulotuki.

[QUOTE="vieras";24525637]Toimeentulotukipäätöksiä tekee etuuskäsittelijät tai sosiaaliohjaajat, ei sosiaalityöntekijät. Tosin siinä tapauksessa sossut tekevät tttpäätökset, jos on asiakkuus esim. lastensuojelussa tai aikuissosiaalityössä.[/QUOTE]

tekee sosiaalisihteeri ja ma.sosiaaliatyöntekijä. Aikaa varaamatta? Ei semmosia täällä päin ole kuin etuuskäsittelijä tai sosiaaliohjaaja?

JOka tapauksessa sosiaalityötntekijät (oletettavasti ihmisiä) ovat aina ja kaikessa väärässä ja toimivat väärin. Samaa mieltä ovat jotkut rikollliset poliiseista, kun ovat häiritsemässä ahkeria rikoksenuusijoita.

En ole sosiaalityöntekijä nimikkeeltäni, mutta sosiaalipalvelussa töissä, ja hoidan aikuissosiaalityön piirissä olevien asiakkaiden asioita....
Minulla on jaettu omat asiakkaat, kaikkia en todellakaan ehdi näkemään usein, mutta kun en näe, tieto kulkee siltikin minulle, toiset ammattilaiset arvio ja havannoi. Minä käyn asiakkaiden kanssa keskusteluja jne. Siitä syntyy kuva ihmisestä/tapauksesta.

Välillä voi muisti pätkiä, on niin paljon asiakkaita että on mahdoton muistaa kaikki asiat, ihan normaalia. Ei liity mitenkään siihen että kyseinen ihminen ois ammattitaidoton tms.
Kuten ei myöskään liity se, että tällä nuorella naisella ei ole omia lapsia.

Minäkään en ole päihteidenkäyttäjä, mielenterveysongelmainen, maahanmuuttaja, vammainen ymymym. Mutta silti teen päätöksiä moniammatillisen tiimin kanssa heidän asioistaan. Se ei tee minustakaan epäpätevää.

Perhetyöntekijästä, toki saa vapaa-ajallaan olla vaikka missä ravintoloissa, se on vapaa-aikaa. Selkään puukottamisella varmaan tarkoitat sitä, että henkilö tekee työtään ja jakaa tiimin kanssa asioita, jotka oleellisesti liittyvät sinun/perheesi keissiin?

Yhteistyössä