Vautsi, mä tein sen (painonpudotuksesta)!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Kyllä on super fiilis :D

Olen pudottanut painoa pari kertaa ennenkin ihan onnistuneesti go fast go:n, painonvartijoiden ja karppauksen avulla, mutta noissa on se huono puoli, että en pysty loppuelämääni jatkamaan sitä samaa linjaa ja sitten homma valahtaa käsiin.

Se vika ei ole itseasiassa edes välttämättä niissä dieteissä, vaan mun korvienvälissä, mutta joka tapauksessa lopputulos on siis se, että kilot tulee takaisin.

Tällä kertaa ajattelin pudottaa painoa yksinkertaisesti karsimalla lähes kaikki herkut pois (ei ihan kaikkia, koska sitten mun dietti kosahtaa viikossa) ja syömällä huomattavasti vähemmän, kuin ennen. Liikuntaa en pysty vielä lisäämään (ostin kyllä crosstreinerin, mutten voi sitä vielä käyttää) mutta otan sen sitten kuvioihin, kun kroppa on ehjempi.

Mun "kikat" pudotuksen onnistumiseen on veden juonti (paljas kraanavesi ei mene kurkusta alas, joten juon kuplavettä) ja nälän erottaminen mieliteosta...tuo jälkimmäinen oli alkuun vaikeaa, mutta osaan sen nyt. Eilen annoin mieliteolle vallan eli söin ihan puhtaasti siksi, että teki mieli, vaikkei nälkää ollut, Mutta pääsääntöisesti syön silloin, kun on nälkä, tai kellon mukaan on jo ihan pakko syödä oli nälkä tai ei.

Tavoitteeksi asetin 5 kilon pudotuksen ja se on nyt saavutettu....ja vähän ylikin :) Aikaa siihen kului alle 2 viikkoa, eli melko haipakkaan se lopulta lähti.

Ja kyllä on nyt hyvä fiilis. Aion nauttia niiden menetettyjen kilojen antamasta fiiliksestä ja palkitsen itseni soda streamilla :D

Hieno juttu!

Miullakin ollut yrityksenä tiputtaa muutama (mieluiten useampiakin) kilo, vaan ei vaan ota onnistuakseen. Vettä oon koittanut juoda kans mut liikaa syön ja väärällä tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24379876:
Hienoa! :) Mullois kans tarkoitus aloittaa elämäntaparemontti nyt kesän jälkeen. Muutaman kuukausi menikin ihan, öh, niinkuin pellossa.:whistle:

Mulla iskee into yleensä keväällä tai viimeistään kesällä. Alkaa ahistamaan, kun ei kehtaa kulkea vähissä vaatteissa kertyneiden kilojen vuoksi ja siitä saan aina innon päälle :D

Hieno juttu!

Miullakin ollut yrityksenä tiputtaa muutama (mieluiten useampiakin) kilo, vaan ei vaan ota onnistuakseen. Vettä oon koittanut juoda kans mut liikaa syön ja väärällä tavalla.

Mulle se vedenjuonti on tosiaan ollut vaikeaa, kun en normaalisti juo sitä lainkaan. Mutta sitten löysin kuplaveden <3

Ja tänään meinaan hakea sen Soda Streamin ittelleni palkkioksi...ja tueksi, jottei kilot tule takaisin :D

Hieno homma, että olet onnistunut pudotuksessa. Nyt ne haasteet sitten alkaakin.
Tai ainakin minulle käy aina niin, että kun olen pudottanut muutaman kilon, niin tulen liian tyytyväikseksi itseeni ja unohdan tarkkailla syömisiäni. Eli kyse juuri siitä elämänmuutoksesta eikä laihiksesta.

:flower: :)
mä aloitin tammikuussa elämäntaparempan ja mua on auttanut just toi vedenjuonti, vihreä tee ja se ettei syö enää illalla. kun kiloja oli lähteny tarpeeks että kehtasin aloittaa kuntosaliharjoittelun niin olo vaan parani. niitä tuloksia tulee yllättävän nopeesti. kk takana ja käyn salilla 4-5 kertaa viikossa. ryhti parempi kuin koskaan mikä taas vaikuttaa kropan ulkonäköön. tästä tulee kyllä pysyvä muutos. uusi elämäntapa. niin ja herkkuja en syö juuri ollenkaan, hedelmiä kyllä sitä enemmän. mietinkin just eilen että hitto, mullahan ei oo ollut flunssakaan koko tän vuoden puolella. :O

Hieno homma, että olet onnistunut pudotuksessa. Nyt ne haasteet sitten alkaakin.
Tai ainakin minulle käy aina niin, että kun olen pudottanut muutaman kilon, niin tulen liian tyytyväikseksi itseeni ja unohdan tarkkailla syömisiäni. Eli kyse juuri siitä elämänmuutoksesta eikä laihiksesta.

Mulla häämöttää edessäpäin seuraava 5 kilon tavoite, joten en ehdi tyydyttäytymään tähän tilanteeseen liian kauaa :)

Ja tätä ruokavaliota uskon pystyväni melko pitkälti noudattamaan. Edellispäivä oltiin reissussa ja siellä söin enemmän, koska en halua kieltäytyä kylässä ruoasta laihdutuskuuriin vedoten...mutta heti eilen sait taas palattua ruotuun....näin ei ole koskaan ennen käynyt :) Joten ihan hyvältä näyttää. Ja mä olen nyt ihan tosissani sen suhteen, ettei paino enää nouse vanhoihin lukemiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24379962:
mä aloitin tammikuussa elämäntaparempan ja mua on auttanut just toi vedenjuonti, vihreä tee ja se ettei syö enää illalla. kun kiloja oli lähteny tarpeeks että kehtasin aloittaa kuntosaliharjoittelun niin olo vaan parani. niitä tuloksia tulee yllättävän nopeesti. kk takana ja käyn salilla 4-5 kertaa viikossa. ryhti parempi kuin koskaan mikä taas vaikuttaa kropan ulkonäköön. tästä tulee kyllä pysyvä muutos. uusi elämäntapa. niin ja herkkuja en syö juuri ollenkaan, hedelmiä kyllä sitä enemmän. mietinkin just eilen että hitto, mullahan ei oo ollut flunssakaan koko tän vuoden puolella. :O

Mulla on muita harrastuksia 4 kertaa viikossa + kisat päälle, joten salille meno ei ole vaihtoehto jollen karsi jostakin. Enkä ole siihen valmis. Mutta mä crossailen täällä kotosalla, kun tulen kuntoon :)

Ja onnes huimasta elämäntapamuutoksesta :)

Älä vielä innostu jos olet jojoillut aiemminkin. Elämäntaparemontin sisäistäminen vaatii vähintäänkin kuukausia, ehkä vuosia. Olin jojolaihduttaja 10 vuotta, johtuen liian nopeista odotuksista. Eli halusin laihtua mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman paljon. Tavoitteeseen päästyä hengähdin ja kas, kilot tulivat takaisin. Viimeisin laihdutus muutama vuosi sitten karisti 35 kiloa ja ne ovat pois pysyneet, laihdutin kaksi vuotta. Kyllä siellä pääkopassa pitää jonkin asian napsahtaa paikoilleen ennen kuin pysyviä muutoksia tulee. Ja ne asiat ei tapahdu kahdessa viikossa...

[QUOTE="vieras";24380043]Älä vielä innostu jos olet jojoillut aiemminkin. Elämäntaparemontin sisäistäminen vaatii vähintäänkin kuukausia, ehkä vuosia. Olin jojolaihduttaja 10 vuotta, johtuen liian nopeista odotuksista. Eli halusin laihtua mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman paljon. Tavoitteeseen päästyä hengähdin ja kas, kilot tulivat takaisin. Viimeisin laihdutus muutama vuosi sitten karisti 35 kiloa ja ne ovat pois pysyneet, laihdutin kaksi vuotta. Kyllä siellä pääkopassa pitää jonkin asian napsahtaa paikoilleen ennen kuin pysyviä muutoksia tulee. Ja ne asiat ei tapahdu kahdessa viikossa...[/QUOTE]

Mulla on ollut ihan sama juttu ennen. Olen laskenut, että sinä ja sinä päivänä laihdun sen ja sen määrän ja merkannut niitä jopa kalenteriin. Mulla on ollut tiukka aikataulu ja heti mulle kaikki nyt ajattelumalli. Kilot on tosiaan lähteneet, mutta tulleet myös takaisin.

Tämä kerta eroaa sikäli vanhasta, että mulla oli vain se 5 kilon tavoite entisen 25 kilon sijaan. Tämä 5 kiloa pysyy ihan helposti poissa, koska meinaan käydä vaa-alla säännöllisesti ja mikäli kiloja tulee enemmän, tiukennan ruokavaliota välittömästi.

Mutta katse on sikäli suunnattu eteenpäin, että meinaan ottaa vielä toisetkin 5 kiloa pois. Mutta tärkeintä on nyt se, että paino pysyy tässä...ne seuraavat 5 kiloa otan pois sitten, kun osaan ihan varmasti ensin pitää painon tässä. Eli meinaan astella 5 kilon rappusia ja opetella sitä kautta pitämään pianoa aina välillä siinä saavutetussa kohdassa.

Ei sen 35 kilon pudotuksen tarvitse kahta vuotta kestää, jotta sen oppii pitämään poissa. Siskoni pudotti 30 kiloa vuodessa, eikä ole kahteen vuoteen (sen ajan ollut hoikkana) ottanut kiloja takaisin.

En tosiaan ole tällä kertaa ottanut kalenteria esiin ja laskenut että milloin painan minkäkin verran, mutta uskoakseni olen ensi kesänä vaa-an kanssa sujut.

Kahdessa viikossa ei tapahdu asiat a:sta ö:hön, mutta oletettavaa lienee kuitenkin tässä kohtaa se, että asioita on mietitty pitkään ja hartaasti ennen sitä 2 viikon takaista painontarkkailun aloitusta. Eli ei tämä ole nyt mikään vasta keksitty juttu, vaan pitkän harkinnan tulos. Koin parhaaksi pohtia, pohtia ja pohtia ja ryhtyä hommaan vasta kun olen ihan varma ja fiilis on oikea. Ja nyt katsotaan, että miten pitkälle se vie.

Motivaatio on kova, mutta eihän sitä tosiaan tiedä että miten tässä käy. Aika näyttää, mutta aion nauttia tästä mitä nyt on :)

Kuulostaa hyvältä, ainakin alku on loistava!
Mä itse pudotin painoa 18 kg ja olen hyvin onnistunut pitämään kilot poissa, tosin nyt on pari kesäkiloa jostain ilmaantunut mutta erotuksena vanhaan elämään, en ota mitään hälläväliä asennetta että pari kiloa sinne tai tänne vaan ryhdistäydyn heti ettei paino hiivi takaisin vanhaan.
Mutta se on kyllä tosiasia että laihduttaminen oli helpompaa kuin saavutetun painon ylläpitäminen.

Kuulostaa hyvältä, ainakin alku on loistava!
Mä itse pudotin painoa 18 kg ja olen hyvin onnistunut pitämään kilot poissa, tosin nyt on pari kesäkiloa jostain ilmaantunut mutta erotuksena vanhaan elämään, en ota mitään hälläväliä asennetta että pari kiloa sinne tai tänne vaan ryhdistäydyn heti ettei paino hiivi takaisin vanhaan.
Mutta se on kyllä tosiasia että laihduttaminen oli helpompaa kuin saavutetun painon ylläpitäminen.

Noin juuri siskonikin tekee. Jos tulee 2 kiloa, ne karistetaan pois HETI. Ja täten on siis ne kaikki 30 kiloa pysyneet poissa jo 2 vuotta.

Olen paljon jutellut siskoni kanssa ja hänen mielestään se painon pitäminen on helppoa, kun siihen on oppinut. Mutta katsotaan :)

Kyllä on super fiilis :D

Mun "kikat" pudotuksen onnistumiseen on veden juonti (paljas kraanavesi ei mene kurkusta alas, joten juon kuplavettä)
:D

Kuplavettä...Kyl..kyl...kivan kuuloinen dieetti :) super fiilis...kyl kait :)
gm

Karppaus ei taida mun kohdalla toimia kovinkaan hyvin.

Ajattelin tuota elämäntaparemonttia, se taitaa olla mulla seuraavana edessä. En halua enää jojoilla.

Chef, onko sun selkäs nyt ollut paremmassa kunnossa? Entäs isovarvas? Pystyt kuitenkin harrastaan urheilua ilmeisesti?

Noin juuri siskonikin tekee. Jos tulee 2 kiloa, ne karistetaan pois HETI. Ja täten on siis ne kaikki 30 kiloa pysyneet poissa jo 2 vuotta.

Olen paljon jutellut siskoni kanssa ja hänen mielestään se painon pitäminen on helppoa, kun siihen on oppinut. Mutta katsotaan :)

Ja tsemppi on tosi tärkeetä, samoin asioihin tutustuminen ja perehtyminen. Mulla silloin vuonna 2009 vaan jotenkin "välähti" ja siitä se lähti kun tajusin että voisin syödä muutakin kuin jauhelihaa ja makaronia tai kanaa ja riisiä :D Noin kärjistetysti sanottuna. Söin ihan väärin ja kauheesti kaikkea ylimääräistä.
Jo pelkkä hyvä olotila kertoo nykyään sen että on kiva syödä terveellisesti ja nimenomaan kunnolla kunnon ruokaa.
Mun kesäkilot on tulleet lähinnä liikunnan puutteesta ja alkoholista. Siitä tulee aika huomaamatta jos jossain iltaa istuu tms.

• Tykkää
Reactions: chef
Kuplavettä olen minäkin juonut, välillä ripaus mineraalisuolaa matkaan että olisi enemmän vissyä. Ja teetä. Auttaa tosiaan paljon, että juo silloin kun tekee mieli napostella.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24379962:

Tuo ryhti on sellainen juttu minkä minä haluaisin parantaa. Ei taida auttaa kuin keski- ja yläkropan lihasten treenaus? Isot rinnat ja koneella lösöttäminen on vetänyt hartiat kyllä tosi eteen, ja niskassa hirveä kyömy :(. Onko vinkkejä?

[QUOTE="Tuikku";24380249]Karppaus ei taida mun kohdalla toimia kovinkaan hyvin.

Ajattelin tuota elämäntaparemonttia, se taitaa olla mulla seuraavana edessä. En halua enää jojoilla.

Chef, onko sun selkäs nyt ollut paremmassa kunnossa? Entäs isovarvas? Pystyt kuitenkin harrastaan urheilua ilmeisesti?[/QUOTE]

Selkä on ihan kohtalaisessa kunnossa. 2 viikkoa sitten oli taas muutaman päivän TYKS:issä ja päivystyksessä, kun selkä hajosi pahasti, mutta nyt taas pystyn kävelemään :)

Varvas ei ole hyvä, mutta parempi kuin vuosi sitten.

En pysty urheilemaan, kun selkä ei tosiaan ole vielä kunnossa.

Selkä on ihan kohtalaisessa kunnossa. 2 viikkoa sitten oli taas muutaman päivän TYKS:issä ja päivystyksessä, kun selkä hajosi pahasti, mutta nyt taas pystyn kävelemään :)

Varvas ei ole hyvä, mutta parempi kuin vuosi sitten.

En pysty urheilemaan, kun selkä ei tosiaan ole vielä kunnossa.

Sitten kun olet kevyt, niin pitää varoa noita syysmyrskyjä ettei tuuli vie :)

• Tykkää
Reactions: chef
Kuplavettä olen minäkin juonut, välillä ripaus mineraalisuolaa matkaan että olisi enemmän vissyä. Ja teetä. Auttaa tosiaan paljon, että juo silloin kun tekee mieli napostella.

Tuo ryhti on sellainen juttu minkä minä haluaisin parantaa. Ei taida auttaa kuin keski- ja yläkropan lihasten treenaus? Isot rinnat ja koneella lösöttäminen on vetänyt hartiat kyllä tosi eteen, ja niskassa hirveä kyömy :(. Onko vinkkejä?

monipuolinen liikunta/treeni. saa kaikki lihakset käyttöön, myöskin ne syvällä olevat.

Onnea suorituksesta. Mä niin kateellisena luen näitä tarinoita, mulla yksinkertaisesti ei riitä itsekuri. Mä moitin ja motkotan itselleni että nyt on taas otettava itseä niskasta kiinni kun ei kesällä kehtaa julkisella paikalla shortseissa kulkea. Mutta sitten kun on kesä eikä kropan eteen mitään tehty niin siinähän sitä mennään.
Päätän että nyt syksyllä sitten otan itseäni niskasta kiinni ettei ens kesänä ole tuota samaa pahaamieltä edessä. Mutta mitä on tullut tehtyä... ei mitään. Tässä tää maha kasvaa ja näyttää niin rumalta tuo sivuprofiili että ihmettelen miten mun aivot on rakentunut kun ei sekään kuva saa mua kiinnostumaan elämäntaparemontista... niin kuin loppuelämäksi.
Olen se jojoilia ja kaiken maailman dieetit läpi käynyt.

Täytyy varmaan olla chefin linjoilla että pieni tavoite ja eikä muuta. Sen jälkeen on uudet haasteet....

mutta tsemppiä chefille, hieno suoritus.

Onnea suorituksesta. Mä niin kateellisena luen näitä tarinoita, mulla yksinkertaisesti ei riitä itsekuri. Mä moitin ja motkotan itselleni että nyt on taas otettava itseä niskasta kiinni kun ei kesällä kehtaa julkisella paikalla shortseissa kulkea. Mutta sitten kun on kesä eikä kropan eteen mitään tehty niin siinähän sitä mennään.
Päätän että nyt syksyllä sitten otan itseäni niskasta kiinni ettei ens kesänä ole tuota samaa pahaamieltä edessä. Mutta mitä on tullut tehtyä... ei mitään. Tässä tää maha kasvaa ja näyttää niin rumalta tuo sivuprofiili että ihmettelen miten mun aivot on rakentunut kun ei sekään kuva saa mua kiinnostumaan elämäntaparemontista... niin kuin loppuelämäksi.
Olen se jojoilia ja kaiken maailman dieetit läpi käynyt.

Täytyy varmaan olla chefin linjoilla että pieni tavoite ja eikä muuta. Sen jälkeen on uudet haasteet....

mutta tsemppiä chefille, hieno suoritus.

tsemppiä sinnekin! b:)d
kokemuksesta voin kertoa että sitä motivaatiota tulee lisää kun näkee tuloksia. alku on se pahin vaihe! nyt kun katon taaksepäin siitä mitä oli ennen kuin aloitin niin mietin vaan että miksen aloittanut aiemmin. kun sitä tahtoa näköjään sittenkin löytyy. mutta sit taas, ehkä en ollut aiemmin valmis tähän.

Yhteistyössä