Ehdottakaa pieniä koirarotuja

  • Viestiketjun aloittaja Elli
  • Ensimmäinen viesti
Anu
Ehdotan chihuahuaa! Paino noin 1,5-3,0kg! Sopii koneeseen. Ainoa pahe (minun mielestäni) on pieni räksyttäminen...
Itse haluaisin myös pienen koirarodun, mutta en oikein tiedä mikä olisi sopiva. Haluaisin beaglen tai valkoisen länsiylämaanterrierin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kahdenkoiranäiskä:
Kaikilla pitäis olla oma kiinanharjakoira.
Karvallinen tai karvaton oman maun mukaan. Ei karvasta, ei kuljeta kuraa. Ei tartte paljo liikuntaa mutta jaksaa kyllä lenkkeillä miten paljon vaan. Ei viihdy ikävällä säällä ulkona niinku ei yleensä ihmisetkään. Nartut on paljon pienempiä ku urokset. Tykkää reissata, varsinkin autoilu on kivaa. Viihtyy sylissä, myös vieraiden. Pieniruokainen. Nauttii lämmöstä, tykkää pukeutua.
Miks kukaan haluaa ison koiran?
Tämä koira olisi minulle aivan täydellinen. Chihua olen harkinnut.
 
hmmmmmmmmmmmmmmmmm
siis tuota uskallatko laitta ison koiran seuraksi pienen koiran??? tämä on jo vanha ketju mut sattumalta ku täsäs mietin omalle koiralleni seuraa niin sattui silmiini tämä.. en meinaan hae kääpiökoirista seuraa pk collielleni koska uskon ison koirani voivan vahingoittaa pientä koiraa.. joten ihmettelen nyt ettei täällä ole tullut yhtäkään vastakommenttia rotuvallinnallesi.. siis tämä on sille joka aikoi pomeranian laittaa ison koiran seuraksi ja varmaan on laittanutkin jo.. :)
 
:)
haluaisin koiran mut en tiiä sopivaa sen pitäs olla hyvin pieni ja sen pitäis pärjätä yksinkin kotona (ei tietenkään pentuna) seurallinen ei kauhean itsepäinen(ei ole pitkää pinnaa mulla)
joten help! ja miltä sivulta sais hyvää tietoo perhoskoirasta?!
 
koiran ystävä
voi voi suosittelisin saksanpaimen koiraa! minun mielestä sen turkki ei tarvia kauheen määrän harjailua mutta on pitkä karvanen ja lyhyt karvanen kaveri =) minulla on taisiis oli saksanpaimenkoira,joka myytiin 2puoli vuotiaana=( saksanpaimen koirat ovat sulosia lurppakorvia pentuna
 
koiran ystävä
olisi kiva jos saisi oman koiran taas!!!! ehdottakaa koiria: joitten turkki kaipaa vähän hoitoa,pieni tai keskisuuri koira mieluiten voi ehdottaa isojakin =),seurakoira,tai joku muu,ja suloinen hännän heiluttaja! ja pitäs olla vähä hoitoinen kerrostaloon sopiva koira
 
coton <3
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
noi bichonit ja mäyräkoirat yms on yli 10kg koiria... tai 10kilon kieppeillä. mulla on venäjän toyn ja italian vinttikoiran sekotus, 3,2kg. se on oikeesti pieni. toine o chihu.
eli venäjän toy, chihu tai italian vinttikoira :p noita voisin suositella jos haluat käsimatkavarana kuljettaa, rotuina ihania kyllä :D
No ei todellakaan oo 10 kilosii! Painaa max.8 kiloo ja senkin täytyy olla jo ISO uros!! :( Ja ite ehottaisin coton de tulearia mut sillä on vaan se turkki...Muuten aivan täydellinen! ystävällinen, leikkisä,jaksaa lenkkeillä ja sopii lapsiperheisiin ja on helposti koulutettavissa suosittelen!!
 
"Vieras"
Meillä on nyt 2 kk:ta vanha sileäkarvainen kettuterrieri ja on aika pieni aikuisena. On tempperamenttinen ja vaatii aika paljon toimintaa. On ehdottomasti suosikkini pienimmistä.
 
mäyriäinen
pienet rodut ovat perseestä
Ja millähän perusteella? Pienikokoisista koiraroduista on monenlaiseen käyttöön ja usein niillä on myös voimakas luonnekin, joten ei mitään lapasia tai sohvaperunoita ole nämäkään. Metsästysviettisiä ja metsästyskäytössä moni terrierirotu ja mäyräkoiria on runsaasti mm. metsästyskäytössä.
Itse isoista koirista siirtynyt pieniin, koska harrastekoiran saanut pienessä kompaktissa paketissa, jonka kanssa paljon helpompi kulkea (esim. autoilu, yleiset kulkuneuvot jne) ja ruokakulutkin huomattavasti pienemmän.
 
bif
Meillä on 5.5 kiloinen bichoni, tosin se on aika korkea bichoniksi. Tuo ei räksytä, kun miehille ja postille, ja on muutenkin vähän arka. Kulkee kuitenkin ihan kunnon lenkkejä, mutta osaa nukkua sinne puolille päivinkin, jos joku nukkuu kanssa. Ja sängyssä nukkuu ;) Harrastuksena agility. Muille koirille kiltti ja oikein sopiva lapsiperheessä, lapset saa hääriä ympärillä eikä koira lotkauta korvaansakaan, joskus leikkii mukana. Suosittelen!
 
"Mie"
Shi tzu on ihana pieni koirarotu. Tottelevainen ja luotettava, ei ole koskaan karannut pihasta, vaikka on ollut meilla jo 8vuotta. Haukkuu vieraita, kun tulevat taloon, ei muuten. Ei myoskaan hauku, jos on yksin kotona, vaikka ovi olisi auki ja joku vieras tulisi sisaan, huono vahtikoira siis. Rakastaa rapsutusta ja hellimista, mutta ei vaadi sita koko ajan. Turkki vaatii jonkin verran ja taytyy leikata, jos ei jaksa harjata joka paiva. Mutta siita hyva rotu, etta silta ei lahde yhtaan karvoja pitkin lattioita. Shi tzua ei myoskaan ole pakko kayttaa lenkilla ilmasta huolimatta, riittaa etta paastaa sen yksin pihalle. Suosittelen, shi tzu on tosi helppoluontoinen ja pienikokoinen koira
 
^vierailija^
[QUOTE="hei";22404391]Haluaisin kommentoida tuota . Minulla oli mäyris ja se oli aika hiljainen räksyttämisen suhteen ... [/QUOTE]

Kaverilla on mäyris joka on koulutettu metsästyskoiraksi. En ole kuullut sen haukkuvan kertaakaan, vaikuttaa olevan mykkä tai jotain :D Koulutuksesta se räksyttäminen on kiinni, ei mistään muusta!
 

Yhteistyössä