P
Pee Si
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nyt eri mieltä;24461823:nimittäin ihme miehen kanssa .. minusta lapsten kasvatus kuuluu jossain määrin kaikille laste ympäröiville ihmisille. ensisijassa toki vastuu on vanhempien. mutta se että länsimaissa ydinperheet jätetään niin yksin selviämään lastensa kanssa, ei voi tehdä lapsillekaan hyvää. täällä länsimaissa vallitsee kummallinen ajatus yksin pärjäämisen pakosta ja hienoudesta. ihminen tarvitsee toisia ihmisiä ja yhteisöllisyys pitäisikin palauttaa myös tänne eurooppaan..! isovanhemmat, sisarukset, sedät ja tädit sekä muut sukulaiset, jopa ystävät, älkää epäröikö tarjota apuanne vanhemmille, joilla on pieniä lapsia. koska lasten ja nuorten hyvinvoinnin varassa lepää meidänkin maamme tulevaisuus.
Tässä on mun mielestä vahva pointti. Sitäkin aina toitotetaan, miten isovanhemmat on jo "vapautensa" ansainneet, kun omat muksut on aikuisia. Ei nähdä mitään vastuuta sukupolven yli, vaikka useimmat varmaan toivovat lapsenlapsia. Itse olen saanut apuja ja aion myös itse auttaa omia lapsiani aikanaan, jos vain mitenkään paukut riittävät. Jo tieto siitä, että apua on saatavilla ihan lähellä, voi helpottaa valvomisen riuduttamaa ihmistä.