Miksi heti pidetään rasistina jos sanoo ettei olisi halunnut näin paljon afrikkalaisia maahanmuuttajia Suomeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä minuakin inhottaa. Täällä asuu paljon ulkomaalaisia ja muutama päivä sitten tulin puoli kymmenen aikaan illalla kotiin. Rapun edessä seisoi kaksi ulkomaalaista miestä, noin parikymppisiä. Yritin mennä omilla availla sisään (rapun ovi lukittu koko päivän) ja laittaa oven perässäni kiinni, kun nämä miehet hyökkäsivät perässäni sisään. Ajattelin jo, että nytkö minut raiskataan tähän rappukäytävään. Yleensä kuljen hissillä (asun hyvin ylhäällä ja portaat on ällöttävät tässä talossa), silloin menin kuitenkin portaita ja toivoin, etteivät tule perässäni. Eivät onneksi tulleet vaan jäivät odottamaan hissiä. Ilmeisesti menivät yhtä kerrosta alemmaksi kuin missä asun. Siinäkin tapahtui jotain outoa, kun menin niitä portaita niin tämä ovi avautui ja ulkomaalainen mies tuijotti ja laittoi oven kiinni. Tuijotti häiritsevällä tavalla. Jatkoin sitten nopeasti kotiini ja laitoin oven helpottuneena kiinni.

Nämä eivät olleet mustaihoisia vaan juuri jostain Lähi-idästä, Pohjois-Afrikasta, Turkista tai muusta vastaavan "värisestä" maasta.

Voi apua! Naapurille oli joku vieras tulossa yksi ilta, alaovemme oli lukossa, joten ei päässyt sisään. Olisiko minunkin heti pitänyt ajatella, että jätkä aikoo raiskata minut rapussa kun tuli perässäni?? Ja vielä samaan kerrokseen kuin minä!! HUI!!!!!!!!!!

Kyllä minuakin inhottaa. Täällä asuu paljon ulkomaalaisia ja muutama päivä sitten tulin puoli kymmenen aikaan illalla kotiin. Rapun edessä seisoi kaksi ulkomaalaista miestä, noin parikymppisiä. Yritin mennä omilla availla sisään (rapun ovi lukittu koko päivän) ja laittaa oven perässäni kiinni, kun nämä miehet hyökkäsivät perässäni sisään. Ajattelin jo, että nytkö minut raiskataan tähän rappukäytävään. Yleensä kuljen hissillä (asun hyvin ylhäällä ja portaat on ällöttävät tässä talossa), silloin menin kuitenkin portaita ja toivoin, etteivät tule perässäni. Eivät onneksi tulleet vaan jäivät odottamaan hissiä. Ilmeisesti menivät yhtä kerrosta alemmaksi kuin missä asun. Siinäkin tapahtui jotain outoa, kun menin niitä portaita niin tämä ovi avautui ja ulkomaalainen mies tuijotti ja laittoi oven kiinni. Tuijotti häiritsevällä tavalla. Jatkoin sitten nopeasti kotiini ja laitoin oven helpottuneena kiinni.

Nämä eivät olleet mustaihoisia vaan juuri jostain Lähi-idästä, Pohjois-Afrikasta, Turkista tai muusta vastaavan "värisestä" maasta.

Onhan näitä, pari maahanmuuttajaa yritti väkisin tulla meidän pyöräkellariin. Iso olemus ja asenne ratkaisi, että painuivat vittuun ja meikäläisen kovalla äänellä sanottu vastalause.

Voi apua! Naapurille oli joku vieras tulossa yksi ilta, alaovemme oli lukossa, joten ei päässyt sisään. Olisiko minunkin heti pitänyt ajatella, että jätkä aikoo raiskata minut rapussa kun tuli perässäni?? Ja vielä samaan kerrokseen kuin minä!! HUI!!!!!!!!!!

Yleensä soitetaan, että ollaan tulossa ja pyydetään tulemaan avaamaan ovi. Tai vähintään kysytään, että voiko tulla samassa oven avauksessa. Ei todellakaan ole kohteliasta rynnätä perässä sanomatta mitään!

Ei minua mikään nypi vaan kysyin aloittajalta hieman tarkennusta tuohon paasaukseen?! Etkö itse ymmärtänyt, mihin asioihin kysyin tarkennusta? Sinua taitaa jokin nyppiä ja paljon. :)

------

Eikö afrikkalaiset puolisomme myöskään ole sinun puolestasi tervetulleita kun ärsyttävät sinua ulkonäöllään?

[QUOTE="a p";24390897]En minä väheksy ihmistä hänen rotunsa perusteella, enkä väheksy muutenkaan.[/QUOTE]

Tuohon ensimmäiseen "tarkennuspyyntöösi" ap mielestäni antoi jo ihan tyhjentävän vastauksen aloitusviestissään. Missä kohtaa hän on tarkkaan ottaen sanonut, että afrikkalaisten _ulkonäkö_ ärsyttää häntä?

Eikä tässä kukaan muu ole vielä paasannut kuin sinä, ja varsin aggressiiviseen sävyyn vieläpä. Tarkennuksia voi kysyä asiallisestikin! Hyvät tavat kaunistavat myös suomalaisia! :) :) :)

Mä en tunne muita kuin työssäkäyviä somaleja.

Okei, minä tunnen ei työssäkäyviä somaleita. Minulla on kaikki harhakuvat karisseet sitä mukaa mitä enemmän olen joutunut olemaan tekemisissä maahanmuuttajien kanssa, kaikki ei ole niin ihanaa ja fantsua. Mutta ei pidä leimata kaikkia, tietyt kulttuurit ja ihmiset eivät vain sovi tähän maahan ja piste.

samoilla linjoilla. mua ei voi luokitella rasistiksi siksi että katsoisin ihon väirä. kulttuuri erojakin ymmärrän, mutta tiettyyn rajaan asti. olen sitä mieltä että maassa maan tavalla.

jos menisin johonkin maahan lomalle jossa ei hyväksytä naisen paljastavaa pukeutumista en pukisi minihametta ja naruolkaintoppia vaan tottakai pukisin päälleni säädyllisempää. ja lähempäbä esimerkkinä, kun käyn sukujuhlissa ja tiedän että vanhemmat ihmiset paheksuu tatuointeja, peitän ne.

tyhmiä esimerkkejä ehkä mutta ajan takaa sitä että kanssa eläjiä täytyy kunnioittaa.

Tuohon ensimmäiseen "tarkennuspyyntöösi" ap mielestäni antoi jo ihan tyhjentävän vastauksen aloitusviestissään. Missä kohtaa hän on tarkkaan ottaen sanonut, että afrikkalaisten _ulkonäkö_ ärsyttää häntä?

Eikä tässä kukaan muu ole vielä paasannut kuin sinä, ja varsin aggressiiviseen sävyyn vieläpä. Tarkennuksia voi kysyä asiallisestikin! Hyvät tavat kaunistavat myös suomalaisia! :) :) :)

Vastausta odotellaan täällä sivussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipa ei niin niiteissä;24391282:
Meilläpäin ei äidit osaa Suomea, eikä he osaa edes kirjoittaa tai lukea. Kaupan kassalla olin tässä yksi kerta jonottamassa ja kyllä oli vaikeeta. He ovat niin omissa oloissaan eikä kukaan heiltä vaadi myöskään mitään.

Tää äiti kyllä ymmärsi suomea ihan sujuvasti ja puhuikin auttavasti. Mua hämäsi se, ettei tämä tyttö edes tuntunut tajuavan, että minä en ymmärrä hänen kieltään ja hän ei ymmärtänyt omaani. Yleensä kun lapset tulevat uuteen maahan, he oppivat vanhempiaan nopeammin uuden kielen. Miksi tämä tyttö osannut?

[QUOTE="vieras";24391787]Seki häpesi väärää väriään niin paljon että vaalensi sen.[/QUOTE]

Michaelilla oli sairaus nimeltä VITILIGO. Michael ei koskaan hävennyt tummaa ihonväriään, muttei hän voinut sille mitään, että sairasti vitiligoa. Olisi varmasti pitänyt ennemmin tumman ihonvärin kuin ottanut sairauden rajoitteineen.

Yhteistyössä