Kun te nyt ette sitten kuitenkaan mene siellä prismassa heti pakkaamaan ostoksianne...

Status
Viestiketju on suljettu.
"jep jep"
[QUOTE="xxx";24398003]Mäkin koitin viimeksi täältä oppineena laittaa kortin ajoissa lukijaan, kas mitä kävi, ei onnistunut vaan täytyi ottaa kortti pois ja kassan naputella koneettaan uudestaan --> moninkertainen aika meni verrattuna siihen hirveään ajantuhlaukseen, kun odottaa ensin että kassa on valmis.

Ymmärrän että kassalla ei pitäisi ruuhka-aikaan kupeksia, mutta eikö toisaalta voisi olla sen verran huomaavainen ja epäitsekäs, että antaa kaikkien asioida rauhassa.[/QUOTE]

minulla myös sama kokemus, yritin laittaa sirullisen korttini lukijaan heti kun mahdollista, kassan piti pyytää ottaa pois ja kauheesti naputella konettaan :D että se siittä...
 
"vieras"
[QUOTE="jep jep";24398189]minulla myös sama kokemus, yritin laittaa sirullisen korttini lukijaan heti kun mahdollista, kassan piti pyytää ottaa pois ja kauheesti naputella konettaan :D että se siittä...[/QUOTE]

Te ootte varmasti kuvitelleet tai nähneet unta, koska eihän arvon Björn voi olla väärässä. Hän tietää kaiken, ja kun hän käskee tunkemaan sirukortin lukijaan heti, näin on tehtävä. :xmas:
 
Sirukortinlukijathan tuli sen vuoksi että on asiakkaan kannalta turvallisempaa kun tarvitsee tietää tunnusluku, kassan ei tarvitse enää yli 50e ostoksista katsoa henkkareita ja onhan se niin hienoa kun keksitään kaikkea kivaa ja uutta vaikka vanhakin tapa toimi :D

Ja siis meillä töissä ainakin nuo sirukortinlukijat kiukuttelee tuon tuostakin, mua ei kyllä oo koskaan haitannut ettei asiakas ota bonuksiaan siinä samalla kun seiskolee kassan edessä ja odottaa minun sanovan loppusuman ennen kuin ne bonukset ottaa...

Niin ja siis siruttomalla kortilla et voi ottaa s-bonuksia ennen kuin on kassa välisumman lyönyt ja kassa höylää s-bonukset ja sen jälkeen voit electronilla maksaa (tai millä ikinä maksatkaan ) :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
shp
Onneksi ei tarvitse miettiä tuollaisia kun en käytä minkäänlaista maksukorttia. Enkä tämän jälkeen kyllä uskalla ikinä hommatakaan jos on noin vaarallista syöttää se koneeseen väärään aikaan aj hukata 10 sekuntia jonkun aikaa:D Siinä jonossa seistessä muuten seuraan että kassa hiomaa näpytellä kaikki ale-laput koneeseen eikä tarvitse koko ostoskurmaa käydä läpi jäljestäpäin ja tukkia käytäviä kuitteja tavatessa joten etua tämäkin itselle ja muille.
 
[QUOTE="vieras";24398216]Te ootte varmasti kuvitelleet tai nähneet unta, koska eihän arvon Björn voi olla väärässä. Hän tietää kaiken, ja kun hän käskee tunkemaan sirukortin lukijaan heti, näin on tehtävä. :xmas:[/QUOTE]

Vähän varauksellahan näitä juttuja lukee, sillä on ihan mahdollista, että asiakas on
1) laittanut kortin ennen kuin kuitti on alkanut
2) laittanut kortin väärin päin
3) laittanut kortin huonosti = jättänyt sirun liian etäälle
Näissä tapauksissa laite pyytää asiakasta joko ottamaan kortin pois tai antamaan myyjälle, ja jos taas asiakas laittaa kortin heti perään uudestaan ja uudestaan, niin tieto ei ehdi lukijasta välittymään myyjän päätteelle, myyjä ei ehdi "nollata" tilannetta, niin tottahan se alkaa jumittamaan.
 
Onneksi ei tarvitse miettiä tuollaisia kun en käytä minkäänlaista maksukorttia. Enkä tämän jälkeen kyllä uskalla ikinä hommatakaan jos on noin vaarallista syöttää se koneeseen väärään aikaan aj hukata 10 sekuntia jonkun aikaa:D Siinä jonossa seistessä muuten seuraan että kassa hiomaa näpytellä kaikki ale-laput koneeseen eikä tarvitse koko ostoskurmaa käydä läpi jäljestäpäin ja tukkia käytäviä kuitteja tavatessa joten etua tämäkin itselle ja muille.
Käteisellä maksavatkin voivat kuitenkin mennä pakkaamaan niitä ostoksiaan jo valmiiksi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24398384:
Vähän varauksellahan näitä juttuja lukee, sillä on ihan mahdollista, että asiakas on
1) laittanut kortin ennen kuin kuitti on alkanut
2) laittanut kortin väärin päin
3) laittanut kortin huonosti = jättänyt sirun liian etäälle
Näissä tapauksissa laite pyytää asiakasta joko ottamaan kortin pois tai antamaan myyjälle, ja jos taas asiakas laittaa kortin heti perään uudestaan ja uudestaan, niin tieto ei ehdi lukijasta välittymään myyjän päätteelle, myyjä ei ehdi "nollata" tilannetta, niin tottahan se alkaa jumittamaan.
Juu. Uskotaan uskotaan. Sinä tiedät kaiken kaikesta ja kaikkien asioista. Nauti kaikkitietävyydestäsi.
 
shp
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24398390:
Käteisellä maksavatkin voivat kuitenkin mennä pakkaamaan niitä ostoksiaan jo valmiiksi.

Luitko tämän?
Siinä jonossa seistessä muuten seuraan että kassa hiomaa näpytellä kaikki ale-laput koneeseen eikä tarvitse koko ostoskurmaa käydä läpi jäljestäpäin ja tukkia käytäviä kuitteja tavatessa joten etua tämäkin itselle ja muille.

En jaksa enää kotoa palata penäämään mahdollisesti ohi mennyttä alennusta enkä kehtaa jäädä kassan eteen tien tukoksi penkomaan kuormaa ja lukemaan kuittia.
 
Luitko tämän?
Siinä jonossa seistessä muuten seuraan että kassa hiomaa näpytellä kaikki ale-laput koneeseen eikä tarvitse koko ostoskurmaa käydä läpi jäljestäpäin ja tukkia käytäviä kuitteja tavatessa joten etua tämäkin itselle ja muille.

En jaksa enää kotoa palata penäämään mahdollisesti ohi mennyttä alennusta enkä kehtaa jäädä kassan eteen tien tukoksi penkomaan kuormaa ja lukemaan kuittia.
Menetätkö sinä jonkun verran aikaa siinä, jos tarkastat kuitin pakattuasi? Pakkoko se on vasta kotona käydä läpi? Veikkaan että pääset pihalle nopeammin tällä keinolla.
 
minähän otan kaikki bonukset
En vitussa laita korttia ennen kuin kaikki tavarat on menneet hihnan läpi, sanokoot kuka mitä tahansa. Sen verran epäluuloinen olen.
 
shp
No en todellakaan ala purkamaan tavaroitani ruuhkaisella käytävällä lattialle. Jos taas teen kontrollin pakatessa niin en ehdi seuraavan alta pois. Näin tarkastuksesta aiheutuu kaikkein vähiten haittaa sekä itselle että muille.
 
shp
Sitä paitsi etukäteen pakkaaminen saattaa herättää henkilökunnassa epäluuloja. Tavaroitahan ei ole vielä maksettu joten on arveluttavaa laittaa niitä omaan kassiin.
 
shp
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24398505:
Miksi sun pitää purkaa ne? Senkus vaan sanot myyjälle että kuitissa on virhe ja että sopii korjata. Problem?
Jos tavaraa on 4 kassillista niin en millään voi muistaa ulkoa missä tuotteessa oli 30%, missä 50% ja mikä kuului olla täydellä hinnalla ja juuri se alennusmakaronilaatikko voi olla kassin alimmaisena. Etenkin kun samaa tuotetta voi olla sekä normi että ale hintaisena. Tästä aiheutuva vaiva olisi huomattavasti suurempi kuins se että odotan edellä menijäni varttuvan että ostokset on lyöty koneeseen.

Tänään muuten vartuin juuri pitkän aikaa kun joku tuhrasi edellä korttiensa kanssa.
 
"..."
Se on paljon nopeampaa ja yksinkertaisempaa tarkastaa, että laskusus menee oikein ja alet tulee mukaan, kun siinä kassalla katsoo. Kuiteissa ei välttämättä lue edes tuotteen nimeä tyyliin "makarooniloota" vaan vaikkapa "eines".

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24398505:
Miksi sun pitää purkaa ne? Senkus vaan sanot myyjälle että kuitissa on virhe ja että sopii korjata. Problem?
 
shp
Meilläpäin ei ole edes ollut mitään ongelmia itse asian kanssa. Kun kassassa on kaksi tavaralaaria niin seuraavan tavarat menevät viereiseen kun edellinen pakkaa. Kun tavarat sujauttaa ripeästi kasiin niin yleensä kyllä ehtii alta pois ennen seuraavaa asiakasta joten no problem.
 
"vieras"
Kyllä huomaa, kuinka paljon tyhmempiä ihmiset on suurissa kaupungeissa kuin täällä maalla. Meidän pikku-S-Marketissa ei koskaan ota päähän muiden toiminta kassalla, täällä varmaan osataan hoitaa kaupassakäynti paremmin kuin esim. Helsingissä.

Noo, minkäs sille voi jos kaikilla on niin hemmetin kiire. Minne sulla Björn niin kiire on, ettet ehdi kaupassa odottaa muutamaa minuuttia edellisen asiakkaan asiointia? Hautaanko? Tuntuu että siellä se useimpien kiire nykypäivänä vasta loppuu. Ehdittekö välissä nauttia elämästä ollenkaan?
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä