Päiväkodista.... HEMMETTI!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Paula"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Paula"

Vieras
Vein aamulla pojan 1v5kk hoitoon UUSILLA rattailla. Hain kahdenaikaan, koska piti lähteä lääkäriin lapsen kanssa.
Rattaat olivat pk:n edessä ja märät siitä istumakohdasta. Jalkaosa umpikurassa.
Kysyin, että miten on niille on noin käynnyt? itse en saa rattaita moiseen kuntoon.
Kuulemma eräs 3vee poika ei jaksanut kävellä läheiseen puistoon jossa leikittiin. Näinpä se oli nostettu kyytiin. (eli mun lapsi käveli)
Ja sehän olikin sitten PISSANU niihin =( voi saakeli sentään!!
Ja millä hemmetin oikeidella ne kärrää jotain reilu 3-vuotiasta MEIDÄN rattailla.
JA hoitajilla oli tiedossa, että ne on meijän rattaat. Kurat oli kuulemma tullu siitä, kun tämä sama poika oli kasannu kurahiekkaa siihen jalkaosaan =O Siis eikö niitä lapsia vopi mitenkään kieltää.
Olipa kivaa kuljetella omaa lasta kusissa rattaissa. JA toiseks mä oon ostanu meidän käyttöön. PK:lla on omia kärryjä, mutta miks niitä ei voi käyttää.
Onko mulla oikeus vaatia, että ne hoitaa niiden pesun? kankaat on tosi vaikeat irrottaa =/
 
Yhteys päiväkotiin ja kysyt miten korvaavat sotkut. Pyysivätkö edes anteeksi likaamista?
Ensi kerralla ota mukaan riippulukko jolla laitat rattaiden renkaat lukkoon, siten että rattaita voi siirrellä, mutta ei työntää. Itse en olisi uskaltanut ilman lukkoa jättää mitään rattaita muuhun kuin lukittuun tilaan (enkä aina niihinkään, vähintään eturenkaat otan mukaan... ihan tarpeeksi pöllitty lähipiirissä vaunuja...)
 
Haiskahtaa pahasti Porvoon jutulta.

Mutta joo, olet oikeutettu korvausvaatimukseen, ei muuta kun ilmoitusta päivähoitotoimistoon.

Oispa edes Porvoo juttu.
Mutta ei oo =(

Ei ole Nurmilintu. Helsingin alueella ollaan..
Aivan käsittämöntä touhua.. Ne tädit vaan sano, että ne saattaa sotkeutua tarhassa. Joo, tiedän.. mutta miks jotain isoa kolme vuotiasta niissä roudataan.
JA siis, itse en edes kuravaatteissa laita istumaan niihin. Olen aina ottanut pois ne.
Mutta, jos pojalla ois ollu kurikset ei ois pissoja niissä. Kurat kylläkin.
 
Tylsä tilanne, mutta korvauksia et valitettavasti tule saamaan, kaupunki ei korvaa päiväkotiin tuotuja tavaroita (ei edes rattaita). Rattaat on ollu mukana varmasti omaa lastasi varten, mutta siinä hoitajat ovat tehneet aivan väärin, että ovat kuskanneet niissä muuta lasta.
 
Tylsä tilanne, mutta korvauksia et valitettavasti tule saamaan, kaupunki ei korvaa päiväkotiin tuotuja tavaroita (ei edes rattaita). Rattaat on ollu mukana varmasti omaa lastasi varten, mutta siinä hoitajat ovat tehneet aivan väärin, että ovat kuskanneet niissä muuta lasta.

Soitin päiväkotiin, koska miestäkin harmitti. HE kuulemma vievät kankaat pesulaan.
Mutta, minun pitäisi kuulemma ymmärtää, että lapsia kuljetetaan niissä.
Joo, minun lastani.. ja siihen puistoon on ihan hurjat 200 metriä matkaa. Tuo minun lapseni jo juoksee sen matkan.
Enkä muutenkaan tykkää, että ne ottaa ne sade säällä sinne puistoon mukaan.
VArsinkaan jos suojaa ei ole. Ymmärrän, että rattaat on käyttötavaraa ja likaantuvat, mutta pitääkö ne ehdoin tahdoin liata? ihan samakun kulkis jatkuvasti valmiiks likasissa vaatteissa..
 
[QUOTE="Paula";24430902]Soitin päiväkotiin, koska miestäkin harmitti. HE kuulemma vievät kankaat pesulaan.
Mutta, minun pitäisi kuulemma ymmärtää, että lapsia kuljetetaan niissä.
Joo, minun lastani.. ja siihen puistoon on ihan hurjat 200 metriä matkaa. Tuo minun lapseni jo juoksee sen matkan.
Enkä muutenkaan tykkää, että ne ottaa ne sade säällä sinne puistoon mukaan.
VArsinkaan jos suojaa ei ole. Ymmärrän, että rattaat on käyttötavaraa ja likaantuvat, mutta pitääkö ne ehdoin tahdoin liata? ihan samakun kulkis jatkuvasti valmiiks likasissa vaatteissa..[/QUOTE]

Sano niille, että sun ei tarvi ymmärtää muutaku että niissä kuljetetaan vaan sun lastasi. Päiväkodilla ei ole mitään oikeutta kuljettaa teidän rattaissa ketään toista lasta ilman teidän lupaa!
 
Sano niille, että sun ei tarvi ymmärtää muutaku että niissä kuljetetaan vaan sun lastasi. Päiväkodilla ei ole mitään oikeutta kuljettaa teidän rattaissa ketään toista lasta ilman teidän lupaa!

Jo, tein asian selväksi. Taidan viedä sateenvarjorattaat sinne.. eipähän saa ainakaan isompia niissä kuljetettua. Eikä haittaa, jos kuraavat ne.
Tuli vaan huono fiilis, kun heti saa ne kuljettaa ne pesuun =/
 
Tämä oli kyllä aivan uskomaton juttu. Kenelle edes tulisi mieleen pistää kurainen lapsi jonkun toisen rattaisiin istumaan. Onhan päiväkodeissa niitä perusmalla-rattaitakin tuollaisia tilanteita varten.
 
Tosi outoa. Meidän talossa on ainakin pk:n omat tuplarattaat, joilla kuljetetaan retkillä niitä jotka eivät jaksa koko matkaa kävellä. Ei tulisi mieleenkään ottaa kenenkään omia rattaita juurikin tuollaisten juttujen takia, koskaan ei tiedä vaikka menisivät toisen rattaat rikki just kun ollaan retkellä ja niitä on sitten tylsä selvitellä. Meillä on päiväkodin pihassa noin kuudet rattaat joka päivä, eikä niitä lasten omia rattaita käytetä koskaa. Minusta olet ihan oikeutettu jonkunlaisiin korvauksiin ja hyvä kun kerta ne saatkin!
 
*voimahali* Miten ihmeessä ap jaksat? Minä vaihtaisin jo päiväkotia. Hirvee vääryyshän tuo on. Ei olis saanu antaa väsyneelle lapselle just sinun rattaita. En käsitä miten selviät tästä. :(
 
Tavallaan ymmärrän vähän ap:tä, mutta kyllä itse kolmen lapsen äitinä olen jo vähän tyynempi. Eikös ne rattaat ole jotain likaa/vettähylkivää kangasta? Pyyhkäiset vähän, ja sillä sipuli. Syksy tulee ja kuraan ne menee kuitenkin.

Periaatteessa päiväkoti toimi kummallisesti, mutta käytännössä voisit ehkä vähän rauhoittua. Ne on hei rattaat! Pakkoko on olla niin hienot rattaat, ettei niitä voi edes käyttää? Kuriksetkin otat aina pois... Voi elämä. Ymmärrän, että autoon ei mennä kuriksilla, mutta kyllä meillä rattaisiin mennään. Otatko sateella kurikset pois ja sitten virität sadesuojan rattaisiin?

En edes pidä itseäni mitenkään boheemina.
 
[QUOTE="MMJ";24431781]Tavallaan ymmärrän vähän ap:tä, mutta kyllä itse kolmen lapsen äitinä olen jo vähän tyynempi. Eikös ne rattaat ole jotain likaa/vettähylkivää kangasta? Pyyhkäiset vähän, ja sillä sipuli. Syksy tulee ja kuraan ne menee kuitenkin.

Periaatteessa päiväkoti toimi kummallisesti, mutta käytännössä voisit ehkä vähän rauhoittua. Ne on hei rattaat! Pakkoko on olla niin hienot rattaat, ettei niitä voi edes käyttää? Kuriksetkin otat aina pois... Voi elämä. Ymmärrän, että autoon ei mennä kuriksilla, mutta kyllä meillä rattaisiin mennään. Otatko sateella kurikset pois ja sitten virität sadesuojan rattaisiin?

En edes pidä itseäni mitenkään boheemina.[/QUOTE]

Joo, mut eikös rattaat tässätapauksessa olleet pissassa?
 

Yhteistyössä