Kysymys VAIN teille jotka yli 30v.

  • Viestiketjun aloittaja "jenni"
  • Ensimmäinen viesti
"Piika-äiti"
En minä tiedä, onneksi, eikä minun tarvitsekaan tietää. Erittäin äiti- ja perhekohtainen asia tämä.

Minun viimeisin ja oletettavasti viimeiseksi jäävä syntyi kun olin 38. Esikoinen syntyi kun olin 20.

Mutta luulen, että 45 ikävuoden jälkeen raskaudessa voi olla kovin paljon epävarmuuskohtia ja riskejä.
 
Ei ole sellaista ikää. Sitten kun ei enää jaksa tai jos on jo vaihdevuodet meneillään.
Anoppi teki viimeisensä (mieheni) 46-vuotiaana.
 
"vieras"
Ei kai sellaista olekaan muuta kuin biologian sanelema. Kyse on uskalluksesta. Itse ajattelisin niin, että jossakin iässä olisi ihan fiksua käydä lapsivesipunktiossa. Muut riskit ovat tietysti silti olemassa. Tarkkaa ikää en osaa sanoa.
 
"alma"
Mä sanoisin, että omassa tilanteessani on hyvä, että kuopukseni olen saanut 29-vuotiaana :) Nyt jaksan 32-vuotiaana painaa kolmen lapsen kanssa. Enää en lapsia hankkisi, mutta jos vielä ei olisi niin sanotaanko, että 34-35 olisi mulle se ihan viimeinen hetki, mielellään ennemmin.
 
omalta osaltani
Täytän tänä vuonna 38v ja odotan toista lastani ja tämä on viimeinen, en tee tämän jälkeen enää jälkikasvua.
Mutta tämä on vain mun oma päätökseni, ei kai sillä iällä väliä ole kunhan vain tuntee jaksavansa lapsen kanssa :)
 
"mamma"
Mulle henk.koht tässä muutaman vuoden sisään. Nyt oon 36, mulla on 16-vuotias tyttö ja pieni vauva. Sille haluan vielä sisaruksen kaveriksi muutaman vuoden (noin kolmen) sisään ja jos ei se onnistu niin mun lapset on sit tässä.
 
35
Mulla ikää 32v ja jotenkin se 35v tuntuu takarajalta OMALLA KOHDALLANI. Kaksi lasta jo on, ja kolmaskin sais tulla :) En osaa mitään järjellistä selitystä antaa tuolle "takarajalle", tuntuu vaan siltä.
 
"jaana"
Itse olen 39v ja kolmen pojan äiti ja haaveilen vielä siitä neljännestä pojasta. :D Mutta tietysti tyttökin olisi yhtä ihana. Kaikki vaan tuntuisi jotenkin uuden opettelulta.
 
"mä"
36 on mulle yläraja. Tosin nyt 33 v ja odotan meidän viimeistä lastamme (neljäs tulossa). Kroppa on vaan kummasti vanhentunu 10 vuodessa. Ei enää jaksa siinä määrin ku nuorempana.
 

Yhteistyössä