Kysymys VAIN teille jotka yli 30v.

  • Viestiketjun aloittaja "jenni"
  • Ensimmäinen viesti
"mutsi"
Olen 41 ja vielä haaveilen toistesta lapsesta. Esikoinen on 5-vuotias eli "vanhana" olen saanut hänetkin. Niin kauan kuin lapsien saaminen on mahdollista ja halua löytyy, niin kauan on sopivaa ikääkin jäljellä.
 
Ehkä vielä neljäs
Täytän tänä vuonna 38v ja odotan toista lastani ja tämä on viimeinen, en tee tämän jälkeen enää jälkikasvua.
Mutta tämä on vain mun oma päätökseni, ei kai sillä iällä väliä ole kunhan vain tuntee jaksavansa lapsen kanssa :)
Heh, tein saman päätöksen samassa iässä toista odottaessa mutta kuinkas ollakaan kolmas tulollaan ja nyt ikää 40, ja ehkäpä 42 on sellainen ikäraja MINULLE ettei sen jälkeen..
 
LMN
Mä täytän 36 samoihin aikoihin, kun tämä kolmas ja viimeinen lapsemme näkee päivänvalon. Eli mulle tää on takaraja. Mutta mun puolesta muut saavat saada lapsia vielä neljänkympin toisella puolellakin, jos niikseen tulee.
 
"aave"
Ikää on nyt 34v ja nämä olisi viimeisiä hetkiä lapsi tehdä. En enää muutaman vuoden päästä taitaisi uskaltaa. En oikein uskalla nytkään enää. Pelkään etten jaksaisi. Nuo kaksi jo olemassa olevaa on jo aika isoja 5 ja 6v, mutta vaativat aika paljon vielä aikaa ym. Siihen vielä vauva huh. Mutta sanoisin 35 on viimeinen järkevä ikä tehdä lapsia :)
 
Heipparallaa
Minun mielestäni se raja on menopaussi. Ja uskoisin, että luonto on ihan samaa mieltä.

Sain esikoisen 34-vuotiaana, jaksan vauvanhoitoa ja valvomisia hyvin, tunnen olevani elämäni kunnossa, ja kyllä vielä paria lasta toivoisin. En osaa sanoa, mihin ikään mennessä perheen pitäisi olla "valmis", se riippuu totta kai omasta fiiliksestä ja hormonitoiminnasta.

Äitini oli 38, kun sai minut, enkä ole ikinä nähnyt siinä mitään kummallista.
 
"niin"
Sitten on liian vanha saamaan lapsia, kun vaihdevuodet estää raskaaksi tulon. Muuten ihan oma valinta.
Itse olin 38v, kun kuopus syntyi ja 39v, kun mulle tehtiin sterilisaatio
 
Non compos mentis
Minun mielestäni se raja on menopaussi. Ja uskoisin, että luonto on ihan samaa mieltä.

Sain esikoisen 34-vuotiaana, jaksan vauvanhoitoa ja valvomisia hyvin, tunnen olevani elämäni kunnossa, ja kyllä vielä paria lasta toivoisin. En osaa sanoa, mihin ikään mennessä perheen pitäisi olla "valmis", se riippuu totta kai omasta fiiliksestä ja hormonitoiminnasta.

Äitini oli 38, kun sai minut, enkä ole ikinä nähnyt siinä mitään kummallista.
Mulla ei ole kiinni valvomisista tms. Haluan vain tässä vaiheessa jo hieman eri asioita kuin vauvoja. Lapset ovat kivoja kouluiässä ja oma muu elämä on niin mielenkiintoista, ettei sellaista vauvaa ole syntynytkään, että voisi minun silmissäni päihittää tuon kaiken mikä minua kiehtoo.
 

Yhteistyössä