Mies haki passin klo 21 ja kertoi lähtevänsä kaverinsa kanssa Tallinaan/risteilylle heti.. Voi Vit*u!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskon, että 90 miestä sadasta sanoisi, ettei ole ok, jos nainen tekisi saman tempun kuin aapeen mies...pieni hetki, käyn kysymässä omalta ukoltani.....

Ei ole ok, sanoi armas ukkoni. Hänen mielestään tuollaiset asiat sovitaan etukäteen.

HAASTE KAIKILLE:
KÄYKÄÄ KYSYMÄSSÄ PUOLISONNE MIELIPIDE ASIASTA HETI JA TULKAA KERTOMAAN!!!!!

Ei voi tehdä noin. Perheellisenä kumpikin sopii yhdessä ja sovittaa menot niin, että molemmat pääsevät vuorollaan ja lapsella aina hoitaja.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Kyllä ne lapset ovat minun, mutta myös miehen.
En ole mikään lastenhoitoautomaatti, joka sopimatta ja kysymättä on lasten kanssa, kun toinen hakee passin ja menee menojaan. Entäs jos itsellä olisi jotain muuta sovittuna, ihan extempore? Odottaisi vain sitä miestä kotiin katsomaan muksujen perään?
Ei siinä riitä mitkään passi kourassa ilmoittelut.

En pysty ymmärtämään, miten tämä voi kenellekään olla ok, että ilmoittamalla lähdetään mihin sattuu, kysymättä toisen mielipidettä tai ottamatta huomioon, että silläkin voi olla sovittuja juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24327056:
miten tuo tilanne oikeestaan olis eri vaikka mies olis ilmottanu viikkoa ennen lähtöä. ei mitenkään, sama kitinä ja rahat pois tililtä vaikka kaveri on luvannu maksaa.

Jaa, miehet eivät osaa lukea ajatuksia, mutta mitä ilmeisemmin he näkevät vaihtehtoisia todellisuuksia. Ja näkemänsä perusteella päättävät käyttäytyä mahdollisimman mulkusti, koska paskasti siinä kuitenkin kävisi.

Tässä on se pienen pieni ero

OK
"Kaveri maksaa risteilyn, lähtö olisi nyt heti, oliko sinulla mitä suunnitelmia, voitko hoitaa lapset?"

Ei OK
"Kaveri maksaa risteilyn, lähtö on nyt heti, heippa"

Naiset ei tunnu tajuavan sitä, että miehet tekee ihan mitä vittuu vaan! Sitä paitsi naisethan niistä lapsista aina lässyttää ja niitä haluaa, joten olis vaan onnellisia kun saa hoitaa Pertti-Anteroa ja kertoa facebookissa miten se ryömii.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24327125:
lopputulos on kuitenki molemmissa tapauksissa sama.

Ei ole.
Ekassa tapauksessa pidän miestäni terveen itsekkäänä (haluaa hyötyä ilmaisesta risteilystä, huvia itselleen), mutta kuitenkin minut ja omat lapsensa huomioon ottavana. En suutu. Tottakai mies menee.

Tokassa tapauksessa mieheni olisi itsekäs sika ja suuttuisin tosi kovasti. Tottakai mies tässäkin tapauksessa menee.

Ekassa tapauksessa saa tullessaan kotona lämpimän vastaanoton, tokassa en usko, että suhde edes jatkuisi, jos sama homma toistuisi tai muuten ilmenisi suhteen aikana.

Kun en saanut ihme mieheltä vastausta (ihme) kysyn sinulta:
Monesko reissu on liikaa? Missä vaiheessa sanot miehelle (tai hän sulle) että nyt kyllä menet jo liikaa?

Ja jos te vaan huitelette pitkin maailmaa mite haluatte, en puhuisi enää parisuhteesta. Tuollaista elämää en kyllä itselleni kaipaa, onneksi mulla on ihana perhe <3
Otin vapauden poistua tästä ketjusta ilman lupaa. Ei se määrää katso vaan luottamusta ja montaa asiaa mitä ei voi laskea. Tärkeintä on että sama vapaus ja luottamus toimii puolin ja toisin ja yhteiset vastuut kuten lapset eivät kärsi. Voi kuulostaa jeesustelulta mutta on mun mielestä ihan käytännössä mahdollista ilman että kummankaan tarvitsee yrittää kahlita tai ruoskia toista.

Naiset, siis monet heistä - eivät kaikki - tuntuvat tulkitsevan nämä ex tempore tyyliin tehdyt lähtemiset ikäänkuin merkkinä jostain suuremmasta. Eikö mies välitä perheestään? Miten kaverit voivat olla tärkeämpiä kuin minä? Eikö hän enää rakastakaan minua? Miten hän ei voinut ajatella että MINÄ olin ajatellut että tänään saunotaan ja vietetään laatuaikaa yhdessä? Ei tuollaista voi tehdä kuin itsekäs narsisti sika!

Ei se sitä yleensä todellakaan tarkoita mutta nainenhan ei voi sitä käsittää. Hän ei voi sietää sitä että mikään tulee hänen ja hänen perheensä väliin ilman hänen omaa mielipidettään ja ohjausta. Hauskanpito ilman perhettä on sallittua silloin kun se tehdään huolella suunniteltuna ja yhdessä hyväksi todettuna niissä raameissa jotka nainen sanelee.

Miksi miehen ei koskaan tarvitse ajatella naistaan ENNEN kun tekee näitä päätöksiä (tai edes siinä päätöksenteon tohinassa)? Tässä ap:n tapauksessa kävi juuri niin, MIES halusi, MIES lähti ex-tempore - matkalle, MIES OLETTI että se on ok. Miksi mies voi olettaa hänen reissujensa olevan ok naiselleen mutta nainen ei voi olettaa että mies edes keskustelisi hänen kanssaan tai ilmoittaisi etukäteen jos jonnekin on menossa?

Ihan hullunkurista kun palstan "miehet" peräänkuuluttaa tasa-arvoa (tottakai nainenkin saa mennä ja pitäiskin että on sitten paremmalla tuulella) mutta se ei kuitenkaan koskaan toteudu? Miten se sellaisessa tilanteessa toteutuu jos mies päättää hetken mielijohteesta lähteä suoraan töistä kaljalle Reiskan kanssa; "Vaimollehan ei tartte ilmottaa koska se on kotona muksujen kanssa, tai no, voinhan mä laittaa tekstarin tosta Pataässästä sitten kun sinne pääsen (tai muistan että mulla olikin vaimo ja perhe), ei se kuitenkaan suutu koska mun tarttee nyt nollata tää kauhee työviikko."? Miten vaimo on voinut viestiä miehelleen äkkinäisestä halustaan lähteä Mirkun kanssa ostaan Manolo Bläähnikkejä jos mies ei ilmesty kotiin missään vaiheessa, eikä vastaa puhelimeen ennenku sitten kun kello on jo 21 ja Pataässässä on hurja meno. Siellä on sitten kotona melkosen kettuuntunut muija odottamassa ja vastaanotto hyytävä.

Naisen vika? Miksi?

Mun mielestä on etenkin KOHTELIASTA ja KUNNIOITTAVAA kumppania kohtaan ilmoittaa tämmösistä ex-tempore-jutuistaki vähän etukäteen. Mikään reissu ei voi alkaa niin äkkiä etteikö edes muutaman minuutin ajatustenvaihtoa vois kumppanin kanssa käydä (oli sitten kumpi tahansa sukupuoli kyseessä). Varsinkin kun on perheellinen, lapset on pieniä alle kouluikäisiä ja asutaan ilman tukiverkoston mukanaantuomaa turvaa.

Mun ex sai kyllä mennä myös ex-tempore, en juuri koskaan kieltänyt vaikka mua vitutti se, että piti joka jumalan viikonloppu lähteä juhlimaan. Tilanne meni jopa siihen että rupesin vihaamaan viikonloppuja. Me ei juuri milloinkaan tehty yhtikäs mitään yhdessä koska ne suunnitelmat muuttu aina perjantai-iltapäivällä kun Kake, Make ja Rane pyysi kaljalle. Mä olin jopa niin tyhmä että tein lapsenkin tämmöseen suhteeseen (kyllä, asia jota olen katunut erittäin paljon, synnyn varmaan seuraavassa kiertokulussa lantapallon pyörittäjäksi, niin tutuksi on paskanjauhanta tullut). Lapsen syntymän jälkeen tilanne paheni niin että saatto mennä parikin päivää etten tienny missä mies oli. Lopulta tuli ero kun ei semmosta kukaan kestä, ei sitä kestäis (eikä varsinkaan kattelis) miehetkään.

Ja siksi se tuntuu että täällä palstalla suurimmalla osalla muijista on tämmönen "helmi" miehenä, kun tämä on hyvä paikka purkaa tuntojaan ja täällä saa vertaistukea. Onkin aivan mahtavaa lueskella sitten kun palstan kaikkivoipat adonikset jakelee täällä ylivertaisia analyysejään naisista ja siitä miten kaikki onkin naisen vikaa ja miten nainen on tyhmä kun ei ymmärrä että miehen pitää saada elää kun pellossa siitäkin huolimatta että kotona odottaa viimeisillään raskaana oleva vaimo ja kolme alle kouluikäistä lasta. Sehän on tosimiehen merkki ettei ilmotella, tossukat ja vinkujat ne vaan akoilleen ilmottelee, tosimies menee eikä meinaa!

• Tykkää
Arjen raskaus, yhyy. Jos ei yhtä tai kahta iltaa pärjää ilman miestä, niin on oikeasti tosi onneton tilanne. Ja sama päinvastoin; jos mies ei yhtä tai kahta iltaa pärjää ilman vaimoaan, niin voi voi sitten. Mä en ollenkaan jaksa tuollaista marttyyrijuttua.

On naisia, jotka ovat omistushaluisia. Huonoitsetuntoisia. Pelkäävät, että mies menee ja pettää. Eivät halua päästää miestä pitämään hauskaa, koska he itsekään eivät (mukamas) koskaan pääse mihinkään. Jne. On näitä roikkujia vaikka kuinka, ikävä kyllä. "Jos me jonnekin mennään, niin me mennään YHDESSÄ!"- naisia. Ja sitten niitä, jotka haluavat että miehelläkin on yksinäistä ja kurjaa, koska heilläkin on. Sellainen on surullista, ei oma aika ja ystävien tapaaminen ole parisuhteelta pois kunhan se ei ole jokailtaista.

Mä voin sanoa omalta osaltani että mun arki on paljon helpompaa ILMAN miestä. Voin suunnitella menoni juuri niinkuin haluan ja niille päiville kun haluan. Ei tartte katsella sitä norsunvittuista naamaa kun mun iltaluentoni tai jumppatuntini onkin keskeyttänyt jonkun herran ex-tempore-reissun suunnitelmat.

Alkuperäinen kirjoittaja itsenäinen nainen;24327194:
Miksi miehen ei koskaan tarvitse ajatella naistaan ENNEN kun tekee näitä päätöksiä (tai edes siinä päätöksenteon tohinassa)? Tässä ap:n tapauksessa kävi juuri niin, MIES halusi, MIES lähti ex-tempore - matkalle, MIES OLETTI että se on ok. Miksi mies voi olettaa hänen reissujensa olevan ok naiselleen mutta nainen ei voi olettaa että mies edes keskustelisi hänen kanssaan tai ilmoittaisi etukäteen jos jonnekin on menossa?

Ihan hullunkurista kun palstan "miehet" peräänkuuluttaa tasa-arvoa (tottakai nainenkin saa mennä ja pitäiskin että on sitten paremmalla tuulella) mutta se ei kuitenkaan koskaan toteudu? Miten se sellaisessa tilanteessa toteutuu jos mies päättää hetken mielijohteesta lähteä suoraan töistä kaljalle Reiskan kanssa; "Vaimollehan ei tartte ilmottaa koska se on kotona muksujen kanssa, tai no, voinhan mä laittaa tekstarin tosta Pataässästä sitten kun sinne pääsen (tai muistan että mulla olikin vaimo ja perhe), ei se kuitenkaan suutu koska mun tarttee nyt nollata tää kauhee työviikko."? Miten vaimo on voinut viestiä miehelleen äkkinäisestä halustaan lähteä Mirkun kanssa ostaan Manolo Bläähnikkejä jos mies ei ilmesty kotiin missään vaiheessa, eikä vastaa puhelimeen ennenku sitten kun kello on jo 21 ja Pataässässä on hurja meno. Siellä on sitten kotona melkosen kettuuntunut muija odottamassa ja vastaanotto hyytävä.

Naisen vika? Miksi?

Mun mielestä on etenkin KOHTELIASTA ja KUNNIOITTAVAA kumppania kohtaan ilmoittaa tämmösistä ex-tempore-jutuistaki vähän etukäteen. Mikään reissu ei voi alkaa niin äkkiä etteikö edes muutaman minuutin ajatustenvaihtoa vois kumppanin kanssa käydä (oli sitten kumpi tahansa sukupuoli kyseessä). Varsinkin kun on perheellinen, lapset on pieniä alle kouluikäisiä ja asutaan ilman tukiverkoston mukanaantuomaa turvaa.

Mun ex sai kyllä mennä myös ex-tempore, en juuri koskaan kieltänyt vaikka mua vitutti se, että piti joka jumalan viikonloppu lähteä juhlimaan. Tilanne meni jopa siihen että rupesin vihaamaan viikonloppuja. Me ei juuri milloinkaan tehty yhtikäs mitään yhdessä koska ne suunnitelmat muuttu aina perjantai-iltapäivällä kun Kake, Make ja Rane pyysi kaljalle. Mä olin jopa niin tyhmä että tein lapsenkin tämmöseen suhteeseen (kyllä, asia jota olen katunut erittäin paljon, synnyn varmaan seuraavassa kiertokulussa lantapallon pyörittäjäksi, niin tutuksi on paskanjauhanta tullut). Lapsen syntymän jälkeen tilanne paheni niin että saatto mennä parikin päivää etten tienny missä mies oli. Lopulta tuli ero kun ei semmosta kukaan kestä, ei sitä kestäis (eikä varsinkaan kattelis) miehetkään.

Ja siksi se tuntuu että täällä palstalla suurimmalla osalla muijista on tämmönen "helmi" miehenä, kun tämä on hyvä paikka purkaa tuntojaan ja täällä saa vertaistukea. Onkin aivan mahtavaa lueskella sitten kun palstan kaikkivoipat adonikset jakelee täällä ylivertaisia analyysejään naisista ja siitä miten kaikki onkin naisen vikaa ja miten nainen on tyhmä kun ei ymmärrä että miehen pitää saada elää kun pellossa siitäkin huolimatta että kotona odottaa viimeisillään raskaana oleva vaimo ja kolme alle kouluikäistä lasta. Sehän on tosimiehen merkki ettei ilmotella, tossukat ja vinkujat ne vaan akoilleen ilmottelee, tosimies menee eikä meinaa!
Olen pahoillani että olet noin täynnä vihaa, ihan oikeasti. Tosin täytyy tunnustaa että tunnen hieman samaa vihaa kun luen näitä ketjuja joissa miehet lynkataan joukolla pienimmistäkin virheistä jotka oikeasti eivät ole niin pahoja kuin ne täällä kätevästi maalataan oleviksi. Mutta mielestäni naisella on suhteessa ihan samat oikeudet kuin miehelläkin ja suhde on aina kahden kauppa ja useimmiten jonkinlainen kompromissi joka on kaukana täydellisyydestä ja jeesustelusta mitä on helppo internetissä näppäimistön kautta tehdä. Mun mielestä tärkeintä on se että puolisot luottavat toisiinsa ja ovat valmiita sekä käyttämään että ottamaan vapauksia siinä määrin kuin tarvetta on ja joustamaan. Parisuhde on aina joustamista, puolin ja toisin. Silloin jos jompikumpi ei jousta, joustaa liikaa tai käyttää toisen joustamista hyväksi niin asiat menevät usein metsään. Tää menee nyt jeesusteluksi mutta molempien pitäisi ainakin yrittää nähdä ne asiat toisen ihmisen kannalta koska se näkökulma voi olla ihan erilainen kuin se oma vinkkeli. Jos siihen ei pysty niin ongelmia tulee, sen verran erilaisia perusjamppa ja pirkko vain ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24327125:
lopputulos on kuitenki molemmissa tapauksissa sama.

Niin on: mies lähtee jokatapauksessa, joko "luvan kanssa" tai ilman. Jos tuohon miehen kohdalle vaihdetaan nainen niin se menis niin että molemmissa tapauksissa nainen jäisi lähtemättä. Tai ainakin siitä nuristaisiin jälkeenpäin.

Huom! Kaikki miehet ei ole tämmösiä, tiedän. Kaverini mies tuskin edes havaitsisi jos kaverini kävisi kotona hakemassa passin ja häipyis Tallinnan reissulle, olis vaan ilonen kun muija häipyi niin saa pelata pleikkarilla vaikka monta päivää peräkkäin, eikä tartte tuntea ällötystä että muija kaipailee seksiä. Sitten on se perheenisä, joka haluaisi kyllä keskustella vaimonsa kanssa tämmösestä reissusta, mutta se olisi ok kuitenkin ja vaimo lähtisi ehdottomasti reissuun miehensä kannustamana. MUTTA, heilläkin siis KESKUSTELTAISIIN asiasta.

Olen pahoillani että olet noin täynnä vihaa, ihan oikeasti. Tosin täytyy tunnustaa että tunnen hieman samaa vihaa kun luen näitä ketjuja joissa miehet lynkataan joukolla pienimmistäkin virheistä jotka oikeasti eivät ole niin pahoja kuin ne täällä kätevästi maalataan oleviksi. Mutta mielestäni naisella on suhteessa ihan samat oikeudet kuin miehelläkin ja suhde on aina kahden kauppa ja useimmiten jonkinlainen kompromissi joka on kaukana täydellisyydestä ja jeesustelusta mitä on helppo internetissä näppäimistön kautta tehdä. Mun mielestä tärkeintä on se että puolisot luottavat toisiinsa ja ovat valmiita sekä käyttämään että ottamaan vapauksia siinä määrin kuin tarvetta on ja joustamaan. Parisuhde on aina joustamista, puolin ja toisin. Silloin jos jompikumpi ei jousta, joustaa liikaa tai käyttää toisen joustamista hyväksi niin asiat menevät usein metsään. Tää menee nyt jeesusteluksi mutta molempien pitäisi ainakin yrittää nähdä ne asiat toisen ihmisen kannalta koska se näkökulma voi olla ihan erilainen kuin se oma vinkkeli. Jos siihen ei pysty niin ongelmia tulee, sen verran erilaisia perusjamppa ja pirkko vain ovat.

BINGO! Juuri näin se menee; parisuhde on joustamista puolin ja toisin, molemmilla on oikeutensa ja velvollisuutensa. Suurin osa ihmisistä (en nyt erittele koska aivan samanlaisia muijiakin löytyy kun mitä noi kuvailemani miehet) toki toimiikin juuri näin, mutta sitten kun kerta toisensa jälkeen kuulee juuri kirjoittamani kaltaisia tarinoita niin ei voi olla ajattelematta että noinko vähän nykyisin kunnioitetaan toista ihmistä?

Niin, ja siis en ole ihan noin täynnä vihaa kun miltä se kirjoitukseni näytti (kärjistin hieman tahallani), tervehtynyt en tokikaan ole kaikesta tapahtuneesta ja siksi olenkin sinkku. En koe olevani kykeneväinen kellekään miehelle kumppaniksi ennekuin olen täysin päässyt kaikesta yli enkä näe mörköjä joka oksalla (kun ei niitä joka oksalla istuskelekaan) :D

Ollaan me miehen kanssa sit vissiin viallisia :snotty:
Me halutaan MOLEMMAT matkustella, risteillä ja tehdä kaikki muutkin "ei niin arkiset asiat" yhdessä, joo´o, mieheltäkin kysyin ja samaa mieltä on, ei keväälläkään lähtenyt laivalle ennen kuin oli varmaa että myös mulle maksetaan matka. :)

Alkuperäinen kirjoittaja itsenäinen nainen;24327227:
BINGO! Juuri näin se menee; parisuhde on joustamista puolin ja toisin, molemmilla on oikeutensa ja velvollisuutensa. Suurin osa ihmisistä (en nyt erittele koska aivan samanlaisia muijiakin löytyy kun mitä noi kuvailemani miehet) toki toimiikin juuri näin, mutta sitten kun kerta toisensa jälkeen kuulee juuri kirjoittamani kaltaisia tarinoita niin ei voi olla ajattelematta että noinko vähän nykyisin kunnioitetaan toista ihmistä?

Niin, ja siis en ole ihan noin täynnä vihaa kun miltä se kirjoitukseni näytti (kärjistin hieman tahallani), tervehtynyt en tokikaan ole kaikesta tapahtuneesta ja siksi olenkin sinkku. En koe olevani kykeneväinen kellekään miehelle kumppaniksi ennekuin olen täysin päässyt kaikesta yli enkä näe mörköjä joka oksalla (kun ei niitä joka oksalla istuskelekaan) :D
Mä luulen ymmärtäväni sua koska mun mielestä nää perusasiat on ihan yksinkertaisia ja yritin niitä oman viimeisen suhteen loppuaikoina tuputtaa mutta ehkä se oli väärä tai ihan liian myöhään otettu lähestymistapa. Ei parisuhde mitään rakettitiedettä ole mutta molempien on pakko, siis ihan pakko, antaa asioissa periksi ja kommunikoida ne omat toiveet jotta suhde voi toimia.

Tämä keskustelu on todellakin ajautunut siihen, että ajatellaan vain sitä parisuhdetta ja sen velvollisuuksia eikä niitä lapsiperheen velvollisuuksia. Itse olen sitä mieltä, että parisuhteen kannaltahan tuo ei ole välttämättä niin vakavaa, mutta kun pelissä on myös se velvollisuus niiden lapsien huolehtimisesta, ei asia ole ihan niin yksinkertainen. Eihän oikeasti voi toimia molemmminpuolinen sopimus, että ihan mitä vaan voi kysymättä tehdä lyhyellä varoajalla. Jos tulee jokin päällekkäinen meno, niin se lapsien hoito pitää kuitenkin järjestää ja esimerkiksi tässä ap:n tapauksessa se järjestelyn vastuu olisi jäänyt auttamattomasti naiselle (jos olisi tullut vaikka lähtö sinne synnytykseen). Sen sijaan jos asioista sovitaan keskenään (vaikka sitten olisikin äkillinen meno), se on reilumpaa molempia kohtaan.

Ja mitä tulee tuohon läheisriippuvuuteen ja naisten kontrollinhaluun, niin ihan samalla logiikalla se mies kontrolloi käytöksellään naisen elämää, jos noin vain jättää hänet kotiin lasten kanssa. Sitten naureskellaan siellä baarissa/laivalla/tms, että siellähän se akka nyt on kotona lasten kanssa, kun minä pidän hauskaa. Jos nyt todella halutaan pelata tämäkin kortti, niin kyllä minäkin tiedän, että jotkut miehet (ja myös naiset) tekevät näin.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Parisuhde ei ole sellainen missä toinen tekee mitä haluaa ja menee koska haluaa.
Toimiva parisuhde on sellainen, että siinä otetaan molemmat huomioon eikä toimita vain omien halujen mukaan.

Yhteistyössä