Siis kaveri ei pese vauvan pyllyä :O

• Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti
huoli
Aina vaipan vaihdon yhteydessä vaan kosteuspyyhkeillä. Vauva on nyt 2 viikon ikäinen ja käynyt kerran kylvyssä..

Miten mä sanoisin sille nätisti et vauvaa pitää myös pestä :/

Ja tämä on hänen toinen lapsi..

Olin niillä kylässä ja halusin auttaa hoidossa syötin vauvan ja vaihdoin vaipan. Kysyin missä vauvan pylly pyyhe ni se sano et ei me pestä sen pyllyä ollaan noilla kosteuspyyhkeillä otettu..

meillä vauva kakkaa niin useasti päivässä, että varsinkin alussa oli pakko pyyhkiä välillä vain peppupyyhkeillä kun vesi teki pepusta jo ihan punaisen. Päivittäin kyllä pyllyn pesen, mutta kyllä edelleen pyyhkäisen usein pyyhkeillä.

Minusta aika loukkaavaa puuttua tuolla tavalla, koska ei vahingoita lasta millään tavalla!

"vieras"
No itse pesisin jos peppu ei ärry, mutta jos haluaa ottaa kosteuspyyhkeillä niin mikä vika siinä on? Niillä tulee varmasti myös ihan puhdasta kun huolellisesti pyyhkii.

"kolmen äiti"
Minä oon menny kaikkien kolmen vauvan kanssa niin, että vaipanvaihdossa putsaan noilla kosteuspyyhkeillä ja kerran päivässä on sitten käyty kylvyssä tai pesty hanuri muuten tollasella vauvaöljypesuaineella. Ei oo mitään ongelmia kyllä ollut kellään ihojen tai hygienian kanssa..

ei me 2vkn ikästä kylvetetty kun kerran viikossa, pylly pestiin kyllä jos oli kakkaa (poika kakkas n. kerranj viikossa alkuaikoina) mut muuten mentiin puhdistuspyyhkeillä. mutta kyl munmielestä kakkapylly pitäs vedellä pestä jos siihen on mahollisuus,.

Ei tossa ole mun mielestä mitään kummallista. Meidän vauvat ainakin kakki sitä tahtia että peppu siinä olisi kärsinyt jos olisi jatkuvasti veden alla viruttanut.

Ja meidän toinen lapsi tais olla käynyt kylvyssä 6 viikkoisena tasan kaksi kertaa. Pyyhkäykset, pikkuvirutukset ja öljyilyt riittivät hyvin.

[QUOTE="vieras";24344367]Kosteuspyyhkeillä on jopa helpompaa kun näet koko ajan mistä pyyhit ja mitä, hanan alla se on välillä vähän hakuammuntaa... etenkin jos on ahtaat pesutilat.[/QUOTE]

Samaa meinasin sanoa.

ei mulla aiheesta muuta, mutta meidän kuopus on 1v ja käy kylvyssä kerran viikossa. Pitäiskö tuon ikäisen sitte käydä useamminkin kylvyssä? Pyllyä kyllä pesen aina kakkavaipan vaihdon yhteydessä.

USAssa muuten useimmat eivät pese vauvan pyllyä vaan käyttävät juuri niitä kosteuspyyhkeitä. ihan terveitä ne lapset sielläkin silti on.

"nora"
mä joudun pakosta käyttämään lapsella kosteuspyyhkeitä vaipanvaihdossa.Ihan puhdasta on tullut ja iho on kestänyt hyvin.Kerran viikossa kylpy.Neuvolassa olen saanut kehuja lapsen siististä ihosta.

"aapee"
NII mutkun sitä lasta ei pestä !! sen kaula haisee kun siellä on maitoa ja vaatteista tarttunutta nukkaa, pitäähän taive pesut tehdä vaikka ei peppua aina pesekään.

Yhteistyössä