Miten iskeä sivistynyt mies?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24437967:
:D

anna ap mennä vaan. ja lue se kirja jos vaan suinkin jaksat. Taru Sormusten Herrasta ON parempi kirjana kun leffoina ja tykkäsin kovasti, saatoin uppoutua tuntikausiksi niihin tunnelmiin ja mielikuviin joita kirja herätti. Seuraavaksi haluatkin sitten lukea Hobittin :D.

ehkä mies haluaa että teillä ois jotain yhteistä keskusteltavaa? tai haluais jakaa hänelle tärkeän asian sinun kanssasi?

niin, ja lukiossahan yleensä sitä yleissivistystä kartutetaan.
Mikä olisi parempi leffana kuin kirjana..?

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja no ällällää;24437944:
älykkyyttä on monenlaista ja sitä voi ilmaista niin monella eri tavalla. Mä olen opettaja, mies selvisi nippanappa peruskoulusta ilman potkuja eikä se todellakaan ole mikään tyhmä vaan kiinnostunut maailmasta ja ottanut siitä selvää, pelkkä koulutus ei kerro kaikkea, mä olen monessa suhteessa ihan tumpelo enkä tajua esimerkiksi jostain maantiedosta yhtään mitään. Korkea koulutus ei takaa sitä, että olisi joku huippuälykäs eikä varsinkaan tarkoita sitä, että katsoisi jotenkin muita ihmisiä koulutuksen perusteella. Älykkyys ei kanna itseään salkussa.
Tiettyyn rajaan asti. Esim. tohtori-tasolla vaaditaan jo hieman älyäkin, kenties. Sitä perinteistä laatua. Äly ei välttämättä meinaa sivistystä, etenkään nykyään.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Mthew
Ikävä vaan että jokaiseen suhteeseen iskee pidemmän päälle se arki, kun kaikkea aikaa ei voidakaan enää viettää vällyjen välissä ja suhteelta pitäisi saada vähän enemmänkin, jos siis halutaan olla jotain muutakin kuin vain fuckbuddies ;)
Minä pystyn tyydyttämään monet tarpeeni ilman naistakin jos haluan älykästä keskustelua tai ihan mitä hyvänsä. Vällyjen välinen kemia onkin vaikeampi löytää, kaikki muu hoituu helposti. Ja ilman muuta arki koittaa ja plää plää. Jos työkseen aivot käyvät jatkuvasti lähes ylikierroksilla, niin en todellakaan kaipaa mitään henkevää syvällistä älykästä pohdiskelua vielä kotona. Sellainen ihminen jonka kanssa on helvetin hauskaa kaikinpuolin toimii aivan mahtavana vastapainona vaikkapa työn aiheuttamalle stressille.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24438008:
Da Vinci - koodi :D

mie aina sanon tämän saman koska se on ihan oikiasti liian pomppivaa luettavaa mulle. en vaan oo päässy puoltaväliä pidemmälle siinä kirjassa. :D
Hyihyihyi! Kirja on aivan loistava, leffaa en suostu katsomaan koska Hanks ei vain istu Langdonin rooliin, ei ei ei, mulla on aivan erilainen mielikuva.

Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja no ällällää;24437944:
älykkyyttä on monenlaista ja sitä voi ilmaista niin monella eri tavalla. Mä olen opettaja, mies selvisi nippanappa peruskoulusta ilman potkuja eikä se todellakaan ole mikään tyhmä vaan kiinnostunut maailmasta ja ottanut siitä selvää, pelkkä koulutus ei kerro kaikkea, mä olen monessa suhteessa ihan tumpelo enkä tajua esimerkiksi jostain maantiedosta yhtään mitään. Korkea koulutus ei takaa sitä, että olisi joku huippuälykäs eikä varsinkaan tarkoita sitä, että katsoisi jotenkin muita ihmisiä koulutuksen perusteella. Älykkyys ei kanna itseään salkussa.
Ei kerro ei. Yksi sivistyneimmistä ja fiksuimmista miehistä, jonka tunnen on käynyt lukion rimaa hipoen. Muu kaveripiiri onkin sitten kaikki korkeammin koulutettua eikä tämä kaveri eroa heistä mitenkään.
Totean vaan tässä, että jos kirjoitustyyli on tuo kuin ap:lla ja puhuu tyyliin tusinajätkät, niin voi siinä mennä opettajakollegoiden kanssa illallisella muilla mennä viinit väärään kurkkuun. Ei ole helppoa olla porukassa erilainen.
Mutta jos kiinnostuksen kohteet ovat miehen kanssa muuten yhteneväiset niin mikäs siinä sitten, aina kannattaa yrittää. Väkisin ei kannata olla muuta kuin on.

Minä pystyn tyydyttämään monet tarpeeni ilman naistakin jos haluan älykästä keskustelua tai ihan mitä hyvänsä. Vällyjen välinen kemia onkin vaikeampi löytää, kaikki muu hoituu helposti. Ja ilman muuta arki koittaa ja plää plää. Jos työkseen aivot käyvät jatkuvasti lähes ylikierroksilla, niin en todellakaan kaipaa mitään henkevää syvällistä älykästä pohdiskelua vielä kotona. Sellainen ihminen jonka kanssa on helvetin hauskaa kaikinpuolin toimii aivan mahtavana vastapainona vaikkapa työn aiheuttamalle stressille.
Tarviiko sen "helvetin hauskan" todellakin olla tyhmä? Huoh, mä en kestäisi kumppanina ihmistä jolla ei ole kunnollisia aivoja siinä missä alapäätäkin. Mutta ymmärrän toki että halut ovat erilaisia.

Huom harmaana
Toisensa poissulkevia asioita että voi olla h*vetin hauskaa sekä sängyssä että muuten ja vielä olla älykäs tasaveroinen keskustelijakin...?

Mthew
Tarviiko sen "helvetin hauskan" todellakin olla tyhmä? Huoh, mä en kestäisi kumppanina ihmistä jolla ei ole kunnollisia aivoja siinä missä alapäätäkin. Mutta ymmärrän toki että halut ovat erilaisia.
No rajansa kaikella, ei nyt sentään mikään täystollo saa olla. Mutta se että jatkuvasti kaipaa jotain älykästä ja syvällistä pohdiskelua on mielestäni ihan paskapuhetta.

No rajansa kaikella, ei nyt sentään mikään täystollo saa olla. Mutta se että jatkuvasti kaipaa jotain älykästä ja syvällistä pohdiskelua on mielestäni ihan paskapuhetta.
no näin.

mie tykkään ihan yhtälailla keskustella vaikkapa kauden housumuodista kun vaikkapa talouselämän muuttujista. samoin kirjallisuuden kanssa on pakko välillä ottaa kevyttä kenttä-vuorista käsittelyyn steinbeckin lukurupeaman jälkeen.

Anteeksi, jos kuulostan ilkeältä, mutta kirjoitustyylisi perusteella et vaikuta kovin koulutetulta.
Tähän ajattelin itsekin puuttua.
Jos koskaan kirjoitat hänelle esimerkiksi sähköpostia niin kirjoita kirjakieltä. Tuollainen teinimäinen puhekielellä kirjoitettu teksti saa jopa tällaiselta luolamieheltä niskakarvat pystyyn.

• Tykkää
Reactions: Nyynä

Yhteistyössä