Elämä on ihan tylsää ilman alkoholia :/

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
Piiks
Just saunan jälkeen tykkään enemmän kivennäisvedestä, mutta muuten juon kyllä mielelläni hyvää viiniä, joskus jopa aperitiiveja, jos joku paremmin asiaan perehtynyt tarjoaa. Jollen pidä mausta, olen raskaana tai imetän tai liikun autolla, niin jätän väliin. Joskus harvoin olen lisäksi pitänyt tipattomia kuukausia, mutta kieltäymys ei tuo mulle samaa nautintoa kuin kohtuukäyttö.

Suomessa vallitsee niin tolkutonta kaksinaismoralismi alkoholipitoisten juomien suhteen, että sitä on vaikea käsittää. Merkittävä osa väestöstä rällää varansa ja terveytensä ja toinen mokoma briljeeraa sillä että joutuu kaatamaan siideriä veskiin... Jos haluaa sivistyksen piiriin tämän asian suhteen, on yleensä matkustettava sinne, missä ei ole suomalaisia.

• Tykkää
Reactions: Klomas
Alkoholistina sanoisin että elämän ekat kuukauet ilman alkoa oli ihan vitun perseestä, mut tilannetta helpotti se että olin raskaana. Joten jaksoin. Ja sitte se helpotti. Himottaa toki aina välistä, ellei vähän väliä jatkuvasti, mut aina on helpompi pyyhkästä se tunne pois ko on oppinu elämään sen kans. En tiä loppuuko se ikinä ja repsahuksiaki on pari takana, mut toiveet on korkealla...

niitä varmaan myydään prismassa ja citymarketeissa kolmen kappaleen alennushinnoilla veikkaisin
Aah, mä ostin tänään alennuksesta hipstersit, ja mietin, että onko ne seksintappajat tai mummopöksyt... :confused: aika paljon nekin peittää, tosin tässä iässä ja tällä vartalolla voi sekin olla aika seksitappaja jos laittaa jalkaansa jotkut stringit. :LOL: Mut joo, ihan sama, ei ole mitään seksiä mitä tappaa. :D Sori, ot taas. :ashamed:

"mä"
toinen mokoma briljeeraa sillä että joutuu kaatamaan siideriä veskiin...
Ei tarvitse briljeerata. En vain pidä alkoholin mausta. Olen kokeillut useita eri juomia niin alkoholillisena kuin alkoholittomanakin ja kaikissa alkoholiton on maistunut paremmalta. Siksi en osta tai juo alkoholia sisältäviä juomia, mitään ohjelmanumeroa en juomattomuudestani tee. Usein siihen syyllistyvät alkoholia juovat ystävät, joille juomattomuuteni on suurempi asia kuin minulle itselleni.
Liikunnan ja saunan jälkeen maistuu raikas vichy. Parempaa ei olekaan. =)

Aah, mä ostin tänään alennuksesta hipstersit, ja mietin, että onko ne seksintappajat tai mummopöksyt... :confused: aika paljon nekin peittää, tosin tässä iässä ja tällä vartalolla voi sekin olla aika seksitappaja jos laittaa jalkaansa jotkut stringit. :LOL: Mut joo, ihan sama, ei ole mitään seksiä mitä tappaa. :D Sori, ot taas. :ashamed:
Hipstersit voi olla seksikkäätkin tosin jos ne oli näitä tyyliin kolme kympillä alennuksessa prismassa niin ei välttämättä. No, pääasia että on mukavat!

"Jenis"
[QUOTE="vieras";24340421]Ällöä. Sais kieltää koko alkoholin. En ymmärrä sauna- enkä muitakaan kaljoja.[/QUOTE]

Ihanan humaani ajatus - kielletään kaikki se, mitä MINÄ en ymmärrä <3

[QUOTE="a.p";24340388]Oon nyt ihan huvin vuoksi tipattomalla ja täytyy sanoa, että perjantaisaunakin tuntui ihan hölmöltä ilman saunaolutta. Miten te alkoholittomat pystytte nauttimaan elämästänne täysipainoisesti?! :D[/QUOTE]

Mulla ei ole mitään alkoholia tai sen juomista vastaan, mutta jos oleminen tuntuisi oudolta enkä pystyisi nauttimaan elämästä täysipainoisesti tai rentoutumaan ilman alkoholia, saattaisi jokin vaimea hälytyssireeni päässä ujeltaa. Ainakin toivottavasti.

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
"vieras"
[QUOTE="Jenis";24340857]Ihanan humaani ajatus - kielletään kaikki se, mitä MINÄ en ymmärrä <3[/QUOTE]
Sallit siis muille alkoholia miedommat päihteet, kuten kannabis, LSD, amfetamiini tai ekstaasi, vai etkö vain ymmärrä. <3

"Jenis"
[QUOTE="vieras";24340902]Sallit siis muille alkoholia miedommat päihteet, kuten kannabis, LSD, amfetamiini tai ekstaasi, vai etkö vain ymmärrä. <3[/QUOTE]

En ole sallimassa kellekään laittomia päihteitä, vaikka toki tämän asian ylin auktoriteetti olenkin :D

"vieras"
[QUOTE="Jenis";24340921]En ole sallimassa kellekään laittomia päihteitä, vaikka toki tämän asian ylin auktoriteetti olenkin :D[/QUOTE]
Eli laiton päihde on paha, koska se on laiton - mutta alkoholi ei ole paha, koska se ei ole laiton. <3 :LOL:

Hasshua
[QUOTE="a.p";24340437]Miksi ihmeessä? Ai siksi, että siitä tulee järjettömän rentoutunut ja mukava olo? ;)[/QUOTE]

Ei mulle tule. En tykkää yhtään siitä, rupeaa päässä heittämään jo tosi vähästä. Ja saan todella helposti krapulan.

"a.p"
Juurikin näin. Mutta eihän ne hälytyskellot alkoholistilla koskaan ujella.
Öhh, alkoholismiako on se, että tykkää juoda saunaoluen ja muutenkin nauttii alkoholin juomisesta silloin kun siltä tuntuu? Kännissä olen äärimmäisen harvoin, ehkä kerran pari vuodessa.

Taidat kuulua juurikin niihin kaksinaismoralisteihin, joista joku tuolla aiemmin puhuikin. Se, että tykkää alkoholista ei suinkaan tarkoita samaa kuin että olisi alkoholisti.

Elämästä tekee piirun verran kivemman se, että joskus voi istahtaa alas hyvässä seurassa ja nauttia alkoholiannoksen tai jopa kaksi!

[QUOTE="a.p";24342315]Öhh, alkoholismiako on se, että tykkää juoda saunaoluen ja muutenkin nauttii alkoholin juomisesta silloin kun siltä tuntuu? Kännissä olen äärimmäisen harvoin, ehkä kerran pari vuodessa.

Taidat kuulua juurikin niihin kaksinaismoralisteihin, joista joku tuolla aiemmin puhuikin. Se, että tykkää alkoholista ei suinkaan tarkoita samaa kuin että olisi alkoholisti.

Elämästä tekee piirun verran kivemman se, että joskus voi istahtaa alas hyvässä seurassa ja nauttia alkoholiannoksen tai jopa kaksi![/QUOTE]

Kirjoitit "Miten te alkoholittomat pystytte nauttimaan elämästänne täysipainoisesti?"

Kuulostaako tuo todellakin sinusta normaalilta? Minä nautin suuresti joistakin alkoholijuomista mutta ei alkoholin puute estäisi minua nauttimasta elämästä. Laita alkoholin tilalle suklaa ja huomaa kuinka huvittavalta koko juttu sen jälkeen kuulostaa :)

torrontes
Maistuu pahalle. Haisee pahalle. Vaikutukset ovat epämiellyttäviä. Kallista. Epäterveellistä.

En keksi ainuttakaan syytä koskea moiseen myrkkyyn.
Itse asiassa kohtuullinen alkoholinkäyttö on terveellisempää kuin absolutismi. Viinissä on paljon hyviä antioksidantteja ja se myös (minusta, ja monesta muusta) maistuukin hyvältä. Kallistakaan alkoholi ei ole, eikä vaikutukset kohtuukäytöllä ole epämiellyttäviä.

Jos jokin ei itselle sovi, on hiukan outoa julistaa se kaikille sopimattomaksi tai vieläpä ehdottaa sen kieltämistä. Sellainen tietysti on tuttua Suomessa, jossa ollaan niin joko-tai alkoholin suhteen.

Ja ei, minusta saunakaljan mankuminen ei ole fiksun kuuloista. Mutta yksi saunakalja silloin tällöin ei myöskään ole alkoholismia. Itse en käytä alkoholia jatkuvasti tai juo itseäni humalaan, olutta en juo ikinä, koska se ei minulle sovi. en silti vaadi sen kieltämistä. Olen ihan oikeasti kohtuukäyttäjä, ja toivoisin useamman olevan myös.

"a.p"
Kirjoitit "Miten te alkoholittomat pystytte nauttimaan elämästänne täysipainoisesti?"

Kuulostaako tuo todellakin sinusta normaalilta? Minä nautin suuresti joistakin alkoholijuomista mutta ei alkoholin puute estäisi minua nauttimasta elämästä. Laita alkoholin tilalle suklaa ja huomaa kuinka huvittavalta koko juttu sen jälkeen kuulostaa :)
Toivottavasti huomasit hymiön lauseen perässä. En sitä aivan tosissani heittänyt. Olen ollut kaksi kertaa raskaana, enkä tuolloin nauttinut lainkaan alkoholia. En voi silti sanoa ettenkö olisi nauttinut elämästäni täysillä. Mutta nyt, kun alkoholia taas "saa" nauttia, tuntuisi elämä tylsältä, jos olisin täysin alkoholiton.

"zirp"
Ah, kyllä olisi tylsää, jos jostain syystä minun pitäisi luopua yhdestä nautinnostani, eli viinistä. Kun vaivalla väsään aterian pitkän kaavan mukaan, se täydentyy vasta siihen sopivalla viinillä.

Tylsää olisi myös, jos joutuisin luopumaan muista nautinnoistani, kuten romaaneista, kuntosalista tai elokuvista.

Pärjäisin toki ilman nautintojani, mutta onneksi ei tarvitse pärjätä. Saan nautiskella elämässäni ihan niin paljon kuin haluan. :)

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="a.p";24342416]Mutta nyt, kun alkoholia taas "saa" nauttia, tuntuisi elämä tylsältä, jos olisin täysin alkoholiton.[/QUOTE]

Huomasin hymiön, mutta arvelin että se oli vain tapa puolustella asiaa. Ylläolevan lainauksen mukaan arvio osui varsin lähelle :) Tosin olet nyt huvin vuoksi tipattomalla, joten asia ei ole niin paha.

Nautin alkoholia, joskus enemmän kuin kohtuudella kuten tänään on aikomus. Alkoholia on mukava nauttia kun sitä on saatavilla, mutta ilman voi hyvin olla. Ehkä suhtautumisesi alkoholiin on kuin minulla suklaaseen. Voi olla ilman, mutta ei ilman hyvää syytä :D

Yhteistyössä