Hautakivesi

JONSERED Karhunkantaja
Uuno Kailas, Paljain jaloin

Niin mä kerran
tieni aloin,
niin mä kuljen:
paljain jaloin.
Avohaavat
syvät näissä
ammottavat
kantapäissä:
rystysihin
joka kiven
jäänyt niist´ on
verta hiven.
– Mutta niinkuin
matkan aloin,
päätän myös sen:
paljain jaloin.
Silloinkin, kun
tuska syvin
viiltää, virkan:
– Näin on hyvin.
– Tapahtukoon
tahtos sinun,
Kohtaloni,
eikä minun.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Tämäkin on aika koskettava ja kaunis
Paitsi että minä elän riemukkaammin, vaikkakin paljain jaloin ;)

Lunatic
Uuno Kailas, Paljain jaloin

Niin mä kerran
tieni aloin,
niin mä kuljen:
paljain jaloin.
Avohaavat
syvät näissä
ammottavat
kantapäissä:
rystysihin
joka kiven
jäänyt niist´ on
verta hiven.
– Mutta niinkuin
matkan aloin,
päätän myös sen:
paljain jaloin.
Silloinkin, kun
tuska syvin
viiltää, virkan:
– Näin on hyvin.
– Tapahtukoon
tahtos sinun,
Kohtaloni,
eikä minun.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Tämäkin on aika koskettava ja kaunis
Paitsi että minä elän riemukkaammin, vaikkakin paljain jaloin ;)
Miten isoja kiviä te meinaatte oikein hommata!
Muistuttaa hautausmaat kohta Stonehengeä..

Keittiönoita
Ei mitään tekstiä, koska JOS mut pukattaisiin hautausmaan multiin, niin meillä on jo sukuhauta suurine kivineen ja sinne ei yksittäisen vainajan toivomuksesta mitään tekstiä lisäillä. Kivi itsessään ei kaipaa mitään, se on teetetty eräällä melko tunnetulla kuvanveistäjällä ja on kaunis sellaisenaan.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24434378:
Semmonen järettömän iso obeliski olisi kyllä ihan makee. Vaikka kivointa olisi, että ruumis poltettaisiin. semmoienen avotulella polttaminen ei taida olla laillista... Mutta se näyttäisi hienolta ja olisi aika konkreettinen tapa päästää irti kuolleesta.
Minusta olisi hienoa, jos ruumiini laitettaiisiin veneeseen, vene tuikattaisiin tulee ja työnnettäisiin järvelle tai joelle. Mutta se ei tosiaan ole sallittua, harmillista.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24434391:
Minusta olisi hienoa, jos ruumiini laitettaiisiin veneeseen, vene tuikattaisiin tulee ja työnnettäisiin järvelle tai joelle. Mutta se ei tosiaan ole sallittua, harmillista.
Näinpä... Ajatus polttamisesta rumassa ja teollisessa krematoriossa inhottaa.

oliko se
.......Masa Niemi(alias Pätkä, Pekka Puupäästä), joka itsemurha viestissään totesi, että:

Nyt on hyvä olla, kun on pelkkä nolla.

Niin sopis mulle tekstiksi kyllä vallan mainiosti!

Lunatic
Haluaisin että mut haudattaisiin metsään. Eikä mitään kiveä tarttis olla, jonkun puun juureen vaan.
Mutta ei sekään ole mahdollista (ellen kuole murhaajan käden kautta, ja sitä en toivo).

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
En halua kiveä enkä hautapaikkaa. Toivon että minut tuhkattaisiin ja tuhkat ripoteltaisiin mereen ja tuuleen.

En usko että kuoleman jälkeen jos tulisin haudatuksi oikeasti olisin siellä kiven alla makaamassa, joten mitään muistelupaikkaa ei myöskään tarvitse fyysisesti olla olemassa. Elämä jatkuu rakkaiden ajatuksissa tai sitten ei.

Minulla on joitain ajatuksia oman kiveni tekstiin, mutta en ole vielä mitenkään varma.

Mieheni kivessä lukee " Rakkaus ei kuole koskaan."
Poikani kivessä nimensä perässä Satunpoika - jotain jolle tarina mieheni ja minun tarinassa.
Lapsenlapsen kivessä lukee suomennettuna suunnilleen näin ”Kävi luonamme pikkuinen enkeli, hymyili meille ja palasi takaisin.”

Myös vanhemmissa sukuhaudoissa osassa tekstejä.
Pidän tavasta kovasti samoin kuin siitä että kivet on valittu vainajan mukaan.
Sellaiset 1970-luvun mustien kiiltävien, kultakirjaimisten paasien "erämaat" ovat mielestäni pikkuisen kammottavia.

Hra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24434625:
:heart:Se olisi kyllä mieletön rakkaudenteko, jos mies pöllisi mun raadon ruumishuoneelta ja polttaisi isossa kokossa. Joutuisi maksaa sakkoja tai joutuisi vankilaan.:heart: Romanttista ja sairasta.
Nimenomaan SAIRASTA

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24434625:
:heart:Se olisi kyllä mieletön rakkaudenteko, jos mies pöllisi mun raadon ruumishuoneelta ja polttaisi isossa kokossa. Joutuisi maksaa sakkoja tai joutuisi vankilaan.:heart: Romanttista ja sairasta.
:D

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24434651:
Enemmän silti romanttista minusta. Kauheaa olisi ajatella omaa rakasta jossain mätääntymässä tai rumassa polttouunissa.
No mä en osaa ajatella asiaa ihan noin. Jossainhan sen vainajan pitää odotella, että omaiset saa paperisodan käytyä. Jos vainajan jättää omaan sänkyynsä, se alkaapi pian haista. Eikä sitä voi kyllä oikein reppuselässäkään kantaa sen paremmin haudattavaksi kuin poltettavaksikaan, ainakaan, jos joutuu käyttämään julkista liikennettä. Mulle krematorio on oikeastaan kuin eteinen, jossa nyt hetki odotellaan, että päästään jatkamaan matkaa.

Yhteistyössä