Miksi heti pidetään rasistina jos sanoo ettei olisi halunnut näin paljon afrikkalaisia maahanmuuttajia Suomeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mietitkö yhtään miten nuo miehet KÄYTTÄYTYIVÄT? Eivät sanoneet SANAAKAAN, eivät kysyneet lupaa tulla samalla ovenavauksella, eivätkä odottaneet, että olisin päässyt kulkemaan ovesta "kunnolla" vaan tunkivat ja tuuppivat minua perässäni. Tämkö on sinun mielestäsi normaalia?

Ilmeisesti sinulle on ihan normaalia, että ventovieraat ihmiset tunkevat lukittuun rappukäytävään perässäsi ihan noin. Minun mielestä SE EI OLE NORMAALIA.

Tervehditkö SINÄ heitä siinä ovella? Sanoitko SANAAKAAN? TERVEHDITKÖ edes omaa NAAPURIASI, kun hän kurkkasi ovestaan rappuun?

[QUOTE="vieras";24392569]Tervehditkö SINÄ heitä siinä ovella? Sanoitko SANAAKAAN? TERVEHDITKÖ edes omaa NAAPURIASI, kun hän kurkkasi ovestaan rappuun?[/QUOTE]

En tervehdi ventovieraita ihmisiä, joita en ole koskaan ennen tavannut, sitä paitsi ne miehet puhuivat vielä keskenäänkin, ei ole tapana häiritä toisten keskustelua. Miksi minun pitäisi sanoa heille mitään jos olen avaimille menossa sisään?

Ja en tervehtinyt toljottavaa äijää. Olen oppinut, että parhainta on olla mahdollisimman huomaamaton.

Mietitkö yhtään miten nuo miehet KÄYTTÄYTYIVÄT? Eivät sanoneet SANAAKAAN, eivät kysyneet lupaa tulla samalla ovenavauksella, eivätkä odottaneet, että olisin päässyt kulkemaan ovesta "kunnolla" vaan tunkivat ja tuuppivat minua perässäni. Tämkö on sinun mielestäsi normaalia?

Ilmeisesti sinulle on ihan normaalia, että ventovieraat ihmiset tunkevat lukittuun rappukäytävään perässäsi ihan noin. Minun mielestä SE EI OLE NORMAALIA.

vähän niinkun jokaikinen suomalainen ihminen..

En tervehdi ventovieraita ihmisiä, joita en ole koskaan ennen tavannut, sitä paitsi ne miehet puhuivat vielä keskenäänkin, ei ole tapana häiritä toisten keskustelua. Miksi minun pitäisi sanoa heille mitään jos olen avaimille menossa sisään?

Ja en tervehtinyt toljottavaa äijää. Olen oppinut, että parhainta on olla mahdollisimman huomaamaton.

Eli sinun puhumattomuutesi on hyvää käytöstä, ulkomaalaisilta se on raiskausyritys ja huonoa käytöstä ja pelottavaa ja häiritsevää tuijottamista?

Minullakaan ei ole mitään afrikkalaisia vastaan ihmisinä, mutta tapansa ja kulttuurinsa ovat niin Suomesta poikkeavat, etten tahtoisi asua heidän naapurinaan. En pidä siitä, kuinka nainen on heillä alempiarvoinen kotiorja, en myöskään siitä että nämä naiset ovat usein pahantuulisia ja jopa ylimielisiä suomalaisia kohtaan. Sekin on väärin, että poliisi ei voi puuttua mahdollisiin heimosotiin ja niinpä Helsinki on täynnä jengejä, joiden porukka koostuu mamuista ja heidän jälkikasvustaan, jotka pitävät yllä vihaansa tiettyä heimoa/kansallisuutta kohtaan.

Minusta meidän tulisi vähän miettiä, ketä tänne otamme. Kehitysapua jne. voisi antaa muutenkin kuin syytämällä oletusluontoisesti ison summan rahaa jonnekin kerran vuodessa, samoin kiintiöpakolaisuus on todella outo termi. Miksi tänne pääsee ex-kansanmurhaajia ja rikkaita somaleja, mutta sitten taas noilta nykyisiltä pakolaisleireiltä ei näytä tulevan yhtäkään..? Miten Suomi hyötyy tämän säästökauden aikana afrikkalaisesta, jonka on vaikea työllistyä muille kuin matalapalkka-aloille? Tähän kun lisätään erilainen kulttuuri, naisen tasa-arvoisuuteen totuttelu, tietoyhteiskunta, huumekielto ja moderni elämismuoto nimeltä kerrostalo, niin kovinkaan usein hyvin mene...kaikki varmaan tietävät tarinan, jossa kaupungin kerrostalossa oli suht rauhallista ennen afrikkalaisten joukkomarssia sinne.

Olen katsonut vierestä hajusteherkän äitini kärsimistä kun alakertaansa muutti somaliperhe, josta kukaan ei edes tervehdi takaisin, lapset kurittomia ja äitinsä pahantuulinen eikä osaa lukea järjestyssääntöjä (vie mm. pesutupavuorot, metelöivät yöllä jne.), rapussa leijaileva haju on kamala...ei tunnu ihan oikealta, että koko ikänsä töitä tehnyt ja veroja maksanut eläkeikäinen suomalainen joutuu sietämään tuollaista vapaamatkustajaa, joka ei edes kieltä osaa.

Joo, meillä on huumehörhöjä ym. kantaväestössäkin. Niin on- ja ne resurssit terveydenhuollossa, poliisilla jne. riittäisivätkin heille ihan hyvin, jossei olisi tätä ulkomaalais"vahvistusta".

[QUOTE="vieras";24392633]Eli sinun puhumattomuutesi on hyvää käytöstä, ulkomaalaisilta se on raiskausyritys ja huonoa käytöstä ja pelottavaa ja häiritsevää tuijottamista?[/QUOTE]

Edelleenkin jos olisivat tulleet omilla avaimilla niin ei olisi valittamista. Tai jos olisivat kysyneet, että sopiiko tulla ja olisivat kävelleet normaalisti eivätkä rynnänneet ja melkein kaataneet minua. Alatko sinä puhua jokaisen kanssa? Jos näet kaksi ihmistä keskustelemassa keskenään omalla kielellään niin menet puhumaan heille ja häiritsemän heitä?

Edelleenkin jos olisivat tulleet omilla avaimilla niin ei olisi valittamista. Tai jos olisivat kysyneet, että sopiiko tulla ja olisivat kävelleet normaalisti eivätkä rynnänneet ja melkein kaataneet minua. Alatko sinä puhua jokaisen kanssa? Jos näet kaksi ihmistä keskustelemassa keskenään omalla kielellään niin menet puhumaan heille ja häiritsemän heitä?

Sinä et puhunut heille, he eivät puhuneet sinulle, tasoissa olette. Ja nyt kun vielä kerrot, miten tämä kaikki liittyy maahanmuuttopolitiikan kritisoimiseen, jota kerroit tässä tekeväsi, niin aihe alkaa olla sitä myöten selvä. Oletko jo tarpeeksi syvällä vai haluatko vielä lapion avuksi kaivamiseen?

[QUOTE="vai niin";24392725]Ja mitäköhän kautta tunnet? Veikkaan että työsi. Mä taas en tunne muita kuin työttömiä somaleita. Mitäs siihen sanot?[/QUOTE]

Olette tutustuneet työvoimatoimiston odotustiloissa, eli olet itsekin työtön?

Maahanmuutossa on kyse väestönräjähdyksestä. Joka vuosi maapallon väestö lisääntyy 80 miljoonalla potentiaalisella pakolaisella, eli joka 11. vuosi miljardi ihmistä. Kuinka monta olemme valmiit ottamaan Suomeen?

Somalia ei ole koko Afrikka. Tiedättekö minkä maan talous kasvaa kovemmin kuin Kiinan? Ghanan.

Ghanalaiset on kyllä tunnetusti työteliästä porukkaa. Tunnetko yhtään heikäläistä henk. koht.? Mä tunsin aikanaan muutaman ja yhden kanssa seurustelinkin. Hän oli ahkerin mies jonka olen koskaan tuntenut, kävi koulun lisäksi kahdessa eri duunissa, aamulla ennen koulun alkua yhdessä, ja koulun jälkeen toisessa. Tiesitkö muuten että Ghanassa melkeimpä isoin meriitti sekä miehelle että naiselle on avioitua valkoisen ihmisen kanssa. Mieti itse miksi. Tiesitkö sitäkään että suurin osa afrikkalaisista on samaa mieltä somaleista kuin minä ja moni muu suomalainen. Ei suotta sanota että somalit ovat afrikan mustalaisia. Tiedätkö muuten mitään somalian kahdesta eri rodusta, ja millä tavalla ne eroavat toisistaan?

[QUOTE="vieras";24392732]Sinä et puhunut heille, he eivät puhuneet sinulle, tasoissa olette. Ja nyt kun vielä kerrot, miten tämä kaikki liittyy maahanmuuttopolitiikan kritisoimiseen, jota kerroit tässä tekeväsi, niin aihe alkaa olla sitä myöten selvä. Oletko jo tarpeeksi syvällä vai haluatko vielä lapion avuksi kaivamiseen?[/QUOTE]

Miten vaikeaa se on ymmärtää, että minä menin rappukäytävään OMILLA AVAIMILLA! Ei minun tarvitse alkaa kenellekään puhumaan jos olen avaimilla kotiini menossa! Sen sijaan jos olisin ilman avaimia ja haluaisin päästä sisään rappukäytävään niin silloin KYSYISIN, että voinko tulla samalla avauksella enkä ryntäisi vaan kävelisin rauhallisesti. On se nyt ihme, että jaksat puolustella niiden miesten asiatonta käytöstä.

Tuntuu, ettei kunnioiteta kulttuuria ja käytöstapoja.

Miten vaikeaa se on ymmärtää, että minä menin rappukäytävään OMILLA AVAIMILLA! Ei minun tarvitse alkaa kenellekään puhumaan jos olen avaimilla kotiini menossa! Sen sijaan jos olisin ilman avaimia ja haluaisin päästä sisään rappukäytävään niin silloin KYSYISIN, että voinko tulla samalla avauksella enkä ryntäisi vaan kävelisin rauhallisesti. On se nyt ihme, että jaksat puolustella niiden miesten asiatonta käytöstä.

Hyviä käytöstapoja sen sijaan on olettaa tuntemattomat ihmiset ihonvärin perusteella raiskareiksi ja olla tervehtimättä naapuriaan?

Olin väärässä. Ei Michael sinua häpeäisi. Hän itkisi ja häpeäisi. Ole ystävällinen, ja poista hänen kuvansa avattarestasi.

[QUOTE="vieras";24392740]Olette tutustuneet työvoimatoimiston odotustiloissa, eli olet itsekin työtön?[/QUOTE]

Haha, en ole työtön, tällä hetkellä toki olen hoitovapaalla jos se sinua lohduttaa. Mä olen tutustunut tuntemiini somaleihin alaikäisenä veljeni kautta, opiskellessani. Osan tunnen edelleen, eikä heistä ole kukaan ollut työkkärin pakkotöitä kummemmassa duunissa tän kymmenen vuoden aikana. Yksi kundi palasi takaisin somaliaan, mutta hän olikin ainoa "mukava" somali jonka olen koskaan tuntenut.

[QUOTE="leijonA";24392654]Minullakaan ei ole mitään afrikkalaisia vastaan ihmisinä, mutta tapansa ja kulttuurinsa ovat niin Suomesta poikkeavat, etten tahtoisi asua heidän naapurinaan. En pidä siitä, kuinka nainen on heillä alempiarvoinen kotiorja, en myöskään siitä että nämä naiset ovat usein pahantuulisia ja jopa ylimielisiä suomalaisia kohtaan. Sekin on väärin, että poliisi ei voi puuttua mahdollisiin heimosotiin ja niinpä Helsinki on täynnä jengejä, joiden porukka koostuu mamuista ja heidän jälkikasvustaan, jotka pitävät yllä vihaansa tiettyä heimoa/kansallisuutta kohtaan.

Minusta meidän tulisi vähän miettiä, ketä tänne otamme. Kehitysapua jne. voisi antaa muutenkin kuin syytämällä oletusluontoisesti ison summan rahaa jonnekin kerran vuodessa, samoin kiintiöpakolaisuus on todella outo termi. Miksi tänne pääsee ex-kansanmurhaajia ja rikkaita somaleja, mutta sitten taas noilta nykyisiltä pakolaisleireiltä ei näytä tulevan yhtäkään..? Miten Suomi hyötyy tämän säästökauden aikana afrikkalaisesta, jonka on vaikea työllistyä muille kuin matalapalkka-aloille? Tähän kun lisätään erilainen kulttuuri, naisen tasa-arvoisuuteen totuttelu, tietoyhteiskunta, huumekielto ja moderni elämismuoto nimeltä kerrostalo, niin kovinkaan usein hyvin mene...kaikki varmaan tietävät tarinan, jossa kaupungin kerrostalossa oli suht rauhallista ennen afrikkalaisten joukkomarssia sinne.

Olen katsonut vierestä hajusteherkän äitini kärsimistä kun alakertaansa muutti somaliperhe, josta kukaan ei edes tervehdi takaisin, lapset kurittomia ja äitinsä pahantuulinen eikä osaa lukea järjestyssääntöjä (vie mm. pesutupavuorot, metelöivät yöllä jne.), rapussa leijaileva haju on kamala...ei tunnu ihan oikealta, että koko ikänsä töitä tehnyt ja veroja maksanut eläkeikäinen suomalainen joutuu sietämään tuollaista vapaamatkustajaa, joka ei edes kieltä osaa.

Joo, meillä on huumehörhöjä ym. kantaväestössäkin. Niin on- ja ne resurssit terveydenhuollossa, poliisilla jne. riittäisivätkin heille ihan hyvin, jossei olisi tätä ulkomaalais"vahvistusta".[/QUOTE]

Jos taas kerran muistettaisiin, että kaikki afrikkalaiset eivät ole somalialaisia, eivät ole "naisten alistajia", voivat olla myös naisia ;), tekevät muutakin työtä kuin siivoavat, eivät ole kotoisin aavikolta, eivät käytä suitsukkeita, ei huumeita, eikä alkoholia jne.. jne.

Mäkään en kunnioita. Ihan surutta menin ns. siivellä mm. työpaikan ovesta, kun oma kulkuläpyskä oli jossain kassin pohjalla, ja myös kaverin rappikseen menin juuri mitään sanomatta samalla ovenavauksella kuin joku hänen naapurinsa.

En oikein tajua, mitä siinä pitäisi alkaa juttelemaan. Jos ne kysyy multa että millä asialla olet, niin vastaan kyllä, mutta muuten en sano mitään.

P.S. Jotenkin uskon, että sun elämä islaminuskoisen arabimiehen vaimona ei välttämättä tule olemaan helppoa, jos ja kun olet niin ehdoton niin monen kulttuuriin liittyvän asian suhteen, ja jos suhtaudut niin pelokkaasti ulkomaalaisiin ihmisiin. Mutta se nyt ei tähän varsinaisesti liity.

Jos taas kerran muistettaisiin, että kaikki afrikkalaiset eivät ole somalialaisia, eivät ole "naisten alistajia", voivat olla myös naisia ;), tekevät muutakin työtä kuin siivoavat, eivät ole kotoisin aavikolta, eivät käytä suitsukkeita, ei huumeita, eikä alkoholia jne.. jne.

Eikä kaikkien ihonväri ole edes tummempi kuin meillä ihan kantasuomalaisillakaan.

[QUOTE="vieras";24392826]Hyviä käytöstapoja sen sijaan on olettaa tuntemattomat ihmiset ihonvärin perusteella raiskareiksi ja olla tervehtimättä naapuriaan?

Olin väärässä. Ei Michael sinua häpeäisi. Hän itkisi ja häpeäisi. Ole ystävällinen, ja poista hänen kuvansa avattarestasi.[/QUOTE]

Sinä ilmeisesti nautit siitä, että ventovieraat miehet tuuppivat sinua, tulevat perässäsi rappukäytäviin sisälle kysymättä lupaa. Minä en nauti siitä enkä pidä sitä normaalina. Kyse oli vielä ILTA-AJASTA! Tule pois sieltä pilvilinnoistasi, jossa kuvittelet, ettei mitään voi tapahtua. Tälläkin seudulla on raiskauksia tapahtunut ja yksinäisenä naisihmisenä ei voi tuudittautua siihen, ettei koskaan mitään tapahdu. Jos et tiennyt niin Suomessakin on useita ihmisiä raiskattu rappukäytävissä.

Ja jos KAKSI äijää tunkee perässä hyeenan lailla niin tottakai se on pelottava tilanne!!!!!! Enkä edelleenkään tervehdi VENTOVIERASTA ÄIJÄÄ, joka toljottaa hullun kiilto silmissään. Tässä talossa asuu mm. huumeidenkäyttäjiä (en tiedä onko tuo kyseinen toljottava mies heitä), mutta heillä huumeidenkäyttäjillä seisoo usein silmät päässä ja ei tee mieli tuijottaa sellaista tai sanoa jotain. Enkä muutenkaan tervehdi ventovieraita ihmisiä.

Mäkään en kunnioita. Ihan surutta menin ns. siivellä mm. työpaikan ovesta, kun oma kulkuläpyskä oli jossain kassin pohjalla, ja myös kaverin rappikseen menin juuri mitään sanomatta samalla ovenavauksella kuin joku hänen naapurinsa.

En oikein tajua, mitä siinä pitäisi alkaa juttelemaan. Jos ne kysyy multa että millä asialla olet, niin vastaan kyllä, mutta muuten en sano mitään.

P.S. Jotenkin uskon, että sun elämä islaminuskoisen arabimiehen vaimona ei välttämättä tule olemaan helppoa, jos ja kun olet niin ehdoton niin monen kulttuuriin liittyvän asian suhteen, ja jos suhtaudut niin pelokkaasti ulkomaalaisiin ihmisiin. Mutta se nyt ei tähän varsinaisesti liity.

Oikeasti vertaat TYÖPAIKKAA ja RAPPUKÄYTÄVÄÄ????? :O Minunkin pitää aina avata ovi työhön mennessä ja monta kertaa olen päästänyt muita samalla avauksella tai mennyt toisten avauksella, koska TIEDÄN, että kyseiset henkilöt ovat siellä töissä. Vieraita en päästä silloinkaan samalla avauksella ja itse asiassa vieraiden päästäminen on kielletty ihan työpaikan säännöissä. Mutta en todellakaan vertaisi työpaikkaa ja rappukäytävää (josta mennään ihmisen kotiin) toisiinsa. Työhön tullessa tiedän, että siellä on muitakin ja että henkilöt, joita päästän ovat siellä töissä. Noista miehistä en tiennyt yhtään mitään ja kello oli PUOLI KYMMENEN ILLALLA. Ja ne miehet tunkivat perässäni ja edelleenkin kysymättä lupaa. Tätä ei todellakaan voi verrata työpaikkaan.

Mihin kulttuuriin kuuluu se, että ihmiset tunkevat toisten perässä illalla rappukäytävään ja vielä niin, että tuuppivat tätä henkilöä kenen perässä tulevat?

Sinä ilmeisesti nautit siitä, että ventovieraat miehet tuuppivat sinua, tulevat perässäsi rappukäytäviin sisälle kysymättä lupaa. Minä en nauti siitä enkä pidä sitä normaalina. Kyse oli vielä ILTA-AJASTA! Tule pois sieltä pilvilinnoistasi, jossa kuvittelet, ettei mitään voi tapahtua. Tälläkin seudulla on raiskauksia tapahtunut ja yksinäisenä naisihmisenä ei voi tuudittautua siihen, ettei koskaan mitään tapahdu. Jos et tiennyt niin Suomessakin on useita ihmisiä raiskattu rappukäytävissä.

Ja jos KAKSI äijää tunkee perässä hyeenan lailla niin tottakai se on pelottava tilanne!!!!!! Enkä edelleenkään tervehdi VENTOVIERASTA ÄIJÄÄ, joka toljottaa hullun kiilto silmissään. Tässä talossa asuu mm. huumeidenkäyttäjiä (en tiedä onko tuo kyseinen toljottava mies heitä), mutta heillä huumeidenkäyttäjillä seisoo usein silmät päässä ja ei tee mieli tuijottaa sellaista tai sanoa jotain. Enkä muutenkaan tervehdi ventovieraita ihmisiä.

Ei sulle lapio riitä, sullahan on ihan oma kaivuri.

Sinä näytit varmaan psykoottiselta ja vauhkolta pirinistiltä ryntäillessäsi rapussa, vaikka hissikin on olemassa. Naapurisi veti äkkiä oven kiinni, kun yläkerran hullu tuijottajanainen ryntää vihaisena hänen ovensa ohi. Elämä on vaaroja täynnä, ihan meille jokaiselle. Riippuu aina vähän siitäkin, miten katsoo. Ja kuka katsoo.

Onko Akaatti menossa naimisiin islaminuskoisen arabimiehen kanssa? Jotenkin saanu sen kommenteista juuri tuollasen ehdoton-muita-kulttuureja-kohtaan kuvan. No huh, huh! Vai onks Akaatin inholistalla vaan afrikkalaiset ja mustat?

Onko Akaatti menossa naimisiin islaminuskoisen arabimiehen kanssa? Jotenkin saanu sen kommenteista juuri tuollasen ehdoton-muita-kulttuureja-kohtaan kuvan. No huh, huh! Vai onks Akaatin inholistalla vaan afrikkalaiset ja mustat?

En vihaa tai inhoa mitään kansalaisuutta/ihmisryhmää. Yksittäisiä ihmisiä voin sitten inhotakin, mutten edelleenkään koko ihmisryhmää/kansanryhmää.

Oikeasti vertaat TYÖPAIKKAA ja RAPPUKÄYTÄVÄÄ????? :O Minunkin pitää aina avata ovi työhön mennessä ja monta kertaa olen päästänyt muita samalla avauksella tai mennyt toisten avauksella, koska TIEDÄN, että kyseiset henkilöt ovat siellä töissä. Vieraita en päästä silloinkaan samalla avauksella ja itse asiassa vieraiden päästäminen on kielletty ihan työpaikan säännöissä. Mutta en todellakaan vertaisi työpaikkaa ja rappukäytävää (josta mennään ihmisen kotiin) toisiinsa. Työhön tullessa tiedän, että siellä on muitakin ja että henkilöt, joita päästän ovat siellä töissä. Noista miehistä en tiennyt yhtään mitään ja kello oli PUOLI KYMMENEN ILLALLA. Ja ne miehet tunkivat perässäni ja edelleenkin kysymättä lupaa. Tätä ei todellakaan voi verrata työpaikkaan.

Mihin kulttuuriin kuuluu se, että ihmiset tunkevat toisten perässä illalla rappukäytävään ja vielä niin, että tuuppivat tätä henkilöä kenen perässä tulevat?

"ja myös kaverin rappikseen menin juuri mitään sanomatta samalla ovenavauksella kuin joku hänen naapurinsa.

En oikein tajua, mitä siinä pitäisi alkaa juttelemaan. Jos ne kysyy multa että millä asialla olet, niin vastaan kyllä, mutta muuten en sano mitään."

[QUOTE="vieras";24392946]Ei sulle lapio riitä, sullahan on ihan oma kaivuri.

Sinä näytit varmaan psykoottiselta ja vauhkolta pirinistiltä ryntäillessäsi rapussa, vaikka hissikin on olemassa. Naapurisi veti äkkiä oven kiinni, kun yläkerran hullu tuijottajanainen ryntää vihaisena hänen ovensa ohi. Elämä on vaaroja täynnä, ihan meille jokaiselle. Riippuu aina vähän siitäkin, miten katsoo. Ja kuka katsoo.[/QUOTE]

On se kiva, että kun et enää muuhun pysty niin alat haukkumaan vastapuolta. =) Elämä on vaaroja täynnä, se on totta, mutta omalta osaltani yritän vältellä vaaratilanteita parhaani mukaan.

Yhteistyössä