milloin käytetään fleecevuorattua sadeasua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei ikinä.. mun mielestä ne on ihan onnettomia, tosi hiostavia ja epäkäytännöllisiä. Mieluummin tavis haalari ja normikurikset. Mutta siis syksyllä ja keväällä niitä käytetään sillon kun muutenkin kurahousuaika on. Sinne vaan alle sit pelkät sisävaattet muuten tulee aivan liian kuuma.

[QUOTE="huoh";24472608]ei ikinä.. mun mielestä ne on ihan onnettomia, tosi hiostavia ja epäkäytännöllisiä. Mieluummin tavis haalari ja normikurikset. Mutta siis syksyllä ja keväällä niitä käytetään sillon kun muutenkin kurahousuaika on. Sinne vaan alle sit pelkät sisävaattet muuten tulee aivan liian kuuma.[/QUOTE]

Iso peesi tälle.

Meillä jo kolmas sellanen puku ja on ihan huippu. Alla vaan kevyesti vaatetta; trikoopaita ja kalsarit/ sukkahousut. Silloin meillä käytetään, kun on kurasta ja lämpöasteita vaan vähän; jopa talvella loskakelillä. Ja hyvin pärjää, ei tartte edes usein pestä, kun suihkuttaa kurat päältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24472759:
Mä oon ihmetelly samaa vuorillisten kurarukkasten kanssa. Milloin niitä pitäs käyttää?

Meillä on ollu parit, molemmista leikkasin lopulta vuorit pois. Oli keli mikä hyvänsä, aina neidillä oli kädet märkänä. Hiestä.

Ehkä sillon ku haluu et lapset vaan seisoo tumput suorina pihalla?

Ne on niiiin syvältä, laps saa edes lapiosta kiinni.

Sitten kun alkaa lämpötila olla alle 10 astetta ja kurakeli, niin tuo fleecevuorattu kurapuku on ihan huippu! =) Sitä voi käyttää aina nollan pintaan asti, pakkasen puolella ei kuitenkaan, on kylmä. Sisävaatteiden päälle vaan tuo, ja lapsen on hyvä touhuta =) Tosi kankeita paketteja näkee tuolla, kun kuravaatteet tungetaan ulkovaatteiden päälle...

Niin eikä se mitään hiosta sen kummemmin kuin nyt muutkaan kura-asut! Jos ei ole kokemusta niin ei kannata kommentoida ;)

[QUOTE="kala";24472813]Sitten kun alkaa lämpötila olla alle 10 astetta ja kurakeli, niin tuo fleecevuorattu kurapuku on ihan huippu! =) Sitä voi käyttää aina nollan pintaan asti, pakkasen puolella ei kuitenkaan, on kylmä. Sisävaatteiden päälle vaan tuo, ja lapsen on hyvä touhuta =) Tosi kankeita paketteja näkee tuolla, kun kuravaatteet tungetaan ulkovaatteiden päälle...

Niin eikä se mitään hiosta sen kummemmin kuin nyt muutkaan kura-asut! Jos ei ole kokemusta niin ei kannata kommentoida ;)[/QUOTE]

Itse asiassa mä oon ratkassu tuo jutun monesti niin, että ne ohuet trikoovaatteet, väliin villahaalari ja päälle normaalit kuravaatteet.

Toimii hyvin, on lämmin, ei hiosta ja ei ole jäykkä. Samat kuravaatteet käy myös normaalien vaatteiden kanssa ilman tuota villahaalaria vähän lämpimämmällä säällä.

...eli vieläkään en keksi, mihin tarvitaan fleecevuorillisia kura-asusteita...

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24472828:
Itse asiassa mä oon ratkassu tuo jutun monesti niin, että ne ohuet trikoovaatteet, väliin villahaalari ja päälle normaalit kuravaatteet.

Toimii hyvin, on lämmin, ei hiosta ja ei ole jäykkä. Samat kuravaatteet käy myös normaalien vaatteiden kanssa ilman tuota villahaalaria vähän lämpimämmällä säällä.

...eli vieläkään en keksi, mihin tarvitaan fleecevuorillisia kura-asusteita...

Silloin kun lapsia on useampi eikä vain se esikoinen, niin on ihan kiva, kun ei tarvi jokaiselle pukea montaa eri asua päällekkäin ;)

Mutta ei sun tarvikaan tajuta mihin tarvitaan fleecevuorellisia kura-asuja - ne tajuaa jotka tarvii ;)

[QUOTE="niin";24472849]Silloin kun lapsia on useampi eikä vain se esikoinen, niin on ihan kiva, kun ei tarvi jokaiselle pukea montaa eri asua päällekkäin ;)

Mutta ei sun tarvikaan tajuta mihin tarvitaan fleecevuorellisia kura-asuja - ne tajuaa jotka tarvii ;)[/QUOTE]

No eipä tuo villahaalarin pukeminen kovin kauaa aikaa tai vaivaa vie. ;)

Mä en tajuu, miks mä pukisin kolme kerrosta vaatetta, kun saman sais kahdella kerroksella. Tavis kurahousut ovat meillä ennemmin turhake, koska on vedenkestävät haalarit.

[QUOTE="vieras";24472905]Mä en tajuu, miks mä pukisin kolme kerrosta vaatetta, kun saman sais kahdella kerroksella. Tavis kurahousut ovat meillä ennemmin turhake, koska on vedenkestävät haalarit.[/QUOTE]

No näin me ollaan erilaisia. :) Meilläkin on vedenkestävä haalari, mutta tykkään oikein mutaisella/kuraisella säällä pistää nuo kurikset siihen päälle kuitenkin. Miksikö? Kun minusta on helpompi huuhtasta ne kurikset puhtaaksi kuin koko haalari. + Jos oon hoidosta hakemassa, oon monesti ollut varsin tyytyväinen siitä, et saan kuoria päältä sen kuraisimman kerroksen pois ennen kuin lapsi istuu autoon. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24472891:
No eipä tuo villahaalarin pukeminen kovin kauaa aikaa tai vaivaa vie. ;)

Heh, no siinä vaiheessa jos on vaikkapa pari eri ikäistä uhmista ja yksi vauva, niin kyllä niissä parissakin ylimääräisessä villahaalarissa voipi olla tekeminen ja todellakin on mukavampaa, jos pääsee yhdellä asulla ulos.

Mä kyllä tykkään fleece-vuorisista HANSKOISTA. Lämpimällä "kurakelillä" ei hanskoja tarvita lainkaan, kylmemmällä (0-5/10 asteessa) taas kädet jäätyvät jos ei ole mitään lämmikettä kurahanskan alla. Helpompi tuo valmis paketti on kuin irralliset tumput kurahanskojen sisällä!

Loskakeleillä, itse asiassa ne ajaa aika lailla välilakausihaalarit satesina päivinä ja paljon kivemmat pukea pelkkien paitojen ja housujen päälle, ei tarvitse ährätä kuravaatteita haalareiden päälle. :)

Ne fleecevuorelliset on ainakin päiväkodissa ihan mahdottomat sellaisen lapsen päällä joka tykkää "uida" niissä loska/vesilötököissä (niin kun lapset yleensä tykkäävät.) Ne eivät kuivu mitenkään päin kuivauskaapissa saati ilman iltapäiväulkoiluun mennessä jos aamupäivällä kastuvat.

Ne fleecevuorelliset on ainakin päiväkodissa ihan mahdottomat sellaisen lapsen päällä joka tykkää "uida" niissä loska/vesilötököissä (niin kun lapset yleensä tykkäävät.) Ne eivät kuivu mitenkään päin kuivauskaapissa saati ilman iltapäiväulkoiluun mennessä jos aamupäivällä kastuvat.

Mitkä tahansa kurikset on yhtä tyhjän kanssa jos ne on nin löperöt että pääsee kastumaan sisältä! :O Meillä ei ole Ticketin fleece-rubberit kastuneet kertaakaan sisäpuolelta, vaikka niillä on ihan oikeesti uitu (poika sanoi olevansa rannalla :D)

Mitkä tahansa kurikset on yhtä tyhjän kanssa jos ne on nin löperöt että pääsee kastumaan sisältä! :O Meillä ei ole Ticketin fleece-rubberit kastuneet kertaakaan sisäpuolelta, vaikka niillä on ihan oikeesti uitu (poika sanoi olevansa rannalla :D)

Aika monet kurahousut valitettavasti vuotavast saumoista jo uutena :(

Voihan olla laadukkaammat kun perus Rukat kestävät sitä vettä myös uidessa :D

[QUOTE="vieras";24473131]Minä tykkään niistä vuorillisista kurahanskoista. Ihan huiput. Kurahousuissa ei vuorta ole, mutta sadetakissa on. Sadetakkia kyllä muksu aika harvoin tarvitsee.[/QUOTE]

Samaa mieltä :) Ja niihinhän voi laittaa sisälle vaikkapa sormikkaat kun aamut viilenevät.

Meillä on kans uitu ihan Lidlin fleecevuoratuilla kuriksilla eikä ole tullut läpi, samoin Elloksen on olleet hyviä. :)
Todella käteviä, ostan kaikille lapsille, mukavampi lähteä ulos ilman kerrospukeutumista.

[QUOTE="huoh";24472608]ei ikinä.. mun mielestä ne on ihan onnettomia, tosi hiostavia ja epäkäytännöllisiä. Mieluummin tavis haalari ja normikurikset. Mutta siis syksyllä ja keväällä niitä käytetään sillon kun muutenkin kurahousuaika on. Sinne vaan alle sit pelkät sisävaattet muuten tulee aivan liian kuuma.[/QUOTE]

Ei tulisi mitään ilman fleecevuorattuja kuriksia, ehkä ne on mukavuudenhaluisten äitien kuten itseni suosioissa. :) Miksi tehdä vaikeamman kautta. ;)

Mun 3-vuotiaalla on se Elloksen kurahaalari. Tänään laitettiin se päälle kun tarhaan lähti, ei oo kovin lämmintä enää ja vettä tulee taivaan täydeltä... Helpompi pukea eikä alle tarvi laittaa paljoa vaatetta. Tarhassakin kehuivat kuinka kätevä on :) Eikä ainakaan vielä ole ollu lapsi hikinen...

Yhteistyössä