Sosku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä kirjotuksesta näkyy selvästi, että ongelmaa on. Veikkaisin että subutex tällä kertaa se päällimmäinen ongelma. Halu käydä koulua on varmasti sulla ihan aito, mutta juttu on niin, että niin pitkään kun sen subun kanssa leikit ja pyörit niissä porukoissasi et tule onnistumaan yhtään missään, lapset tullaan ottamaan huostaan ja se on ihan sama, kuinka monta kertaa sä haluat jotain oikeisjuttuja nostella, tässä maassa ei lapsia oteta huostaan ihan noin vaan joten ihan turha sun on itsellesi uskotella, että pärjäät. Et pärjää.

minä kyllä ymmärrän sinua jollain tavalla. mua haukuttiin ties miksi narkkariksi,juopoksi,lastepieksäjäksi,mut mikään ei ollut totta! lasten isä,mun ex teki musta koko ajan ls-ilmoituksia ja jatkuu vielä tänäkin pvnä:( mut minäpä marssin poliisille ja tein rikosilmoituksen ja halusin että kaikki tutkitaan onko perää ja jos ei ole niin exää syytetään kunnianloukkauksesta ym... ja päätös syyttäjältä tuli pari viikkoa sitten että ei mitään perää ole missään.

minut on hakattu vääristä sanoista kun halusin ilmasta itseni ja sillon päätin että riitti lähen. No päädyin yksin huoltajaksi, mikä tulos sosku on se jota vastaan käyn "taistoo". En osaa puolustaa mutta nyt on pakko tuon pojan takia. Ei se pärjää sijaishuollossa missä ei minua tai isosiskoa. Ja se ei tehnyt kenellekkään pahaa:(Kuka kärsii on se poika joka otetaan huostaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jösses sentään;24378171:
Kyllä kirjotuksesta näkyy selvästi, että ongelmaa on. Veikkaisin että subutex tällä kertaa se päällimmäinen ongelma. Halu käydä koulua on varmasti sulla ihan aito, mutta juttu on niin, että niin pitkään kun sen subun kanssa leikit ja pyörit niissä porukoissasi et tule onnistumaan yhtään missään, lapset tullaan ottamaan huostaan ja se on ihan sama, kuinka monta kertaa sä haluat jotain oikeisjuttuja nostella, tässä maassa ei lapsia oteta huostaan ihan noin vaan joten ihan turha sun on itsellesi uskotella, että pärjäät. Et pärjää.

minä arvelisin ennemmin olevan kyseessä miedot alkoholijuomat sekä kannabis. mahdollisesti ennen ollut opiaattien käyttöä. ja saattaa olla nyttenkin (mahdollisesti vain ylläpitoannoksia) tässä tapauksessa AP voi hakeutua korvaushoitoon/katkaisuhoitoon ja saa silti pitää lapset. jos ei ole niin noita kahta muuta päihdettä ei välttämättä henkilö koe ongelmaksi. vaikka tietenkin ovat.

[QUOTE="vieras";24378192]minut on hakattu vääristä sanoista kun halusin ilmasta itseni ja sillon päätin että riitti lähen. No päädyin yksin huoltajaksi, mikä tulos sosku on se jota vastaan käyn "taistoo". En osaa puolustaa mutta nyt on pakko tuon pojan takia. Ei se pärjää sijaishuollossa missä ei minua tai isosiskoa. Ja se ei tehnyt kenellekkään pahaa:(Kuka kärsii on se poika joka otetaan huostaan.[/QUOTE]

onko väkivaltainen exäsi mahdollisesti ilmoitusten takana? onko hän muuten piinannut sinua eronkin jälkeen? tuokin hakkaamistapahtuma on niin traumaattinen, että jo sen takia sinun pitäisi itsesi ja lastesi takia ottaa vastaan apu ja mennä siihen hoitojaksolla, siellä voisit käsitellä tapahtuman.

[QUOTE="juup";24377938]ap:n kirjotusten pohjalta ei voi vetää johtopäätöstä 'harhaisuudesta', jos ap olisi avoimen psykoottinen, hän ei kykenisi jäsentelemään asiaa lähelläkään noin kun tekee. ei ollenkaan. ja jos lievää psykoottista oireilua olisi, vainoharhaisuutta, joka mielestäni tässä yhteydessä ei sitä ole (sos.toimen vaatimusta kuntoutusjaksosta voi Tuntua kiristykseltä, varsinkin jos syytä sille ei ole) niin sen perusteella voisi vaatia esim. kartoituksen avuntarpeesta erikoislääkärillä. eikä suoraan vaatia 3kk hoitojaksoa (millä perusteella sos.alan ammattilainen määrää psyk.hoitoa?) Masennukseen, joka muuten ei sisällä harhaisuutta?[/QUOTE]

Oletko alan ammattilainen vai miksi tarve päteä? Kyllähän sitä tyhmempikin ymmärtää että ap:lla ei mene kovin hyvin. Harhaisuutena maallikko pitää juuri näitä ap:n epäselviä kirjoituksia, joissa toistetaan jonkun haluavan hänelle pahaa. Narkkarikin voi olla harhainen, ei pelkästään mainitsemasi psykoottinen ihminen.

[QUOTE="just";24378148]ketä autat tämän toteamisella? edes psykiatri ei voi eikä saa tehdä tuolaista diagnoosia nettikirjoituksen perusteella.[/QUOTE]

Säästän ainakin omaa aikaani toteamalla tuon..
paraskaan kyökkipsykologi tuskin pystyy harhaisuutta häneltä poistamaan mutta onnea vaan kun kuitenkin yritätte takoa "järkeä päähän".

onko väkivaltainen exäsi mahdollisesti ilmoitusten takana? onko hän muuten piinannut sinua eronkin jälkeen? tuokin hakkaamistapahtuma on niin traumaattinen, että jo sen takia sinun pitäisi itsesi ja lastesi takia ottaa vastaan apu ja mennä siihen hoitojaksolla, siellä voisit käsitellä tapahtuman.

ainiin, pyydä perhekuntoutusta! silloin poika ei joudu sijaishoitoon, vaan pysytte yhdessä.

[QUOTE="sama";24378246]Säästän ainakin omaa aikaani toteamalla tuon..
paraskaan kyökkipsykologi tuskin pystyy harhaisuutta häneltä poistamaan mutta onnea vaan kun kuitenkin yritätte takoa "järkeä päähän".[/QUOTE]

ei pysty ei, mutta auttaa voi yrittää eikä vaan tuomita ja poistua tyytyväisenä ajansäästöstä paikalta..

[QUOTE="just";24378273]ei pysty ei, mutta auttaa voi yrittää eikä vaan tuomita ja poistua tyytyväisenä ajansäästöstä paikalta..[/QUOTE]

Ja miten ajattelit pystyä auttamaan? Eihän ap edes ymmärrä hyvää tarkoittavia kirjoituksia vaan ottaa ne hyökkäyksenä itseään vastaan.

Oletko alan ammattilainen vai miksi tarve päteä? Kyllähän sitä tyhmempikin ymmärtää että ap:lla ei mene kovin hyvin. Harhaisuutena maallikko pitää juuri näitä ap:n epäselviä kirjoituksia, joissa toistetaan jonkun haluavan hänelle pahaa. Narkkarikin voi olla harhainen, ei pelkästään mainitsemasi psykoottinen ihminen.

tarve päteä tulee varmaan omista kokemuksista, aiheen tuttuudesta sekä halusta auttaa ap:ta sekä saada muutkin kommentoijat ymmärtämään tilanteen monimutkaisuuden.

olipa harhainen ihminen narkari tai ei kyseessä on sama psyykkinen häiriö. narkomania voi johtaa psykoottisuuteen, muttei itsessään liity huumeidenkäyttöön (päden taas:))

ja kyllä minustakin ap:n kirjoitukset vaikuttavat hajanaisilta, ja pelko suhteettoman suurelta. tämä voi kuitenkin olla muutakin kuin vainoharhaisuutta. sitä vain yritän sanoa.

Ja miten ajattelit pystyä auttamaan? Eihän ap edes ymmärrä hyvää tarkoittavia kirjoituksia vaan ottaa ne hyökkäyksenä itseään vastaan.

niinkuin yritän. en tiedä pystynkö. ja vaikka ottaisikin, se ei ole syy olla auttamatta. jos psykoottisuus ei ole syvää (niinkuin en usko että ap:lla on) niin hän varmasti jollakin tasolla tiedostaa ongelman olemassaolon. tässä tapauksessa puhe voi auttaa edes sen verran että ap suostuisi hoitoon vapaaehtoisesti. ja minä vaikk hakkaan päätäni seinään kaikkien kanssa, kun tiedän että se toinen siellä toisella puolella hakkaa vähintään yhtä lujaa :)

[QUOTE="sama";24378337]niinkuin yritän. en tiedä pystynkö. ja vaikka ottaisikin, se ei ole syy olla auttamatta. jos psykoottisuus ei ole syvää (niinkuin en usko että ap:lla on) niin hän varmasti jollakin tasolla tiedostaa ongelman olemassaolon. tässä tapauksessa puhe voi auttaa edes sen verran että ap suostuisi hoitoon vapaaehtoisesti. ja minä vaikk hakkaan päätäni seinään kaikkien kanssa, kun tiedän että se toinen siellä toisella puolella hakkaa vähintään yhtä lujaa :)[/QUOTE]

No tervemenoa, näitä hulluja kyllä tässä maassa riittää...
mulla on omakin elämä. Autan lähimmäisiäni, muuhun ei rahkeet riitä.

[QUOTE="kommentti";24378206]minä arvelisin ennemmin olevan kyseessä miedot alkoholijuomat sekä kannabis. mahdollisesti ennen ollut opiaattien käyttöä. ja saattaa olla nyttenkin (mahdollisesti vain ylläpitoannoksia) tässä tapauksessa AP voi hakeutua korvaushoitoon/katkaisuhoitoon ja saa silti pitää lapset. jos ei ole niin noita kahta muuta päihdettä ei välttämättä henkilö koe ongelmaksi. vaikka tietenkin ovat.[/QUOTE]

Siis teit näin nettikirjotusten perusteella. Ei siinä mitään. No kemian koulutuksella sanosin että ei ihan mee näin.

[QUOTE="eeee";24378346]No tervemenoa, näitä hulluja kyllä tässä maassa riittää...
mulla on omakin elämä. Autan lähimmäisiäni, muuhun ei rahkeet riitä.[/QUOTE]

niinpä kai. niin minullakin on ja kaikki ihmiset ovat lähimmäisiäni.

[QUOTE="vieras";24378364]Siis teit näin nettikirjotusten perusteella. Ei siinä mitään. No kemian koulutuksella sanosin että ei ihan mee näin.[/QUOTE]

kyllä. ja elämän koulutuksella sanoisin että voi hyvinkin mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja jösses sentään;24378171:

että subutexiä käytetään muussakin kuin vierotus hoidossa?vahvatehoinen lääke, jota käytetään leikkausten jälkeen ja sydäninfarktin tai syövän kipujen lievityksessä

Jotenkin tuntuu, että AP:llä on oikeasti jotain vialla, ihmiset kysyvät alkoholinkäytöstä, lastensuojeluilmoitustén määrästä sekä huumeiden käytöstä... Niihin ei vastaa ollenkaan... Eli kieltää ongelman itse. :/

Yhteistyössä