mitem usein käytte lasten kanssa ulkona syömässä?

  • Viestiketjun aloittaja ei hesee tai mäkkii
  • Ensimmäinen viesti
Moni sanoo, ettei ole varaa. Me käymme kai aika usein, mutta harvoin olemme itse maksajia. Nooooh, ehkä kuulun tietämättäni johonkin "mamma betalar" -sakkiin.

Meitä taitaa olla jo vähän liikaa, että mamma betalar, joten on jo vuosia siitä, kun meille kukaan on tarjonnut ravintolaillallista.

Tästä syystä siis ja meidän vähäisistä varoista johtuen, käymme joitain kertoja vuositasolla. Kesällä useammin, mutta talvella aniharvoin. Se kuitenkin huomattiin, että esim. meidän perheelle tuli halvemmaksi käydä kiinalaisen lounas-buffetissa syömässä kuin mäkkärissä.
 
"vieras"
Mulla menee samaan ruokala-kastiin Mäkit, Rossot ja Kotipizzat. Ravintola on sellainen vähän parempi paikka. Mitä eroa on esim. Rossolla ja Abc-huoltsikalla? Sisustus?
 
kooooh
[QUOTE="vieras";24366324]Mitä eroa on esim. Rossolla ja Abc-huoltsikalla? Sisustus?[/QUOTE]

Kyllä minusta Rossosta saa hyvää ruokaa. Toisin kuin huoltsikoiden "ravintoloista".
 
kooooh
[QUOTE="vieras";24366668]ABC:n ja Rosson safkat eroaa toisistaan vaan siten että ABC:n lista on karsitumpi. sama valmistustapa ja samat ruoat kummassakin on.[/QUOTE]

Aha. No mielipiteeni perustuu omiin kokemuksiini noiden paikkojen ruuasta, ABCllä sitkeää rötkyistä pihviä, Rossossa hyvää pihviä ja monta muuta hyvää vaihtoehtoa joita ei ole ABCllä. JOten omalla kohdallani noiden safkat eroaa sillä lailla että Rossossa on hyvää ruokaa ja ABCllä ei niin hyvää.
 
sujuu
Se kuitenkin huomattiin, että esim. meidän perheelle tuli halvemmaksi käydä kiinalaisen lounas-buffetissa syömässä kuin mäkkärissä.
No tätä mieltä minäkin olen, että mielummin lasten kanssa näihin etnopaikkoihin, joissa aikuisen lounaspöytä n. 9 euroa ja lapselta puolet tuosta. Santsata saa niin paljon kuin haluaa ja ruoka on hyvää ja täyttävää. Joissakin kahviloissa on panostettu keittolounaisiin ja salaattipöytiin, joten kahvilassakin haluan lapselle tarjota "oikeaa" ruokaa mielummin kuin pasteijaa ja pullaa.
Me käydään ravintolassa lapsen kanssa 2-3 kertaa kuussa. Nyt lomaillessa ollaan käyty useammin.
 
yyhoo
Kerran viikossa ainakin, joskus useammin. Minulla on leikki-ikäinen ja vauva, joten tilaan vain yhden annoksen itselleni ja lapsi syö siitä osan. Oma äitini ei pitänyt ruoan laitosta, joten kävimme monta kertaa viikossa ulkona syömässä kun olin lapsi.
 
halipupu harmaana
Liian harvoin. Nyt lomalla ollaan käyty useamman kerran, mutta talvella aikas harvoin. Keväällä käytiin kun keksin, että nytpä mennään kerrankin ravintolaan syömään. Toivottavasti jatkossa tulee käytyä useammin kun lapset kasvaa ja jaksaa istua pöydässä paremmin ja syödäkin ravintola-annoksia.
 
[QUOTE="Lis";24367940]Et ole esim. ikina kaynnyt lomamatkalla? Tyopaikan kanssa syomassa? Kavereiden kanssa syomassa?

Siis kerro miten tuo on mahdollista?[/QUOTE]

Jaah..se vain on. En mä siihen mitään syytä osaa sanoa =)
 
Buffa ja raxi ei kyllä ole mitään ravintoloita eikä niissä käydä muutenkaan, kuten ei Hesellä eikä Mäkkärissäkään. Ravintolassa käydään muutenkin tosi harvoin ja silloin kun sinne päästään, mennään kyllä miehen kanssa ihan vaan kahdestaan. Tylyä mutta näin se menee.
 
[QUOTE="Lis";24367969]Olet kylla todellinen harvinaisuus :). Mutta siis et ole ikina kaynnyt lomamatkalla?[/QUOTE]

Norja on kaukaisin paikka missä käynyt, eli en oo ees lentokoneessa koskaan istunut :xmas:
 
"vieras"
[QUOTE="Lis";24368002]Eli viela isompi harvinaisuus :), mutta en siltikaan ymmarra kuinka voit kayda Norjassa asti etka mene edes ravintolaan syomaan. Ehkapa tama sailyy mysteerina ;).[/QUOTE]

Karavaanari ;) omat eväät ja oma keittiö mukana
 

Yhteistyössä