Mitä tarkoittaa laiton uhkaus? Onko tämä sellainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "susu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"susu"

Vieras
ELi muutetaan yhteen kerrostaloon. Mun 7v poika oli siinä pihassa sitte leikkimässä kun olin sisällä siivoamassa. Joku papparainen oli kuulemma tullu parvekkeelleen ja käskeny poikaa lähtemään pois. Se ei ollu lähteny niin se oli huutanu mun pojalle että jos se ei lähde niin se vetää sitä kepillä selkään :O poika luonnollisesti säikähti tosi paljon tuollasta papparaista. Mua rupes henk koht ärsyttämään tosi paljon. Ilmeisesti pappa ei tienny että muutetaan siihen taloon ja luuli että poika on jostain naapurikerrostalon pihasta tullu siihen, mutta silti. Vaikka ois tullutkin niin eikai sitä voi ruveta lasta uhkailemaan kepeillä?? :O SIis ärsyttää niin paljon että jos sanankin vielä sanoo niin laitan kyllä asiaa eteenpäin.

Ennemminkin ylireagointia.

Ei taida vielä oikein laittoman uhkausen merkit täyttyä. Jos tietäsin missä pappa asuu, leipoisin (vaikka raakapakaste)korvapuusteja ja veisin ne pojan kanssa sinne, toinenkin joko tajuaisi olleensa hölmö ja vaikkei pyytäisi anteeksi, tajuaisi että kuulutte kalustoon eik huutelisi jatkossa.

Turha aiheuttaa heti alussa hankaluuksia. Mä ainakin kokeilisin tuota :)

Mä en tollaiselle äkäiselle houriskolle mitään korvapuusteja leipois. Antaisin tällä kertaa olla, mutta jos toistuisi, niin kävisin papalle vähän suomentamassa.

Laiton uhkaus on esineen välityksellä tai suullisesti toisen ihmisen henkeen tai terveyteen kohdistuva uhkaus, jonka perusteella henkilöllä on syytä pelätä oman henkensä tai terveytensä puolesta. Se on Suomen rikoslain mukaan rikos. Laittoman uhkauksen maksimirangaistus on 2 vuotta vankeutta.

[QUOTE="vieras";24519480]Ennemminkin ylireagointia.

Ei taida vielä oikein laittoman uhkausen merkit täyttyä. Jos tietäsin missä pappa asuu, leipoisin (vaikka raakapakaste)korvapuusteja ja veisin ne pojan kanssa sinne, toinenkin joko tajuaisi olleensa hölmö ja vaikkei pyytäisi anteeksi, tajuaisi että kuulutte kalustoon eik huutelisi jatkossa.

Turha aiheuttaa heti alussa hankaluuksia. Mä ainakin kokeilisin tuota :)[/QUOTE]

no en varmaan vie. sen verran ärsyttää.

Ja tosiaan, vaikka poikasi olisikin tullut naapurikerrostalon pihasta, niin mikä oikeus sillä ukkelilla oli silti ruveta pelottelemaan ja uhkailemaan pientä lasta? Olisin itsekin aika hiilenä ap:n tilanteessa.

Turha aiheuttaa heti alussa hankaluuksia. Mä ainakin kokeilisin tuota :)[/QUOTE]

Siis korvapuusteja, tollaselle uhkailijalle? Häh? ei ainakaan mulla tulis mieleenkään, kyllä tää papparainen on anteeksipyynnön velkaa. ite antaisin tällä kertaa asian olla, mutta jos toistuu niin sitte asiaan pitää puuttua.

Mun mielestä ällöttävä pappa kun uhkailee tollasilla. Olis varmasti sievemminkin voinut sanoa asian lapselle taikka ensin vaikka kysyä lapselta että missä se asuu ennenku alkaa uhkailemaan. Kerrostaloyhtiö, johon muutetaan, on iso joten tuskin pappa tietää jokaikistä asukasta TAIKKA niiden asukkaiden vieraita (entä jos lapsi oliski ollu talossa vaikka kummitädin tai jonkun sukulaisen luona kylässä, sillonhan hällä on täysi oikeus olla pihassa, samoin kuin meidän pojalla on kun kerran siihen muutetaan). Mua alkoi jo kaduttaa tää koko muutto jos siinä on tollasia sekoja ja jos se vielä on joku kyttääjävaari joka tietää kaikkien menot ja tulot paremmin ku ihmiset itse.

Meillä lapset kävi jonku kerran naapuritalon hiekkiksellä yms leikkimässä, siinä talossa asuvien kavereiden kanssa. Talossa asuva pappa oli uhannu pari kertaa antavansa tukkapöllyä, jos sinne vielä menevät. Ja nätisti leikkivät. Joitaki vaan lapset häiritsee.

Älä ap vielä kadu muuttoa, voihan olla, ettei siitä vaarista ole enää enempää haittaa. Ja jos vielä ärhentelee pojallesi, niin sitten asiallisesti mutta lujasti ilmoittamaan, että tuollainen käytös saa loppua siihen paikkaan.

Älä ap vielä kadu muuttoa, voihan olla, ettei siitä vaarista ole enää enempää haittaa. Ja jos vielä ärhentelee pojallesi, niin sitten asiallisesti mutta lujasti ilmoittamaan, että tuollainen käytös saa loppua siihen paikkaan.

Sanoin pojalle että jos se vaari vielä sille jotain parvekkeeltaan huutelee niin sen pitää sanoa sille että asutaan talossa ja sillä on oikeus siinä olla. Ja jos ei auta niin sitte menen henk koht vaaria tapaamaan ja sanon pari valittua sanaa. Otan myös yhteyttä isännöitsijään ja vaikka minne ellei homma lopu.Poika on kuitenkin ihan sievästi leikkinyt, ei mitään räiskintää eikä ylimääräisiä juttuja.

Jos tuosta rikosilmoituksen tekis niin en usko että syyte nousis sana sanaa vastaan ja sitten vielä todistettava se onko todella ollut perusteltu syy pelätä henk. kohtaisen turvallisuutensa olevan vakavassa vaarassa, onko pappa esitellyt keppiä lapselle tehostaakseen uhkaustaan ja onko asialla todistajia?
Tiedän tapauksen jossa syyte ei noussut kun uhrin lähiomainen oli todistajana.

Itse menisin papalle juttelemaan, kysyisin onko tapahtunut jokin väärinkäsitys, vai miksi näin on käynyt?
Jos vaikuttaa anteeksipyytelevältä, antaisin asian olla. Jos alkaa valittamaan, huutamaan jne. sanoisin tiukasti että saa olla viimeinen kerta kun tässä talossa huutelee lapsille tuollaista..

[QUOTE="noh";24519539]Ja tosiaan, vaikka poikasi olisikin tullut naapurikerrostalon pihasta, niin mikä oikeus sillä ukkelilla oli silti ruveta pelottelemaan ja uhkailemaan pientä lasta? Olisin itsekin aika hiilenä ap:n tilanteessa.[/QUOTE]

Meidän pihalla roikkuu joka ainoa päivä naapuritalojen kamalia kakaroita, ja todellakin pelottelen ja uhkailen heitä pysymään poissa. Jos omat vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan siten, että osaisivat kunnioittaa toisten omaisuutta, niin naapurilla on täysi oikeus huutaa kakaroille.

mä en veis mitään ja sais oikeesti se papparainen tuoda ne pullat...

Minä laittaisin alakerran ilmoitustaululle/papan postiluukkuun asiallisen viestin tai jos törmäisin pappaan jututtaisin sitä ja kertoisin, mitä mieltä olen lasten uhkailusta. Jos jotku lapset eivät sievästi osaa pihassa leikkiä heille voi kertoa talon säännöistä, mutta tuollainen uhkailu on naurettavaa. Varmaan pappa ois ite soittanu poliisit, jos joku ois sitä kepillä uhkaillu.

Yhteistyössä