höh, nyt kun olen vähentänyt leivän syöntiä, mulla on AINA NÄLKÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä -29 astettaki pakkasta on niin paljon, että hyvä ku kävellen voi kulkea. Ripset ja hiukset valkosena ja pitää hengitellä huivin läpi. Siekö oikeen pyöräilet vajaan -30 asteen pakkasella?! :laugh:

mä kyllä kestän sen paakasen, mutta sitä en tiedä miten pyörä sen kestää..... Mule tulee kouluun vajaa 10km matkaa, tuon polkee syysilmalla reilussa puolessa tunnissa, ja ylämäetkin aion polkea =)

Toi on hyvä pointti! Monilla on tapana syödä ähkyyn saakka. Ja on "nälkää" ja nälkää ja niiden ero olis hyvä oppia tunnistamaan.

Usein riittää se, että odottaa muutaman minuutin, ennen kuin santsaa. Kunhan se ruoka ehtii vatsaan, tulee kylläisyyden tunne vähemmälläkin. Ei kannata heti ottaa uutta annosta =)

Kyllä -29 astettaki pakkasta on niin paljon, että hyvä ku kävellen voi kulkea. Ripset ja hiukset valkosena ja pitää hengitellä huivin läpi. Siekö oikeen pyöräilet vajaan -30 asteen pakkasella?! :laugh:

Voi voi. Kyllä vaan kuule voi -30 asteessa vielä pyöräillä - itse en tätä ole tehnyt, mutta veljeni pyöräilee töihin joka päivä kesät talvet 6-7 km matkan. Valittelee että pahimmilla pakkasilla meinaa pyörä "hyytyä", vaikka mies kestäisikin.

[QUOTE="joopa";24331652]Voi voi. Kyllä vaan kuule voi -30 asteessa vielä pyöräillä - itse en tätä ole tehnyt, mutta veljeni pyöräilee töihin joka päivä kesät talvet 6-7 km matkan. Valittelee että pahimmilla pakkasilla meinaa pyörä "hyytyä", vaikka mies kestäisikin.[/QUOTE]

ja kun tulee talvi, niin täällä palstamammat itkee kun pakkanen ylittää viisitoista, eteihän lasten tarvii mennä kouluun kun on tällainen paukkupakkanen, vaikka koulumatka olis vaan kilometrin

Siis broilerin koivissa on suolia? Ok. Kannatan biologian opetuksen lakkauttamista Suomen koulujärjestelmässä.

Edelleen olen sitä mieltä, että kylläisyyden tunteen tunnistamista kannattaa harjoitella.

En tiedä mitä on mutta sellaista suolimaista kuitenkin. :x Limaista ja löllöä, ei tee mieli syödä, kun melkein puolet menee aina roskikseen, noissa on tosi vähän syötävää. Lautasella näyttävät isoilta, muttei siinä paljon syötävää sitten olekaan.

En tiedä mitä on mutta sellaista suolimaista kuitenkin. :x Limaista ja löllöä, ei tee mieli syödä, kun melkein puolet menee aina roskikseen, noissa on tosi vähän syötävää. Lautasella näyttävät isoilta, muttei siinä paljon syötävää sitten olekaan.

Kyllä yhessä kananreidessä riittää syötävää ja nälkä lähtee. Ja ps. reidessä ei ole suolia; suolet sijaitsee ihan muualla.

Mä en tiedä mitään niin hyvää ja täyttävää välipalaa kuin leipä päällisineen. Jo yhdellä tai kahdella palalla jaksaa pitkälle. En syö joka päivä leipää ja jos syön, niin korkeintaan 1-4 palaa päivässä. Ellen sitten oikein halua herkutella jollakin tuoreella ruisleivällä.
Mun olis ihan turha luopua leivästä, koska edes munakas tai purkki raejuustoa ei täytä niin hyvin kuin leipä. Jää vain nälkä kaivelemaan sisuksia. Onneks oon niin hoikka muutenkin, ettei tarvitse karpata laihtuakseni.

Toi on hyvä pointti! Monilla on tapana syödä ähkyyn saakka. Ja on "nälkää" ja nälkää ja niiden ero olis hyvä oppia tunnistamaan.

Näin muuten on. Ja jano voi ilmetä näläntunteena. Kun juo tarpeeksi vettä päivän aikana ja syö tarpeeksi kasvis-proteiinipitoista ruokaa (kasviksista siis ne HYVÄT hiilarit) niin pysyy taatusti nälkä ja näläntunne loitolla.

Rollolainen sai tässä jo monia oikeita neuvoja siihen nälkänsä tyydyttämiseen.

Ja vihjeenä: salaatti, tarkoittaa yleensä salaatinlehdistä, kurkusta ja tomaatista tehtyä salaattipohjaa johon jokainen voi itse lisätä vielä haluamiansa muita aineksia. Salaatti ei ruokana tai ruoanlisänä tarkoita pelkästään keräsalaatin lehtiä tai jäävuorisalaatin lehtiä. Luulis nyt oikeesti ammattilaisen tietävän nämä erot (kun tuli vaan tunne ettei Rollolainen ymmärtäny mitä tässä ketjussa salaatilla tarkotettiin)?

Näin muuten on. Ja jano voi ilmetä näläntunteena. Kun juo tarpeeksi vettä päivän aikana ja syö tarpeeksi kasvis-proteiinipitoista ruokaa (kasviksista siis ne HYVÄT hiilarit) niin pysyy taatusti nälkä ja näläntunne loitolla.

Rollolainen sai tässä jo monia oikeita neuvoja siihen nälkänsä tyydyttämiseen.

Ja vihjeenä: salaatti, tarkoittaa yleensä salaatinlehdistä, kurkusta ja tomaatista tehtyä salaattipohjaa johon jokainen voi itse lisätä vielä haluamiansa muita aineksia. Salaatti ei ruokana tai ruoanlisänä tarkoita pelkästään keräsalaatin lehtiä tai jäävuorisalaatin lehtiä. Luulis nyt oikeesti ammattilaisen tietävän nämä erot (kun tuli vaan tunne ettei Rollolainen ymmärtäny mitä tässä ketjussa salaatilla tarkotettiin)?

Joo toi jano on myös yks mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Eipä tullut edes mieleen, ite kun juon sen 3-5litraa/vrk (treenistä, lämpötilasta, terveydentilasta ym. riippuen), niin ei osaa ajatella että kaikki ei muista juoda tarpeeksi.

Yksi kanankoipi ja lisäksi vaikka höyrytettyä/keitettyä kukkakaalia ja parsaa (ja niiden päälle ehkä juustoraastetta, nam!), salaattia (ei pelkkää salaatinlehteä, tietenkään, vaan lisäksi kurkkua, sipulia, herneenversoja, ruohosipulia, vaikkapa papuja tai fetajuustoa/mozzarellaa...) niin kyllä se vie nälän ja pitää nälän myös poissa. Vihanneksia voi paistaa lisukkeeksi; munakoisoa, paprikaa, sipulia, kesäkurpitsaa, yms ja päälle turkkilaista jogurttia. Vaihtoehtojahan on loputtomiin.

Ei se ihan niin mene, että joko leipää tai muita ns. turhia hiilareita, tai näkee nälkää. Mutta en mä leipääkään sinänsä pahana asiana pidä, pari siivua päivässä (tummaa) leipää on varmaan ihan jees.

Tottakai sun on nälkä ja tekee mieli kaikkea hyvää kun syöt liikaa hiilaria, mulla on tuollainen 100g rajana, jos syön sen yli niin sitten iskee himo kaikkeen karkkiin yms. eli se on joko vähähiilarinen tai sitten normaali ruokavalio, välimuotoa ei ole.

Mulla oli raskauden aikana sokeriaineenvaihdunnanhäiriö. Karppasin. Sokerit pysyivät kurissa ja nuhteessa. Olin sitten sairaalan terveyspöperöillä, sokeri oli pilvissä. Monet näennäisesti terveelliset ainekset, eivät ehkä olekaan niin terveellisiä...
kaikenlaiset kissanrasvat; ne kannattaa jättää, voi on aitoa ja käsittelemätöntä. Marjoja kannattaa syödä, jugurttia, rasvaista jugurttia, koska sitä tarvitsee syödä vähemmän(maustamatonta), pähkinöitä kourallinen/pvä, kasviksia ja näitä paljon(mukana ei peruna, bataatti yms. joissa paljon imeytyviä hiilihydraatteja). Jos niitä makaroneja haluat syödä, pidä ne tummina ja niitä vain 1dl annoksessa. Rasva ja proteiinit ovat ne jotka pitävät nälän poissa...ja on monia mahdollisuuksia valita joukosta mieluisin tapa; pähkinät,pavut, katkarvut, raejuusto...

Mä söin paljon leipää ja vatsa paisui. Vaihdoin sen karppausleipään ja jogurtinkin (kevyt) rasvaiseen 10% turkkilaiseen jogurttiin. Ja mitä tapahtui 6 viikossa?! Paino on pudonnut 2,5kg ja aamuisin en enää koe hirveää nälkää 1-2h aamupalan jälkeen ja sokerit ei heittele. Leivän päällekin vaihdoin aidon voin. Vatsa on litteä!

Rasva taas ei ole sydämelle terveellistä, vai miksi sitten sydänpotilaalle määrätään VÄHÄRASVAISTA ruokaa. en halua sit infarktia sen takia että syön rasvaista ruokaa

Koitahan saada sydäninfarkti esim. syömällä ahkerasti lohta ja rasvaista kalaa, saattaa olla ettei ihan heti onnistu. Etkö sinä tajua että rasvoissa on eroja, ja niitä hyviä rasvoja pitää saada.

Yhteistyössä