Miksi heti pidetään rasistina jos sanoo ettei olisi halunnut näin paljon afrikkalaisia maahanmuuttajia Suomeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Mielestäni minä en ole millään tavalla rasisti, hyväksyn kyllä ne jotka sopeutuvat suomalaiseen yhteiskuntaan.

Mutta kun on paljon niitä jotka eivät sopeudu. Ja esim. Helsingissä on kouluja ja kaupunginosia jonne suomalaiset eivät enää halua, koska ne ovat täynnä somaleita, ja paljon myös sellaisia jotka aiheuttavat häiriötä. Helsingissä mielestäni on jo ongelmaksi asti somaleita yms. afrikasta tulleita maahanmuuttajia.

En minä väheksy ihmistä hänen rotunsa perusteella, enkä väheksy muutenkaan. Kaihdan vain ihmisiä jotka käyttäytyvät eri tavalla kuin mitä meillä pidetään sopivana.

Olenko minä siis rasisti kun en halua muuttaa itähelsinkiin kaupungin vuokrataloon siksi kun siellä on niin paljon somaleita? Kun kuitenkin voisin ihan hyvin vaikka ystävystyä jonkun somaliperheen kanssa, jos he olisivat ihmisinä kanssani samalla aaltopituudella, pyrkisivät tienaamaan elantonsa itse, ja käyttäytyisivät maassa maan tavalla.

Mä oon samanlainen "rasisti". Ei kiinnosta asuminen missään pikku-Mogadishussa tai pikku-Bagdadissa. Ja puristan käsilaukkua hiukan lujempaa kun mustalaislauma kävelee vastaan.

Enkä siis todellakaan ole mielestäni rasisti. Ennakkoluuloinen hiukan, sen myönnän. Erittäin mukavuudenhaluinen, kyllä - siksi en halua ylä- ja alakertaan sekä seinänaapureiksi 15-henkisiä arabi- tai somaliperheitä.

Onhan se hitusen rasistista, jos mielestäsi vain afrikkalaiset aiheuttavat ongelmia. Tuleehan maahanmuuttajia yhtä kaukaa ja yhtä erilaisista kulttuureista muualtakin kuin Afrikasta.

Tuosta olen samaa mieltä, että maassa maan tavalla!

Monikulttuurisuus ei toimi missään, ei Suomi ole mikään poikkeus. Jotkut sopeutuvat paremmin, jotkut ei ja joillakin ei ole mitään halua sopeutua.

Muakin pidetään rasistina, koska mun mielestä suomalaisessa työpaikassa työtä tekevän pitäisi myös puhua suomea. Ymmärrän jos on vasta tullut Suomeen, mutta monet eivät edes tahdo opetella.

[QUOTE="Puhina";24391024]Muakin pidetään rasistina, koska mun mielestä suomalaisessa työpaikassa työtä tekevän pitäisi myös puhua suomea. Ymmärrän jos on vasta tullut Suomeen, mutta monet eivät edes tahdo opetella.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Harjoittelijat on asia erikseen (esim. vaihtareita on harjoittelijoina, heiltä ei voi suomen kieltä minusta vaatia), mutta esim. pari viikkoa sitten oli hiukan outo olo mennä kinkkiravintolaan kun tarjoilija/myyjä totesi heti ekana että sorry but I don't speak any Finnish. Ei siinä sinänsä mitään, kyllä mä englantia osaan, mutta ei kaikki osaa, ja jotenkin sitä vaan olettaa Suomessa saavansa palvelua suomeksi asiakaspalvelutyössä olevalta henkilöltä.

Samaa mieltä. Harjoittelijat on asia erikseen (esim. vaihtareita on harjoittelijoina, heiltä ei voi suomen kieltä minusta vaatia), mutta esim. pari viikkoa sitten oli hiukan outo olo mennä kinkkiravintolaan kun tarjoilija/myyjä totesi heti ekana että sorry but I don't speak any Finnish. Ei siinä sinänsä mitään, kyllä mä englantia osaan, mutta ei kaikki osaa, ja jotenkin sitä vaan olettaa Suomessa saavansa palvelua suomeksi asiakaspalvelutyössä olevalta henkilöltä.

Mä olen tällä viikolla muutamaankin otteeseen käynyt hyvittelemässä asiakkaita ja korjailemassa jälkiä, kun englanninkieliset siivoojat eivät ole ymmärtäneet ohjeita, eikä ole kyennyt kommunikoimaan asiakkaiden kanssa. Tietysti työnantajan tulisi kouluttaa työntekijänsä, mutta minä en ole edes esimies vaan ihan "tavallinen" siivooja itsekin. Eikä meillä esimiehetkään ihan tuota englanniksi opastamista hallitse..

Tuosta Somalien sopeutumisesta mieleeni. Voiko tosiaan somalityttö asua suomessa ikänsä oppimatta suomenkieltä? Isä osaa suomea ja äitikin jonkinverran, mutta lähes kouluikäinen ei sanaakaan eikä edes ymmärrä puhetta.

Joo ja samanlainen olen itsekin. Mielestäni Suomen pitäisi ensin saada jo täällä olevat pakolaiset ja muut maahanmuuttajat koulutettua ja työelämään mukaan, ennenkuin ottaaa massoittain heitä lisää.

Tuosta Somalien sopeutumisesta mieleeni. Voiko tosiaan somalityttö asua suomessa ikänsä oppimatta suomenkieltä? Isä osaa suomea ja äitikin jonkinverran, mutta lähes kouluikäinen ei sanaakaan eikä edes ymmärrä puhetta.

Joo ja samanlainen olen itsekin. Mielestäni Suomen pitäisi ensin saada jo täällä olevat pakolaiset ja muut maahanmuuttajat koulutettua ja työelämään mukaan, ennenkuin ottaaa massoittain heitä lisää.

Meilläpäin ei äidit osaa Suomea, eikä he osaa edes kirjoittaa tai lukea. Kaupan kassalla olin tässä yksi kerta jonottamassa ja kyllä oli vaikeeta. He ovat niin omissa oloissaan eikä kukaan heiltä vaadi myöskään mitään.

Miksei kansalaisia kuunnella?

Laitetaan jokainen eduskunnan ja hallituksen jäsen asumaan vuodeksi vaikka Vuosaareen kaupungin kerrostaloon perheineen niin katotaan mitä mieltä ne sen jälkeen on.

Julkaistu: 12.08.2011 10:11

Miestä puukotettiin kauppakeskus Sellossa Espoossa torstai-iltapäivänä.
Välikohtaus sattui Viaporintorilla Leppävaaran kirjaston edustalla noin kello 13.

Poliisin mukaan ulkomaalaistaustaisten miesten välille oli syntynyt riitaa, jota seuranneessa tappelussa toinen miehistä sai vammoja puukoiskusta.

Rikoskomisario Juha Tompuri Länsi-Uudenmaan poliisilaitokselta kertoo, ettei uhrilla ole välitöntä hengenvaaraa.

Tekijäksi epäilty otettiin myöhemmin iltapäivällä kiinni espoolaisesta yksityisasunnosta. Miestä epäillään tapon yrityksestä. Tompurin mukaan epäiltyä esitetään vangittavaksi myöhemmin perjantaina.

Johannes Kotkavirta

Vittuun mutiaiset on niiden sooloiluja jo tarpeeksi nähty. Ne vitun loiset käyttää tätä yhteiskuntaa törkeesti väärin ei ihme että niitä vihataan

Tiedoksesi, että ilmoitin viestisi asiattomana.

Onko tällainen ilmaisu keskustelua? Haluammeko lisää tällaista viestintää tälle palstalle? Kenen etua tämä palvelee?

Julkaistu: 12.08.2011 10:11

Miestä puukotettiin kauppakeskus Sellossa Espoossa torstai-iltapäivänä.
Välikohtaus sattui Viaporintorilla Leppävaaran kirjaston edustalla noin kello 13.

Poliisin mukaan ulkomaalaistaustaisten miesten välille oli syntynyt riitaa, jota seuranneessa tappelussa toinen miehistä sai vammoja puukoiskusta.

Rikoskomisario Juha Tompuri Länsi-Uudenmaan poliisilaitokselta kertoo, ettei uhrilla ole välitöntä hengenvaaraa.

Tekijäksi epäilty otettiin myöhemmin iltapäivällä kiinni espoolaisesta yksityisasunnosta. Miestä epäillään tapon yrityksestä. Tompurin mukaan epäiltyä esitetään vangittavaksi myöhemmin perjantaina.

Johannes Kotkavirta

Tästä uutisesta on ollut jo ainakin 2 aloitusta. Ihonväristä ei taida olla mainintaa. Sinun tulkintasi on aika karkea.

Onhan se hitusen rasistista, jos mielestäsi vain afrikkalaiset aiheuttavat ongelmia. Tuleehan maahanmuuttajia yhtä kaukaa ja yhtä erilaisista kulttuureista muualtakin kuin Afrikasta.

Tuosta olen samaa mieltä, että maassa maan tavalla!

peesi. mikä ero on somalin ja afgaanin sopeutumisessa? miksi se afrikkalainen on pahempi? joten kyllä, rasismia on, jos ap todella tarkoittaa, että vain afrikkalaiset ovat ongelma.

[QUOTE="a p";24390897]Mielestäni minä en ole millään tavalla rasisti, hyväksyn kyllä ne jotka sopeutuvat suomalaiseen yhteiskuntaan.

Helsingissä mielestäni on jo ongelmaksi asti somaleita yms. afrikasta tulleita maahanmuuttajia.

En minä väheksy ihmistä hänen rotunsa perusteella, enkä väheksy muutenkaan. Kaihdan vain ihmisiä jotka käyttäytyvät eri tavalla kuin mitä meillä pidetään sopivana.

.....jos he olisivat ihmisinä kanssani samalla aaltopituudella, pyrkisivät tienaamaan elantonsa itse, ja käyttäytyisivät maassa maan tavalla.[/QUOTE]

Yms. Afrikasta tulleita maahanmuuttajia...eli ketä tarkoitat? Eikö afrikkalaiset puolisomme myöskään ole sinun puolestasi tervetulleita kun ärsyttävät sinua ulkonäöllään?

Maassa maan tavalla? Käyttäytyisivät kuten meillä pidetään sopivana eli miten?! Jestas, tänään on perjantai, joten ei pitäisi olla mikään muu kuin kalja ja sauna mielessä? "Mitäs on lasissa?" Niinkö? Kuinkahan monta suomalaisten puukkotappelua taas edessä, se on sitä suomalaista sisua, niinkö?

Minä en ole kanssasi samalla aaltopituudella, pitäisikö minun häipyä Suomesta kun en miellytä sinua?

[QUOTE="heh";24391512]Tervetuloa vain! Täällä on oikein mukavaa ja rauhallista. Talostamme löytyy monia eri kansalaisuuksia![/QUOTE]

Jos kerta Vuosaaressa on niin mukavaa ja rauhallista, niin miksi siellä on Helsingin halvimmat asuinneliöt?

Yms. Afrikasta tulleita maahanmuuttajia...eli ketä tarkoitat? Eikö afrikkalaiset puolisomme myöskään ole sinun puolestasi tervetulleita kun ärsyttävät sinua ulkonäöllään?

Maassa maan tavalla? Käyttäytyisivät kuten meillä pidetään sopivana eli miten?! Jestas, tänään on perjantai, joten ei pitäisi olla mikään muu kuin kalja ja sauna mielessä? "Mitäs on lasissa?" Niinkö? Kuinkahan monta suomalaisten puukkotappelua taas edessä, se on sitä suomalaista sisua, niinkö?

Minä en ole kanssasi samalla aaltopituudella, pitäisikö minun häipyä Suomesta kun en miellytä sinua?

Hyvänen aika. Täysin asiallinen aloitus maahanmuutosta ja sinä repeät liitoksistasi. Mikä nyt nyppii? Aloittajahan nimenomaan sanoi, että hän ei suinkaan kaihda maahanmuuttajia, jotka ovat halukkaita sopeutumaan suomalaiseen yhteiskuntaan ja tienaamaan elantonsa itse. Vai oletko tosiaan sitä mieltä, että tähän asti maahanmuuttajien - olivatpa he afrikkalaisia tai mitä vain - sopeuttaminen ja kotouttaminen on hoidettu parhaalla mahdollisella tavalla? Ettei mitään olisi voinut tai kannattanut tehdä toisin?

[QUOTE="vieras";24391567]Jos kerta Vuosaaressa on niin mukavaa ja rauhallista, niin miksi siellä on Helsingin halvimmat asuinneliöt?[/QUOTE]

Jaa-a, sehän on meidän onni! :D Siisti ja tilava pienkerrostalo, lapset leikkivät pihalla, ei vaaraa, että juoksevat autotielle. Ei ole kännisiä naapureita, "myöhäisiä iltabileitä" ehkä kerran kaksi vuodessa. Lyhyt matka kauppoihin ja kouluihin, ranta vieressä. Metrolla helppo ja nopea kulkea, bussitkin kulkee useasti. Mitäpä tässä valittamista??

Kyllä minuakin inhottaa. Täällä asuu paljon ulkomaalaisia ja muutama päivä sitten tulin puoli kymmenen aikaan illalla kotiin. Rapun edessä seisoi kaksi ulkomaalaista miestä, noin parikymppisiä. Yritin mennä omilla availla sisään (rapun ovi lukittu koko päivän) ja laittaa oven perässäni kiinni, kun nämä miehet hyökkäsivät perässäni sisään. Ajattelin jo, että nytkö minut raiskataan tähän rappukäytävään. Yleensä kuljen hissillä (asun hyvin ylhäällä ja portaat on ällöttävät tässä talossa), silloin menin kuitenkin portaita ja toivoin, etteivät tule perässäni. Eivät onneksi tulleet vaan jäivät odottamaan hissiä. Ilmeisesti menivät yhtä kerrosta alemmaksi kuin missä asun. Siinäkin tapahtui jotain outoa, kun menin niitä portaita niin tämä ovi avautui ja ulkomaalainen mies tuijotti ja laittoi oven kiinni. Tuijotti häiritsevällä tavalla. Jatkoin sitten nopeasti kotiini ja laitoin oven helpottuneena kiinni.

Nämä eivät olleet mustaihoisia vaan juuri jostain Lähi-idästä, Pohjois-Afrikasta, Turkista tai muusta vastaavan "värisestä" maasta.

Hyvänen aika. Täysin asiallinen aloitus maahanmuutosta ja sinä repeät liitoksistasi. Mikä nyt nyppii? Aloittajahan nimenomaan sanoi, että hän ei suinkaan kaihda maahanmuuttajia, jotka ovat halukkaita sopeutumaan suomalaiseen yhteiskuntaan ja tienaamaan elantonsa itse. Vai oletko tosiaan sitä mieltä, että tähän asti maahanmuuttajien - olivatpa he afrikkalaisia tai mitä vain - sopeuttaminen ja kotouttaminen on hoidettu parhaalla mahdollisella tavalla? Ettei mitään olisi voinut tai kannattanut tehdä toisin?

Ei minua mikään nypi vaan kysyin aloittajalta hieman tarkennusta tuohon paasaukseen?! Etkö itse ymmärtänyt, mihin asioihin kysyin tarkennusta? Sinua taitaa jokin nyppiä ja paljon. :)

Yhteistyössä