Päiväkodista.... HEMMETTI!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Paula"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, mut eikös rattaat tässätapauksessa olleet pissassa?

Niin? Meillä on just nyt kolmivuotias joka pissailee kaikkialle. En minäkään siitä tykkää, mutta minkäs sille voi. Ei se nyt NIIN kauheaa ole vieraankaan lapsen pissa. Kai ne pk-täditkin sitä on jotenkin pyyhkineet? Tolua päälle, hankausta ja kunnon kuivaus (jos talossa on vaikka kuivaushuone, niin sinne).
 
Työskentelen päiväkodin johtajana yksityisellä puolella eikä tulisi mieleenkään että meillä kukaan lainaisi asiakkaan omia rattaita. Ei niistä tule pk:n omia vaikka siellä ovatkin päivät. Samahan se olisi, jos me hoitajat lainaisimme jonkun toisen lapsen vaatteita kun toisella ei ole! Enkä usko ollenkaan että (kunnallisellakaan puolella) tuo on ihan oikeasti hyväksytty käytäntö, kyllä nyt tädit säveltävät omiaan. Sinuna ottaisin yhteyden päiväkodin johtajaan ja jos sekään ei auta, niin vielä ylemmälle taholle (pesetyshän oli nyt ok, mutta etteivät tulevaisuudessa lainaa niitä). Ihan vain periaatteesta, kyllä toisen omaisuutta pitää kunnioittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pktäti2;24431888:
Työskentelen päiväkodin johtajana yksityisellä puolella eikä tulisi mieleenkään että meillä kukaan lainaisi asiakkaan omia rattaita. Ei niistä tule pk:n omia vaikka siellä ovatkin päivät. Samahan se olisi, jos me hoitajat lainaisimme jonkun toisen lapsen vaatteita kun toisella ei ole! Enkä usko ollenkaan että (kunnallisellakaan puolella) tuo on ihan oikeasti hyväksytty käytäntö, kyllä nyt tädit säveltävät omiaan. Sinuna ottaisin yhteyden päiväkodin johtajaan ja jos sekään ei auta, niin vielä ylemmälle taholle (pesetyshän oli nyt ok, mutta etteivät tulevaisuudessa lainaa niitä). Ihan vain periaatteesta, kyllä toisen omaisuutta pitää kunnioittaa.

Kuulostaa kyllä ihan viisaalta. Onhan se noin.

Todellisuudessa olen kyllä törmännyt juuri tuohon, että "lainaavat" toisen lapsen vaatteita jne. Yhden kokonaisen vuoden toimitin vaipat omalle lapselle ja toiselle, kun päiväkodin tädit sanoivat, että toisen lapsen vanhemmilta ei tule. No minä sitten vein. Saipa lapsi vaipat.
 
no voi kauhea!Pese ne.Miksi rattaat pitää olla niin hienot että hyvä kun uskalta käyttää???

Mun mielestä tässä on kyse periaatteesta eikä muusta. Yksi kaveri lainasi toisen kaverin polkupyörää tässä taannoin ja lupasi palauttaa sen seuraavana päivänä. No, kului kolme viikkoa ja pyörää ei kuulunut. Kaveri kyseli sitä ja vastaus: ei palauta, kun tarvitsee sitä. Eipä auttanut vaikka kuinka oli oma pyörä, sai takaisin sen vasta monen viikon jälkeen.

Tässä on minusta vähän sama juttu. Ei toisen omaa saa käyttää/sotkea/tuhota, etenkään ilman lupaa. Näinhän me lapsillekin kai opetamme, ihmekö tuo jos eivät opi kun täällä on näin monta aikuista kenen mielestä on ihan ok.

Meidän rattaat maksoivat melkein 400 euroa. Miksi? Siksi, että lapsi voisi käyttää niitä koko "ratasikänsä" ja että ne menisivät vielä seuraavallekin. Siksi, etteivät pyörät ja mekanismit olisi epäkunnossa parin kuukauden käytön jälkeen niin kuin edeltäjissään. Kyllä ottaisi koppaan jos niihin olisi päiväkodissa joku vieras lapsi pissaillut ja kaadellut kuraa.
 
[QUOTE="MMJ";24431939]Kuulostaa kyllä ihan viisaalta. Onhan se noin.

Todellisuudessa olen kyllä törmännyt juuri tuohon, että "lainaavat" toisen lapsen vaatteita jne. Yhden kokonaisen vuoden toimitin vaipat omalle lapselle ja toiselle, kun päiväkodin tädit sanoivat, että toisen lapsen vanhemmilta ei tule. No minä sitten vein. Saipa lapsi vaipat.[/QUOTE]

Oletko tosissasi? Kysyn nyt siis ihan oikeasti, en mitenkään ilkeilymielessä. Että päiväkodin hoitajat laivaavat toiselle lapselle lapsesi vaatteita? Miten ihmeessä he sen perustelevat oikeutetuksi? Eikö päiväkodilla ole varavaatteita? Olen aina ollut yksityisellä puolella ja aion kyllä pysyäkin.

Hatunnosto sinulle vaippojen viemisestä. Se on kuitenkin eri asia (kuin ap:n tapaus) minusta, koska sinä veit vaipat tietoisesti toiselle lapselle.
 
[QUOTE="MMJ";24431939]Kuulostaa kyllä ihan viisaalta. Onhan se noin.

Todellisuudessa olen kyllä törmännyt juuri tuohon, että "lainaavat" toisen lapsen vaatteita jne. Yhden kokonaisen vuoden toimitin vaipat omalle lapselle ja toiselle, kun päiväkodin tädit sanoivat, että toisen lapsen vanhemmilta ei tule. No minä sitten vein. Saipa lapsi vaipat.[/QUOTE]

mahdollistit siinä sitten idioottivanhempien idioottimaisuutta, oikein vahvistit sitä :D No, saipa lapsi vaipat.
 
[QUOTE="vieras";24431966]Mun mielestä tässä on kyse periaatteesta eikä muusta. Yksi kaveri lainasi toisen kaverin polkupyörää tässä taannoin ja lupasi palauttaa sen seuraavana päivänä. No, kului kolme viikkoa ja pyörää ei kuulunut. Kaveri kyseli sitä ja vastaus: ei palauta, kun tarvitsee sitä. Eipä auttanut vaikka kuinka oli oma pyörä, sai takaisin sen vasta monen viikon jälkeen.

Tässä on minusta vähän sama juttu. Ei toisen omaa saa käyttää/sotkea/tuhota, etenkään ilman lupaa. Näinhän me lapsillekin kai opetamme, ihmekö tuo jos eivät opi kun täällä on näin monta aikuista kenen mielestä on ihan ok.

Meidän rattaat maksoivat melkein 400 euroa. Miksi? Siksi, että lapsi voisi käyttää niitä koko "ratasikänsä" ja että ne menisivät vielä seuraavallekin. Siksi, etteivät pyörät ja mekanismit olisi epäkunnossa parin kuukauden käytön jälkeen niin kuin edeltäjissään. Kyllä ottaisi koppaan jos niihin olisi päiväkodissa joku vieras lapsi pissaillut ja kaadellut kuraa.[/QUOTE]

Niin peesi, niin peesi!!
 
Tylsä tilanne, mutta korvauksia et valitettavasti tule saamaan, kaupunki ei korvaa päiväkotiin tuotuja tavaroita (ei edes rattaita). Rattaat on ollu mukana varmasti omaa lastasi varten, mutta siinä hoitajat ovat tehneet aivan väärin, että ovat kuskanneet niissä muuta lasta.

Totta. Kaupunki ei korvaa pk:n tuotuja esineitä.
Mutta voit syyttää hoitajaa rattaiden varastamisesta.
 
[QUOTE="cilla";24432251]Totta. Kaupunki ei korvaa pk:n tuotuja esineitä.
Mutta voit syyttää hoitajaa rattaiden varastamisesta.[/QUOTE]

Miksi ei korvaisi? Tiedän tapauksen, jossa lapsen goretex-kengät oli pilattu laittamalla ne kuivauskaappiin. Kaupunki/päiväkoti korvasi vahingon.
 
[QUOTE="vieras";24432280]Miksi ei korvaisi? Tiedän tapauksen, jossa lapsen goretex-kengät oli pilattu laittamalla ne kuivauskaappiin. Kaupunki/päiväkoti korvasi vahingon.[/QUOTE]

No tietenkin vaatteet korvaa, jos voi osoittaa että mennyt rikki pk:n huolimattomuudesta yms. syystä. Vähän hankalaa on mennä pk:n ilman vaatteita.
Kyse oli rattaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pktäti2;24432001:
Oletko tosissasi? Kysyn nyt siis ihan oikeasti, en mitenkään ilkeilymielessä. Että päiväkodin hoitajat laivaavat toiselle lapselle lapsesi vaatteita? Miten ihmeessä he sen perustelevat oikeutetuksi? Eikö päiväkodilla ole varavaatteita? Olen aina ollut yksityisellä puolella ja aion kyllä pysyäkin.

Hatunnosto sinulle vaippojen viemisestä. Se on kuitenkin eri asia (kuin ap:n tapaus) minusta, koska sinä veit vaipat tietoisesti toiselle lapselle.

Tätä tapahtui jatkuvasti yksityisessä päiväkodissa, jossa hoitajat olivat aika erikoisia, monin tavoin. (Lopulta päiväkoti oli meille liian erikoinen ja lähdimme sieltä. Tietääkseni sitä ei enää ole.) Vaipat vein, kun hoitajat kertoivat käyttäneensä meidän vaippoja, sanoivat, että toisen lapsen vanhemmat eivät koskaan tuo ja että päiväkodilla ei ole varaa...)

Mutta kyllä olen pari kertaa ihan normikunnallisissakin tavannut vaatteiden lainausta. Tosin siitä on yleensä aina erikseen infottu ja vähän anteeksi pyydetty. Samoin vaippoja on lainailtu jatkuvasti, mutta mahdollisesti ihan vahingossa. (Tiedän vaippojen lainaamisen mm. siitä, että meillä on ollut ulkomailta tuotuja vaippoja, joita ei taatusti ole muilla.)
 
[QUOTE="jep jep";24432172]mahdollistit siinä sitten idioottivanhempien idioottimaisuutta, oikein vahvistit sitä :D No, saipa lapsi vaipat.[/QUOTE]

Joskus vanhemmilla ei oikeasti ole varaa... Tai sitten elämänhallintaa ei ole juuri lainkaan. On sellaisiakin perheitä, joissa on 6-7 lasta, eikä kukaan tunnu tietävän, mitä tapahtuu todella. Siihen sitten liität kieli- ja kulttuuriongelmia, niin mitä voi tehdä. Minä vein vaippoja. Eihän se lapsen vika ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Meidän kaksostenvaunut saivat olla rauhassa, kun laitoin ne lukkoon aina pväkodilla. Otti päähän, kun käyttivät niitä retkillä ilman lupaa ja muilla lapsilla, kun mun lapsilla. Meilläkin oli muutaman kerran rattaat kurassa ja ihan märät, kun sateella olivat liikkeellä ilman sadesuojaa.

Ehkä olisin suhtautunut asiaan erilailla, jos multa ois kysytty sopiiko niitä lainata. Itsellä ne oli kuitenkin ainoa kulkuvälinen kodin sekä hoidon välillä jonne matkaa oli useampi kilometri ja raha ei kasva puussa, jos rikki olisivat menneet.
 
[QUOTE="MMJ";24432549]Tätä tapahtui jatkuvasti yksityisessä päiväkodissa, jossa hoitajat olivat aika erikoisia, monin tavoin. (Lopulta päiväkoti oli meille liian erikoinen ja lähdimme sieltä. Tietääkseni sitä ei enää ole.) Vaipat vein, kun hoitajat kertoivat käyttäneensä meidän vaippoja, sanoivat, että toisen lapsen vanhemmat eivät koskaan tuo ja että päiväkodilla ei ole varaa...)

Mutta kyllä olen pari kertaa ihan normikunnallisissakin tavannut vaatteiden lainausta. Tosin siitä on yleensä aina erikseen infottu ja vähän anteeksi pyydetty. Samoin vaippoja on lainailtu jatkuvasti, mutta mahdollisesti ihan vahingossa. (Tiedän vaippojen lainaamisen mm. siitä, että meillä on ollut ulkomailta tuotuja vaippoja, joita ei taatusti ole muilla.)[/QUOTE]

Ainoa, mitä oon joskus töissä toiselle lainannu, on vaipat. Ne kun on pakko pienelle laittaa ja niitä ei päiväkodissa omasta takaa useinkaan oo (joskus on, jos joku kuivaks oppinut tuo jäljelle jääneet vaippansa varavaipoiksi). Mutta sitten, kun lapselle tuodaan vaippoja, laitan siitä yhtä monta sille lapselle, keltä lainattiin. Varavaatteita ja rattaita on kyllä ihan omasta takaa päiväkodissa.
 
Enpä tykkäisi ollenkaan, jos joutuisin kustantaa itse (köyhänä, mitään en ole keneltäkään saanut ilmaiseksi, köyhästä perheestä olemme molemmat, itse hankittu omin rahoin korkea kouluts, joka ei sekään suomessa rahaa tuo) rattaita toisten lapsia varten päiväkotiin.

Tai että kasvatushenkilökunta ei ymmärtäisi että ei toisten tavaroita voi lainata ilman lupaa. En ilolla moiseen paikakan veisi lapsiani.

Mutta en myöskään olisi varmaan huomannut mitään. Omat rattaani olivat aina likaiset, enkä pöyristynyt kurasta tai märkyydestä.
 
[QUOTE="pk:n täti";24432629]Ainoa, mitä oon joskus töissä toiselle lainannu, on vaipat. Ne kun on pakko pienelle laittaa ja niitä ei päiväkodissa omasta takaa useinkaan oo (joskus on, jos joku kuivaks oppinut tuo jäljelle jääneet vaippansa varavaipoiksi). Mutta sitten, kun lapselle tuodaan vaippoja, laitan siitä yhtä monta sille lapselle, keltä lainattiin. Varavaatteita ja rattaita on kyllä ihan omasta takaa päiväkodissa.[/QUOTE]

Miten kukaan voi muistaa, keneltä on lainannut? satoja muistettavia asioita, kaikkien "allergiat" ja ruokarajoitteet, ja vanhempien erikoistoiveet, just omalle kullanmurulle. jotka vaihtuvat päivittäin. tai ainakin tältä vaikutti kun omat lapset olivat hoidossa. Me olimme varmaan ainoat jotka vain veimme, muilla oli allergiaa ja sitä ja tätä, ja nukkua sai sen ja sen verran... jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en ihan usko että muistat;24432648:
Miten kukaan voi muistaa, keneltä on lainannut? satoja muistettavia asioita, kaikkien "allergiat" ja ruokarajoitteet, ja vanhempien erikoistoiveet, just omalle kullanmurulle. jotka vaihtuvat päivittäin. tai ainakin tältä vaikutti kun omat lapset olivat hoidossa. Me olimme varmaan ainoat jotka vain veimme, muilla oli allergiaa ja sitä ja tätä, ja nukkua sai sen ja sen verran... jne.

oon sisarusryhmässä, jossa vaipallisia lapsia on 4. Ei oo kauheen vaikee muistaa, kun yleensä vaan yheltä on kerrallaan loppu ja sit oon lainannu siltä, kellä on eniten.
 
[QUOTE="MMJ";24432561]Joskus vanhemmilla ei oikeasti ole varaa... Tai sitten elämänhallintaa ei ole juuri lainkaan. On sellaisiakin perheitä, joissa on 6-7 lasta, eikä kukaan tunnu tietävän, mitä tapahtuu todella. Siihen sitten liität kieli- ja kulttuuriongelmia, niin mitä voi tehdä. Minä vein vaippoja. Eihän se lapsen vika ole.[/QUOTE]

Niinpä. Samapa se minkälaisia ne vanhemmat on, lapsi tarvii vaippoja ja minusta on vaan hienoa jos ne vaipat on lapselle tarjottu. Ei se lapsiparka ole vanhempiaan valinnut, ovat he sitten köyhiä, laiskoja tai heillä on elämässään muita vaikeuksia.
 
Joku täällä päivitteli että riisun kurahousut pois.. Tosiaan teen niin. Ompahan kiva laittaa lapsi puhtaissa vaatteissa rattaisiin. En ymmärrä miksi ne pitäis liata tahallaan.. Toki hiekkaa ja kaikkea tulee,mutta en mä tahalleen likaamista tajua.
 
no voi kauhea!Pese ne.Miksi rattaat pitää olla niin hienot että hyvä kun uskalta käyttää???
tai laita vaijerilla lukkoon.

Joo, kyllä niitä vcoi käyttää. Mutta en mä kenenkään kusia niihin halua.
Mutta jos sulle on se on ihan ok, niin hyvä juttu.

Miks auton pitää sitten olla niin hieno, ettei sinne saa mennä kurahousuilla? Meilä käytetään noita rattaita jokapaikassa. Autolla kuljetaan ehkä kerran kahdessa viikossa.
Kyllä mä itse haluan että rattaat on suht puhtaat ja kuivat, kun laitan lapsen sinne istumaan.
 
[QUOTE="MMJ";24431858]Niin? Meillä on just nyt kolmivuotias joka pissailee kaikkialle. En minäkään siitä tykkää, mutta minkäs sille voi. Ei se nyt NIIN kauheaa ole vieraankaan lapsen pissa. Kai ne pk-täditkin sitä on jotenkin pyyhkineet? Tolua päälle, hankausta ja kunnon kuivaus (jos talossa on vaikka kuivaushuone, niin sinne).[/QUOTE]

=O Joo, meijän kolmevuotias ei pissaile. Senkun tekis, niin sais kyllä vaipat takasin.
 

Yhteistyössä