Mikä näistä tylsistä kirjoista on vähiten tylsä? kirjaesittely täytyy tehdä ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lukiolainenvanhatäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lukiolainenvanhatäti

Vieras
en pysty lukeen tylsiä kirjoja. ajatukset karkaa väkisin muualle. Voin lukea vaikka 10 sivua ja sitten huomaan että oon ajatellut ihan muuta. Yleensä luen jotain lehtolaista, lehtistä, remestä jne.
niin ne kirjat ovat:
• Väinö Linna: Tuntematon sotilas (1954)
• George Orwell: Eläinten vallankumous (1945)
• William Golding: Kärpästen herra (1954)
• Henrik Ibsen: Nukkekoti (1879)
• Maria Jotuni: Kun on tunteet (1913)
• Sofi Oksanen: Puhdistus (2008)

:O Tylsää kirjaa nähnytkään nuo. Odotin jotain Alastalon salissa tyylisiä...

Jos et ole vielä lukenut noita, niin aloita vaikka Tuntemattomasta sotilaasta ja jatka listaa alaspäin. Kannattaa opetella lukemaan oikeitakin kirjoja eikä pelkkää dekkarihöttöä.

Viimeksi muokattu:
Siis kaikki noihan on ihan mahtavia kirjoja. Siis miten voi kokea rasitteeksi noiden lukemisen. No ok, Tuntematon voi naisille olla vähän liian sotaisa ja onhan se pitkäkin. Kärpästen Herra on ainakin lyhyt. Ja helvetin hyvä sekin.

Hienoo, on se ny hassua ettei vanha täti oo tommosia lukenu. Tai sentäs osaa niistä. Enkä sano, että "olis pitäny lukea", vaan on ihme ettei oo lukenu ihan siksi että olis halunnut...

No sehän on niin subjektiivista, että mikä on tylsä ja mikä ei... Mä en esim. Remestä jaksa lukea kun alkaa haukotuttamaan :p Noista lukisin Orwellin tai Ibsenin, joskaan ei musta esim. Tuntematon sotilaskaan tylsä ole.

[QUOTE="apap";24435489]ensin ajattelin lukea myös ton puhdistuksen mut luin esittelyn netistä eikä aihe kiinnosta tasan yhtään:/[/QUOTE]
Aaah, koskaan ei pitäisi lukea esittelyjä eikä takakansitekstejä. Olisi jäänyt monta hyvää kirjaa lukematta. Ennemmin ottaa sen kirjan kouraan, lukee niin paljon kun jaksaa - - sit voi luovuttaa jos lukeminen on vaan läpirämpimistä.

:O Tylsää kirjaa nähnytkään nuo. Odotin jotain Alastalon salissa tyylisiä...

Jos et ole vielä lukenut noita, niin aloita vaikka Tuntemattomasta sotilaasta ja jatka listaa alaspäin. Kannattaa opetella lukemaan oikeitakin kirjoja eikä pelkkää dekarihöttöä.

Hienoo, että on tommosiakin naisia vielä. Luulin, että naiset lukee paljon, mutta ilmeisesti suurin osa lukeekin sitten vain jotain dekkarihöttöö, Raija Orasta, harlekiiniä sun muuta. Ei siinä etteikö roskaa sais lukee...

Kärpästen herra ja Eläinten vallankumous ovat todella hyviä kirjoja, ottaisin jomman kumman. Puhdistuskin on kiinnostava. Tuntematon sotilas on niin älyttömän paksu kirja, että sitä en kyllä viitsisi alkaa lukemaan vaan jonkun kirjaesittelyn takia...

[QUOTE="APAP";24435511]kertokaa vähän minkä tyylisiä noi on ja mistä ne kertoo?[/QUOTE]

No ei ihme, että lukeminen on tervanjuontia kun ei itse kykene edes tietoa hankkimaan. Oikeesti. Googleta. Mut Kärpästen herra on lyhin ja mahtava klassikko. Ja teinien suosikki, sen jaksaa aika moni vampyyrisukupolveenkin kuuluva lukea. Joten ehkä säkin.

Ihan pakko sanoa, että ei noi kyllä ole tylsiä! Noista mut tempaisi välittömästi mukaansa Tuntematon sotilas, Eläinten vallankumous ja Puhdistus, jotka oli kaikki pakko lukea melkein yhdeltä istumalta. Kärpästen herra jäi jostain syystä jotenkin matelemaan, mutta ei se silti tylsä ole. Ibseniä ja Jotunia en ole lukenut.

Noista kolmesta ensin mainitsemastani on vaikea valita vain yhtä, kaikki ovat vaikuttavia kirjoja. Ehkä kuitenkin Tuntemattoman lukisin, se oli niin avartava lukukokemus, kun mua kiinnosti oma lähihistoria. Toisaalta jos tylsistyt klassikoiden seurassa, niin Puhdistus varmaan jaksaa pitää mielenkiintoa yllä, kun siinä historia ja nykyaika kietoutuu yhteen.

Tai hei. Kyl netistä löytyy valmiit kirjaesittelyt noille. Ni ei tarvi vaivautua itteensä sivistämään.

Minkähän takia sä sitä lakkia vanhemmalla iällä hamuat, jos ei kumminkaan aito itsensä sivistäminen kiinnosta PÄTKÄÄKÄÄN.

[QUOTE="Mies";24435543]Hienoo, että on tommosiakin naisia vielä. Luulin, että naiset lukee paljon, mutta ilmeisesti suurin osa lukeekin sitten vain jotain dekkarihöttöö, Raija Orasta, harlekiiniä sun muuta. Ei siinä etteikö roskaa sais lukee...[/QUOTE]

No, mä olen ehkä hieman huono esimerkkihahmo, kun luen nykyään lähes pelkästään tenttikirjoja ja scifiä...

Ja onhan dekkareilla, ihmissuhderomskuilla ynnä muilla norarobertseilla paikkansa, mutta jos lukeneisuus rajoittuu pelkästään niihin, niin aika rajoittuneeksi tosiaan jää käsitys kirjallisudesta.

Yhteistyössä