Siis kaveri ei pese vauvan pyllyä :O

• Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä suurimalla osaa tuttavaperheistä on päivittäisessä käytössä ihan kosteuspyyhkeet ja kylvyssä käytetään vaan noin kerran ehkä kaksi viikossa. Siskon muksuilta ainakin kaulapoimut yms. lääppäistiin välillä kosteuspyyhkeellä tai kostealla harsolla jos jotain mähmää kerty.
Ei oo tarvinnut jatkuvasti siskon muksujenkan ihoa rasvailla ja ilman vaippaihottumia he on pärjänneet. Itsellä atooppinen iho, ja pelkkä ajatuskin joka päivä vedellä lotraamisesta kuivattaa! Vesi kun vie luonnollisen rasvan ihon pinnasta.

Oon sitä mieltä että kyllä ne neuvolassa huomauttaa jos muksu näyttää likaselta, haisee tai alkaa saamaan ihottumia. Ei ehkä kannata puuttua asiaan ellet halua välejä rikkoa..

"sia"
Pakko vastata vaikka on niin pitkä ketju, ettei kukaan jaksa näin pitkälle kuitenkaan lukea...

Meillä kolmen lapsen pyllyt on vaippa-aikana pesty aamulla ensimmäiseksi, kun otettu yövaippa pois. Päivällä, jos kakka on tullut on silloin tällöin pesty vedellä (pikkuvauvalta minä olen yleensä kosteuspyyhkeellä pyyhkinyt, mies yleensä pessyt vedellä). Illalla on pesty pylly vedellä aina ennen yövaipan laittoa.

Koskaan ei ole mitään vaippaihottumia ollut kenelläkään noista. Kylvyssä/saunassa käydään yleensä 2 krt/vko, jossa kaulat ja muut tulee pestyä. Kasvoja ja käsiä pestään tietenkin pitkin päivää tarpeen mukaan.

Keskimmäisen 3 v-neuvolassa terkkari ihmetteli tytön hyvää ihon kuntoa ja aloin siinä miettimään, että eipä ole taidettu hänelle koskaan mitään rasvaa ihoon laittaa.

"heips"
Amerikassahan ei muulla pyyhitä kuin kosteuspyyhkeillä, ei siellä mitään harsoja ole. Mut en kyllä ymmärrä tota tapaa muuten kuin reissussa, kalliiksi se tulee... Ja todella epäekologista!

"..."
Meijän reilun kuukauden ikänen tyttö on käyny 2 kertaa kylvyssä (plus kerran laitoksella), ja pyllyä on pesty vain ensimmäinen viikko. Aamuin illoin pesulapuilla pesen kainalot, sormet, kaulan, käsi- ja jalkataipeet sekä nivuset. Kerran viikossa olen pessy pesulapuilla kaiken muun mitä pystyy. Ja pyllyn putsaan välillä pesulapuilla, välillä kosteuspyyhkeillä. Tyttö nimittäin sai pavlikin valjaat viikonikäsenä, ja niitten kanssa ei mennä kylpyyn eikä pyllypesulle.

Yhteistyössä