Uskon Jumalaan. Juuri siihen, mikä Raamatussa esitellään. Kysyttävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uskis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten IHMINEN voi 'jumalan sanasta' valita ne kohdat joihin uskoo ja joita noudattaa, ja ne joita ei noudata? Millä perusteella valitset tekstit jotka ovat totta ja mitkä eivät? Eikö tämä ole jotenkin väärin, sillä sehän ON jumalan sana ja laki?

[QUOTE="hmmh";24347616]Miten IHMINEN voi 'jumalan sanasta' valita ne kohdat joihin uskoo ja joita noudattaa, ja ne joita ei noudata? Millä perusteella valitset tekstit jotka ovat totta ja mitkä eivät? Eikö tämä ole jotenkin väärin, sillä sehän ON jumalan sana ja laki?[/QUOTE]
Juurihan aloittaja sanoi uskovansa siihen Jumalaan, joka Raamatussa esitellään. Eli siihen lapsentappajahirviöön, joka voitti murhatilastoissa Saatanan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="jenny";24347599]Uskotko myös luomiskertomukseen sanasta sanaan? Ja muihin Raamatun oppeihin. Minä uskon Jumalaan, mutta en Raamatun tekstiin kirjaimellisesti.[/QUOTE]

No mä kyllä uskon Raamattuun Jumalan Sanana. Raamattua tulisi tutkia aivan siitä alkukielestä, niin käännösvirheet eivät häiritse lukemista :). Jos en usko Raamatun Sanaan Jumalan Sanana, silloin mun pitäisi alkaa omilla ajatuksillani karsimaan, mitä uskon ja mitä en. Millaiseen Jumalaan sä uskot, jos et Raamatun?

Miten suhtaudut siihen, että maailmassa on niin paljon uskontoja ja niissä vielä eri haaroja. Mitä ajattelet esim. koraanista? Miten voit olla ihan varma, että juuri sinun uskontosi on se oikea?

[QUOTE="hmmh";24347616]Miten IHMINEN voi 'jumalan sanasta' valita ne kohdat joihin uskoo ja joita noudattaa, ja ne joita ei noudata? Millä perusteella valitset tekstit jotka ovat totta ja mitkä eivät? Eikö tämä ole jotenkin väärin, sillä sehän ON jumalan sana ja laki?[/QUOTE]

Olenko sanonut, että valkkaisin tuota Kirjaa? Mulle Raamattu on Jumalan Sanaa ja totta ;).

[QUOTE="vieras";24347646]Oliko sinulla vaikea lapsuus?
Toinen vanhempi kuollut, alkoholisti vanhempana tai jotain vähän arkisempaakin.[/QUOTE]

Ei ollut. Kumpikaan ei alkoholisti ja vieläpä elossa ovat ja hyvässä kunnossa. Ns. normivanhemmat.

[QUOTE="uskis";24347658]Olenko sanonut, että valkkaisin tuota Kirjaa? Mulle Raamattu on Jumalan Sanaa ja totta ;).[/QUOTE]

Niin, mutta mutta. Raamatussakin on monia käskyjä joita et varmaakaan noudata, kuten uhraaminen ym. Ja kohtia joissa käsketään samasta asiasta eri tavoin. Hyväksytkö homot, avioeron, esiaviollisen seksin? Peitätkö pääsi aina kun käyt kirkossa?

[QUOTE="vieras";24347626]Uskotko myös maahisiin, hammaskeijuun, joulupukkiin ym. satuolentoihin?[/QUOTE]

En usko, mutta tiedän kyllä että on olemassa muitakin olentoja, kuin Jumalan enkelit. Miten sä muuten selität maailman synnyn, elämän jne?

[QUOTE="uskis";24347652]No mä kyllä uskon Raamattuun Jumalan Sanana. Raamattua tulisi tutkia aivan siitä alkukielestä, niin käännösvirheet eivät häiritse lukemista :). Jos en usko Raamatun Sanaan Jumalan Sanana, silloin mun pitäisi alkaa omilla ajatuksillani karsimaan, mitä uskon ja mitä en. Millaiseen Jumalaan sä uskot, jos et Raamatun?[/QUOTE]

En tiedä. Usko ei ole päällimmäisina ajatuksina mielessäni. Tiedän vain sen, että jossakin on lempeä ja anteeksiantavainen Jumala. Kadun aidosti syntejäni ja yritän olla tekemättä syntiä. Raamattu on osiltaan isossa ristiriidassa opiskelemieni luonnontieteiden kanssa. Raamattu on ihmisen kirjoittamaa Jumalan sanaa, osa kirjoitettu hyvin myöhään sen jälkeen kun sana on alunperin saatu. Jutut ovat muuttuneet ja sen aikaisten ihmisten mailmankatsomus on varmasti vaikuttanut teksteihin. Uskon enemmänkin Raamatun henkiseen antiin, Jumalan antamiin arvoihin joita meidän tulisi noudattaa.
Sekavasti selitetty, mutta en ole itsekään mitenkään kristaalinkirkkaana uskossa.

Miten suhtaudut siihen, että maailmassa on niin paljon uskontoja ja niissä vielä eri haaroja. Mitä ajattelet esim. koraanista? Miten voit olla ihan varma, että juuri sinun uskontosi on se oikea?

Mä en oikeastaan kannata mitään uskontoja. Ja tuohan on aivan fakta, että on erilaisia uskontoja. Joillekin raha on esim tullut uskonnon korvikkeeksi. Mä uskon elävään Jumalaan, joka ilmaisee itsensä Raamatussa. Ihmisillä on tarve kokea, että on heitä suurempi voima ja siksi on tullut monenlaisia oppirakennelmia "Jumalasta". Ihmisen kuitenkin tarvitsee vain nöyrtyä ja pyytää, että Jumala ilmaisisi oman tahtonsa oman elämämme suhteen, millainen ja kuka Hän on. Itse asiassa nykyään nimenomaan muslimeista tulee Jeesuksen seuraajia. Yliluonnollisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja missä;24347669:
Missä iässä tulit uskoon? Olivatko vanhempasi ja muu sukusi uskossa?

22v. Ei olleet ja eivät ole vieläkään, mutta uskon, että tulevat vielä uskoon. Rukouksissa ovat. Suvussakaan ei ole uskovia.

[QUOTE="vieras";24347676]Kerrotko kaikille avoimesti uskostasi esim. töissä?[/QUOTE]

Joo, olen kertonut. Joskus koko porukalle kahvihuoneessakin :D. Tosin nuo tilanteet ei ole mitenkään itse järjestettävissä, vaan koen että Jumala johdattaa tässäkin asiassa ja antaa oikeat sanat oikeassa paikassa.

Yhteistyössä