Pelkään että mies tekee jotain kamalaa, kun kerron hänelle viimeinkin harkitsevani eroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelko

Vieras
Pelkään että hän lähtee lastenkanssa jonnekin tai tekee jotain kamalaa. En uskalla sanoa että muutan lastenkanssa pois. Haluaisin vain häipyä kun hän ei ole paikalla.

Pakkaa reppuhin kaikki mitä tarvitsette lastesi kanssa, kun mies on töissä, nii lähdet ei-lähimpään isoon kaupunkiin ja majoitut lastesi kanssa hotelliin. Ei sukulaisten tms. luokse, koska sieltä se sun miehes sut ekana ettii käsiinsä. Turvatalot ja muut myös hyviä vaihtoehtoja. Voimia!! :(

Mun mutsi muutti aikoinaan pois niin että kaksi poliisisetää istui keittiössä vahtimassa, että kaikki menee hyviin. Lisäksi paikalla oli sosiaalityöntekijä joka auttoi ja oli muutossa tukena. Oletko ottanut yhteyttä mihinkään turvakotiin yms.? Jos tuolla tavalla pelottaa niin lähde kiireesti, mutta mieluiten älä ihan yksinäsi.

Pelkään että hän lähtee lastenkanssa jonnekin tai tekee jotain kamalaa. En uskalla sanoa että muutan lastenkanssa pois. Haluaisin vain häipyä kun hän ei ole paikalla.

Joskus salaa häipyminen voi olla oikeasti turvallisin vaihtoehto. Entä ensi- ja turvakotiin meno? Jos teillä on ollut uhkailua tai muuta väkivaltaa, voisit kysyä neuvoa poliisilta. Voisiko joku turvata teidän pois muuton? Olla myös paikalla?

Kiitos. Olisi mukava jos jotenkin saisi rauhassa oman uuden kodin kuntoon, jonne sitten menisi lasten kanssa. Mitenkähän vaan onnistuisi! Voi kun saisin vuokra asunnon pian! En keksi mitään minne nyt menisin lastenkanssa, joten olen vaan kiltisti ja hiljaa.

Jos lähdet noin vain lasten kanssa jonnekin hotelliin, mies voi syyttää sinua lastenne kidnappaamisesta ja se vaikeuttaa jatkoa valtavasti.

Mene hotellin sijaan sinne turvakotiin, jossa voit ohjata puhelin- yms. liikenteen kulkemaan henkilökunnan kautta ja he kuuntelevat miehesi reaktiot ja ovat tukenasi. Jos sinulla on aikaisempaa näyttöä miehen arvaamattomuudesta, uhkauksista yms. (uhkaavia sposteja, tekstareita, lääkärin todistuksia pahoinpitelyistä) niin nämä mukaan.

Ja käy sossussa, selvitä tilanne, pyydä mukaan pakkaustilanteeseen apua ja ehkä niitä poliisejakin.

[QUOTE="noh";24475315]mutta eikö se ole epäreilua ja raukkamaista?[/QUOTE]

ai vaikka henki menisi? Sä olet sinänsä ihan oikeassa, mutta tässä tapauksessa ei varmaan ole kyse ihan perusjampasta joka ehkä jää itkemään perään kun perhe lähtee...voi olla, että tämä jamppa päättää, että täältä ei lähde kukaan, elävänä ainakaan...reiluudesta ja muista normaaleista parisuhdekäytännöistä on siis kai tässä ketjussa turha jauhaa. Voimia ap, älä jää yksin. Vaadi turvaa, älä anna kenenkään väheksyä pelkosi aiheellisuutta. Ajattele vain sitä mikä on sulle ja lapsille nyt turvallisin vaihtoehto, muusta viis.

[QUOTE="Vivian";24475371]Sosiaalityöntekijät auttavat tällaisissa tilanteissa. Onko kukaan sossusta kirjoittanut esim. puoltavaa lausuntoa asunnon hakuun?[/QUOTE]

niin minäkin aikoinaan luulin, mutta erehdyin pahankerran...mutta toisaalta mun ex olikin narsisti joten totuuden valkeneminen kesti kauan. Oli hämmentävää kuinka narsisti sai vakuutettua ihmiset puheillaan ja olemuksellaan vaikka faktat puhui muuta...Niin, että toivottavasti sulla ap on vaan "tavallisen" väkivaltainen mies, muuten joudut elämäsi helvettiin ja voit vaan rukoilla että selviät ilman kohtuuttomia menetyksiä...

Tule vaan tänne ja kerro kasvotusten, ei tule yllätyksenä. En minä teille mitään tee koska rakastan teitä valtavasti vaikka sen osoittaminen sinulle nykyään vaikeaa onkin.

Sun täytyy ap päättää mitä haluat. Ja sitten alkaa ajamaan omaa asiaasi. Kyllä uskoisin että väliaikainen majoitus sossusta järjestyy, jos tosi hätä on. Mutta älä ujostele sitä sossua. Siksi se siellä on, jotta apua tarvitsevat saisivat avun!

[QUOTE="vieras";24475456]niin minäkin aikoinaan luulin, mutta erehdyin pahankerran...mutta toisaalta mun ex olikin narsisti joten totuuden valkeneminen kesti kauan. Oli hämmentävää kuinka narsisti sai vakuutettua ihmiset puheillaan ja olemuksellaan vaikka faktat puhui muuta...Niin, että toivottavasti sulla ap on vaan "tavallisen" väkivaltainen mies, muuten joudut elämäsi helvettiin ja voit vaan rukoilla että selviät ilman kohtuuttomia menetyksiä...[/QUOTE]

niin ja jos miehelläsi on narsistisia piirteitä, tässä muutama vinkki:

- varmista asunto ja toimeentulo ennalta ettet jää tyhjän päälle (etenkin jos olette avoliitossa ja muutat itse pois)
- mieti tapaamis- ja huoltosopimuksen sisältö tarkkaan, yritä saada heti ainakin lähivanhemmuus ts. lasten osoitetiedot siirtyy sun mukana
- kerää faktat ns. mustaa valkoisella (kirjaa tapahtumia, säilytä tekstiviestit, sähköpostit jne.) kenenkään on sitten turha vinkua enää mitään sana sanaa vastaan juttuja tmv.

oli todella pelottavaa ja hämmentävää huomata, että narsisti tuntui tosiaan melkein pystyvän puhumaan mustan valkoiseksi ja sossun väki nyökkäili vieressä. sitten kun ovi meni kiinni alkoikin välitön uhkailu mun tuhoamisella ym. yhtä mukavaa. että onnea vaan, voi tulla semmonen vapaapudotus että olet kirjaimellisesti tai kuvainnollisesti teholla seuraavat vuodet. älä luota kuin ihan lähimpiin narsistin kanssa sillä ihmiset ei välillä tunnu tajuavan asioita vaikka kuinka rautalangasta vääntäisi, hirveän moni on oikesti ihan järkyttävän typerä. niin ja älä syyllistä itseäsi tai häpeä tilannetta, mitä suotta sillä ne jotka tuomitsee tai syyttelee ei tajua monista asioista puoliakaan, mieti vaan että voi sinuakin pientä raukkaa...mutta tsemppiä!

narisistin piirteitä hänessä on. esittää muille mahtavan hyvää ihmistä mutta totuus seinien sisällä kotona ja käytös mua jopa lapsia kohtaan on jotainihan muuta :( Siksi en usklla puhua sille ennen kuin olen puhunut sossun lastenvalvojan kanssa.

Yhteistyössä