Toisessa ketjussa (ja muuallakin) vuosikymmeniä naimisissa olleet aina sanovat, että liittoon on mahtunut ylä- ja alamäkiä. Millaisia ne alamäet, joista kuitenkin on selvitty, ovat olleet? Esimerkkejä?
Esim surutyöajat jolloin sitä käpertyy itseensä eikä päästä toista lähelle.Toisessa ketjussa (ja muuallakin) vuosikymmeniä naimisissa olleet aina sanovat, että liittoon on mahtunut ylä- ja alamäkiä. Millaisia ne alamäet, joista kuitenkin on selvitty, ovat olleet? Esimerkkejä?
Kuulostaa tavallaan tutulta, vaikkei toi ihan niin usein menekään. Eipä paljon kysele kun jotain sopii, ilmoittaa jos ilmoittaa että on päivän poissa ja mulle se on tietenkin ihan ok koska eihän mulla mitään elämää ole.Meillä alamäkikausi oli yhdessä vaiheessa kun mies kävi viikonloppuisin ulkona tosi usein. Sillä oli menoa kavereiden kanssa sekä työhön liittyen, joten joka viikonlopulle ja joillekin arkipäiville löytyi jotain. Multa ei sen kummemmin mitään kyselty vaan oletettiin että se olen minä joka on lapsen kanssa :vampire:
Kuulostaa tutulta. Meillä mies sanoi että aikuinen itsenäinen ihminen tekee itsenäisiä päätöksiä :x Lopulta mäkin sitten tein itsenäisen päätöksen hakemalla uuden asunnon. Asiat ei kuitenkaan menneet niin pitkälle että oltaisiin muutettu erilleen. Yhdessä ollaan edelleen eikä tuo ole pitkiin aikoihin tehnyt "aikuisen ihmisen itsenäisiä päätöksiä" lähteä kapakkakierrokselle.Kuulostaa tavallaan tutulta, vaikkei toi ihan niin usein menekään. Eipä paljon kysele kun jotain sopii, ilmoittaa jos ilmoittaa että on päivän poissa ja mulle se on tietenkin ihan ok koska eihän mulla mitään elämää ole.
No auta vittu armias kun hommasin itselleni oman elämän niin siitähän riemu repes. Nyt uhkaillaan suunnilleen erolla kun en teekään just niinkuin hän halusi, vaikka tähän saakka on saarnannut mulle ettei hänen itsemääräämisoikeuttaan voi rajoittaa. Että tässä ap:lle alamäki.
Tuo yhteisen ajan huomioiminen ja suhteen aktiivinen vaaliminen on tärkeä asia niin huomata kuin muistaakin. Kovin moni tuntuu sen unohtavan ja sitten ihmettelee kun on "kasvettu erilleen".Alamäet eivät aina vaadi mitään drmaattisia suuria tapahtumia,jotka laukaisisivat ne. Ihan yhteisen ajan puute ja väsymys puolin ja toisin, voivat ajaa suhteen sellaiseen tilaan, että näkee toisen pääosin negatiivisessa valossa. Sellaiseen vaiheeseen kun ajoittuu ( tai ehkä juuri sellaisen vaiheen aktivoimana) oma ikä-/ identieteettikriisi suhde voi ruveta tuntumaan puuduttavalta pakkopullalta ja sitä projisoi omaa keskeneräisyyttään ja omia virheitään, omia turhaumiaan toiseen.
Jep, se on mahtavaa miten tasapuolisesti se toimiikaan että jos mä olen joskus poissa enkä sillä kellonlyömällä kotona kun hän haluaa, siitä nousee eron arvoinen riita, mutta jos hän lähtee päiväksi (mikä pitää alkuunkin päätellä siitä että alkaa pakata kamoja, asiasta ei siis edes ilmoiteta) ja sanoo kellonajan jolloin palaa, pitäisi ymmärtää että se on vain viitteellinen eikä suinkaan mikään "lupaus" olla himassa kuin ehkä 3h sen jälkeen. Siltikään, vaikka on käytetty sanoja "juu olen kotona klo 17 mennessä, ilmoitan jos myöhästyn", eikä mitään kuulu ennen puoli kahdeksaa kun äijä könyää kotiin, olen mä aivan kohtuuton jos siitä jotain mainitsen. Eli mikä tässä nyt on se pieni ristiriita jota hän ei näe?!Kuulostaa tutulta. Meillä mies sanoi että aikuinen itsenäinen ihminen tekee itsenäisiä päätöksiä :x Lopulta mäkin sitten tein itsenäisen päätöksen hakemalla uuden asunnon. Asiat ei kuitenkaan menneet niin pitkälle että oltaisiin muutettu erilleen. Yhdessä ollaan edelleen eikä tuo ole pitkiin aikoihin tehnyt "aikuisen ihmisen itsenäisiä päätöksiä" lähteä kapakkakierrokselle.
Meillä oli aikanaan samansuuntainen alamäki, siis mies eli poikamieselämää perheestä huolimatta. Meidän tapauksessa auttoi väliaikainen asumusero. Mies sai elää itsekseen vajaan vuoden, seukkasikin jonkun naisen kanssa, mutta loppujen lopuksi huomasi haluavansa elää meidän kanssa. Nyt on ollut jo vuosia kuin eri mies. Meneväkin vielä on, mutta osaa ottaa perheen huomioon eli sopii asioista ja ilmoittelee muutoksista.Jep, se on mahtavaa miten tasapuolisesti se toimiikaan että jos mä olen joskus poissa enkä sillä kellonlyömällä kotona kun hän haluaa, siitä nousee eron arvoinen riita, mutta jos hän lähtee päiväksi (mikä pitää alkuunkin päätellä siitä että alkaa pakata kamoja, asiasta ei siis edes ilmoiteta) ja sanoo kellonajan jolloin palaa, pitäisi ymmärtää että se on vain viitteellinen eikä suinkaan mikään "lupaus" olla himassa kuin ehkä 3h sen jälkeen. Siltikään, vaikka on käytetty sanoja "juu olen kotona klo 17 mennessä, ilmoitan jos myöhästyn", eikä mitään kuulu ennen puoli kahdeksaa kun äijä könyää kotiin, olen mä aivan kohtuuton jos siitä jotain mainitsen. Eli mikä tässä nyt on se pieni ristiriita jota hän ei näe?!
Mun tekis oikeesti välillä mieli muuttaa pois, jättää se lasten kanssa tänne, ilmoittaa että otan lapset seuraavat päivisin kun mies on töissä ja joka toinen vkl ja loput ajasta hän hoitaa. Sais kokeilla miten mukavaa se oikeasti on kun ei voikaan automaattisesti mennä ja tulla miten huvittaa. Vitutaa vieläkin, kyllä, ja ankarasti.
Taas pitää komppailla sinua.Alamäet eivät aina vaadi mitään drmaattisia suuria tapahtumia,jotka laukaisisivat ne. Ihan yhteisen ajan puute ja väsymys puolin ja toisin, voivat ajaa suhteen sellaiseen tilaan, että näkee toisen pääosin negatiivisessa valossa. Sellaiseen vaiheeseen kun ajoittuu ( tai ehkä juuri sellaisen vaiheen aktivoimana) oma ikä-/ identieteettikriisi suhde voi ruveta tuntumaan puuduttavalta pakkopullalta ja sitä projisoi omaa keskeneräisyyttään ja omia virheitään, omia turhaumiaan toiseen.
Meillä oli jokunen vosi sama juttu. Vieläkin mietin tehtiinkö oikein, kun jatkettiin. Kyllä se perusluottamus on kuitenkin mennyt ja välillä tulee mieleen, onko sillä taas joku säätö.Alkuperäinen kirjoittaja isoin alamäki;24451760:Meillä suurimmat vaikeudet olivat muutama vuosi sitten kun siippa aloitti sivusuhteen. Sen paljastuttua päädyttiin eroon kun hän halusi alkaa uuden elämän sen toisen kanssa.
Muutaman kuukauden kuluttua päädyttiin kuitenkin yhteen. Me ei tätä episodia enää vatvota mutta päivääkään ei mulla mene etteikö se käväise mielessä.
On. Etenkin vanhanaikaisemin ilmaistuna käy ilmi selkeämmin, kumpi on negatiivinen: myötä- ja vastamäki.Eivätkös ylämäet ole niitä vaikeuksia ja hankaluuksia yhteisessä matkanteossa, ja alamäet puolestaan niitä aikoja jolloin yhteinen taival sujuu mukavan helposti (ikään kuin alamäkeen)?