H
hennimaria
Vieras
Neuvolassa tänään meidän pitkän ja rotevan 5-v tytön mitat olivat 118,2cm ja 25,9 kg. Ystävällisesti terveydenhoitaja vain totesi, että suhteellinen paino on noussut (vuoden takainen paino oli 20 kg), mutta koska on niin pitkä ja pituutta tullut vuodessa lisää kokonaista 10 senttiä, on ihan tavallista, että painokin on korkeampi kuin keskimäärin ikäisillään. Tyttö ei minun silmiini näytä lainkaan ylipainoiselta - on pikemminkin "atleettinen" vartaloltaan, vankat jalat ja hartiat sekä leveä selkä. Vatsa ei ole suuri tai makkarainen. Kysyin hoitajalta, onko tässä nyt lihavuudesta kyse niin hän totesi, että ei missään tapauksessa, mutta ehdotti kuitenkin painokontrollia puolen vuoden päästä ja alkoi kysellä meidän ruokailutottumuksistamme.
Netissä jos aiheesta googlailee, noilla mitoilla saa lapsemme näyttäytymään joko ylipainoisena tai lihavana. Mitä mieltä olette lasten painoindekseistä? Mua ihmetyttää kovasti, jos terve, urheilullinen, koko ajan liikkeessä oleva lapsi taulukoiden mukaan määritetään lihavaksi, jonka painoa tulisi lähteä tarkkailemaan/kontrolloimaan.
kokemuksista ja ajatuksista kiitollisena!
Netissä jos aiheesta googlailee, noilla mitoilla saa lapsemme näyttäytymään joko ylipainoisena tai lihavana. Mitä mieltä olette lasten painoindekseistä? Mua ihmetyttää kovasti, jos terve, urheilullinen, koko ajan liikkeessä oleva lapsi taulukoiden mukaan määritetään lihavaksi, jonka painoa tulisi lähteä tarkkailemaan/kontrolloimaan.
kokemuksista ja ajatuksista kiitollisena!