ostatko lastenvaatteissa sen minkä haluat vai sen johon sinulla on varaa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ostan sen minkä haluan.
Tykkään kierrellä kirppareita lastenvaatteiden perässä, mutta on kaapissa muutamia merkkivaatteitakin, jotka on ollu vaan pakko saada. Onhan se ihan hirmuinen hinta maksaa 25e t-paidasta, mutta ei koko kaappia ole niillä kuitenkaan täytetty.
:ashamed: mä luulen et mein vaatekaapissa ei oo yhtäkään alle 25euron t-paitaa...

Sen mihin on varaa. Joskus silloin tällöin annan itselleni luvan ostaa sitä mitä haluan, esim. Småfolkin ihania paitoja, ja jotain merkkivaatteita alesta, esim. Ticketiä. Normaalihintaisena en kyllä ko. merkkiä ikinä raaskisi ostaa.
Juuri ostin Småfolkin 2 paitaa, kun olivat 50% alessa. Täyttä hintaa noista tuskin olisin maksanut. Tosin esim. Småfolkin oranssi kissapaita oli vain saatava, vaikka hinta olikin suolainen :p

Yritän haluta niitä, mihin rahat riittää ;D yleensä kun menen shoppaamaan, varaudun maksamaan tietyn summan läjästä rompetta. Useimmiten summalla saa silmää miellyttävää.

Jos haluan säästellä, ostan esim. huutiksesta jotain laput kiinni olevia ja vähän käytettyjä.

Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;24296960:
Juuri ostin Småfolkin 2 paitaa, kun olivat 50% alessa. Täyttä hintaa noista tuskin olisin maksanut. Tosin esim. Småfolkin oranssi kissapaita oli vain saatava, vaikka hinta olikin suolainen :p
Hehe no älä muuta sano. Heti kun näin sen, mulla suorastaan kuola roiskui, ja ostin sen tippaakaan miettimättä. Se on ihan paras. Lisäksi meillä on se missä on iso ruskea pöllö vaalealla pohjalla, sitten ruskeita apinoita keltaisella pohjalla, sinisiä autoja valkoisella pohjalla, ja sellainen missä on isoja leijonia vaalealla pohjalla. Taitaa jotain muitakin olla. Tänään ihastelin sellaista jossa on isoja punaisia traktoreita, mutta nyt ei taida raaskia.

Mihinkään muihin lastenvaatteisiin en ole niin hulluna kuin noihin ko. merkin paitoihin.

"vieras"
Hehe no älä muuta sano. Heti kun näin sen, mulla suorastaan kuola roiskui, ja ostin sen tippaakaan miettimättä. Se on ihan paras. Lisäksi meillä on se missä on iso ruskea pöllö vaalealla pohjalla, sitten ruskeita apinoita keltaisella pohjalla, sinisiä autoja valkoisella pohjalla, ja sellainen missä on isoja leijonia vaalealla pohjalla. Taitaa jotain muitakin olla. Tänään ihastelin sellaista jossa on isoja punaisia traktoreita, mutta nyt ei taida raaskia.

Mihinkään muihin lastenvaatteisiin en ole niin hulluna kuin noihin ko. merkin paitoihin.
mä rakastan kanssa småfolkia! tosin ostan aina uusista mallistoista heti kaiken mitä haluan, en malta koskaan odottaa alea! :D

Småfolkilla on ihania kuoseja vaatteissaan, mutta ite en henk.koht tykkää frotee/velour vaatteista. Me&I korvaa kuoseillaan sitten sen puolen. Tosin uusin mallisto oli vähän taas mitä oli, tasan yksi paita oli kiva.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24297094]hmm, meandin uusi mallisto??? kerro toki lisää :D :D[/QUOTE]

ai taisitkin tarkoittaa småfolkin uusia? sieltä löytäisin mitä vaan kun koot tulis kauppoihin!! =)

Suzyanne
Småfolkilla on ihania kuoseja vaatteissaan, mutta ite en henk.koht tykkää frotee/velour vaatteista. Me&I korvaa kuoseillaan sitten sen puolen. Tosin uusin mallisto oli vähän taas mitä oli, tasan yksi paita oli kiva.
Meidän Småfolkin paidat on tosi hyvänlaatuista, joustavaa trikoota.

En ole Meandin syysmallistoa vielä nähnyt, mutta kesämallistosta tarttui kuplavolkkaripaita sekä kilpikonnapaita.

"vieras"
periaatteeni kaikessa on, että en halua sitä mihin minulla ei ole varaa. nautin suurin siemauksin jos saan jotain edullisemmin kuin olen kuvitellut, mutta en jää voivottelemaan liian kallista hintaa. vastustan sitä, että joku on kalliimpaa vain siksi että on brändätty tuote. enkä ymmärrä miksi ihmiset esimerkiksi ajavat volvolla jos sitä varten pitää ottaa autolaina. ottaisivat sitten opelin tai fiatin vaikka.

[QUOTE="vieras";24296801]en tosiaan tarkoittanutkaan, että aina ostaisit kallista.. mutta joudutko katsoon hintalappua, vai valkkaatko ne jotka sun silmää miellyttää ja marssit kassalle... tähänhän monet onkin vastanneet! =)[/QUOTE]

Lastenvaatteet eivät vie minua mitenkään vararikkoon, mutta en minä nyt rahaa heitä hukkaan miten huvittaa. En osta heti jotain, vaikka näenkin jotain ihanaa. Todennäköisesti näen jotain toistakin ihanaa ja usein mietin ovatko ne kummatkin ostamisen arvoisia. Jaksan odottaa hetken, koska tiedän nettikauppojen tarjoavan alekoodeja säännöllisesti, joten miksi ihmeessä siitä täyden hinnan maksaisin...

Mutta vaikka silmää miellyttäisi ja lompakko ei tutisisi, niin on minullakin jotain periaatteita, että turhan hintavia en osta. Tänään jäi pojan toivoma paita kauppaan normaalihinnalla. Juu, minustakin 50euron paita on oikeasti kallis. Katson aina hintalappua :) Mutta jos ostan vaatteita, niin kyllä ne käyttöön menevät. Mustikkakeitot eivät ole vielä kertaakaan paitaan kiinni jääneet :D

Viimeksi muokattu:
Jossain se raja menee, mihin on varaa. Tällä lapsimäärällä jo.

Mutta oikeastaan ostan sen mitä haluan. Koska mä en halua ostaa älyttömän hintaisia vaatteita. Haluan ostaa käytännöllisiä ja mukavia vaatteita, enkä nimenomaan halua maksaa niistä ihmeitä, koska meidän käytössä ei yksinkertaisesti kestä mikään ikuisuuksia.

Vähemmän v*tuttaa, kun halpa hajoaa. :saint:

Suosin kirppareita, lähinnä jotain perusvaatetta tulee ostettua uutena (legginssejä ym). Esikoisen ulkovaatteet ovat yleensä edellisen kauden alelöytöjä ja nuoremmat perivät isompien vaatteet. Ainoastaan talvikengät ovat sellaisia että haluan ostaa merkkitavaraa, esim. Eccoa.

Ja alkuperäiseen kysymykseen: ostan kirpputorilta pääasiassa siksi, että rahaa on aika vähän käytettävänä. Mutta toisaalta kirppiksillä käyminen on minulle myös harrastus ja jatkaisin sitä vaikka olisikin enemmän rahaa laittaa lastenvaatteisiin.

Viimeksi muokattu:
Periaatteessa olisi varaa kyllä ostaa mitä vaan. Mutta mä en yksinkertaisesti raaski maksaa hirveitä hintoja vaatteista joita pidetään muutama kuukausi korkeintaan. Eikä ne kuosit tai muut OIKEASTI ole sen ihmeellisimpiä kalliissa kuin halpismerkeissä. Joka paikassa esimerkiksi on niitä suunnilleen kalsaripaidan näköisiä trikoopaitoja: yksivärisellä pohjalla jotain pientä auto/eläin/kukka kuviota koko paita täynnä. Ihan sama onko hinta 5 tai 35 euroa, samalta ne näyttää.

Ulkovaatteet on ainoa missä pidän ominaisuuksia ja laatua niin tärkeänä että olen valmis maksamaan enemmänkin. TOSIN yritän haalaritkin ostaa aina alesta, ja yleensä se onnistuu. :) Juhlavaatteet on toinen sellainen että ellei edullisesti löydy vaikka kirpparilta tai huutiksesta niin sitten ne ostetaan täyteen hintaan, mutta juhliin ei mennä ikipäivänä farkut päällä.

"vieras"
Ostan sen minä haluan, mutta katson kyllä myös hintalaput. Teen aika paljon vaatteita itse, tosin kunnolliset kankaat maksaa yli kaksikymppiä metri, joten ihan ilmaisia ei itsetekemälläkään kyllä saa. Ulkovaatteisiin ja kenkiin olen valmis panostamaa, toppahaalari saa maksaa oikeastaan mitä vain, jos kyseessä on hyvä ja laadukas haalari, samoin kenkiä ostetaan lapselle useammalla sadalla eurolla per kausi. Sisävaatteissa voikin sitten suosia alennusmyyntejä, kirppareita ja tosiaan itsetehtyä. Jätin juuri kauppaan 80 euron hintaisen potkuhaalarin vauvalle. Nätti haalri oli kyllä kyseessä, mutta en halua maksaa niin paljoa vauvanvaatteesta vaikka varaa olisikin.

"vieras"
Rehellisesti: sen mitä TARVITAAN. Lähes kaikki lastenvaatteet saa halutessaan alesta tai tarjouksesta.
Olis varaa ostaa normaalihinnallakin, mutta miksi ihmessä ostaisin, jos saan saman halvemmallakin? Säästyneen rahan käytän mieluummin johonkin ekstraan. Yleensä lapselle sekin menee.

vxvx
Katson vaihtoehdot niistä, mihin meillä on varaa ja valitsen niistä eniten miellyttävän. Alennusmyynneistä yleensä ostan aina. Mielummin laadukas vaate alennuksella kuin halppis samaan hintaan.

"Vieras"
Mä luulen, että aika harva ostaa sen, mitä haluaa. Sellainen, jolla on rahaa kuin roskaa, voi sen tehdä, mutta eiköhän me muut osteta varojen mukaan. Jos mulla olisi rahaa oikeesti paljon, niin ehkä mä shoppailisin vähän eri merkkejä kuin nyt. Vaikka me tullaan hyvin toimeen, niin en mä raaski ostaa lapsille kaikkia niitä ihanuuksia, mitä haluttais. Jos olisi muutama milli tilillä, niin sitten ostaisin ehkä vähän enemmän :)

Yhteistyössä