Uskon Jumalaan. Juuri siihen, mikä Raamatussa esitellään. Kysyttävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uskis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="uskis";24348202]Joillekin se on humaus, joillekin ei tapahdu mitään kamalan täräyttävää. Mutta kun sä pyydät Jeesusta elämääsi, sä saat rauhan ja Pyhä Henki tulee sisimpääsi. Jeesus tulee sun sisimpään ja saat rikkomattoman yhteyden maailmankaikkeuden Luojaan. Jumala johdattaa jokaista yksilöllisesti. Mutta uskoon tultuamme meistä tulee Jeesuksen opetuslapsia ja Jumalalla on jokaiselle aivan oma räätälöity tehtävä ja elämä. Jumala on luvannut johdattaa niitä, jotka rukoillen kulkevat. Kannattaa anatuta Jumalalle, mutta niinkuin sanoin, hintana on koko elämä. Oletko valmis ;)?[/QUOTE]
Öh, tuosta opetuslapseksi tulemisesta.. Onko silloin ihan pakko alkaa vihata isäänsä, äitiään, vaimoaan, lapsiaan, veljiään, siskojaan ja koko elämäänsä, kuten Jeesus käski?

Luke 14:26 ESV - "If anyone comes to me and does not - Bible Gateway

[QUOTE="uskis";24348202]Joillekin se on humaus, joillekin ei tapahdu mitään kamalan täräyttävää. Mutta kun sä pyydät Jeesusta elämääsi, sä saat rauhan ja Pyhä Henki tulee sisimpääsi. Jeesus tulee sun sisimpään ja saat rikkomattoman yhteyden maailmankaikkeuden Luojaan. Jumala johdattaa jokaista yksilöllisesti. Mutta uskoon tultuamme meistä tulee Jeesuksen opetuslapsia ja Jumalalla on jokaiselle aivan oma räätälöity tehtävä ja elämä. Jumala on luvannut johdattaa niitä, jotka rukoillen kulkevat. Kannattaa anatuta Jumalalle, mutta niinkuin sanoin, hintana on koko elämä. Oletko valmis ;)?[/QUOTE]

kyllä mä olen rukoillut ja seurustellut Jeesuksen kanssa aikani, mutta en mitään takkaaa ole kyllä saanut selästä irti. voisin tieysti "kokeilla" jutskata tässä kohtapuoliin ihan kaksistaan hänen kanssaan. poistun nyt Jeesuksen seuraan, jos siitä nyt mitään tulee ;)

kyllä mä olen rukoillut ja seurustellut Jeesuksen kanssa aikani, mutta en mitään takkaaa ole kyllä saanut selästä irti. voisin tieysti "kokeilla" jutskata tässä kohtapuoliin ihan kaksistaan hänen kanssaan. poistun nyt Jeesuksen seuraan, jos siitä nyt mitään tulee ;)

Ok, hyvää yötä. Mä teen samoin. Mä muistan sua rukouksissa. Siunausta ja jutskataan joskus myöhemmin, jos samaan aikaan paikalle satutaan.

Öh, tuosta opetuslapseksi tulemisesta.. Onko silloin ihan pakko alkaa vihata isäänsä, äitiään, vaimoaan, lapsiaan, veljiään, siskojaan ja koko elämäänsä, kuten Jeesus käski?

Luke 14:26 ESV - "If anyone comes to me and does not - Bible Gateway
Se on yksi Jeesuksen vertauksista. Lue koko Luuk14 -luku, ehkä ymmärrät.

Minä ymmärtäisin, että tässä ei ole kyse Jeesuksen seuraamisesta maanpäällisen elämän aikana, vaan viimeisellä tuomiolla on oltava valmis luopumaan niistä maallisista tärkeistä asioista.

Se on yksi Jeesuksen vertauksista. Lue koko Luuk14 -luku, ehkä ymmärrät.

Minä ymmärtäisin, että tässä ei ole kyse Jeesuksen seuraamisesta maanpäällisen elämän aikana, vaan viimeisellä tuomiolla on oltava valmis luopumaan niistä maallisista tärkeistä asioista.
Mistä päätellen se on vertaus? Aletaan taas lähestyä sitä "rusinat pullasta" -raamatuntulkintaa. Onhan se ikävää, että valehtelette Jeesuksen olevan rakkauden lähettiläs, vaikka Raamatun mukaan se saarnasi vihaa lähimmäisiä kohtaan.

Mistä päätellen se on vertaus? Aletaan taas lähestyä sitä "rusinat pullasta" -raamatuntulkintaa. Onhan se ikävää, että valehtelette Jeesuksen olevan rakkauden lähettiläs, vaikka Raamatun mukaan se saarnasi vihaa lähimmäisiä kohtaan.
Minä luin sen omasta Raamatustani, ja ymmärsin sen ihan itse, että se on vertaus. Luitko koko luvun? Sehän on ihan vastaavankaltainen kertomus kuin Jeesuksen vertaus kahdesta miehestä, joista toinen rakensi talonsa kalliolle, toinen hiekalle.

Jos et halua ymmärtää Jeesuksen sanomaa, et uskontoja etkä uskovaisia, onko sinun pakko tulla kaikkiin ketjuihin kylvämään riitaa? Mieti omaa toimintaasi, ennenkuin ryhdyt arvostelemaan Jeesuksen opetuksia.

[QUOTE="uskis";24348176]Vielä tuosta viimeisestä hengenvedosta. On kuitenkin eri asia olla itse kuolemassa kuin nähdä läheisen kuolevan.[/QUOTE]

Mutta mutta. Jokainen hengenvetoni voi olla juuri se viimeinen. Monesti ihminen ei edes tajua että on kuolemassa kun se tapahtuu. Moni ei ymmärrä kuoleman jatkuvaa läsnäoloa ellei ole kokenut sitä kun oikeasti rakas ihminen kuolee. Eikä edes silti.

Minä luin sen omasta Raamatustani, ja ymmärsin sen ihan itse, että se on vertaus. Luitko koko luvun? Sehän on ihan vastaavankaltainen kertomus kuin Jeesuksen vertaus kahdesta miehestä, joista toinen rakensi talonsa kalliolle, toinen hiekalle.

Jos et halua ymmärtää Jeesuksen sanomaa, et uskontoja etkä uskovaisia, onko sinun pakko tulla kaikkiin ketjuihin kylvämään riitaa? Mieti omaa toimintaasi, ennenkuin ryhdyt arvostelemaan Jeesuksen opetuksia.
Suora komento vihata perhettään on sama asia kuin tarina kahdesta miehestä rakennustöissä? Selvä, niinpä tietenkin. Ihanasti saat vertauksilla selittämällä Jeesuksen läpimädän viestin kuulostamaan jotenkin hienolta. Sinun lukemanasi Mein Kampf olisi todennäköisesti tosi kaunis teos, kunhan muistat todeta välillä kovaan ääneen "tämäkin on vertaus". Ei nyt edes mennä siihen umpikieroutuneeseen "tee muille, mitä itsellesi haluaisit tehtävän" -viestiin. Sadomasokistit kuulemma ovat taputtaneet käsiään jo vuosia sen tarjoamille mahdollisuuksille.

Ja mitä raamatuntulkintaan tulee, minun tulkintani on yhtä hyvä kuin sinunkin, koska raamattuun ei ole mitään absoluuttista tulkinta-avainta. Joten: Kun sinä et näköjään halua ymmärtää Jeesuksen julistamaa vihan sanomaa, onko sinun pakko väittää vastaan?

Viimeksi muokattu:
Suora komento vihata perhettään on sama asia kuin tarina kahdesta miehestä rakennustöissä? Selvä, niinpä tietenkin. Ihanasti saat vertauksilla selittämällä Jeesuksen läpimädän viestin kuulostamaan jotenkin hienolta. Sinun lukemanasi Mein Kampf olisi todennäköisesti tosi kaunis teos, kunhan muistat todeta välillä kovaan ääneen "tämäkin on vertaus".

Ja mitä raamatuntulkintaan tulee, minun tulkintani on yhtä hyvä kuin sinunkin, koska raamattuun ei ole mitään absoluuttista tulkinta-avainta. Joten: Kun sinä et näköjään halua ymmärtää Jeesuksen julistamaa vihan sanomaa, onko sinun pakko väittää vastaan?
Jos sinä haluat vain lukea yhden jakeen ja ymmärtää vain sen, ihan vapaasti.

Ehkä sinun kuitenkin kannattaisi oikeasti lukea Raamattua, et antaisi itsestäsi niin tyhmää kuvaa kuin nyt. Mutta ehkä lukutaitosi ei riitä enempään.

Suvaitsematon olet, se on tullut selväksi. Ja sekin, että sinun ainakin on pakko väittää vastaan.

Jos sinä haluat vain lukea yhden jakeen ja ymmärtää vain sen, ihan vapaasti.

Ehkä sinun kuitenkin kannattaisi oikeasti lukea Raamattua, et antaisi itsestäsi niin tyhmää kuvaa kuin nyt. Mutta ehkä lukutaitosi ei riitä enempään.

Suvaitsematon olet, se on tullut selväksi. Ja sekin, että sinun ainakin on pakko väittää vastaan.
Siinähän on umpityperä oletus täysin vailla totuuspohjaa. Siis tuo, että olisin lukenut vain sen yhden jakeen. Sinä vain tulkitset Raamattua väärin.

Paras esitys kristinuskon puolesta mitä olen ikinä kuullut:

http://www.porvoonhelluntaisrk.fi/33

Kuuntele Raamis 1 ja 2. Vie vähän aikaa, mutta on sen arvoista jos aihe OIKEASTI kiinnostaa.

moikka!
todella hyvä lämpöaalto ihan oikeasti nousi viime yönä hiljalleen ja hyvä olo on jatkunut siitä lähtien. kiitos sulle uskis tästä ketjun aloituksesta :)

moikka!
todella hyvä lämpöaalto ihan oikeasti nousi viime yönä hiljalleen ja hyvä olo on jatkunut siitä lähtien. kiitos sulle uskis tästä ketjun aloituksesta :)

Hö, vielä pitää kommentoida, että siis sä olethan sä jo uskossa, jos annoit Jumalalle kaiken hallintavallan elämässäsi ja otit Jeesuksen vastaan :). Jumala varmasti sinua johdattaa eteenpäin askel kerrallaan!

[QUOTE="uskis";24347652]No mä kyllä uskon Raamattuun Jumalan Sanana. Raamattua tulisi tutkia aivan siitä alkukielestä, niin käännösvirheet eivät häiritse lukemista :). Jos en usko Raamatun Sanaan Jumalan Sanana, silloin mun pitäisi alkaa omilla ajatuksillani karsimaan, mitä uskon ja mitä en. Millaiseen Jumalaan sä uskot, jos et Raamatun?[/QUOTE]

Kun nyt uskot siihen kirjaan tavusta tavuun, niin mitä mieltä olet siitä, että Jumala antoi Jaakobille mm. orjattaria pantavaksi, kun piti odotella sen Raakelin saamista? Hyväksyt siis naisen ottamisen orjaksi, jos Jumala niin sanoo. Mielenkiintoista indeed.

"14 Kerran vehnänleikkuun aikaan Ruuben lähti ulos kävelemään. Hän löysi vainiolta lemmenmarjoja* ja vei ne äidilleen Lealle. Silloin Raakel sanoi Lealle: "Anna minullekin poikasi tuomia lemmenmarjoja." 15 Mutta Lea vastasi hänelle: "Eikö riitä, että sinä olet jo vienyt minulta mieheni, kun nyt vielä tahdot poikani lemmenmarjat?" Raakel sanoi: "Olkoon menneeksi, Jaakob saa ensi yönä maata sinun kanssasi, kunhan minä saan poikasi lemmenmarjat." 16 Ja kun Jaakob illalla palasi laitumelta, Lea meni häntä vastaan ja sanoi: "Sinun on nyt maattava minun kanssani, sillä minä olen ostanut sinut itselleni poikani löytämillä lemmenmarjoilla." Jaakob makasi sinä yönä hänen kanssaan. 17 Jumala kuuli Lean rukoukset, ja Lea synnytti Jaakobille viidennen pojan. 18 Lea sanoi: "Jumala on korvannut minulle sen, että annoin orjattareni miehelleni." Ja hän antoi pojalle nimeksi Isaskar*. 19 Sitten Lea tuli taas raskaaksi ja synnytti Jaakobille kuudennen pojan. 20 Lea sanoi: "Jumala on antanut minulle hyvän lahjan. Nyt mieheni vihdoinkin pysyy minun luonani, sillä olen synnyttänyt hänelle kuusi poikaa." Ja hän antoi pojalle nimeksi Sebulon*. 21 Sen jälkeen Lea synnytti vielä tyttären ja antoi hänelle nimeksi Dina.

22 Mutta Jumala muisti myös Raakelia ja kuuli hänen rukouksensa. Hän antoi Raakelin tulla hedelmälliseksi, 23 ja Raakel tuli raskaaksi ja synnytti pojan. Hän sanoi: "Jumala on ottanut pois minun häpeäni." 24 Hän antoi pojalle nimeksi Joosef ja sanoi: "Antakoon Herra minulle vielä toisen pojan."*

Olet aivan oikeassa. Ei kukaan täysijärkinen ihminen usko Raamattuun, jos on johonkin uskoaksensa, vaan Jumalaan :). Raamatusta ihmiset ovat tehneet kultaisen vasikan.

Yhteistyössä