Sosku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja se ex-käyttäjä;24377714:
tästä ei voi tehdä johtopäätöstä mihinkään. kyseessä voi yhtähyvin olla lukihäiriö/hahmotusongelma tms. tai vaikka vuosia sitten tapahtuneen huumeidenkäytön seuraus, joka ei poistu vaikka huumeidenkäyttö olisi loppunut.

ap, olenko oikeassa jos arvaan, että sinulla on ollut huumeidenkäyttöä joskus? ja tästä syystä sinua epäillään nyt huumeidenkäytöstä? onko h-käyttöä ollut milloin viimeksi ja minkä huumeen (opiaatit?)? täällä voit kertoa. minä en ainakaan tuomitse. mistä muuten tuli johtopäätös masennuksesta? minusta et kuulosta masentuneelta, mutta jonkinlaista esim. stressin seurauksena olevaa käytöksen hajanaisuutta sinulla vaikuttaisi olevan. oikeasti, suostu siihen kuntoutusjaksoon, näit syytä siihen tai et. vaikka vain todistaaksesi olevasi kunnossa, ja ettet käytä huumeita. se vain on niin, että kun joskus töppäilee, se saattaa aiheuttaa ongelmia tulevaisuudessa. siihen pitää vain sopeutua, ja paras keino siihen on todistaa olevasi ok, menemällä siihen kuntoutukseen (se voi myös olla avokuntoutusta). kyllä ne psykiatritkin huomaavat aika pian jos masennusta ei olekaan. kuka muuten teki ls-ilmoituksen, tiedätkö? jos se oli exäsi/lasten isä tm, käyttääkö hän edelleen? valitettavasti useat sos-työntekijät eivät usko että entinen huumeidenkäyttäjäkin voi parantaa tapansa pysyvästi. useat sortuvatkin uudelleen, mutteivät kaikki. silti, etukäteen tuomitseminen on yleistä.

Voi vetää johtopäätöksen että perhe tarvitsee apua jos toistakin.

[QUOTE="vieras";24377589]lukekaa nörtin kirjotuksia pää sekoaa ennen kuin saat mitään selvää. Ihan tällä apina kielellä: minä saanut lastensuojelu ilmoituksen ja kiristys on nyt tämän takana: Ei päätöksiä joita olisin nähnyt, minua ei kuunnella ja päätökset joita laki velvoittaa en ole nähnyt![/QUOTE]

suostu siihen kuntoutukseen ja voit senkin aikana pyytää sosiaalivirkailijoilta kaikki teitä koskevat asiakirjat ja vaikka kun kuntoutus loppuu niin voit tehdä valituksen, jos papereissa on epäkohtia. nyt ihan todella kannattaa vain myöntyä, vaikka se suututtaakin. jos haraat vastaan, se tulkitaan sairauden oireeksi, hoitovastaisuudeksi ja asioiden salaamiseksi, oli se niin tai ei. minimoi ongelmat ja SUOSTU KUNTOUTUKSEEN!

Muutamat kuntoutukset nähneenä sanon, että ei siitä ainakaan haittaa ole. Itse en siis ole kuntoutuksessa ollut, mutta lähipiirissäni muutama. Kaikki ovat vastaan taistelleen ja loppujen lopuksi suostuneen menemään. Kaikkien asiat on parantunu huomattavasti kuntoutusjakson jälkeen ja osa tajusi jälkeen päin, että kaikki ei ollutkaan niin hyvin ennen kuntoutusta.

Sinuna ottaisin sen kuntoutuspaikan vastaan avosylin. Tässäkin maassa on paljon ihmisiä, jotka haluaisivat jonkinnäköstä apua/tukea, mutta eivät saa.

Voi vetää johtopäätöksen että perhe tarvitsee apua jos toistakin.

millä perusteella? esim. kirjoitetun kielen hahmotusongelma/lukihäiriö tai hoidettu päihdeongelma ei ole avuntarpeen syy. eikä myöskään huoltajan mahdollinen nuori ikä, omalaatuinen ilmaisutapa, asioiden ymmärtämiskyvyn lievä heikkous tai pelko lasten menettämisestä mahd. perusteettomasti, tai aiheettomalla psykiatrisella hoidolla uhkailun aiheuttama stressitila.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja se ex-käyttäjä;24377714:
tästä ei voi tehdä johtopäätöstä mihinkään. kyseessä voi yhtähyvin olla lukihäiriö/hahmotusongelma tms. tai vaikka vuosia sitten tapahtuneen huumeidenkäytön seuraus, joka ei poistu vaikka huumeidenkäyttö olisi loppunut.

ap, olenko oikeassa jos arvaan, että sinulla on ollut huumeidenkäyttöä joskus? ja tästä syystä sinua epäillään nyt huumeidenkäytöstä? onko h-käyttöä ollut milloin viimeksi ja minkä huumeen (opiaatit?)? täällä voit kertoa. minä en ainakaan tuomitse. mistä muuten tuli johtopäätös masennuksesta? minusta et kuulosta masentuneelta, mutta jonkinlaista esim. stressin seurauksena olevaa käytöksen hajanaisuutta sinulla vaikuttaisi olevan. oikeasti, suostu siihen kuntoutusjaksoon, näit syytä siihen tai et. vaikka vain todistaaksesi olevasi kunnossa, ja ettet käytä huumeita. se vain on niin, että kun joskus töppäilee, se saattaa aiheuttaa ongelmia tulevaisuudessa. siihen pitää vain sopeutua, ja paras keino siihen on todistaa olevasi ok, menemällä siihen kuntoutukseen (se voi myös olla avokuntoutusta). kyllä ne psykiatritkin huomaavat aika pian jos masennusta ei olekaan. kuka muuten teki ls-ilmoituksen, tiedätkö? jos se oli exäsi/lasten isä tm, käyttääkö hän edelleen? valitettavasti useat sos-työntekijät eivät usko että entinen huumeidenkäyttäjäkin voi parantaa tapansa pysyvästi. useat sortuvatkin uudelleen, mutteivät kaikki. silti, etukäteen tuomitseminen on yleistä.

tiedän jotka jää koukkuun esim. kipulääkkeisiin. Sain kipulääkettä joka oli kodeiini pohjasta mitä itse sanoin siitä: olin äreä ja mutta tunsin itseni humalaiseksi siksi kieltäydyin niistä. Se mitä voin ottaa ja mitä voin kontroilla on olut. En juo viinaa en voi kontroilla.

[QUOTE="huoh";24377854]millä perusteella? esim. kirjoitetun kielen hahmotusongelma/lukihäiriö tai hoidettu päihdeongelma ei ole avuntarpeen syy. eikä myöskään huoltajan mahdollinen nuori ikä, omalaatuinen ilmaisutapa, asioiden ymmärtämiskyvyn lievä heikkous tai pelko lasten menettämisestä mahd. perusteettomasti, tai aiheettomalla psykiatrisella hoidolla uhkailun aiheuttama stressitila.[/QUOTE]

No nämä mainitsemasi + selvästi harhainen olotila ("kiristystä, uhkailua, valheita..") on yhtäkuin epäpätevä vanhempi.

[QUOTE="vieras";24377863]tiedän jotka jää koukkuun esim. kipulääkkeisiin. Sain kipulääkettä joka oli kodeiini pohjasta mitä itse sanoin siitä: olin äreä ja mutta tunsin itseni humalaiseksi siksi kieltäydyin niistä. Se mitä voin ottaa ja mitä voin kontroilla on olut. En juo viinaa en voi kontroilla.[/QUOTE]

kuinka usein juot olutta? kuinka paljon kerralla? juotko lasten läsnäollessa? tuli mieleen myös, että oletko mahdollisesti ulkomaalaistaustainen? hyvä jos et käytä huumeita :) todista se sos.työntekijöille (vaikka se tuntuisi väärältä joutua näin tekemään)

minä kyllä ymmärrän sinua jollain tavalla. mua haukuttiin ties miksi narkkariksi,juopoksi,lastepieksäjäksi,mut mikään ei ollut totta! lasten isä,mun ex teki musta koko ajan ls-ilmoituksia ja jatkuu vielä tänäkin pvnä:( mut minäpä marssin poliisille ja tein rikosilmoituksen ja halusin että kaikki tutkitaan onko perää ja jos ei ole niin exää syytetään kunnianloukkauksesta ym... ja päätös syyttäjältä tuli pari viikkoa sitten että ei mitään perää ole missään.

No nämä mainitsemasi + selvästi harhainen olotila ("kiristystä, uhkailua, valheita..") on yhtäkuin epäpätevä vanhempi.

ap:n kirjotusten pohjalta ei voi vetää johtopäätöstä 'harhaisuudesta', jos ap olisi avoimen psykoottinen, hän ei kykenisi jäsentelemään asiaa lähelläkään noin kun tekee. ei ollenkaan. ja jos lievää psykoottista oireilua olisi, vainoharhaisuutta, joka mielestäni tässä yhteydessä ei sitä ole (sos.toimen vaatimusta kuntoutusjaksosta voi Tuntua kiristykseltä, varsinkin jos syytä sille ei ole) niin sen perusteella voisi vaatia esim. kartoituksen avuntarpeesta erikoislääkärillä. eikä suoraan vaatia 3kk hoitojaksoa (millä perusteella sos.alan ammattilainen määrää psyk.hoitoa?) Masennukseen, joka muuten ei sisällä harhaisuutta?

suostu siihen kuntoutukseen ja voit senkin aikana pyytää sosiaalivirkailijoilta kaikki teitä koskevat asiakirjat ja vaikka kun kuntoutus loppuu niin voit tehdä valituksen, jos papereissa on epäkohtia. nyt ihan todella kannattaa vain myöntyä, vaikka se suututtaakin. jos haraat vastaan, se tulkitaan sairauden oireeksi, hoitovastaisuudeksi ja asioiden salaamiseksi, oli se niin tai ei. minimoi ongelmat ja SUOSTU KUNTOUTUKSEEN!

menetän koulutus paikan(datanomi) jota oon aina halunnut. On minun jo aika hankkia oma toimeentulo eikä soskun elätti. 2 vuotta oon jo yrittänyt mutta en jaksanut nyt minulla on ne voimat millä aloittaa koulu ja viedä koulu loppuun ja saada toive ammatista koulutus. Oisin toivonut soskun tulevan vastaan mutta näin kävi että taistele viellä lapsista että voit pitää.

[QUOTE="vieras";24377965]menetän koulutus paikan(datanomi) jota oon aina halunnut. On minun jo aika hankkia oma toimeentulo eikä soskun elätti. 2 vuotta oon jo yrittänyt mutta en jaksanut nyt minulla on ne voimat millä aloittaa koulu ja viedä koulu loppuun ja saada toive ammatista koulutus. Oisin toivonut soskun tulevan vastaan mutta näin kävi että taistele viellä lapsista että voit pitää.[/QUOTE]

voit kysyä ammattikoulusta, voisitko siirtää aloitusta 3kk (tai vaikka tenttiä tämän jakson opetuksen/korvata seuraavan vuoden alussa) useat koulut suostuvat painavasta syystä (esim. sosiaalitoimen määräämä sairausloma on tällainen syy) lykkäämään opintojen aloittamista.

pelkäätkö että hoitojaksolla selviäisi sinulla olevan esim psyykkisiä ongelmia? alitajunnassaan jokainen voi aavistaa tällaisen, vaikka tietoisesti sitä ei huomaisi. jos näin on, eikö kuitenkin olisi parempi Hoitaa ongelma pois? se tulee eteen joka tapauksessa. ja Nyt on sinun tilaisuutesi muuttaa kaikki parempaan. ota hoitopaikka vastaan, kaikki menee hyvin. paranet ja saat lapset takaisin. suostu hoitoon, kaikki muu järjestyy.

[QUOTE="vieras";24377960]Mistä tämä huoli sun huumeidenkäytöstä sitten oli alunperin tullut, tai se ilmoitus? Jos sun mukaan on täysin perätön huoli.[/QUOTE]

No oikeuteen, eikös tuo selviä. Joku vaan ei tykkää minusta ja haluaa lapset pois. Hei ei kaikkia lastensuojelu ilmotuksia edes minulle ilmoittettu. Henkilö lähti ryyppäämään? Olen pyytänyt soskulta kaikki ilmoitukset ja päätökset.. Tarvitsen niitä jotta voin puolustaa itseän. jos et ymmärtänyt niin pysähdy pisteeseen.

[QUOTE="vieras";24378017]No oikeuteen, eikös tuo selviä. Joku vaan ei tykkää minusta ja haluaa lapset pois. Hei ei kaikkia lastensuojelu ilmotuksia edes minulle ilmoittettu. Henkilö lähti ryyppäämään? Olen pyytänyt soskulta kaikki ilmoitukset ja päätökset.. Tarvitsen niitä jotta voin puolustaa itseän. jos et ymmärtänyt niin pysähdy pisteeseen.[/QUOTE]

oletko lähtenyt juomaan baariin/kaverille ja jättänyt lapset kotiin yksin? oikeuteen voit viedä asian, mutta tee se sen jälkeen kun olet hoitojaksoon suostumalla todistanut kaiken olevan ok tai hoitanut mahdolliset ongelmat. tekisitkö näin?

[QUOTE="vieras";24378017]No oikeuteen, eikös tuo selviä. Joku vaan ei tykkää minusta ja haluaa lapset pois. Hei ei kaikkia lastensuojelu ilmotuksia edes minulle ilmoittettu. Henkilö lähti ryyppäämään? Olen pyytänyt soskulta kaikki ilmoitukset ja päätökset.. Tarvitsen niitä jotta voin puolustaa itseän. jos et ymmärtänyt niin pysähdy pisteeseen.[/QUOTE]

Kuka on joku? Ketä haluaa sinulta lapset pois? Sukulainen, naapuri, ystävä, ex-mies..?

Lastensuojeluilmoituksiako on tehty monta .. ? Ja kaikki perättömiä?

Ota apu vastaan ... olet varmasti hyvä äiti mutta tullaksesi vielä paremmaksi, ota se 3kk kuntoutus ja hoida sinä aikana kaikki ne asiat kuntoon, jotta voit lapsesi kanssa sitten jatkaa normaalia elämää.

Voihan olla mahdollista, että olet joutunut jonkun hullun silmätikuksi, mutta mistä alunperin nuo huumesyytökset on lähtöisin? Lasten etu menee kaiken tärkeimmäksi asiaksi, joten jos olet kykenevä vanhempi ei sulta lapsia viedä. Jos lasten parhaaksi on olla sinusta erossa, silloin voidaan viedä. Jos käytät huumeita ei lasten paikka ole luonasi.

[QUOTE="hei";24378046]oletko lähtenyt juomaan baariin/kaverille ja jättänyt lapset kotiin yksin? oikeuteen voit viedä asian, mutta tee se sen jälkeen kun olet hoitojaksoon suostumalla todistanut kaiken olevan ok tai hoitanut mahdolliset ongelmat. tekisitkö näin?[/QUOTE]

koskaan ilmotusta? No jotkut vaan niin kieroutuneita että ilmottelee ihan mitään syytä! Tai hakkaa.

[QUOTE="vieras";24378079]et voi tehdä johto päätöstä kun et tiedä koko tarinaa:)[/QUOTE]

en teekään, mutta vastaisitko tuohon juomiskysymykseen? joskus oma juominen tuntuu itsestä vähäiseltä/ei haitalliselta, mutta onkin jo muodostunut huomaamatta ongelmaksi. ja puolustukseksi ei käy mikään, mikään ei ole juomiseen perusteltu syy. ei mikään.

[QUOTE="vieras";24378114]koskaan ilmotusta? No jotkut vaan niin kieroutuneita että ilmottelee ihan mitään syytä! Tai hakkaa.[/QUOTE]

niin ovat, etkä sinä varmasti tekisi niin. mutta olisiko juomisessasi jonkun toisen silmin liiallisuutta? paljonko juot olutta?

Yhteistyössä