ostatko lastenvaatteissa sen minkä haluat vai sen johon sinulla on varaa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Sen, minkä haluan. Mä olen aika nuuka, mutta ostan mielummin laatua, joka kestää pikkusisarille tai jälleenmyyntiin, kuin sekundaa. Kirppikseltä ja huutiksesta ostan paljon merkkivaatetta. Ulkoillaan paljon, joten ulkovaatteisiin panostan: voin maksaa toppahaalarista 100-150e, mutta esim. kauppatakista en ole toistaiseksi maksanut 20 euroa enempää.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";24297980]Mä luulen, että aika harva ostaa sen, mitä haluaa. Sellainen, jolla on rahaa kuin roskaa, voi sen tehdä, mutta eiköhän me muut osteta varojen mukaan. Jos mulla olisi rahaa oikeesti paljon, niin ehkä mä shoppailisin vähän eri merkkejä kuin nyt. Vaikka me tullaan hyvin toimeen, niin en mä raaski ostaa lapsille kaikkia niitä ihanuuksia, mitä haluttais. Jos olisi muutama milli tilillä, niin sitten ostaisin ehkä vähän enemmän :)[/QUOTE]

no mut ku mä raaskin vaikka meillä ei miljoonia olekaan.. en pidä 165euroa pahana hintana ollenkaan talvivaatteista =)

"Vieras"
Ostan vaatteita kun sopivia sattuu kohdalle. Aika usein alennuksella mutta myös uutuuksia. Ihan mitä tahansa en maksa vain merkin vuoksi. Kengät haemme kenkäkaupasta ja ne ovat usein normaalihintaisia. Olen muuten tarkka rahan suhteen mutta lapselle ostelen vaatteita vaikka vanhoillakin pärjättäisiin.

"hemuli"
No tähän asti mulla on ollut varaa ostaa ihan just ne lastenvaatteet, mitä olen halunnutkin. Mut en voi ymmärtää, miten joku ostaa jotain tiettyjä lastenvaatteita, jos siihen ei oo oikeasti rahaa?! Varsinkin, kun tarjolla on myös ihan nättejä ja joka kukkarolle sopivia lastenvaatteita. Lisäksi ne lasten vaatteet eivät yleensä kestä /ole sopivia kovin kauan, joten en todellakaan voi ymmärtää tuota "pakko saada, vaikka ei ole rahaa" -juttua tässä(kään) kohtaan ollenkaan.

vieras ap siis
[QUOTE="Vieras";24298031]Ostan vaatteita kun sopivia sattuu kohdalle. Aika usein alennuksella mutta myös uutuuksia. Ihan mitä tahansa en maksa vain merkin vuoksi. Kengät haemme kenkäkaupasta ja ne ovat usein normaalihintaisia. Olen muuten tarkka rahan suhteen mutta lapselle ostelen vaatteita vaikka vanhoillakin pärjättäisiin.[/QUOTE]

juu, en mäkään osta yhtäkään vaatetta vain merkin vuoksi vaan siksi että ne miellyttää mun silmää ja laadustakin tykkään :D

"Kerttuli"
Mä olen niin pihi, että ostan oikeastaan kaikki lastenvaatteet aleista (mieluiten -70%) tai sitte kirpputorilta. Meillä on kolmen lapsen (2 tyttöä ja poika) vaatteet myös hyvässä kierrätyksessä (mm. toppahousut, kengät, housut, shortsit, yövaatteita yms) ja sitten liian poikamaiset myyn pois jos en halua säästää tytöille. Olen välillä vähän ärsyyntynyt omasta aleosteluistani, miksi en ostaisi normaalilla hinnalla, koska HM, Lindex ja marketit tarjoavat perusvaatetta edulliseen hintaan, mutta ajattelen aina, että kun ostan kalliimpaa isommalla alennuksella niin se on parempi laatuista tavaraa... no en tiedä onko esim. Lindexillä näin... Merkkivaatteita (Villervalla, PoP, T2H ostan alennusmyynneistä, mutta niitä meillä ei ole paljoa). Minulla olisi varaa ostaa kalliimpaakin, mutta mielestäni lapset ovat kauniisti ja asianmukaisesti puettuja ja maksan rahoillani asuntolainaa. Päikyssä meidän lapsilla on käytettyjä vaatteita ja kyläreissulla/kaupungilla käydessä niitä parempia.

:)
No mä kannatan kaikin puolin kierrätystä, tässä tapauksessa kirppistä, joten kirppikseltä on lähes aina varaa ostaa :) löytyy todella kauniita ja uudenveroisia vaatteita, eikä tarvitse maksaa 30e/vaatekappale.
Joten, ostan sen minkä haluan, käytettynä :D

"höh"
Tuo aloittajan kysymyksen asettelu on musta vähän asenteellinen. Onko ap varma että kaikki haluaa ostaa sen kalleimman haalarin ja paidan lapselleen? Se tulee mieleen tuosta aloituksesta "ostatko sen mihin on varaa vai sen minkä haluat". Entä jos ei ees halua sitä kalleinta vaatetta? En mä ainakaan halua maksaa 160euroa lapsen haalarista vaikka siihen varaa olisikin. Mä ostan lapselle juuri ne vaatteet mitä haluan, mutta mä en halua ostaa mitään hirmu kalliita, vaikka rahaa niihin olisikin. Mun mielestä on turhaa maksaa 160euroa haalarista, kun ostan saman haalarin edelliskauden alesta niin saan sen 80eurolla. Miks maksaa normihintaa vaatteesta jonka saa halvemmallakin.

Miten tuon nyt ottaa. Sanotaan vaikka että sen minkä haluan, mutta siis en koe mitään halua ostaa vaatteita mitkä ovat oman mittapuuni mukaan liian kalliita. Voin vaikka täyshintaisena katsoa jotain haalaria että tuo on ihana, mutta sillä hinnalla en sitä halua ostaa vaan katson tilannettaa uudestaan kun on alennusmyyntien aika tai etsin muuten jonkun jonka hinta on mukavampi.

Eli kyllä tuo hinta vaikuttaa, silloinkin kun ei periaatteessa tarvisi hintalappuja tuijotella. En kuitenkaan halua maksaa mitään törkeää ylihintaa. Toisaalta taas edullisista vaatteistakaan en osta jotain mistä en tykkää vain siksi että se sattuu olemaan hyvän hintaan. Tai no, pojalle kyllä olen ostanut paitoja viimeaikoina tuolla perusteella... :whistle:

Yhteistyössä