Mies haki passin klo 21 ja kertoi lähtevänsä kaverinsa kanssa Tallinaan/risteilylle heti.. Voi Vit*u!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä helvetin järkeä siinä rahansiirrossa on, jos kyseessä on kuitenkin yhteiset rahat? Jos se aikuinen mies on, kai sillä luottokortti on. Saman määrän se sillä luoton puolella mällää kuin pankkitililtäkin.

Itselle tulee lähinnä mieleen, että aika pienestä suututtu. Spontaanista vironreissusta, suunnilleen yhtä vakavaa kuin roadtrippi Mikkeliin. Jos sellaista ei nyt suorastaan jatkuvasti kuitenkaan tapahdu.

Mäkään en ihan tajuu mikä tossa nyt on niin kamalaa.Koska risteilyllä ollaan kuiteskin vaan yks yö.Meillä ainakin ihan kumpikin,mies ja vaimo,tekee tollasta :D

Mäkään en ihan tajuu mikä tossa nyt on niin kamalaa.Koska risteilyllä ollaan kuiteskin vaan yks yö.Meillä ainakin ihan kumpikin,mies ja vaimo,tekee tollasta :D

mun mielestä se nyt vaan menee niin et jos muija on raskaana (en tiä onko ap viimesillään vai ei) niin sillon ei mennä. ja mun mielestä pitäis vähä muutaki ku huikata ovelta "mä meen ny"

Tämä on tosi juttu muuten ja aika yleistä. Nainen on tehnyt jo päässään suunnitelmia, mutta ei ehdi vielä suutaan aukaista kertoakseen miehelle, kun mies tölväisee "et hei mä lähen Ranen kans kaljoille, moiks". Sitten jälkikäteen voidaan vittuilla, että ethän sinä sanonut mitään niistä sun suunnitelmista, mistä voisin tietää. No tietäisit jos antaisit toiselle edes minuutin mahdollisuuden kertoa...

Ja meillä on ainakin ollut monesti keskustelunaiheena se, että mies vain menee ja sopii menonsa, kun tietää, ettei minulla kuitenkaan ole mitään menoa. Minä taas sitävastoin en voi tuolla tavalla sopia mitään vaan minun pitää kysyä, onko mies mahdollisesti jo sopinut jotain. Tuohan siinä juuri mättääkin, että tuollainen menemisen ja sopimisen vapaus ei todellisuudessa koske molempia.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24326477:
Minua jotenkin ärsyttää tuo "mitään ennalta sovittua ei peruuntunut" -peruste. Miksi aina pitäisi olla joku muu sovittu juttu, että tällaisessa asiassa voi pettyä toisen toimintaan?

Juuri hiljattain oli kaverin kanssa puhetta, kun hänelle kävi niin, että oli ihan vain suunnitellut menevänsä saunaan, että saisi olla sen pienen hetken siellä hiljaa rauhassa ja mies hoitaisi vauvaa sen ajan. Kävi kuitenkin niin, että miehelle oli tullut tällainen äkkilähtö kaverin luo saunomaan. Niin eihän siinä mitään ennalta sovittua menoa peruuntunut, mutta kyllä vain olisi ollut tälle kaverilleni iso juttu päästä hetkeksi yksin saunaan.

Tarkoitan ennalta sovitulla esim. kummilapen ristiäisiä, yhteistä viikonloppumatkaa toiseen kaupunkiin tms.
En sitä, mitä rouva tai herra on omassa pikkupäässään suunnitellut, josta toisella ei voi olla edes harmaata aavistusta.

Mua taas ärsyttää se, että omassa päässään suunnittelee sitä sun tätä ja kun toinen ei osaakaan lukea ajatuksia niin sitten pahoitetaan mieli.

Sillä on oma lehmä ojassa. Tiedän muutamankin seksuaalisesti erilaisen ihmisen jotka harrastavat kotona kummallisuuksia kun vaimo on muualla.
Tiedä vaikka joku kerta yllätät sen naru kaulan ympäriltä ammeessa, limsapullo tungettuna anukseen.

Usko tai älä, on olemassa miehiä jotka ihan omasta vapaasta tahdostaan jäävät kotiin lasten kanssa, kun vaimo menee viihteelle. Tajuavat sen, että kun vaimo on tyytyväinen, on mieskin tyytyväinen.

Eli klassinen "Miksi mies ei lukenut ajatuksiani?"

No ei ole, silloin kun ovesta huikataan "et moi meen nyt". Naiset kun on jotenkin niin hassuja olentoja, että ne kuvittelee puolison kotiin tullessaan vaihtavan pari minuuttia kuulumisia. Pitäisikö soittaa perään, että "et menis, ajattelin käydä saunassa". Sittenhän sitä vasta riivinrauta onkin. Minä saan kyllä suuni auki, mutta minun puolisoni ei luikahdakaan ovesta pihalle sanomatta moi.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24326599:
Ja meillä on ainakin ollut monesti keskustelunaiheena se, että mies vain menee ja sopii menonsa, kun tietää, ettei minulla kuitenkaan ole mitään menoa. Minä taas sitävastoin en voi tuolla tavalla sopia mitään vaan minun pitää kysyä, onko mies mahdollisesti jo sopinut jotain. Tuohan siinä juuri mättääkin, että tuollainen menemisen ja sopimisen vapaus ei todellisuudessa koske molempia.

No hanki niitä menoja ja ilmoita niistä. Kai sun äijäs nyt ihan dille ole ja meette puoliksi.

No ei ole, silloin kun ovesta huikataan "et moi meen nyt". Naiset kun on jotenkin niin hassuja olentoja, että ne kuvittelee puolison kotiin tullessaan vaihtavan pari minuuttia kuulumisia. Pitäisikö soittaa perään, että "et menis, ajattelin käydä saunassa". Sittenhän sitä vasta riivinrauta onkin. Minä saan kyllä suuni auki, mutta minun puolisoni ei luikahdakaan ovesta pihalle sanomatta moi.

avainsana rivillä kaksi : kuvittelee..

[QUOTE="vieras";24326612]No hanki niitä menoja ja ilmoita niistä. Kai sun äijäs nyt ihan dille ole ja meette puoliksi.[/QUOTE]

Niin siis en tarkoittanut sitä, etten saisi mennä vaan sitä, että en voi mennä kysymättä mieheltä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24326558:
No eihän tässä ole kyse mistään peruspikkujoulusta tai muusta baarittelusta, vaan äkillisestä häipymisestä. Onhan nyt ihan eri asia lähteä minuutin varoajalla, kuin tunteja, päiviä, jopa kuukausia aiemmin sopien.

Taisin just kertoa, että meillä harrastetaan ex tempore-lähtöjä puolin ja toisin (eikä olla taidettu sopia KUUKAUSIA ennen koskaan yhtikäs mitään).
Perjantaina mainitsin baari-illastani siinä vaiheessa kun kotiuduin miehen kanssa suht samaan aikaan, minä kuppilasta ja hän töistä. Ei draamaa, miksi pitäisikään olla?

Olet aika hukassa tuon kommentin kanssa. Kyllä moni mies ihan riemumielin päästäisi puolisonsa ihan spontaaneillekin reissuille jos se tarkoittaisi sitä että puoliso siitä tulisi paremmalle tuulelle. Ei useimmilla miehillä ole sellaista omistushalua ja totaalisen kontrollin tarvetta mikä niin useilla naisilla on. Jos luottamus muuten toimii niin miksi ei? Ei kaikkien asioiden aina tarvitse olla kuukausia etukäteen suunniteltua ja virallisesti harkittua ja hyväksyttyä vaikka monet naiset ajattelevatkin juuri niin.

Mulla ei oo mitään totaalisen kontrollin halua tai omistushalua. Mä päästäisin riemumielin miehen vaikka aivan ex-tempore tommoiselle reissulle, kunhan se on huolehtinut että lapsilla on kaikki tarvittava mukanaan ja ottaa ne sinne kanssaan kantaen niistä täyden vastuun kotiintuloonsa asti. Ei mulla ole mitään tarvetta rajoittaa mieheni menemisiä tai estää hänen ilonpitoaan.

Mut siitä en tykkää, et toisen mahdolliset omat suunnitelmat (oli se suunnitelma vaikka sit käydä rauhassa saunassa sillä välin kun mies hoitaa lapsia, niinkuin säpäleen kaverilla) torbedoidaan äkkiyllättäen ja lupaa kysymättä sysäämällä tälle yksin vastuu lapsista tilanteessa, jossa tämä oli voinut olettaa molempien olevan kotona ja ehkä itse pääsevänsä jonnekin tai saavansa ihan vaan levätä.

Se on kyllä ihan faktaa, että harva nainen voi mennä kysymättä mieheltä silloin kun lapsia on. Kun taas miesten pitäisi päästä lentelemään vapaana kuin taivaan linnut. Jos ei pääse joka kerta kun mieleen jotain pälkähtää niin johan se akka on riippakivi.

Tiedän kyllä moniakin miehiä, jotka mielellään vaimonsa "päästävät" omiin menoihinsa. Mutta eivät hekään ilahtuisi jos se ovi kolahtaa ja "meen ny" on se tapa kertoa tuosta menosta.

Tarkoitan ennalta sovitulla esim. kummilapen ristiäisiä, yhteistä viikonloppumatkaa toiseen kaupunkiin tms.
En sitä, mitä rouva tai herra on omassa pikkupäässään suunnitellut, josta toisella ei voi olla edes harmaata aavistusta.

Mua taas ärsyttää se, että omassa päässään suunnittelee sitä sun tätä ja kun toinen ei osaakaan lukea ajatuksia niin sitten pahoitetaan mieli.

No niin nimenomaan nuo ennalta sovitut ovat juuri tuollaisia tärkeitä sovittuja menoja, joihin liittyy muitakin ihmisiä. Miksei voi vain pettyä siihen, että on ajatellut olla kotona perheen kesken ja vaikka hakea pizzat tms? Siksei, kun se ei ole mikään iso, tärkeä sovittu meno, vaan tyhmää toiveajattelua?

Se on kyllä ihan faktaa, että harva nainen voi mennä kysymättä mieheltä silloin kun lapsia on. Kun taas miesten pitäisi päästä lentelemään vapaana kuin taivaan linnut. Jos ei pääse joka kerta kun mieleen jotain pälkähtää niin johan se akka on riippakivi.

Mä olen toista mieltä ihan oman kokemuksen perusteella.
Mutta mun ystäväpiirissä läheisimmät on 35-40+ vuotiaita ja suurella osalla lapsetkin kohta eskari-ikäisiä vähintään.

Uskon, että 90 miestä sadasta sanoisi, ettei ole ok, jos nainen tekisi saman tempun kuin aapeen mies...pieni hetki, käyn kysymässä omalta ukoltani.....

Ei ole ok, sanoi armas ukkoni. Hänen mielestään tuollaiset asiat sovitaan etukäteen.

HAASTE KAIKILLE:
KÄYKÄÄ KYSYMÄSSÄ PUOLISONNE MIELIPIDE ASIASTA HETI JA TULKAA KERTOMAAN!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24326662:
No niin nimenomaan nuo ennalta sovitut ovat juuri tuollaisia tärkeitä sovittuja menoja, joihin liittyy muitakin ihmisiä. Miksei voi vain pettyä siihen, että on ajatellut olla kotona perheen kesken ja vaikka hakea pizzat tms? Siksei, kun se ei ole mikään iso, tärkeä sovittu meno, vaan tyhmää toiveajattelua?

Jos se perheen pizzailta peruuntuu kerran pari vuodessa sen kivan ex-tempore-jutun takia niin onko se tosiaan noin kamalaa?
Me ollaan ainakin niin paljon, jatkuvasti koko perhe yhdessä ettei tuo todellakaan hetkauttaisi.

Mutta taitaa olla tässäkin nyt niin, että jokaisen kommentoijan henk. koht. taustatilanne hämärtää ajattelua.

[QUOTE="vieras";24326649]Mulla ei oo mitään totaalisen kontrollin halua tai omistushalua. Mä päästäisin riemumielin miehen vaikka aivan ex-tempore tommoiselle reissulle, kunhan se on huolehtinut että lapsilla on kaikki tarvittava mukanaan ja ottaa ne sinne kanssaan kantaen niistä täyden vastuun kotiintuloonsa asti. Ei mulla ole mitään tarvetta rajoittaa mieheni menemisiä tai estää hänen ilonpitoaan.

Mut siitä en tykkää, et toisen mahdolliset omat suunnitelmat (oli se suunnitelma vaikka sit käydä rauhassa saunassa sillä välin kun mies hoitaa lapsia, niinkuin säpäleen kaverilla) torbedoidaan äkkiyllättäen ja lupaa kysymättä sysäämällä tälle yksin vastuu lapsista tilanteessa, jossa tämä oli voinut olettaa molempien olevan kotona ja ehkä itse pääsevänsä jonnekin tai saavansa ihan vaan levätä.[/QUOTE]
Ei mulla ole mitään sitä vastaan että mies käy jossain, mutta..

En minä ole rasisti, mutta..

En minä käytä päihteitä, mutta..

Palstan kolme yleisintä muttaa :D

Ja miksi se laivallelähtö sitten menee automaattisesti sen koti-illan edelle. Sekin on vain ollut sen toisen päässä (ei osata lukea ajatuksia) ja jos se jää toteutumatta (eli kielletään lähtemästä) on oikeus suuttua, mutta sen, joka ajatteli sitä koti-iltaa, pitää tietenkin muuttaa ne omat suunnitelmansa ja tietenkin pettymättä. Kumpikin on suunnitellut jotain, josta ei ole kertonut toiselle. Miksi se toinen suunnitelma menee sitten automaattisesti toisen suunnitelman edelle?

Uskon, että 90 miestä sadasta sanoisi, ettei ole ok, jos nainen tekisi saman tempun kuin aapeen mies...pieni hetki, käyn kysymässä omalta ukoltani.....

Ei ole ok, sanoi armas ukkoni. Hänen mielestään tuollaiset asiat sovitaan etukäteen.

HAASTE KAIKILLE:
KÄYKÄÄ KYSYMÄSSÄ PUOLISONNE MIELIPIDE ASIASTA HETI JA TULKAA KERTOMAAN!!!!!

En mä käy, mies on töissä.

Ja mä tiedän kokemuksen perusteella mieheni mielipiteen; mene vaan, mikäs siinä. Olettaen tietysti, että hän kykenee olemaan lasten kanssa. Enkä mä lapsia heitteille kyllä jättäisikään, ts. en lähtisi miehen ollessa ilta/yövuorossa.

Höpönpöpön. Siis valtaosa miehistä todellakin kohtelee vaimojaan asiallisesti ja vain pieni murto-osa tekee tässä kuvailtuja ohareita. Sinänsä ihme että isolle osalle palstamuijista on osunut tämmönen kultakimpale.

Joo voi olla että pääsi lipsahtelemaan vähän liioittelua tuonne, koska minunkin tosielämässäni suurin osa miehistä on enemmän kunnollisia kuin ei. Muutaman hämärän tapauksen tunnen, mutta heidän ongelmansa eivät rajoitu puolison kunnioittamisen puutteeseen.

[QUOTE="vieras";24326649]Mulla ei oo mitään totaalisen kontrollin halua tai omistushalua. Mä päästäisin riemumielin miehen vaikka aivan ex-tempore tommoiselle reissulle, kunhan se on huolehtinut että lapsilla on kaikki tarvittava mukanaan ja ottaa ne sinne kanssaan kantaen niistä täyden vastuun kotiintuloonsa asti. Ei mulla ole mitään tarvetta rajoittaa mieheni menemisiä tai estää hänen ilonpitoaan.

Mut siitä en tykkää, et toisen mahdolliset omat suunnitelmat (oli se suunnitelma vaikka sit käydä rauhassa saunassa sillä välin kun mies hoitaa lapsia, niinkuin säpäleen kaverilla) torbedoidaan äkkiyllättäen ja lupaa kysymättä sysäämällä tälle yksin vastuu lapsista tilanteessa, jossa tämä oli voinut olettaa molempien olevan kotona ja ehkä itse pääsevänsä jonnekin tai saavansa ihan vaan levätä.[/QUOTE]Naiset, siis monet heistä - eivät kaikki - tuntuvat tulkitsevan nämä ex tempore tyyliin tehdyt lähtemiset ikäänkuin merkkinä jostain suuremmasta. Eikö mies välitä perheestään? Miten kaverit voivat olla tärkeämpiä kuin minä? Eikö hän enää rakastakaan minua? Miten hän ei voinut ajatella että MINÄ olin ajatellut että tänään saunotaan ja vietetään laatuaikaa yhdessä? Ei tuollaista voi tehdä kuin itsekäs narsisti sika!

Ei se sitä yleensä todellakaan tarkoita mutta nainenhan ei voi sitä käsittää. Hän ei voi sietää sitä että mikään tulee hänen ja hänen perheensä väliin ilman hänen omaa mielipidettään ja ohjausta. Hauskanpito ilman perhettä on sallittua silloin kun se tehdään huolella suunniteltuna ja yhdessä hyväksi todettuna niissä raameissa jotka nainen sanelee.

Kysytty mieheltä - ei olis ok vastaava käytös kumminkaan puolin meidän suhteessa.
Hyvä, että ollaan samoilla linjoilla. <3

Jos joidenkin suhteessa on ok, niin sitten on. Kunhan kumpikin on samaa mieltä.

Yhteistyössä