Ehdottakaa pieniä koirarotuja

  • Viestiketjun aloittaja Elli
  • Ensimmäinen viesti
pösse
Mä oon ajatellut pomeraniania kaveriksi collielle.. jotenkin haluis sellasen sylikoiran ku tota isoo pojua ei oikeen syliin jaksais nostella ;D mutta pommeissa on vaan se vika, ettei niitä meinaa hirveästi löytää (jos hyvää sukua etc. haluaa) ja ne ovat vähän hintavia..
 
elina
Kyllä se niin vaan on, että pienet koirarodut ovat haukkuherkempiä kuin isot, mutta on vaikea mennä yleistämään. Meillä on ollut iso-, kääpiö- ja toyvillakoiria koko ikäni ja voin sanoa, että pienimmät ovat olleet hyvinkin haukkuvaisia. Etenkin, kun ovat yksin kotona. Villakoirat ovat mukavuuden- ja miellyttämisenhaluisia ja kiintyvät herkästi omistajaansa. Eroahdistuksen kourissa haukkuvat monesti yksinollessaan. Ja turkista sen verran, että kyllä ed. mainitussa kommentissa villakoirien turkinhoidosta on korjattavaa: ei muutama kerta vuodessa riitä, kyllä vastuuntuntoinen omistaja pesee, föönaa ja trimmaa villakoiran n. joka toinen kuukausi.

Villakoirat ovat maailman ihanimpia koiria, mutta niiden turkki EI OLE helppohoitoisia! Myös karvanlaadut vaihtelevat ns. "helposta" työlääseen. Kannattaa ottaa hyvään kasvattajaan yhteyttä ja keskustella asiasta vielä heidän kanssaan. Onnea rodunvalintaan! :)
 
Heidi
Lueskelin noita vanhoja juttuja ja olen kuullut että joissain lentoyhtiöissähän on painorajana 8 kg. En ole kuitenkaan ihan varma, joten haluaisin tietää mikä se painorajoitus on?
 
pöö
Jos koira räksyttää, ei siinä muu auta kuin oikeanlainen koulutus. Muistakaa, että koira ei opi mitään kieltämisestä eikä rankaisemisesta. Suosittelen lämpimästi lukemaan Tuire Kaimion kirjoittaman Pennun kasvatus -kirjan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
haukkuuko chihu paljon?
Minulla on se käsitys (ja rotumääritelmistäkin luettu), että melkeinpä kaikki pikkukoirat ovat haukkuherkkiä...chihu, perhoskoira, bichon, kääpiöpinseri, villakoira....
haukkuherkkyys ei ole rodusta vaan kasvatuksesta johtuvaa.
itselläni shelttejä ja papilloneja (perhoskoira).molemmat ns haukkuherkkiä.
yksikään ei turhia räksytä
 
vierailija
kaikki koirat on kyl tosi söpöjä mut söpöimpii on kyl ehkä: Chihuahua, coton de tulear, kiinanharjakoira, villakoira, lagotto, yorkshiren terrieri ja maltan koira. meil on lagotto ja siinä on aika kova turkinhoito ja tietysti se pitää lenkittää niinku muutkin koirat.
 
Shettis
Shetlanninlammaskoira on hyvin ihana rotu, sillä löytyy paljon karvaa, se on lempeä, mutta vieraita kohtaan voi olla varautunut, se on kyllä perhettä kohtaan hyvin rakastavainen. Itse omistan Shetlanninlammaskoiran ja aion ehkä ottaa toisenkin. Ne ovat hyvin suloisia ja aika pieniä noin. 30-40cm pitkiä.
 
Heidi
Tässä pieni ja söpö paimenkoira. Nartut n 25 cm säkä ja urokset n 30 cm. Paino 3-8 kg about. Sopii monenmoisiin harrastuksiin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lancashire_heeler
 
Koira1
Minusta pieniä on ainakin shetlanninlammaskoira,mäyräkoira,westie,cairninterrieri,papillon,
phalene,maltankoira,parsonrussellinterrieri,jackrussellinterrieri,tiibetinspanieli,chihuahua,
kääpiövillakoira,toyvillakoira,sileäkarvainen kettuterrieri,volpino italiano,pomeranian/kääpiö-
pystykorva,kääpiöpinseri,japanese chin,japaninpystykorva,cavalier kingcharlesinspanieli, kingcharlesinspanieli,kiinanpalatsikoira,kyi leo,lhasa apso, bordenterrieri, olihan siinä 25-26.
 

Yhteistyössä