Mikä hätä jo ostaa TALVIhaalareita ja muita varusteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä kyllä loppui kesken viime vuonna ja meillä jäi saamatta keskimmäiselle sopivat varusteet, onneksi löysin vielä jostain pienestä nettikaupasta.. Tänä vuonna ostan kyllä ajoissa.

ei mulla kyllä mikään hätä ole, musta on vaan kiva alkaa jo miettimään niitä kun tällein kelit viilenee ja tulee syksy sekä talvi mieleen. inhimillistä?
saa kai niistä jo ottaa selville, kysellä, pohtia ja miettiä, ilman et helevetti mulla on minkäänlaista HÄTÄÄ.
jos sinä et päätäs niillä vaivaa ni elä vaivaa sitten ollenkaan eläkä mieti tätäkään miksi muita kiinnostaa !

Mäen viitsi vielä ostaa, koska voihan olla, että nuo lapset saavat tässä vielä jonkin kasvuspurtin. sitten harmittaa kun aikaisin keväällä alkaakin olla puntit ja hihat liian lyhyet, eikä oikein uuttakaan siinä vaiheessa raaskisi enää ostaa.

[QUOTE="...";24357650]nimenomaan.
yhdessä ketjussa oli että "sitten ostan sellasen jos koko täsmää halpahallissa eteen tullessa" musta on erittäin ok. että jotkut ajattelee noin.
mutta minä en ajattele noin :D mä haluan etukäteen miettiä. minä olen minä.[/QUOTE]

Ja joidenkin mielestä on turhaa ajanhukkaa miettiä minkäväriset,malliset tai laatuiset yms. talvivarusteet lapselle hankkii, sehän menee vaan yhen talven ja viime vuonnaki ihan hyvin pärjättii serkunkumminkaiman haalarilla.
Mulle on ihan sama jos jotai ei kiinnosta mutta ei tartte muita parjata jos haalarit tai yleesäki lastenvaatteet kiinnostaa..

Minä ainakin olen sen verran tarkka vaatteista, että haluan ostaa mieluisen. Ja tykkään muutenkin ennakoida menojani ym. Eipä tarvi sitten talvella palstalla valittaa, että lapsella on liian pieni haalari, ulkona kylmää ja lapsilisät tulee vasta parin viikon päästä.

[QUOTE="vieras";24357694]en mä tajuu kanssa, taitaa olla tekemisen puutetta jos tommosia on aikaa miettiä.[/QUOTE]

mä ainaki voin miettii samalla ku esim. täytän tiskikonetta tai siivoon vessaa tai yleensäkki kotitöiden lomassa :D
Ei se aika siinä hukkaan mee vaikka päässä surraaki.

Täällä on mietitty jo viime keväänä nyt tulevan talven haalareita. Silloin löysin kirppikseltä sopivan ticketin puvun edullisesti, joten ostin sen. Nyt odotan huutiksesta huutamaani molo kidsin haalaria saapuvaksi. Miksi näin aikaisin? No siksi, että varmasti saan sen mieleisen pojalle, eikä tarvitse sitten kylmien ilmojen tullessa olla hätää kärsimässä, kun sitä ei juuri silloin löydy.
Uutena en kyseisiä merkkejä osta, koska maksavat maltaita ja käytettynä ovat todella hyvässä kunnossa.

Ensinnäkin jos haluaa jonkun tietyn haalarin niin suosituimmat merkit ja mallit kyllä myydään loppu lähes heti kun tulevat kauppoihin. Mulla tuo ei kyllä ole ongelma koska ostan jo keväällä alennuksista seuraavan koon haalarit varastoon ;) Toisekseen mua inhottaa sitten viimeisessä hädässä lähteä etsimään talvivaatteita siinä vaiheessa kun "huomiseksi onkin luvattu pakkasta ja meillä on vaan vk-haalarit". Niitäkin valittajia kun täällä joka vuosi pyörii.

No mutku meidän jessicajulialle on oltava juuri se uusin ja kallein malli... ;) Eli jos hakee jotain tiettyä merkkiä / mallia ja kokoa, niin pakko olla ajoissa liikkeellä ( eli jo heinä - elokuussa, kun ekat ilmestyy myyntiin ), jos sellasen haluaa saada. Ne ostaa jolla on varaa... Mulla taas ei ole varaa maksaa ilmaa jostain tietystä statusmerkistä, vaan meillä kyllä menee ihan viimevuoden alesta ostetut reimat tai lassiet niin kauan, kun lapsi ei ymmärrä muotikuosien päälle tai vaatia muuten parempia. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24357773:
mua ihmnetyttää se, ettei täällä ainakaan ole vielä edes tulleet talvihaalarit kauppoihin ja viime vuotiset, jota on jäänyt on varastoissa, että mistä palstalaiset ne ostaa näin keskellä kesää

Nettikaupoistahan ne ostetaankin

Jaa-a, toiset kai tykkää alkaa aikasin miettii ja hankkii niitä, ehkä jostain saa niitä vielä edullisestikkin..Mikäs siinä, alkaahan toiset hömpöttää joulustakin jo kesällä.. :D

Ite en vielä viitti mitään ostaa, syksyllä sitten kun näkee et minkä kokonen tuo sälli oikeasti on.

Asiaa sivuten, yritin löytää netistä talven malleja mutta esim. rasavilin, remun ja reiman sivuilla oli vielä kesän mallit. Luulisi, että on jo tiedossa mitä talveksi myyvät.

[QUOTE="heh";24357750]Toisekseen mua inhottaa sitten viimeisessä hädässä lähteä etsimään talvivaatteita siinä vaiheessa kun "huomiseksi onkin luvattu pakkasta ja meillä on vaan vk-haalarit". Niitäkin valittajia kun täällä joka vuosi pyörii.[/QUOTE]

Tuota minä en ymmärrä. Ei se ihan heti laske sinne -20 asteeseen, vaan kyllä sillä välikausihaalarilla voi mennä ne pikkupakkasetkin, kunhan alle laittaa fleecet, villat tai muuta vastaavat.

Joinain talvina ei toppaa ole tarvittu ollenkaan.

Tuota minä en ymmärrä. Ei se ihan heti laske sinne -20 asteeseen, vaan kyllä sillä välikausihaalarilla voi mennä ne pikkupakkasetkin, kunhan alle laittaa fleecet, villat tai muuta vastaavat.

Joinain talvina ei toppaa ole tarvittu ollenkaan.

Kaikki eivät ole yhtä kylmäverisiä kuin sinä tai sinun lapsesi... Olen ollut pakkasessa syyskuun alkupuolella Lapissa ja sanon suoraan että kaipasin villan ja välikauden lisäksi päälleni jotain paksumpaa.

Mutta minäkin ostin ne vaatteet jo viime tammikuussa. Olen siis aivan toivoton hätähousu... Eiväthän ne kaikki lopu kesken, mutta suosikit myydään kyllä nopeasti pois. Kaksi vuotta odottelin yhtä mallia (sateenkaari) aleen ja sitten ymmärsin, että kannattaa ostaa se jo syksyllä pois. Toki eihän nyt ole kaikki mallit tulleet, mutta miksi vaatteiden osto aiheuttaa näin paljon halveksuntaa? Miksi on hienoa mennä kauppaan ja ostaa vain se, mikä ekana käteen osuu? Ostatteko te itsellennekin kaikki vaatteet niin?

No mutku meidän jessicajulialle on oltava juuri se uusin ja kallein malli... ;) Eli jos hakee jotain tiettyä merkkiä / mallia ja kokoa, niin pakko olla ajoissa liikkeellä ( eli jo heinä - elokuussa, kun ekat ilmestyy myyntiin ), jos sellasen haluaa saada. Ne ostaa jolla on varaa... Mulla taas ei ole varaa maksaa ilmaa jostain tietystä statusmerkistä, vaan meillä kyllä menee ihan viimevuoden alesta ostetut reimat tai lassiet niin kauan, kun lapsi ei ymmärrä muotikuosien päälle tai vaatia muuten parempia. ;)

Miksi suhtaudut pilkallisesti heihin, jotka haluavat ostaa lapselle sen uutta ja laadukasta? Onko toisten haalarivalinta sinun lapsiltasi pois? Ja puhut vielä jostain statusmerkeistä?!?! En oikeasti voi tajuta, että jonkun mielestä 170 euron haalari kertoo statuksesta:D ?

Mitä, jos ne uuden ja laadukkaankaan ostajat alkaisivat naureskella sinulle, ja vaatevalinnoillesi? Ja valintaperusteillesi? Miltä tuntuisi? Olisiko aika todella asiatonta ja urpoa? Mieti vähän, mitä näppäimistöltäsi päästelet.

Itse löysin heinäkuussa Lassien toppapuvun 40 eurolla. Että statustahan tässä nostatankin ja näytän kaikille kuinka "rikas" olen jne.
Kamalaa kun piti jo heinäkuussa tuo puku ostaa, taidan olla liian innokas eikä minulla ole elämää.

Jotkut ne miettii mitä haluaa ja tekee sitten edullisiakin löytöjä jo kesäkuukausina. Torvet maksavat paskoistakin halpahallihaalareista talvisaikaan satkun kun ei ole enää muuta saatavilla.

No minunkin tuli mieleeni, että varmaan pitäisi jotain etsiä, kun vielä ehtii, (jos löytyy) kun tässä alkaa eskari/hoito/opiskelu/työrumba painamaan päälle. Siinä vaiheessa ei kyllä paljon jää aikaa shoppailuun.

Yhteistyössä