Karppaatteko? Miksi/Miksi ette?

  • Viestiketjun aloittaja Real
  • Ensimmäinen viesti
vaih?
[QUOTE="juu";24437449]Joo, sähän voit nähdä tämänkin niin mustavalkoisesti, että annetaan toiselle hh/p/r 20-30-50 ja toiselle 100-0-0. Onnea matkaan.[/QUOTE]

Eli kaloriteoria ei pidäkkään paikkansa, vai luuletko että kaikki painavat 2v pääsät saman verran? Kaikkien ihmisten ruuansulatus toimii samalla lailla?
 
mamukas
[QUOTE="juu";24437486]Onnittelut luetunymmärtämisen ja sisäistämisen suhteen. Haluatko mitalin?[/QUOTE]

Siis kaloreilla ei ole väliä. Toiset vaan lihovat helpommin kun toiset, varsinkin hiilarin syöjät.
 
Tiih
[QUOTE="vieras";24437367]Se on jännä juttu, koska missään maailmalla tehdyssä tutkimuksessa ei ole pystytty todistamaan ihmisen laihtumista eri hh/r-jakaumilla, jos energiamäärä on pysynyt samana.

Luuletko tosiaan että energiasisällöllä vain on väliä?
Entä noi auto vertaukset?
 
sadasd
[QUOTE="vieras";24437367]Se on jännä juttu, koska missään maailmalla tehdyssä tutkimuksessa ei ole pystytty todistamaan ihmisen laihtumista eri hh/r-jakaumilla, jos energiamäärä on pysynyt samana.

Luuletko tosiaan että energiasisällöllä vain on väliä?
Entä noi auto vertaukset?
Ei vain. Mutta sekin pitää ottaa huomioon.
Ja mä en tiedä autoista mitään. Paitsi, että niissä on neljä rengasta.
 
"Emmi"
calori
[QUOTE="juu";24437542]Auton vertaaminen ihmiseen on yhtä järkevää kuin kirurgin vertaaminen mekaanikkoon. Moottori on melko helppo vaihtaa, sen voi sammuttaa välissä. Sydän on käynnissä koko ajan.

Cars-elokuvan puhuvat autot eivät ole totta.[/QUOTE]


Bodarin vertaaminen ihmiseen on kun nörtin vertaaminen tietokoneeseen.

Eli vieläkin joku luulee että kaikkien ihmisten ruuansulatus nappaa talteen saman verran kaloreita jos ateria on vakio?
 
En karppaa. Syön monipuolisesti kaikkea ruokaa kohtuudella. Herkkuja kuten karkkia, sipssejä jne. en syö ollenkaan, koska en ole niistä ikinä pitänyt.

Olen normaalipainoinen ja terveydentilani on muutenkin hyvä verenpainetta sekä veri- että kolesteroliarvoja myöten. En koe tarvetta muuttaa ruokavaliotani mihinkään suuntaan suosikkidieettien mukaan.
 
näin
Olen todennut, että ketokarppaus on minulle ainoa tapa hallita näläntunnetta kiireisessä elämässäni. Positiivisena seikkana voin mainita kasvisten osuuden roima kasvu ruokavaliossa. Lihan käyttö ei varmastikaan ole lisääntynyt, koska päivittäiset ruokamäärät ovat hyvin pieniä. Olen pirteämpi ja energisempi ja lenkkeily sujuu paljon paremmin kuin ennen, kunhan malttoi odottaa, että elimistö tottui rasvapoltolle. -19kg. Vatsanympärys -22cm.
 
karppi
Totta mutta kaikissa laihdutusjutuissa (pl karppaus) korostetaan sitä miten tärkeää on syödä useammin mutta pieniä annoksia jotta verensokeri ei heittele.
Ja ei, se ei todellakaan tarkoita koko ajan puputtamista.
Menee vähän asian vierestä mutta en todellakaan usko että hedelmävälipalat kaataa kenenkään laihdutusta, vaan syyt on jossain muualla.
Se syy voi nimenomaan olla siinä, että saadaan se insuliinipiikki siitä omenasta. :) Eli juu, silloin voi verensokerit heitellä (hiilarit nostaa nopeasti ja pudottaa nopeasti) jolloin tulee näläntunnetta ja muita oireita. Lisäksi se ihan lopettaa sen rasvanpolton, ei niin että se 2h nyt olisi niin väliksi, mutta pitkällä tähtäimellä siitä ei myöskään ole hyötyä.

Kaikki liittyy kaikkeen, ei tämäkään ole mustavalkoista. :)
 
ok
[QUOTE="vieras";24436070]Tarkentaisin määritystä näihin vihamielisiin karppaajiin. Oletusta tukee myös kyseisten karppaajien käsittämätön olettamus, että normaalia ruokavaliota noudattavat syövät hiilihydraattia päivittäin aivan poskettomat määrät. Perunaa, riisiä, pastaa, leipää, sipsiä, pullaa, karkkia, suklaata...[/QUOTE]

Näin tuntuu olevan, usein kuulee että karppaus on hyvästä koska sillä on laihduttu nopeasti 17 kiloa. Hieno juttu, mutta ei mulla ainakaan ole tarvetta laihtua yhtään. Luulen, että siinä edeltävässä tilanteessa on ollut muutakin pielessä kuin se, että aterialla on syöty 2 perunaa ja aamu-ja iltapalalla leipää.
Sen uskon, että ihmisten aineenvaihdunta on erilainen. Esim. sokerin suhteen, joillekin ylimääräinen sokeri aiheuttaa vaikka mitä, joillekin ei mitään.
 
vierasss
Minä karppaan. Ihan vaan terveyden ja pirteyden takia. Mikään ihmedieetti se ei ole. Itsellä hiilarit on välillä 20-30g (vatsa ei kestä hiilareita) ja ihan oon ylipainoinen :D
 
Mutta
Näin tuntuu olevan, usein kuulee että karppaus on hyvästä koska sillä on laihduttu nopeasti 17 kiloa. Hieno juttu, mutta ei mulla ainakaan ole tarvetta laihtua yhtään. Luulen, että siinä edeltävässä tilanteessa on ollut muutakin pielessä kuin se, että aterialla on syöty 2 perunaa ja aamu-ja iltapalalla leipää.
Sen uskon, että ihmisten aineenvaihdunta on erilainen. Esim. sokerin suhteen, joillekin ylimääräinen sokeri aiheuttaa vaikka mitä, joillekin ei mitään.
Vihamielisimpiä tässä(kin) ketjussa ovat olleet ei-karppaajat
 
"vieras"
Minulta on kyllä mennyt ohi moinen viesti, voisitko ystävällisesti etsiä sen/ne. Monta viestiä tiedän jossa ihmiset sanovat voivansa paremmin kuin ennen mutta en yhtään jossa sanottaisiin että ns. normiruokaa syövä ihminen ei voi olla terve mitä tulee esimerkiksi veriarvoihin. Eli että ns. normiruokaa syövä ihminen = sairas.
Kas tässä. Ystävällisesti sinulle etsin sen viestni. Löytyy ketjun ensimmäiseltä sivulta:

"Te jotka väitätte karppausta epäterveelliseksi nin lukekaas vaikka Ruokavallankumous-kirja joka on ruotsalaisen lääkärin kirjoittama ja selittää yksiselitteisesti miksi karppaus on ainoa oikea tapa syödä jos haluaa olla terve. "
 
"pumps"
Luin koko ketjun ja varsinkin viimeisten 10 sivun anonyymeillä kirjoittajilla ei kyllä ois asiaa mihinkään väittelykilpailuun :D Meinasin kuolla nauruun kun oli niin lapsellisia ja tuulesta temmattuja hiuksenhalkomisargumentteja puolin ja toisin :D Tahallaan väärinymmärtämisentaito on kyllä ah niin ihana asia :p Ootte hassuja <3
 

Yhteistyössä