Haluaisin kivekseni saman, joka tulee isälleni. Siihen isän laatan viereen voisi sitten laittaa mulle pienen maininnan. Värssyksi vaikka 'Missä sydän, siellä voima. Missä rakkaus, siellä kotimaa.'
Miten isoja kiviä te meinaatte oikein hommata!Uuno Kailas, Paljain jaloin
Niin mä kerran
tieni aloin,
niin mä kuljen:
paljain jaloin.
Avohaavat
syvät näissä
ammottavat
kantapäissä:
rystysihin
joka kiven
jäänyt niist´ on
verta hiven.
Mutta niinkuin
matkan aloin,
päätän myös sen:
paljain jaloin.
Silloinkin, kun
tuska syvin
viiltää, virkan:
Näin on hyvin.
Tapahtukoon
tahtos sinun,
Kohtaloni,
eikä minun.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Tämäkin on aika koskettava ja kaunis
Paitsi että minä elän riemukkaammin, vaikkakin paljain jaloin
Pieni fontti ja suurennuslasi.Miten isoja kiviä te meinaatte oikein hommata!
Muistuttaa hautausmaat kohta Stonehengeä..
Roikkuuko se suurennuslasi sitten kivessä ketjulla, ettei tartte kotoa tuoda mukana?Pieni fontti ja suurennuslasi.
Oikeasti minulle ei kiveä, kiitos.
Semmonen järettömän iso obeliski olisi kyllä ihan makee. Vaikka kivointa olisi, että ruumis poltettaisiin. semmoienen avotulella polttaminen ei taida olla laillista... Mutta se näyttäisi hienolta ja olisi aika konkreettinen tapa päästää irti kuolleesta.Pieni fontti ja suurennuslasi.
Oikeasti minulle ei kiveä, kiitos.
Minusta olisi hienoa, jos ruumiini laitettaiisiin veneeseen, vene tuikattaisiin tulee ja työnnettäisiin järvelle tai joelle. Mutta se ei tosiaan ole sallittua, harmillista.Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24434378:Semmonen järettömän iso obeliski olisi kyllä ihan makee. Vaikka kivointa olisi, että ruumis poltettaisiin. semmoienen avotulella polttaminen ei taida olla laillista... Mutta se näyttäisi hienolta ja olisi aika konkreettinen tapa päästää irti kuolleesta.
Miehelläni on samat mietteetAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24434391:Minusta olisi hienoa, jos ruumiini laitettaiisiin veneeseen, vene tuikattaisiin tulee ja työnnettäisiin järvelle tai joelle. Mutta se ei tosiaan ole sallittua, harmillista.
Näinpä... Ajatus polttamisesta rumassa ja teollisessa krematoriossa inhottaa.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24434391:Minusta olisi hienoa, jos ruumiini laitettaiisiin veneeseen, vene tuikattaisiin tulee ja työnnettäisiin järvelle tai joelle. Mutta se ei tosiaan ole sallittua, harmillista.
Joo, toi murhajuttu on aika kolea. Mut tuhkataan ja sitten tuhkat ripotellaan metsään.Haluaisin että mut haudattaisiin metsään. Eikä mitään kiveä tarttis olla, jonkun puun juureen vaan.
Mutta ei sekään ole mahdollista (ellen kuole murhaajan käden kautta, ja sitä en toivo).
Nimenomaan SAIRASTAAlkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24434625::heart:Se olisi kyllä mieletön rakkaudenteko, jos mies pöllisi mun raadon ruumishuoneelta ja polttaisi isossa kokossa. Joutuisi maksaa sakkoja tai joutuisi vankilaan.:heart: Romanttista ja sairasta.
Enemmän silti romanttista minusta. Kauheaa olisi ajatella omaa rakasta jossain mätääntymässä tai rumassa polttouunissa.Nimenomaan SAIRASTA
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24434625::heart:Se olisi kyllä mieletön rakkaudenteko, jos mies pöllisi mun raadon ruumishuoneelta ja polttaisi isossa kokossa. Joutuisi maksaa sakkoja tai joutuisi vankilaan.:heart: Romanttista ja sairasta.
Mutta ei se ole sama... Mieti nyt sitä krematoriota paikkana ja sitä uunia. Kuolleita poltetaan tyyliin liukuhihnalta. Mistä sitäkin edes tietää, saako mitään oikeaa tuhkaa, vai peräti jonkun toisen tyypin jämät.Tuhkat voi laittaa puu-uurnaan ja polttaa juhannuskokossa.
No mä en osaa ajatella asiaa ihan noin. Jossainhan sen vainajan pitää odotella, että omaiset saa paperisodan käytyä. Jos vainajan jättää omaan sänkyynsä, se alkaapi pian haista. Eikä sitä voi kyllä oikein reppuselässäkään kantaa sen paremmin haudattavaksi kuin poltettavaksikaan, ainakaan, jos joutuu käyttämään julkista liikennettä. Mulle krematorio on oikeastaan kuin eteinen, jossa nyt hetki odotellaan, että päästään jatkamaan matkaa.Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24434651:Enemmän silti romanttista minusta. Kauheaa olisi ajatella omaa rakasta jossain mätääntymässä tai rumassa polttouunissa.